poster

JCVD

  • Česko

    Jean-Claude Van Damme

  • Belgie

    JCVD

  • Belgie

    Le rois des Belges

  • Francie

    JCVD

  • anglický

    JCVD

Komedie / Drama / Krimi

Belgie / Lucembursko / Francie, 2008, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    *****

    Nesmírně chytré a dojemné. Jen se obávám, že všechny ty podpantofláče, řidiče tiráků, frekventanty videopůjčoven a vymydlený kluky z posiloven to asi moc neosloví. Protože tohle je nefalšovaný art.(23.12.2008)

  • Cervenak
    ****

    "Bol si to práve ty, kto dostal Johna Woo do Hollywoodu. Nebyť teba, doteraz by v Hongkongu natáčal holuby." VYNIKAJÚCO hrajúci (žijúci?) Jean-Claude vo filme, ktorý je veľmi šikovne vymyslený, prekvapivo vážny a obdivuhodne odvážny v plávaní proti prúdu diváckych očakávaní. Chvíľami je to ťažkopádne natočené (hlavne v tých zlomkoch akcie) a po hodine som si vravel, že už ten koncept začína byť únavný a cez 6/10 sa nedostanem... lenže potom prišla úchvatná, emóciami nabitá záverečná polhodina s nefalšovane dojímavou Jean-Claudovou spoveďou, a hodnotenie vyletelo prudko hore. Pri záverečnom frajerskom kope som tlieskal. Aj keď vzápätí prišlo... vy viete čo. :-)(10.3.2009)

  • Bluntman
    *****

    Chytré, vtipné a přitom dojemné, (sebe)uvědomělé nejen z hlediska ústředního představitele, ale celkově jako postmoderní snímek. V J.C.V.D. je vše "meta" - nahlížíme za: skutečnou osobu Jean-Claude van Varenberga, ikonu béčkových bojových filmů konce 80. let a 90. Jean-Claude Van Dammea, médii a diváky konstruovaného J.C.V.D., vznik laciných D2V bijáků, fanouškovský diskurz, žánrovou podívanou - biografii a heist movie, formální stránku (úvodní akční scéna snímaná v dlouhé a nepřerušované jízdě, která je výrazně zrnitá vs. zbytek filmu snímaný v dlouhých statických záběrech; výrazná prosluněnost exteriérových scén vs. potemnělost interiérových; zcizovací efekt, v němž J.C.V.D. promlouvá k divákům; viditelné filmové políčko; přepisování již viděného; změny hledisek objasňující, jak došlo k loupeži; nechronologická výstavba apod.). Oceňuji to víc než nostalgické krasosmutnění, popř. návrat golden eighties Stallonea.(13.12.2008)

  • Lavran
    ****

    Veřejná rehabilitace belgické maskulatury. Nápaditý narativ (nahlížení jedné situace z různých hledisek, nechronologická konstrukce příběhu...), oku lahodící pozlátko (mým osobním favoritem je úvodní plan-séquence z natáčení akčního filmu) a reflexe, která se nedotýká jen kariéry a osobního živoření titulního JCVD, ale i "fiktivnosti" filmového média jako takového - což, upozorňuji, nedosáhne svého výškového rekordu u postmodernistického zviditelňování filmové suroviny, ale u Jécévédéčkova "brechtovského" zpovídání se direct to objectiv, které buď pozřete i s nebohým muškařem a empaticky uroníte nejednu nostalgickou slzu, nebo si na jeho účet prodloužíte bytí o všechnu ztracenou "stopáž", kterou jste za život obětovaly na oltář béčkového permafrostu (kterému navíc JCVD skládá poctu krásně klišoidní zápletkou). Osobně jsem někde mezi, tedy v oblasti shovívavého pousmání. A právě tenhle rozpor "jsem všechno, ale zároveň nic a proto na mne nemůžete" je zdaleka tím nejsilnějším atributem tohoto divácky vděčného experimentu. JCVD je zkrátka příliš dobrý. Je zajímavý a netradiční, rovným dílem smart, zábavný, ale i důstojný.(28.4.2009)

  • Fr
    ***

    Je mu 47 let. Nikdy (prý) nepraštil Araba. A má stále své fanoušky…. Je to tak. JCVD může bilancovat. Zvolil k tomu bekovku, brejličky, civilní obličej, nepoužil velkohubé hlášky a nechal přepadnout poštu. Proč ne. Ostatně mu to po letech tak nějak sekne. Není to další ,,céčková“ akce, spíše komorní příběh s trochou vzruchu a rozjímáním na téma ,,Skutečný život“. Já si jej však přesto budu pamatovat spíše jako Lyona Gautiera či Franka Duxe. Ale pokud jste jeho velcí obdivovatelé…. PŘÍBĚH*** HUMOR* AKCE** NAPĚTÍ **(13.1.2009)

  • - Po úvodní scéně, když Jean-Claude Van Damme mluví o tom jak je v jeho věku těžké dělat film na jeden záběr se částečně jednalo o skutečnou odpověď Mabrouku El Mechrimu, který trval na tom, aby tak scéna byla natočena. (3DD!3)

  • - Zmíněná úvodní scéna se natáčela až úplně naposledy, kvůli pojišťovně. (3DD!3)

  • - Scénárista a režisér Mabrouk El Mechri pro Van Damma nenapsal moc dialogů, aby byl Van Damme limitován jen svými slovy, měl prostě jen 'hrát svou vlastní hudbu'. (3DD!3)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace