Reklama

Reklama

Frankenweenie: Domácí mazlíček

  • USA Frankenweenie (více)
Trailer 2

Geniální tvůrce Tim Burton (Alenka v říši divů, Noční můra před Vánocemi) tentokrát představuje film Frankenweenie: Domácí mazlíček, který je dojemnou pohádkou o chlapci a jeho psovi. Poté, co Viktor nečekaně přijde o svého milovaného pejska Sparkyho, snaží se osvojit si vědecké dovednosti, aby svého mazlíčka opět oživil - ovšem s několika malými úpravami. Svoje podomácky sešité stvoření se nejprve snaží skrývat, ale když se Sparky jednou dostane ven, Viktorovi spolužáci, učitelé a celé město zjistí, jak příšerné mohou být následky jeho znovuzrození. (HBO GO)

(více)

Videa (54)

Trailer 2

Recenze (560)

Othello 

všechny recenze uživatele

Nejvíc se mi líbilo, jak na konci film naznačuje, že by jeho pointa měla být takové to dospělé pixarovské poučení o tom, jak je nutné a důležité umět přijímat ztrátu, aby se to nakonec vysmeklo a vrátilo nás to zpátky do toho svého magického světa, kde se může dít cokoli jakkoli, aby byly ty žádaný obrásky. Paradoxně celý film po celou dobu trvání ale působí zvláštně izolovaně, mrtvě a má šíleně špatně napsané postavy. Poprvé jsem si pojmenoval celkový problém, který mám s Burtonem, totiž, že on nikdy nedokáže jít za první plán. Jsou to fakt jenom povrchy a vizuální citace. Ta hmatatelnost stop motion animace ale potěší dycky a to i přesto, že ústřední čokl má všechny nesnesitelné vlastnosti domestikovaných psů a navíc vypadá jak kříženec pitbulla, prasete a ploštice, který bych přejížděl autem od rána do večera. A to nemám papíry. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tim Burton je zpátky a v duchu své ústřední dětské postavy oživuje své dávné umělecké mrtvolky. Téměř třicet let starý krátkomentrážní kraťas Frankenweenie se dočkal napojení na Burtonovy bleskosvody a v jeho laboratoři se zrodil nový celovečerní snímek, příběh víceméně zůstal, změnila se forma, hraný kraťas se proměnil v tak typickou Burtonovskou animovanou poctu brakovým béčkům 30. až 50. let., s obrovským množstvím popkulturních odkazů a aluzí k mnoha legendárním černobílým americkým filmům - v první řadě jde samozřejmě o poklonu klasickému hororovému snímku Frankenstein. Tak typická makabrózní poetika, kombinovaná s poetikou pokleslých žánrů, hororů a sci-fi z úsvitu hraného zvukového filmu, kde je ještě patrný silný vliv expresionismu (práce se světlem a stíny, podhledy zdola a podsvícení tváří atd.), morbidní příběh, stará dobrá ruční animace, kdy věci mají své stíny a figurky takovou tu nezaměnitelnou kinetiku, vynikající hudba Burtonova dvorního skladatele Danny Elfmana. Je fascinující sledovat, jak se za těch 30 let vyvinul Burtonův cizelovaný styl (a jak se protl s image studia Walta Disneyho). Škoda jen toho finále, které bylo víc pompézní, než by se možná slušelo, neboť se tak stalo na úkor originality. ()

Reklama

klerik 

všechny recenze uživatele

Mojím najobľúbenejším animovaným detským hororom ostávajú MONSTER HOUSE a MŔTVA NEVESTA. Frankenweenie nie je zlý ale jeho scenár nestačí na plnohodntoný celovečerák. Hlavne akčné finále mu uberá na zaujímavosti, pretože príšery behajúce po meste vôbec nie sú nebezpečné (všetci kričia o ratu ale nikomu sa nič nestane). Odkazy na klasiky žánru potešia ako aj niektoré úžasné postavičky... A nebola tu ani jediná fakt kúzelná scéna... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Po přeplácaných a přesto bezobsažných Temných stínech mile pokorné dílko, jimž Burton ke své předchozí tvorbě spíše odkazuje, než aby ji vykrádal. Hned úvodní scéna s filmem ve filmu, velmi zhuštěné převyprávění následujících minut, nás připravuje na „přepisovací“ charakter Frankenweenieho, který pouze ve větším měřítku ukazuje, co bylo dříve natočeno v mnohem amatérštějších podmínkách. Snímek zachycuje Burtonův vlastní přerod podivného dítěte v masově adorovaného filmaře. Do stejného experimentu se pouští více dětí, jenom Viktorovy úmysly jsou ale čisté a jenom on nakonec nachází podporu u dospělých. Stejně jako u jiných burtonovských hrdinů není důležité, aby byl se stal součástí kolektivu, ale aby kolektiv akceptoval jeho výstřednost, což se Burtonovi-režisérovi bezezbytku podařilo. Podezřívám jej, že Frankenweenieho natočil hlavně sobě a svým nejvěrnějším fanouškům pro radost. Černobíle, morbidně, anti-disneyovsky (nejroztomilejším zvířátkem je krvelačný kočičko-upír), s úmyslně předvídatelným příběhem. Známý dějový rámec je využíván na způsob atmosférického muzea klasických hororů, v němž jsou kromě slavných monster připomínány také Burtonovy dřívější režisérské počiny. Jestli se nevyžíváte ve vizuálních citacích hororů, Frankenweenie vás bude bavit zejména podle toho, nakolik jste schopni a ochotni ocenit jeho sebe-referenční a auto-biografické kvality, čím se film vymyká lehké zábavě, na niž celá rodina bez předchozí přípravy vyrazí v neděli odpoledne do kina. V rámci současné velko-studiové animované tvorby jde o počin stejně výlučný jako jsou Burtonovi hrdinové, zpravidla zatvrzelí outsideři. Krok komerčně sebevražedný, ale velmi sympatický. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Radek99, ScarPoul, (mOnkey) ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Oživování mrtvých domácích mazlíčků se vyplácí. Vyplatilo se v roce 1984, vyplatilo se i v roce 2012. Ještěže si Tim vzal poučení z mouder filmového pana učitele Rzykruskiho, který úspěšnost opakovaného vědeckého experimentu spatřuje v dostatečném množství investovaného "srdíčka". Ve Frankenweenie je ho i napodruhé dost na to, aby příběh o klukovi a nemrtvém hafíkovi bavil. Sice jen starou známou nostalgicko-infantilně-tributovou limčou, ale stejně jsem se po hoooooodně dlouhé době přistihl, že mám při všech těch chytráckých citacích starých hororů, sexy chraptění Winony, větrných mlýnech i řečech o vědě a lásce zase starý známý burton-knedlíček v krku. Škoda, že závěr trochu neobratně ulítne do monstr hororu a v celém filmu není snad jediná neočekávatelná věc, ale jinak jsem si to užil víc než cokoli od Karlíka dál. Nicméně nevím, jak se Burton hodlá dál vykrádat. Už totiž moc není kde brát. ()

Galerie (93)

Zajímavosti (23)

  • Jedná se o první Burtonův film od snímku Ospalá díra (1999), ve kterém neobsadil ani jednoho z dvojice Johnny Depp a Helena Bonham Carter. (TommyLeeJape)
  • Ve scéně, kdy jde Victor na hřbitov vykopávat Sparkyho, je možné si na jednom z náhrobků na zvířecím hřbitově všimnout nápisu "Goodbye Kitty" a podobizny zesnulé kočky, která je nápadně podobná populární postavičce Hello Kitty. (pajik)
  • Všetky bábky mali skutočne ľudské vlasy a ich pohybový aparát mal asi 45 kĺbov a pohyblivých častí. Výnimkou je Sparky, ktorý ich mal tri stovky. (Anekla)

Související novinky

Tim Burton uvede v Praze hudbu ze svých filmů

Tim Burton uvede v Praze hudbu ze svých filmů

01.03.2014

Americký filmový režisér, scénárista a výtvarník Tim Burton v Praze 25. března 2014 uvede koncert filmové hudby svého dvorního skladatele Dannyho Elfmana, Oba tvůrci se ojedinělé události osobně… (více)

Oscars 2013 - výsledky

Oscars 2013 - výsledky

25.02.2013

Letošní udělování cen Akademie máme za sebou. Diváci i přímí účastníci slavnostního večera zřejmě přežili ostrý humor letošního moderátora Setha MacFarlanea. Kromě tradičního vzpomínání na ty, kteří… (více)

Zlatý glóbus 2013 - výsledky

Zlatý glóbus 2013 - výsledky

14.01.2013

Letošní jubilejní 70. udělování Zlatých glóbů v hotelu Beverly Hilton je skončeno. Pod vedením "drzé" dvojice Tiny Fey a Amy Poehler se celý večer nesl v dynamickém tempu a až na pár dojemných… (více)

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

10.01.2013

Nikoho asi nepřekvapí, že se žádné překvapení nekoná. Letošní nominace na Oscary jsou opět nudně konzervativní a předvídatelné. Emoce opět budí spíš nenominování některých filmů – fanoušci Temný… (více)

Reklama

Reklama