Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kordus
    **

    První film, který ve mne vyvolal skoro dvouhodinový pocit, že budu zvracet... ale nějaké kvality se mu upřít nedají, takže ty dvě mu dám...(2.7.2010)

  • TeeAge
    ***

    | Scenár: Linda Woolverton | Hudba: Danny Elfman | Produkcia: Richard D. Zanuck, Joe Roth, Suzanne Todd, Jennifer Todd | Distribúcia: Walt Disney Pictures | Štúdio: Roth Films, The Zanuck Company, Team Todd | Rozpočet: 200 miliónov $ | Tržby: 1,024,299,904 $ | Čarovná jazda po krajine zázrakov na spôsob 21. storočia. 3D, CGI, atd... všetko je to vkusne umelé, zfiltrované až do šedosti, biele mesto nemálo podobné Minas Thiritu, a miznúca mačka najzábavnejšie vykreslená postava. Bol som až nadmieru prekvapený sám sebou, ako ma ten gýč môže baviť, ale práve tá vizuálna stránka filmu bola tou nadpriemernou súčasťou celku. Alenka ala Burton totiž nemá ani štipku emócie, nenavezuje vzťah s divákom žiadnym spôsobom. Cítite sa behom filmu tak sám, ako je Alenka na konci po vrátení sa do normálneho sveta. A to je škoda.(28.2.2011)

  • Gemini
    ***

    Tim Burton navštívil Disney Studios a ani tato živá voda nezpůsobila, že by Disney již více nebyl mrtvý. Scénář od osvědčené studiové harcovnice sice činí Alenku něčím jiným než jen prostým zfilmováním Carrollovy knihy, ale divák nedostane o moc víc než emancipační štulec, který měl možná opodstatnění právě v době sjetého Lewise, ale rozhodně ne dnes, a který je navíc očekávatelný od samého začátku této hodinu a tři čtvrtě trvající přehlídky zcela zbytečného "za každou cenu 3D" pimprlového divadla. Alenka nicméně drží historické prvenství - poprvé mi Johny Depp přišel nesnesitelný, a to jsem viděl i Eda Wooda. Uznání si Šílený Klóbrcmajstr nicméně zaslouží, a stejně tak i ostatní herci, ať už viditelní nebo jenom akustičtí - Mia Wasikowska je zvláštním způsobem křehká a silná zároveň, většinu filmu se jí daří působit správně dospívajícím dojmem, a je rovněž netuctovým způsobem hezká. O Heleně Bonham Carter snad není třeba mluvit (nakecá toho víc než dost, a zase z toho budete tak na větvi jako ve Sweeney Toddovi nebo Fight Clubu...dobře, trochu jinak než ve Fight Clubu, ale fajn rozhodně je:)) a z Bílé Královny Anne Hathaway jsem dostával křeče do bránice, jak mě ta její extrémně pozérská kreace panny ze středověké tapisérie bavila. Pak by se asi slušelo více zmínit ještě Crispina Glovera, který je ještě divnější a úlisnější než v Charlieho Andílcích (ano, JE to možné), a můžeme přejít k tomu jak si Burton ponechal svůj výrazný vizuální styl, díky čemuž občas vidíte záblesky Sleepy Hollow nebo Velké Ryby, a jak je scénář opentlen docela povedenými vtípky, kterých je možná (skoro jistě) daleko víc, než jsem mohl postřehnout, protože jsem četl všeho všudy první polovinu Říše Divů. To, zda máte načteno či nikoliv, je dost zásadní problém - já jsem třeba až do poloviny filmu (kdy se Alenka dostane na hrad Srdcové Královny) absolutně nechápal, co se to hergot děje, a jak spolu jednotlivé scény souvisí. Moje hodnocení tak je téměř jistě zkreslené - jediné řešení je zas o něco doplnit literární vzdělání a pak se podívat znovu. Jakkoliv mi ovšem repríza není proti mysli, jak se znám, zabere to dlouhý čas:) Nechť je tedy těch 60%, které teď dávám, bráno s rezervou.(29.7.2010)

  • gudaulin
    ****

    Věru těžké hodnocení, kdy škála pěti hvězdiček je v tomhle případě příliš úzká pro vyjádření pocitů. Na jedné straně je Alenka Tima Burtona určitě mainstreamová, kdy se bez diskuze projevuje silný vliv studia Walta Disneye na konečnou podobu filmu. Tahle Alenka je zkrátka mnohem epičtější než její literární předloha a odpovídá klasickému modelu boje dobra se zlem, s typizovanými pohádkovými postavičkami. Studio si tenhle mustr už mnohokrát vyzkoušelo a měnit ho kvůli fanouškům Lewise Carrolla určitě nebude. Takže Alenka bojuje s drakem a nevyhne se milostnému motivu. Na druhou stranu je zbytečné vyčítat Timu Burtonovi, že podlehl komerčním svodům a zaprodal svou uměleckou vizi studiu Walt Disney. V americkém pojetí je totiž režisér pouhý řemeslník, majitelem díla a skutečným tvůrcem je fakticky producent, který si může diktovat. Nevíme, jak by Alenka vypadala, kdyby vznikla jako nezávislý film, ale nejspíš by byla nepoměrně méně výpravná a možná by vůbec nevznikla. Tim Burton by ji snad mohl produkovat, pokud by šlo výhradně o animovaný snímek. I v téhle studiové verzi je na co se dívat, výtvarná stránka vůbec není špatná a je tam řada vynikajících vychytávek. Dětem se s největší pravděpodobností líbit bude a o ně jde především, vždyť Lewis Carroll ji napsal jako pohádku pro děti. Kdo chce umělecký přesah a dospěláckou verzi, sáhne po Švankmajerovi. Kdybych měl Burtonovi vyčítat disneyovštinu, pak té disneyovské verzi z roku 1951 musím dát rovnou odpad. Skutečností je, že ten myšlenkový přesah a nejednoznačnost v nejnovějším zpracování Alenky chybí, ale jde každopádně o výpravnou a vděčnou podívanou. Celkový dojem: 75 %.(11.3.2010)

  • BadoXXII
    **

    Príliš prečačkané a umelé. Nemá to žiadnu atmosféru. CGI blbosť.(31.3.2011)

  • - Představitelka Bílé královny Anne Hathaway, která svou postavu označila jako punk-rock vegan pacifistku, se pro roli nechala isnpirovat zpěvačkou hudební skupiny Blondie, herečkou Gretou Garbo, dílem sochaře Dana Lavina a fiktivní Normou Desmond, hlavní postavou filmu Sunset Boulevard (1950). (Rosaviva)

  • - Johnny Depp se podílel na návrhu své masky a kostýmu. (JSSVLVKMK)

  • - Místo počítačově generovaných postav používali filmaři kulisy z kartónu, modely v životní velikosti nebo prostě lidi navlečené do zelených přiléhavých obleků s očima přilepenýma na různé části těla. To pomáhalo hercům při dialozích a umožňovalo jim to reagovat na něco skutečného. (Kroup4)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace