Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do domu mladé rodiny jednoho večera vtrhne zločin zosobněný násilníkem a zlodějem v jedné osobě. Manžel na zlosyna při obraně svých blízkých sám zaútočí a zabije ho. Je obviněn a usvědčen z neúmyslného zabití a odsouzen ke třem rokům ve vězení s maximální ostrahou. Růžovou budoucnost nadějného mladého muže tak najednou vystřídá prostředí mezi zločinci nejhrubšího zrna, kde přestává platit standardní morálka a pro přežití se musí začít řídit zákony džungle, ve které se ocitl. (Nogard)

(více)

Recenze (506)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Felon je z filmů, kde se nedá přehlídnout levnej peníz a mockrát omletej vězeňskej model, ale možná právě dík tomu, jak je prostej a odevzdanej, že nesklidí ani vavříny ani nenaplní kasy, působí upřimně a to tam cítím jako největší vklad. Hned po něm jsou to pánové Dorff a Kilmer se svými špičkovými výkony. 3,5 *. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $2,9miliónaTržby USA $36,756Tržby Celosvetovo $36,756Tržby za predaj DVD v USA $3,835,294║ na video film dosť dobrá práca, príbeh z väzenia zaujme a herecky pútavo zahrané /70%/ ()

larelay 

všechny recenze uživatele

Po dlhej dobe film, po ktoreho vzhliadnuti som musela hodnu chvilu rozdychavat, co som vlastne videla. Stokrat obohraty song, neoriginalnost, rezia nedokonala, scenar hapruje, ale...To ALE zmaze vsetky tie negativa. Neuveritelne herecke vykony. Realisticke zobrazenie...Ja som im to vsetko uverila. "Zabudni na poulicne gangy. V base ide o rasu...". Harold Perrineau sa natolko vzil do svojej role, ze pochybujem, ze si ho budem vediet niekedy este dat do suvislosti s nejakou kladnou postavou. Tie dejove zvraty, ktore ma bombardovali cely film vo mne zanechavali celu skalu pocitov...Cez zurivost, strach, lutost, nechapavost, pocit nespravodlivosti... "So long my friend..." Val Kilmer na nespoznanie a Stephen Dorff, Bozsky ako vzdy...naozaj vrelo odporucam. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Doposud nevýraznému americkému režiséru Ricu Romanu Waughovi se podařilo natočit patrně jedno z nejlepších vězeňských dramat, které více než dobře rozvíjí železná pravidla a zákonitosti tohoto osobitého filmového subžánru. Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani Zločinec netvoří výjimku ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém. Prostředí subordinace si přímo zakládá na uplatňování a projevech moci, od čehož je už jen krůček k jejímu zneužívání, prostředí věznice je pak živnou půdou bujení toho animálního v nás. Režisér umně použil rastr syrovosti (bez zbytečně naturalistických scén), přičemž stěžejní úlohu hraje tíživá atmosféra. Asi je to film především pro muže, jelikož vypráví příběh z mužského pohledu a využívá mužské vidění světa. Zobrazované americké státní vězení je zdánlivým anachronismem, jakoby se tu zastavil civilizační běh v dobách patriarchálně řízeného středověku, jediné právo je právo silnějšího a jedinec tu má jen pramalou šanci (přežít). Felon je skutečně silný film, který umně nastiňuje to málo, co udělá ze slušného člověka zločince... Jak dalece je celý snímek realistický, to patrně pro většinu z nás zůstane celý život jen hypotetickou otázkou... Podobné filmy: Cela 211, Brubaker, Věznice, Prorok, R, Vzpoura ve věznici Carandiru ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtová bomba, která vás donutí nedýchat. Příběh je prostý. Hlavní je ale ta věznice. Vězení je v tomhle filmu prostě fakt nepříjemné, úplně cejtíte jak bolí a jak je to tam totálně na hovno a beznadějný. Herci tu jsou skvělí a Stephen Dorrf s oholenou hlavou vypadá fakt nebezpečně. Scénář je celkem jednoduchý, ale to neznamená že není chytrý. Třeba hlavní hajzl tu je ze začátku vylíčenej jako takovej ten dobrák. Doporučuju všema deseti. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Co se týče Felonu, tak ano, je to jedno velké klišé, ale příběh vychází částečně ze skutečných událostí, a hlavně – není život a realita také jedno velké klišé? Neměli bychom vinit spíše ty filmaře, kteří do svých příběhů, často nepřiznaně, přimíchávají kdeco a svým fištrónem balamutí diváky. Ke kladné odpovědi existují čtyři pádné důvody: (i) Za prvé jsou klišé a opakované stereotypy, spíše než údělem konzervativních filmařů, důsledkem tautologické logiky – pokud chceme například vědět, co určuje western a zařadit určitý film do žánru westernu, musíme analyzovat určitý počet určitých filmu, ale jak poznáme, jaké filmy máme analyzovat, pokud už neexistuje určitá definice westernu? (ii) Za druhé se každý tvůrce rodí do doby, kde klišé existují v tisících exemplářích a kde opouštět jedno klišé znamená pouze přimykat se ke druhému. Ano, jsou tu filmoví reformátoři, kteří chtějí modernizovat kinematografii tím, že ji zbaví všeho údajně zastaralého, všech klišé, a mají pocit, že představují avantgardu, která z kinematografie vymetá nepotřebné haraburdí. Mají cosi společného s reformátory neoliberálními – hovoří o modernizaci, ale myslí tím odbourání, nikoliv okysličení a oživení. (iii) Dále by se dalo namítnout, že i když kinematografie odpovídá potřebám publika, jež vyžaduje rychlou a snadnou rekreaci po odcizující práci, fantazijní únik před její monotónností, neměli bychom zapomínat, že umění nemůže být zdrojem poznání a krása (dle Tarkovského) symbolem pravdy, pokud dočista opustí realitu. (iv) A za čtvrté, byť jsou obecně klišé chápány jako něco hanlivého, jako řemeslničina stojící na protější straně vůči uměleckým počinům, domnívám se, že takové chápání filmů je mylné a nespravedlivé. Tenhle dalekosáhlý omyl a past, do které se lapili společně s publicisty i akademici, vychází z chybného ztotožňovaní filmů, pokládaných za svého druhu literární díla, s příběhem a z opomíjení filmového jazyka. Kritik tedy kupř. zmíní u filmu XY „staromilský styl práce, čili důraz na tzv. poctivý příběh a přímočarou režii“, ale dál to nerozvádí, nejde hlouběji, neptá se, jak je toho dosaženo. Zde nezbývá než vzpomenout Jana Němce, který si čtrnáct dní u střihacího stolu záběr po záběru pouštěl Bressonův snímek K smrti odsouzený uprchl, zapisoval si obsah záběrů, zkoumal, kde jsou celky, kde polodetaily, co rekvizity, kdy a kde se objeví ten který předmět, a tím se naučil filmovému jazyku. Filmový jazyk, filmová gramatika, je něco, u čeho ale vůbec nezáleží na tom, zda-li je film artový, nebo mainstreamový. Pokud natočí kterýkoliv kameraman úžasnou pětiminutovou scénu a umístí ji do žánrového filmu, nikdo tuto scénu nezaznamená. Naopak z rutinních scén poskládaný film, za kterým stojí vynikající scénář, to je něco, na co akademik, kritik i divák slyší. Ovšem to je fatální pominutí, které zdiskreditovalo už stovky filmů a které se táhne kinematografií, co je stará. ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Zajímavé téma a opravdu surové vězenské prostředí. Takové podmínky by měli zavést v českých věznicích, aby kriminálníci věděli, že je čeká něco jiného než televize, válení se na posteli, čtení knížek a luštění křížovek. Pokud budou v ČR věznice na stejné úrovni jako hotely, tak se tam budou vrahové pořád rádi vracet. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Je to Tadý! Nejlepší Drama Všech Dob Vyšlo na Svět! Warrior si může vytřít Prdel Oproti tomuhle Skvostu! Nejhorší Vězenské Prostředí co jsem kdy Viděl! Skvělí Vězni, Vynikající Ostré Ničící Hlášky! Přijde Nový spoluvězen do Cely a říká: Chceš se Prát nebo Mrdat? ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Slušný drama o tom, jak máte smůlu a vězení vás pošle do ještě větších sraček, téměř bez šance se z nich nějak vyhrabat. Respekt za přesvědčivý vychytání vězeňských poměrů a taky Valu Kilmerovi - fakt bych ho nepoznal, hraje zarostlýho zabáslýho fotráka a je o 200% drsnější než kdy jindy (shodou okolností jsem ho chvíli předtim viděl jako copatýho buzoše v HEAT...). ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Na jedné straně moc, moc hodný vězeň a na druhé moc, moc zlý policista - Felonem vytvořené prostředí sdílí s realitou jen málo společného, je umělé a citově manipulativní, naštěstí však nikoliv sterilní a tak i navzdory své přetvářce dokáže vyplodit atraktivní příběh, na který se zkrátka "dobře kouká". Princip filmového světa a způsobu tlačení připomíná Ondskan, nebo Klass, ale Felon působí více "zfušovanějším" dojmem díky průměrné režii, trochu vtíravé hudbě a ukvapenému happy endu. Ovšem na druhou stranu oplývá chlapským nábojem alespoň v základech reflektujícím změnu z milujícího taťky na nasranou bestii. Charaktery sice i tak zůstávají dvourozměrné, ale za Val Kilmera dík. 6/10 ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Názor po prvním zhlédnutí: Špička mezi vězeňskými filmy a zároveň více než zdatný konkurent Kultu hákového kříže. Otázkou je, jak by na mě Felon působil, kdybych o jeho ději věděl něco předem. Vyhýbejte se spoilerům, jinak se připravíte o silný emociální zážitek! Pomalu se chystám použít prubířský kámen druhého zhlédnutí, tak jsem zvědav, zda si tenhle Zločinec udrží mé maximální hodnocení. Věřím, že to zmákne. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Výborný drama z vězeňskýho prostředí, který sice příběhem, ani hereckými výkony nemůže konkorovat tomu nejlepšímu,ale přesto se jedná o dost zajímavej film a hlavně celkem originálně zpracovanej. Krom toho o sílný a emocema nabitý scény neni nouze a hlavní trojice Stephen Dorff, Val Kilmer (mimochodem vypadá jak Jeff Bridges v Big Lebowski) a Harold Perrineau se překonavá. Já sem rozhodně celkem překvapenej, že to bylo tak kvalitní ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jako nenáročnou stylovou žánrovku tenhle kousek beru, ale důrazně odmítám představy, že jde o jakousi hlubokou analytickou sondu do stavu amerického vězeňského systému a zároveň silné a přesvědčivé psychologické drama. To přitom nemám o americkém vězeňství, které z podstatné části přešlo do rukou soukromých společností, které se snaží maximalizovat zisky na úkor svých oveček, velké představy. Je to přehnané, natočené na efekt a emocionálně manipulativní, jak už v tomhle proudu americké filmové produkce bývá často zvykem. Brutalita ze strany dozorců je samoúčelná a celá řada scén by při snaze o realistický přístup neobstála. Ale jak už jsem výše napsal, pokud jde o zábavnost, určitě neurazí a jako nízkorozpočtové béčko je to určitě od tvůrčího týmu trefa do černého. Celkový dojem: 60 %. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Tři poctivé hvězdičky za snímek, který se rozhodně nemá za co stydět. Začátek je téměř perfektní. Nečistě švenkující kamera sice znemožňuje precizní orientaci v prostoru, ale vzhledem k jejímu postupnému uklidnění až tak nevadí. Úplně první scéna je příjemně atmosférická a svou syrovostí navazuje na to nejlepší z nové francouzské vlny, s jednou jedinou výjimkou. Nesnaží se totiž - bohužel či bohudík - o natahovanou intenzitu a pomalé doznívání traumatu. Díky trefně zvolenému hudebnímu doprovodu dokaží scény patřičně zapůsobit. Snímek nenudí. Největší trefou do černého je však obsazení, kterému kraluje dvojice Dorff-Kilmer zdatně táhnoucí celý děj na svých bedrech. Problémem tak zůstávají vedlejší linie. Zcela neopodstatněně narušují hlavní děj a ke konci na plno doznívá jejich zbytečnost. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„When your life is defined by a single action, it changes the concept of time..“ Černobílé vězeňské pasáže z American History X, roztěkanou kamerou a v barvě. Odstíny strachu, bezmoci, odhodlání a naděje, které když správně smícháte s atributy rodiny a loajality, máte šanci vyváznout. Tak to aspoň tvrdí mentor a shit-pushed-in protector Val Kilmer, který v tomto století moc lepších filmů nenatočil. Autenticita je možná diskutabilní, ale mám za to, že Waugh vzhledem ke svým zkušenostem věděl, o čem točí. Předlohou mu byla kalifornská státní věznice Corcoran, která kromě Charlesa Mansona má ve své historii i podobné „gladiátorské“ škraloupy. Konec je sice trochu přitažený za vlasy, ale pokud je členem Árijského bratrstva, nemusí mu to vadit.. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Na Zločince jsem se těšila především kvůli Stephenu Dorffovi a mému oblíbenému vězeňskému tématu. Val Kilmera nemám nijak v oblibě, ale jakmile se objevil na scéně, exceloval v každém záběru. Protřelý vězeňský veterán, obtloustlý, fůsatý a s brýlama. Dostal mě:) Půvabnou stránku v tomto drsném, chlapském prostředí zastává krásná Marisol Nichols. Zločinec ukazuje krutý, tvrdý a brutální portrét života v tom nechvalně proslulém vězení San Quentin. "Tak jo, ty ucho, budu hodnej veterán a naučím tě vězeňský politice." ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Neskutočne neľútostný, tvrdý a nemilosrdný snímok zobrazujúci väzenský život v tom najrealistickejšom možnom príbehu. Posledné, záverečné minúty mi išlo od napätia žily potrhať, záver je naozaj skvelo zvládnutý, no ani zvyšok filmu nezaostáva. Aj keď nie je príbeh vo svojej podstate žiadnou žiarivou hviezdou vo filmovom nebi, dokáže zaujať, strhnúť a citovo pritvrdiť tam, kde sa to od neho očakáva. Svojou podstatou mi v niečom pripomínal film 'American History X'. A keď to nebude téma, tak určite aspoň dokonalými hereckými výkonmi. Kilmer svojou umiernenou rolou exceloval, ale že Dorff zvládne náročné herecké prechody od otca k zbesilej väzenskej šelme, som naozaj nečakal. 85%. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Kdyby od poloviny filmu nebylo naprosto jasné, jak která postava těsně před závěrečnými titulky dopadne. Kdyby tu "dobré" a "špatné" postavy nebyly odděleny tak tlustou a viditelnou čarou, že ji musí zaznamenat i nevidomý. Kdyby celková atmosféra byla o něco klaustrofobičtější (třeba tím, že bychom jako Wade nikdy neviděli, co se děje mimo věznici). Kdyby příběhová linie byla propracovanější. Pak bych možná mohla tvrdit, že je Felon alespoň nadprůměrný film. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Nadstandartní kriminální drama především díky vynikajícím hereckým výkonům Dorffa a v nezvyklé roli viděného Vala Kilmera. Waugh přistupuje k vězeňské tématice velmi osobitě a v žádném případě se nesnaží natočit další Shawshank, i když některé atributy samozřejmě zůstávají stejné. Vězeňské prostředí je vykresleno velmi solidně a vše působí uvěřitelným dojmem, včetně provázanosti rodinných vztahů. Závěr kvalitní a voiceover velmi emocionální. I když se Felon nedostane do širokého povědomí, své kvality má. ()

Související novinky

The Rock zůstane akční

The Rock zůstane akční

25.03.2011

Faster byl všechno možné, jen ne akční nářez, v jaký jsme doufali. Mnohem větší porci adrenalinu slibuje Rychlá a zběsilá pětka, a ani poté se Dwayne Johnson k rodinným taškařicím nevrátí (tedy,… (více)

Reklama

Reklama