poster

Únos vlaku 1 2 3

  • USA

    The Taking of Pelham 1 2 3

  • Slovensko

    Únos vlaku 1 2 3

  • Slovensko

    Únos metra 123

Krimi / Thriller / Drama / Akční

USA / Velká Británie, 2009, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aluska88
    ***

    *** a půl. Tony Scott očividně vlaky a metra zbožňuje:) Únos vlaku 123 mohl být parádní nářez ve "Scottovském" stylu. Tomu však docela úspěšně bránilo hned několik faktorů. Což o to, snímek je poměrně napínavý, vizuálně podmanivý, patřičně dynamický se zběsilými střihy, takže mistr střihač si také užil své:) Jenže... a těch "jenže" je tu poměrně hodně. Je tu natolik velké množství nelogičností, nevěrohodných situací i chování postav, stejně jako podivných dialogů či proslovů, že toto vše dokáže zdatně přebít onen vybroušený vizuál, který se tak postupem děje a kupením se těchto "nonsenses" stává docela nepodstatným a divák jej začne téměř přehlížet či nevnímat. Tím pádem postupně z příběhu nezůstává téměř nic, co by jej dokázalo zachránit před pádem do hlubin, do nichž jej tvůrci sami uvrhli. Ať (ne)úmyslně. Travolta je drsňák, jak se patří, Washington v roli (ne tak úplně:) poctivého pracovníka, James Gandolfini coby docela slušná osoba politicky činná. Film má velký potenciál k tomu, aby z něj byl parádní snímek, který by patřil ke špičce žánru. Bohužel scénáristická zahálčivost vykonala své dílo a rozhodla tak, že Únos vlaku 123 nebude příliš precizním a promyšleným kouskem.(17.5.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Na začátku je Travolťák fakt sexy a je vidět že s přibývajícím věkem chlap zraje jako víno, ale zase aby jste se neradovali pánové zbytečně, to platí jen pro mě a pro Travoltu, ostatní chlapi nám dvoum nemaj šanci konkurovat. Samotný film sice nemá šanci konkurovat nejlepším filmům v oboru, ale i tak, buďme rádi, že jsme v tmě, na pohodlných sedačkácha a před náma to barveně bliká. Samozřejmě některý scény zaujmou víc, třeba jak se v tunelu metra prochází Travolta a jeho pohunci za plnýho provozu, jak na nějaký lazeňská kolonádě. To jo, to se mě hodně líbilo. My kluci tady v Praze vlečem holku na Petřín a než se na ten posranej kopec vydrapem, jsme propocený, unavený a nasraný, že jsme na pokraji sil aniž by jsme vrzli a přitom stačí vzít holku do tunelu metra nejlépe v dopravní špičce a je to. Takovou procházku tunelem, mezi stanicema Muzeum a I.P. Pavlova považuju za vrchol romantiky.(19.9.2009)

  • T2
    ****

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $65,452,312Tržby Celosvetovo $150,027,284Tržby za predaj DVD v USA $22,419,282 //počet predaných kusov 1,428,024║ Mierne prepísknutý rozpočet na film odohrávajúci sa na minime lokácii ale za to Tony Scott vystihol perfektne atmosféru, akcie tu je minimum ale za to napätia na každom rohu, spolupráca Travolta - Washington zapasovala na prekvapenie lepšie než by som mohol čakať, taktiež Turturro a jeho zunovaná tvár pri prvej čistke rukojemníka stála za to(možno najlepšia momentka filmu). Ako je zvykom u Scotta je tu opäť vycibrený vizuál pekne ladiaci z ráznou dynamickou prípadne komornou hudbou. Jediná škoda že v poslednej štvrtine mu újdu oprate a film vykĺzne z dobre budovaného thrilleru do miernej nahánačkovej frašky. /videl v kine: 75%/(10.9.2009)

  • Djkoma
    ***

    Moderní hi-tech verze klasiky z roku 1974. Stylizovaní záporáci byli nahrazeni Johnem Travoltou a jeho potetovaným tělem a několika neznámými poskoky s plánem, který překvapí nejednoho znalce původního filmu. Tato inovace není ke škodě, ale Tony Scott opět svými vizuálními choutkami trochu zabíjí své filmy... Už se o tom mluvilo u Domina, kde to opravdu přehnal, ale zde jen zbytečně "machruje" aniž by zvyšoval uměleckou nebo formální váhu svého díla. Chvílemi jsem se musel ptát, proč policisté, co míří odstřelovacími puškami na vlak metra prostě nepostřílí v jedné salvě všechny "špatné" kluky, ale asi by to bylo moc riskantní...:). Obyčejný a zapomenutelný thriller ve větší míře zkvalitňuje jenom duo Waschington-Travolta. Slabé 3*. PS: Google Earth tam fakt být nemusel, stejně už byl v Cranku:)(25.10.2009)

  • Psema
    ***

    Helgelandův scénář by strašně rád uháněl kupředu, ale bohužel je jedinou součástkou, která se tím směrem výrazněji pohybuje. Scott, Washington, Travolta... dokonce i Harry Gregson-Williams jedou na setrvačník a doufají, že vagón plný rukojmí dorazí do poslední zastávky pouze za pomoci provařených trademarků, přebytečného "madrfakrování" a siláckých gest. Což se dá promíjet u bezmozkového akčňáku postávajícího na rovině sci-fi a čisté fantasmagorie, ale ne v papírově chytrém thrilleru, v němž se přes pokusy o sociální přesah těžko hledá čas na všechno ostatní. Zbytečný film... pro všechny.(4.9.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace