Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Subjektiv
    *

    Je lépe přepsati báji o Perseovi tak, jak se do dnešních dob dochovala či snad vzít balíček karet Medusa, Akrisios, Perseus, Pegas a další (i z jiných pověstí) a pořádně ho zamíchat? Pro obé snadno najdeme pro i proti, u výsledku míchačky "Souboj Titánů (2010)" pak snadno proti a těžko pro. Děj snad není ani příliš podstatný - od HW blockbusteru s hrdiny, cíly, jichž třeba dosáhnout a monstry, která stojí v cestě čeká divák heroické činy (taky tam pořád hraje heroická hudba), jimž bude vévodit akce, akce, akce. Od světa mýtů chtějí se bytosti nevídané a výprava velkolepá. Všechno tu je. Akce však postrádá jakýkoliv nápad - drtí se kameny, seká se mečem, vzduchem létají lidé a šípy, lidé se ohýbají, uhýbají, skáčou a běhají... leč nic konkrétního, na co by člověk mohl do budoucna vzpomenout, spatřiti nelze. Krajina a monstra občas předvedou nějakou tu krásu i hrůzu, já osobně však mám raději filmy, jež skrývají více než přebarevné, rozpohybované ilustrace k fantasy románu. Klady bych tedy měl shrnuté, vzhůru dolů na zápory. Zápory, prosím, netlačte se. Začal bych herci, ale proč ty chudáky kritizovat, když museli ztvárnit postavy s psychologií, chováním, slovní zásobou i oblečením zápasníků wrestlingu. I přes hrdě nošené označení 3D, měli rozměr povětšinou jen jeden - tu mužnost, tu mocichtivost, tu zhrzené otcovství - doplněný o vzpouru proti božímu (ne)řádu. Jelikož byli takto chudě vybaveni povahou, museli v každé scéně, v níž zrovna nebojují, buď machisticky machrovat nebo deklamovat jak Mussolini: "Ach ti hrozní bohové, udělali mi to, to a to a já je nemám rád a já se jim postavím a nebudu kopat za jejich tým, i kdyby mě draftovali vším zlatem světa navěšeným na trojské Heleně." Pořád! I celá slavná 2.5D technologie, která umožňuje zdařile simulovat vystřihovaný betlém, stojí za starou belu. Nicméně, dvakrát jsem se upřímně pousmál, u sovičky a SPOILER - vzkříšení Ió s většími prsy - KONEC SPOILERU. Je ovšem možné, že to druhé se mi jen zdálo. Nevadí, i tak to hodnotím kladně.(14.4.2010)

  • Psema
    **

    Incredible Hulk s horší akcí, triky a překvapivě i hereckými výkony, občas připomínajícími sraz ochotníků vydělávajících si na nájem za každou cenu. Neeson je myšlenkami na place A-Teamu, Worthington netuší, co má vlastně hrát, Mikkelsen se tváří v tvář bídnému scénáři zmůže akorát na jeden úsměv a pár drsných póz a Fiennes přebíhá mezi ateliéry a neúspěšně se pokouší o parafrázi potterovského arcilotra. A tím Leterrierův bordel nekončí. Absence vize je znát i na scénáři, jenž se sice nesnaží jít příliš ve stopách originálu, zároveň si tím však definitivně kope vlastní hrob. Zcela funkční dvousledová pohádková struktura je rozbita napadrť a přepsána do podoby "revenge" béčka, jemuž chybí nejen hlava a pata, ale především odvaha vydat se naplno vlastní cestou a odprostit se od 30 let staré pecky. Důsledkem je zkracování podstatných pasáží, v nichž se dají budovat charaktery, a akumulace sekvencí, bez nichž bychom se klidně obešli, s čímž jde ruku v ruce skutečnost, že zatímco omezený časový prostor zhltávají nezáživné nové postavy (džin, argoský prorok), na ty elementární - a vzhledem k bájím postatné - (Andromeda, Calibos) už čas nezbývá. Největším průšvihem je ovšem akce, jejíž stereotypní koncepce začne dřív nebo později nudit. Původní Souboj měl kontaktní střet s Calibem, šermovačku se škorpiony, napínavou sekvenci s Medůzou a velkolepé létající finále s Krakenem. Nový Souboj oproti tomu bez ustání předhazuje adrenalinové šermovačky jeden na jednoho, jimž ale chybí nápady i lepší choreografie. Leterrier se vytáhne snad jen v případě obřích škorpionů, jenže i těm chybí výraznější využití mozkové kapacity, a tak se ve finále vše smrskne jen na hektické pokřikování, trikovou exhibici (nijak zvlášť působivou) a iracionální uvažování postav, jimž před setkáním s Medúsou můžete stokrát říct, aby koukaly do země a byly ve střehu, a ony se po minutě v temné kobce "zakecaly" a okukovaly každou papundeklovou kulisu. Zcela bizarních rozměrů pak film dosahuje ve finále, jemuž nejenže chybí napětí (osud Andromedy, která s Perseem nemá - narozdíl od původní verze - romantické vazby je každému u paty), nýbrž i uspokojivá tečka. Popravdě, nebýt hlasité hudby, slabosti pro Gemmu Arterton a těch několika odkazů (hliněné figurky, stádo Pegasů, zrcadlící štít, jedna kovová sova;), asi bych odešel už pár minut před koncem. 4/10 P.S.: Případný sequel, k němuž je nakročeno v závěru, bych si nechal líbit. Beztak už není co zprznit. P.P.S.: Post-produkční 3D je přijatelné (resp. neoslepnete z něj), ale platit kvůli němu 50 kaček navíc? To ani náhodou. Paleta barev je ve 3D navíc postatně vyblitější, obrazu chybí lepší kontrast a ani s detaily to není žádná sláva.(6.4.2010)

  • Bluntman
    *

    Skoro ukázkově nefunkční blockbuster, což překvapí o to víc, že jeho režisérem byl Louis Leterrier, který neměl problém s tempem vyprávění a rytmizací scén (KURÝR), prací s klišé a schématy tak, aby vyznělo obojí neklišovitě a neschématicky (UTRŽENÝ ZE ŘETĚZU), řetězením atrakcí (KURÝR 2) a oslovováním různých diváckých skupin v rámci jedné scény (NEUVĚŘITELNÝ HULK), přičemž všechny jmenované tituly spojoval dobře vedený charismatický herec. Jako přehlídka přehledně snímaných, o něco chaotičtěji stříhaných a hudbou uměle dynamizovaných atrakcí jde o mírně podprůměrnou zábavu, ale jako vyprávění film naprosto selhává ne kvůli prostoduchosti fabule a špatně dávkovaným informacím, ale kvůli nedostatečnému vykreslení fikčního světa i jeho pravidel a tím, že se v závěru tak nějak zapomene na to, že se celou dobu pracovalo s oidipovským narativem. V takovém případě už ani nevadí, že nejenom postavy, ale i předělávka nebývale temného originálu není dostatečně motivovaná a svou cílovou diváckou skupinu - mladé náctileté muže - oslovuje přidáním gore a odkazů vedoucím ke srovnání, z nichž SOUBOJ TITÁNŮ vyjde vždy s prohrou. Navíc se obávám, že mnohé campy kvality řady scén nebyly záměrné... A Buba už raději nechte spát.(15.4.2010)

  • Cervenak
    **

    Ako-tak charizmatický bad-ass Mads Mikkelsen a sem-tam obstojný kúsok akcie (najmä rande s Medusou, hoci pôvodné je stokrát napínavejšie). Zvyšok je predovšetkým scenáristické, ale aj herecké (stenajúceho Ralpha Fiennesa zastreliť a zakopať na hnojisku) a režijné peklo. V priebehu úvodnej polhodiny, ktorá mala dať hrdinom motivácie a nejako odôvodniť tú nasledujúcu akčnú smršť, ale aj počas neskorších dialógov som trpel ako zviera znásilňované zoofilom. Na debilnejší motív ako je vojna ľudí proti bohom si ani nespomínam, pretože to v základe popiera podstatu akéhokoľvek mýtu. Vedľa scenáristov tohto filmu sú aj tvorcovia Xeny ľudia, ktorí grécke báje spracovali s úctou.(15.4.2010)

  • novoten
    ****

    Když se před časem ohlásil remake Souboje titánů, velká část publika zajásala, že v novém podání bude Perseův příběh něčím víc než pohádkou, kterou vylepšuje hlavně nostalgie. Bude vizuálně přitažlivý, adekvátně akční nebo svěže dobrodružný. Když remake přichází do kin, je najednou z původního filmu nedotknutelná hollywoodská legenda a z triků, které působily nepatřičně už v dětství, najednou příjemně staromilská podívaná. U mě zůstane originál milou vzpomínkou na dávná léta, ale Leterrierova verze, to je jiná káva. Perseus jako pomstychtivý a odhodlaný bojovník, jeho družina jako něco víc než jenom anonymní skupina pomocníků, přenádherná Ió a hlavně celá druhá polovina filmu, která nedává ani na chvíli vydechnout a z přitažlivého popcornu dělá nezapomenutelnou jízdu skrz řeckou mytologii. K bezchybnosti má sice tenhle souboj s bohy daleko (až do doby než Perseus vyrazí z Arga jsem se do tempa dostával hodně pomalu), ale na dobrodružné velkofilmy slyším hodně ochotně a velmi rád, stejně jako na řecké báje.(21.4.2010)

  • - Pegasos nežil ve stádech se svými druhy, ale vyskočil společně s obrem Chrysaorem z hrdla mrtvé Medusy. (Darth Revan)

  • - Filmový štáb o 300 lidech podstoupil i náročné šestitýdenní natáčení na ostrově Tenerife v jednom ze zdejších národních parků. Štáb se odhodlal vstoupit do míst, kde jsou dosud činné sopky (zajímavost je to, že v těchto místech se naposledy natáčel film roku 1966). Natáčelo se i ve velmi vysoké nadmořské výšce (3 000 metrů, herci chodili v záběrech vyloženě nad mraky) a kvůli velmi řídkému vzduchu proto trpělo spoustu lidí ze štábu výškovou nemocí. (Lynette)

  • - Akrisios podle řecké mytologie nebyl Perseovým nevlastním otcem, jak je tomu ve filmu, ale jeho dědečkem, z čehož vyplývá, že Danaé byla jeho dcerou, nikoliv manželkou. (Darth Revan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace