poster

Umění plakat

  • Dánsko

    Kunsten at græde i kor

  • SK název

    Umenie plakať

  • EN název

    Art of Crying, The

Drama

Dánsko, 2006, 106 min

Diskuze k filmu (13)

    • 28.11.2009  15:19
    Aristes
    (hodnocení, komentáře)
    cinefob: rozumím. jen moc nesouhlasím s tím označením komedie. v tom filmu sice jsou prvky černého humoru, ale je jich tam tak pomálu, že celý film označit za komedii mi moc nesedí. minimálně ve funkční rovině se jedná o drama. Pickun: ale tady přeci nejde o tvůj názor (pokud vůbec nějaký máš), ale o nerespektování svobody názoru. navíc jsi mi zatím o tom filmu neřekl nic, co by mě přesvědčilo o tom, že se jedná o film špatný a z toho prostě soudím, že jsi neporozumněl jeho smyslu ani záměru, se kterým ho Lynch tvořil. nerad bych sem pletl věci, které sem nepatří, ale když už se ptáš, tak prosím... Lynchova Abeceda je avantgardní film a avantgarda obecně do svých filmů zřídka implikuje naraci, ale zajímá se spíš o alternativní možnosti filmového média. do jisté míry rozvádí to, o co se snažila už kinematografie atrakcí. a dost často ty filmy naprosto absentují jakýkoliv princip, ačkoliv jejich tvůrci je tvoří s uměleckým záměrem, který je dost komplikovaný a těžko definovatelný. jedním z účelů je mimo jiné také stimulace divákových smyslů a je toho samozřejmě i mnohem více. konkrétně zpracování Abecedy těží především z estetiky kubizmu a Lynch se v ní pravděpodobně snaží o nalezení ekvivalence tohoto výtvarného směru ve filmu. dalším záměrem je zajisté také introspektivní cesta do lidského podvědomí a pak samozřejmě i to dráždění výše zmíněné divákovy smyslovosti. nehledě na to, že ty filmy jsou cílené pro úzkou skupinku diváků a ne pro ty, kdo konzumují filmy jako hamburgery, čímž ale pochopitelně nechci říct, že tě za někoho takového považuju ;).
    • 28.11.2009  11:09
    Pickun
    (hodnocení, komentáře)
    Aristes: Takze kdyz je to experimetn, tak tomu muzu odpostiti ze je to sracka ? :D:D:D ja jakej ze to ma vyznam a zamer?
    • 28.11.2009  10:22
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    Aristes: Ano, já jsem se v tomto případě svým hodnocením nesnažil o nějaké objektivní posouzení (ať už je něco takového vůbec možné či nikoliv) kvalit onoho filmu, prostě jsem jen prostřednictvím svého hodnocení vyjádřil míru zhnusení, kterou ve mně Umění plakat vyvolalo. Co ho způsobilo popisuji ve svém komentáři, lépe se k tomu už asi nevyjádřím, přece jenom uplynula nějaká doba. Strašně mě popuzoval zejména ten kontrast na první pohled skryté zvrácenosti jednotlivých postav a na druhé straně jejich prezentace jako takových politovánihodných, směšných chudáčků. Ale já obecně nemám pro severská dramata příliš pochopení. Bude to nejspíše právě pro to, někdy méně, někdy více humorné zlehčování závažných témat. Pokud točí komedie, je to ok, pokud do nich ale míchají znásilnění , vraždy apod., nepřipadá mi to moc v poŕádku.
    • 28.11.2009  01:12
    Aristes
    (hodnocení, komentáře)
    Pickun: takže kdokoliv má odlišný názor než ty, je automaticky debil a pozér... chápu to tak správně ? a co se týče Lynchovy Abecedy, je to abstraktní experiment (co jsi od toho čekal ? děj ?) a to, že význam i záměr toho filmu je ti na hony vzdálený ještě neznamená, že je to sračka. cinefob: mě přijde, že je ten tvůj komentář poněkud vágní, potřeboval bych některé ty postřehy lépe specifikovat, ale jinak proti tomu nízkému hodnocení nic nemám. mnoho lidí si tady totiž neuvědomuje, že hodnocení zde nepředstavuje nic jiného, než pouhý ukazatel toho, jak moc se film člověku líbil.
    • 28.11.2009  00:11
    Pickun
    (hodnocení, komentáře)
    :D
    • 27.11.2009  22:51
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    Tak ok kluci, dám jednu hvězdu, abych to tomu filmu nekazil. Mír a lásku.
    • 27.11.2009  22:46
    Pickun
    (hodnocení, komentáře)
    cinefob: nechapes helmutovu ironii? Jinak ten tvuj komentar je naprosto presnej a proto jsem tomu dal 5*. Ale tak hodnot jak chces vid, Lynchove sracce pod nazvem Abeceda jsem dal taky odpad, a plno podle me pozeru tomu dalo 5*. Mir a lasku!
    • 27.11.2009  17:54
    Helmut02
    (hodnocení, komentáře)
    Vsak jsem ten komentar cetl. Ale vubec nevysvetluje proc odpad. Kdyz treba nazorove nesouhlasim s filmem nebo je o nejakem tematu, ktere me nezajima a ktere se mi hnusi (viz. komentar), tak ale automaticky nedavam odpad. Kdyz se tenhle film nelibi (nikdy se zadny film nemuze libit vsem), ale vidim, ze je treba dobre natoceny, tak mu neflaknu rovnou odpad, ale dam dve nebo tri hvezdicky. Dat tomu jen tak odpad mi prijde dost pokrytecke. Stalkera povazuji za jeden z nejlepsich filmu, ktere jsem kdy videl. Subjektivne (z meho pohledu) odpad nechapu, protoze se mi ten film libi, ale objektivne bych ho zrovna u Stalkera pochopil. Je totiz hodne dlouhy, ma pomale tempo, a je to hodne filosoficky film, coz vetsine lidi asi nesedne. Ale zase rikam. Je pokrytecke davat Stalkerovi, Vesmirne Odysee, Mechanickemu pomeranci atd.. odpad jenom protoze ho nepochopim..
    • 27.11.2009  12:48
    cinefob
    (hodnocení, komentáře)
    pro pičkůň a Helmut02: nevím, zda umíte číst kluci. Pokud ano, zkuste si přečíst můj komentář, možná v něm naleznete odpovědi na své otázky. Navíc Helmute: co je to prosím za logický paskvil ta věta: ,,U nekterych skvostu pochopim, ale u tohohle ne." To jako u Tarkovského Stalkera odpad! chápeš, ale tady u té na efekt vypočítané sračky ti to hlava nebere?
    • 27.11.2009  08:35
    Helmut02
    (hodnocení, komentáře)
    Inu...i takovi se najdou...nicmene odpad tomuhle? U nekterych skvostu pochopim, ale u tohohle ne..chapu ze se to nekome nelibi, ale ze by to byl tak spatny film, abych tomu hned flaknul odpad...
    • 27.11.2009  01:17
    Pickun
    (hodnocení, komentáře)
    cinefob je debil, nebo si na neho hraje?
    • 26.11.2009  19:57
    Helmut02
    (hodnocení, komentáře)
    hurá dneska na dvojce :-)
    • 13.5.2008  19:34
    pokec66
    (hodnocení, komentáře)
    Prosím vás. Nemáte někdo tento filmík? Moc prosím.