Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 1
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (1 496)

KevSpa 

všechny recenze uživatele

1. série - 80 %, 2. série - 90 %, 3. série - 100 %, 4. série - 100 % - Dokonale napsaný a zahraný přerod postavy. Jedno z nejlepších season finale všech dob. --- Pátá řada je zatím neskutečná jízda a nemůžu se dočkat léta, až bude dílo dokonáno. --- A je to. Konec jednoho z nejlepších seriálů, kterému se dostalo skvělého zakončení, jaké mu může chudák Dexter jen tiše závidět. A tomu srovnání se prostě nelze vyhnout už kvůli určité "podobnosti" závěrečné scény, v níž vynikne ten propastný rozdíl mezi kvalitou zakončení Breaking Bad a Dextera. Walter White si takhle parádní konec rozhodně zasloužil. 5. série - 100 % ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

All hail Heisenberg. Původně jsem byl na 5*, ale 4. série už prostě netáhne. Zdlouhavé, natahované dialogy, nula děje, nepravděpodobné zvraty vycucané z prstu (zakopnutí o koberec = lol/wtf). Plus přepálené finále, totálně shazující celou dosavadní "serióznost" do pekel (Two-Face huh?). Do té doby ale vážně nejlepší seriál, co je teď k mání. Berte všemi deseti. EDIT: 5. sezóna je po 2. sezóně Aliasu to nejlepší, co se na seriálovém poli urodilo. Zpátky na 5* s klidným svědomím. Will miss you Heisenberg. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Najlepší seriál, aký som kedy videl. Románová štruktúra, perfektne premyslený príbeh od prvej až po poslednú epizódu. K tomu fantastickí herci, všetci bez výnimky, a ukážky prvotriednej réžie. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Jak vidím ‚Perníkový táta‘, mám chuť extrahovat ricin z fazolí, ale to je asi tak jediná výtka. Od The Wire první seriál, který mě upřímně fascinuje tím, jak dbá na propracovanost děje, vymakané postavy a hlavně absolutní nepředvídatelnost. Tipování děje jsem vzdal v polovině druhé sezony, protože to nemá smysl. A to, jak Walter White, který ze dne na den pozná cenu a krátkost lidského života, pendluje na obou stranách zákona, přičemž (ne)vědomky stahuje lidi kolem sebe, je snad ještě lepší než v Dexterovi. Především proto, že momenty, kdy si uvědomujeme, že se opravdu stává zlým, tvůrci zprostředkovávají skrze úplné banality. Třeba obyčejné manželské rozhovory: „I’m not in the danger. I’m the danger!“ ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Creator: Vince Gilligan .. I'm the bad guY. _ Jako oBvykle, když jsem musel trávit nemoc doma, jsem se vRhnul na jeden seriál, který jsem z různých důvodů nezachytil od začátku, ale průběžně na něj slýchal zdařilé reFerence či doporučení přátel, až jsem se do něj v dané příležitosti Pustil. V minulosti jsem takhle během dvou týdnů dal dvě sezóny LOST nebo jindy necelých 5 sezón HIMYM - nyní padla volba na Breaking Bad, kdy jsem do pouhých 11 dnů vecpal součaSné téměř čtyři sezóny. ___ A výborných 44 epizod! Nebudu nijak rozebírat rOzdíly mezi sériemi, protože mi jejich kvalita přijde stále konziStentní, výběr i vývoj postav zajímavý a přijatelný, jejich obsah veskrze důležitý, zábavný i napínavý. Ano, JEsse Pinkman je sice několikrát na okamžitou kulku do Hlavy i od nejbližšího, začátek 4 série byl až nepříjemně pozvolný, ovšem to jsou jen drobky, které (a to spíše ve větším) potkávají každý seriál. Zde jsou po takové době šKody na kvalitě stále miNimální. Yo. ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Postavte přede mě hluché plačící dítě s utrhnutou nohou od granátu a neošetřenou hnisající ránou, a já pokrčím rameny a půjdu si koupit burgermeny do nejbližšího mekáče. Vezměte mě na charitativní akci týraných zvířat v klecích, kde budou trpící psi s roztrhanými čumáky od petard, sekyrou přepůlení umírající křečci, nebo exotičtí papoušci s uřezanými křídly a já řeknu: "vzal bych si tuhle bezokou opičku" a půjdu spokojeně domů. Ukažte mi strhanou těhotnou ženskou obsypanou podlitinami s kastlíkem na drobné u nohou a já vyprsku smíchy. Pusťte mi však seriál s věčně chlastajícím zfetovaným budižkničemou Jessie Pinkmanem a já se rozplynu láskou, citově rozložím a vydražím na íbeji autentický pytlík na kuřata z Los Pollos za deset tisíc dolarů. Bez mučení, po Ordinaci v růžové zahradě, nejlepší dramatický seriál, který měly kdy čest mé rozšířené zorničky vidět. ()

woody 

všechny recenze uživatele

1. série - 80 % ... 2. série - 90 % ... 3. série - 100 % ... 4. série - 100 % ... 5. série - 90 % ... Zkrátka nejlepší vysílaný seriál současnosti a jeden z nejlepších seriálů všech dob, plně využívající prostor, který dlouhotrvající série nabízí k propracování a hlavně děsuplnému vývoji hlavní postavy ... All Hail Heisenberg! ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

1. seria - 90%, 2. seria - 90%, 3. seria - 90%, 4. seria - 100%, 5.seria, part I. - 100%, 5. seria, part II. - 100%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Fascinující vzepření se osudu hlavního hrdiny! Americká krása rozvolněná do délky televizního seriálu. Breaking Bad je jedním z nejlepších seriálů současnosti a jako takový nabízí mnohé - příznačně postmoderní televizní tvar kombinující synkretismus vlivů (mexická lidová kapela na začátku jednoho z dílů opěvující mýtus hlavního hrdiny, televizní reklama na kuřecí speciality na začátku dalšího, nákup nových aut formou videoklipu atd.) i rozličných žánrů, v nichž k sobě tvůrci spojují jak divácky atraktivní dějovou linku točící se kolem výroby a distribuce drog, tak i vedlejší dějové motivy týkající se reálného zobrazení života a problémů současné Ameriky, tedy tak různorodé žánry, jak jimi jen mohou drogový thriller, sociální drama a rodinné drama být. Přitom je daná žánrová symbióza velice funkční a nepůsobí ani na chvilku nepatřičným dojmem. Navíc terapeutická scéna s polštářkem z první série je jednou z nejdepresivnějších situací, jakou jsem kdy v televizi viděl inscenovanou, stejně tak je nejpůsobivějším absolutní přerod kladného hrdiny do záporného. A jako u jednoho z mála seriálů jsem během sledování naprosto vůbec netušil, kam se zprvu tak průhledný příběh vyvine...po závěrečném dílu 4. řady jsem opět úplně paf... Mimochodem, ženy zobrazované v tomto seriálu jsou skutečně z jiné planety. Škoda jen toho nešťastně zvoleného českého distribučního názvu. PS: Díl s04e10 je tedy opravdu velký nářez...a také vědomí, že Waltův modrý pervitin se dá koupit i u nás v České republice (s05e08), máme tam za velkou louží celkem žalostnou pověst... Série 1: 100% Série 2: 100% Série 3: 90% Série 4: 100% Série 5: 90% ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

(s)Plnění amerického snu skrze periodickou tabulku prvků a Heisenbergův princip neurčitosti ve světě, který není černobílý, ale to neznamená, že by v něm nebyla bílá i černá. Když si krize středního věku zle dosedne na překvalifikovaného dobráckého zakomplexovaného učitele chemie, pro něhož je rodina vším (manželka je účetní z donucení i neúspěšnou spisovatelkou s několika málo publikovanými povídkami, syn má mozkovou obrnu a prochází si nepěknou pubertou a navíc je na cestě další neplánované dítě); je to nesporně silný námět sám o sobě. Když si k tomu svou přisadí i osud v podobě pokročilého stádia rakoviny; je to silné dvojnásob. Je jasné, že se tu bude hrát na kombinaci satiry i dramatu s přesně dávkovanou příměsí nekorektního černého humoru. A co teprve, rozhodne-li se tento do kouta zahnaný podpantoflák ve jménu zaopatření rodiny „shodit bačkory a vyhlásit osudu vendettu“; tedy vzít ho pro jednou (a naposled) v životě do vlastních rukou... Vydává se tedy na šikmou dráhu zločinu jako „vařič drog“ spolu se svým bývalým žákem, toho času flákačem a budižkničemu, Jessem; což má za následek nekompromisní syrovou cynickou kriminálku, kde budete samým napětím dýchat v rytmu, který určují tvůrci a nikoli v tom, které by si žádalo vaše tělo. Jediný oddech (což není výtka; sedne to tam) nastane na počátku třetí sezóny, kdy tvůrci dají jednu poslední možnost postavám vystoupit z rozjetého vlaku a navrátit se k původní "nezločinné" rutině. A ač to celé možná vypadá jako nesourodý mišmaš žánrů i témat, tak pravdou je pravý opak. Nebývale dobře napsané (postavy i děj; škoda jen výjimek potvrzujících pravidlo typu "lostovsky" propletených osudů během finále druhé série) i zprostředkované (prology snad všech epizod jsou něco, čemu se zatím nikdo ani nepřiblížil) a zároveň po celou dobu nezbaveného zneklidňujícího mrazivého nádechu i velmi filmového hávu (je to značně coenovsky-mccarthyovské); a to nejen v rámci televizní produkce. Každopádně to má zádrhel. Není to pro ty, kteří vyžadují ztotožnění se s nějakou postavou. Postavy a jejich počínání sice budete za všech okolností chápat (jakkoli neschvalovat), ale přeci jen čím více se učitelský pedant Walt, kterému byste dali na ulici pětikačku, „stává“ Heisenbergerem, který budí respekt a nahání nefalšovaný strach (If that's true, if you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.), tím je jasnější, že ani jemu není možné fandit, protože pro strom přestává vidět les, čímž osudově ubližuje nejen okolí, ale i nejbližším. Především však nikdy a za žádných okolností není obětí shody okolností, okolí či scenáristů, vždy je plně zodpovědný za vše, co se mu děje. A tak je to tu se vším. Každopádně kdo se na vlnu seriálu naladí, ten má více než slušnou šanci, že objeví horkého favorita na tu svou jednu vůbec nejoblíbenější epizodu napříč seriály (kandidátů je tu v průběhu sezón nespočet, ale jasný vítěz je díl Ozymandias), nejlepší scénu napříč seriálovou tvorbou (kandidátů ještě více než u epizod, ale vítězem je finále Crawl Space) a ostatně i na ta vůbec nejpřednější místa seriálové topky.PS: A jak je úplný závěr prost jakéhokoli zklamání, tak přeci jen působí, že Walt z toho navzdory všem těm hrůzám oproti jiným vyšel přeci jen lacino. Úplnému závěru prostě chybí jistá neočividná nekompromisnost, která kupříkladu The Shield povyšuje na piedestal nejlepšího a nejpamátnějšího finále vůbec. () (méně) (více)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Myslím, že po čtyřech sériích už můžu hodnotit. A bude tu hodně spoilerů. Breaking Bad má totiž svůj vlastní, hrozně zajímavý styl. Opravdu se mi líbí, že je to totálně na pokračování, nejsou tu žádné časové mezery v ději mezi epizodami, ani mezi sériemi. Vše vždycky pěkně navazuje. Má to výborný duo hlavních postav chemickej MacGyver Walt a permanetně sjetej, nebo psychicky zničenej Jesse. Děj se navíc taky stále vyvíjí a hlavně to Walterovo a Jesseho stoupání ve zločinecké hierarchii je podáno pěkně pomalu, ale jistě, takže se s tím člověk sžije a přijde mu to tak nějak uvěřitelné. Některé epizody a scény jsou fakt dokonalé (plazící se Mexičani na začátku třetí série, hystericky se gebící Walt, když zjistí že nemá prachy na "zmizení" ke konci série čtvrtý , nebo třeba Stay out of my territory). Je to fakt napínavé, bohužel se najdou i hodně slabší díly. Třeba všechno, kde je Hankova manželka mě sere a nudí. A jsou tam i zbytečnosti (pád letadla) a vycucávky z prstu (ňáký ty konvalinky, kdy to tomu klukovi jako podstrčil?) Je to ale hodně kvalitní seriál. A nejlepší postava je bezkonkurenčně Saul Goodman. P.S: po páté sérii musím uznat, že takhle pěkně uzavřený seriál se objeví málokdy. To si zaslouží absolutorium. ()

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

Ať už je kvalita sebelepší, pokud o nějakém seriálu ze všech stran slyšíte Komiksákovské "Best show/episode/finale ever," může to znechutit, nebo dokonce úplně odradit od sledování. Jestli je v současné době vyjma Game Of Thrones jeden seriál, který se může "pyšnit" podobným hypem, je to právě Breaking Bad. Walt, uťáplý tatík od rodiny s podhodnoceným místem učitele chemie na střední škole se dovídá, že má rakovinu plic, a pod vlivem onoho zjištění a po setkání s bývalým studentem, problémovým Jessem Pinkmanem, se rozhodne rodinu finančně zabezpečit vařením drog. Od začátku do konce jsem viděl paralelu s několika dalšími seriály, minimálně s The Big C, Weeds a Dexterem. Zatímco The Big C se věnovala realitě vyrovnávání se s nemocí a efektu, jaký má na vývoj charakteru, Weeds se věnovala tomu, jak jedna lež a překročení společenských pravidel a norem se nabalují na další jako lavina, až nabydou komicky absurdních rozměrů, a Dexter se věnoval skloubení dvojího života titulního antihrdiny mezi jeho rodinou a jeho koníčkem, Breaking Bad se rovným dílem věnuje všemu. Proto možná může působit překombinovaně, díky inteligentnímu scénáři, který se věnuje především proměně charakterů (relativně nízkého počtu) hlavních postav je ale opak pravdou. Vůbec nejvýraznější změnou prochází samozřejmě středobod seriálu Walt, který se jak patrno z názvu z dobráka postupem času stává zlem. Walter White je dokonale nesympatický, ovšem většinu času bohužel ne kvůli jeho vývoji (který je napsaný kvalitně, byť zdaleka ne tak, jak je mnohdy zmiňováno, už jen proto, že proběhne poměrně rychle a zkratkovitě, a finálního Heisenberga vidíme už cca koncem druhé sezóny a jeho charakter se dál nijak výrazně nemění). Během sledování mě nejednou napadalo, že Breaking Annoying by byl trefnější název, upřímně si nevybavím, kdy naposledy jsem viděl seriál s tak nesnesitelně otravnou a hloupě se chovající ústřední postavou. K tomu taky směřuje moje největší výtka. Walt MÁ působit jako inteligentní člověk, dokonce génius a zločinný manipulátor, přitom ale od zhruba poloviny druhé až do poloviny páté série dělá jedno extrémně hloupé a úplně zbytečné rozhodnutí za druhým (např. MINISPOILER hádka s policistou/zatčení v díle 3x02 KONEC SPOILERU). Přesto jeho představitel Bryan Cranston svým vynikajícím herectvím dokáže v klíčových momentech z diváka vyždímat potřebné sympatie. Vliv Waltovy proměny na vývoj ostatních postav je potom zřejmě vůbec nejlepším prvkem BB, kdy se z amorálního podvodníčka Jesseho (výborný Aaron Paul) nebo nevědoucí manželky Skyler (úžasná Anna Gunn) s postupem času stávají nejzajímavější ze současných seriálových postav. V mém osobním žebříčku Breaking Bad určitě nedostál svojí pověsti nejlepšího seriálu ever, až do poslední sezóny jsem dokonce neustále balancoval na hranici tří a čtyř hvězd, s uspokojivým zakončením se ale dostavilo i uvědomění o nepopiratelně kvalitním seriálu. 75% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 90% - Veškerá očekávání postavená na hlavu. Potenciálně otravný fetující podvodníček Jesse je od první scény mou nejoblíbenější postavou, potenciálně otravná starostlivá Skyler mě pozitivně překvapuje každým svým rozhodnutím. O obou toho chci vědět co nejvíc, chci vidět víc ze schopností hlavního hrdiny vyhrabat se z nejhorších kaší a koneckonců chci zkrátka vidět, kam takový seriál může vůbec dojít. Povrchnost a falešné pozlátko obchodu s drogami jsem tady totiž nenašel, naopak. Na úvod se jedná o poctivě neklidné rodinné drama, které má tu smůlu/štěstí, v jakých kulisách se může odehrávat. Mým největším přáním je, aby se tomu tak i nadále dělo takto civilním způsobem. 2. série - 70% - Bavilo mě, když Walt bojoval s vlastní morálkou ve jménu rodiny, nebaví mě, když po rodině a jejích hodnotách šlape a původní cíle má jen jako výmluvu. Se sympatiemi k hlavní postavě také přímo úměrně klesá i kvalita, protože neustálé arogantní a neurvalé chování směrem k (byť jakkoli hloupoučkému a naivnímu) parťákovi mi rve srdce, stejně jako Waltův způsob rozhodování v klíčových situacích, viz očividné morální dilema v závěru předposlední epizody Phoenix. A je to škoda, protože potenciálu je pořád plno, mračna se výhledově stahují solidně tmavá a Hank se z přihrávače hrabe do pozice nejcharismatičtějšího seriálového policajta. 3. série - 80% - Od některých činů vede spletitá cesta, od některých ale už žádná. Po událostech předchozí sezóny je pro mě hlavní hrdina pořád zaslouženým diváckým magnetem, ale držet palce mu, hlavně z důvodu absence sebereflexe a dostatečného pokání, nedokážu. Oproti tomu podceňovaný Pinkman se díky dokonale civilnímu výkonu Aarona Paula definitivně stává po všech stránkách tahounem seriálu. Přesto na nápaditou a nebývale napínavou úroveň vrací celou podívanou až dvojice závěrečných epizod, během nichž jsem nervozitou téměř nedýchal a naplno tak docenil takřka antimimický herecký projev Giancarla Esposita. 4. série - 75% - Většina seriálů stanice AMC se ve svém prozkoumávání zajímavých námětů dostane do kritického bodu, kdy dech beroucí zvraty začnou řídnout a civilní přístup začne hraničit s nudným přešlapáváním na místě. Breaking Bad to potkalo právě v rozjezdu vychvalované čtvrté sezóny a byly chvíle, kdy jsem myslel, že mě jakýkoli další dialog Walta a Skyler na téma "car wash" snad zabije. Naštěstí druhá polovina, která opět řeže velmi hluboko do vztahu Jesse-Walt a nově také Jesse-Gus a Jesse-Mike, je na tom s napětím úplně jinak, dramatickou pointu posledních epizod předkládá velmi chytře a je proto velká škoda, že se Vince Gilligan často neudrží a působivé scény nechá zajít až moc daleko. Budovaní pocitu drtivého tlaku ze všech stran je totiž stejně jako o sezónu dříve tísnivé až k zbláznění. 5. série, první část - 80% - Nesnesitelný Walt. Jeho oblíbenost jsem nechápal nikdy a teď, kdy je nenápadný psychický teror vůči depresemi konečně dohnané Skyler na vrcholu, už je mi z Heisenbergova chvalořečení až na zvracení. Přestože se v Bryanu Cranstonovi i v pátém roce skrývá nejedno překvapení, vývoj jeho postavy mi ho znechutil na hodně dlouho dopředu. Gilligana za to chválím, stejně jako definitivní dospění Jesseho a všudypřítomný tíživý pocit neodvratného začátku konce v čele s Dead Freight, pravděpodobně nejlepší epizodou celého seriálu. 5. série, druhá část - 90% - To nejlepší nakonec. Nebýt několika přešlapů, které ale zároveň kopírují vývoj celého seriálu, by to možná bylo i absolutní hodnocení, ale přesto jsem dostal osmičku epizod, která zanechává tak silný dojem, že bych na ona slabší období s klidem zapomněl. Právě tady, ve chvíli, kdy jde všechno do háje a doslova všechny postavy jsou na pokraji katastrofy, je nejlépe vidět, kdo nám přirostl k srdci nejblíž. A až budu na Breaking Bad vzpomínat, vždy mu budu vděčný za to, že mi dalo jeden dokonale komplexní charakter, který se rázem vyšvihl mezi moje nejoblíbenější seriálové postavy vůbec. Na rozdíl od většiny (mnou navždy nepochopených) diváků to ale není narcis Heisenberg, Walter White, do sebe zahleděný neřád, ať už mu říkáme jakkoli. V mých očích je to zlomený a věčně životem klopýtající závislák a nešťastník, Jesse Pinkman. () (méně) (více)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// "...and a man, a man provides. And he does it even when he's not appreciated, or respected, or even loved. He simply bears up and he does it. Because he's a man." Kam až jde zajít v zájmu ochrany lidí, které milujem? Jak moc se lidi mohou přizpůsobit tomu, co jim život přináší? Co všechno je člověk schopný udělat, když nemá na vybranou? Zpracování všech těchto námětů a mnoho dalších v krystalicky čisté seriálové podobě, která nemá obdoby - to je pro mně Breaking Bad a proto se od toho nemůžu odtrhnout. "How can something this bad be this good?" ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Nebyl jsem hned zaháčkovaný, pauza mezi první a druhou sezonou mi trvala 6 let... Ale pokud jste si v začátku taky nejistí, rozhodně to stojí za to přežvýkat! Protože progress - co ročník, to o kus vyšší kvalita, Jesse je méně otravný (feťáky a drogy jako téma obecně nemusím), postavy a příběh čím dál propracovanější, až pak finále je úplný top po každé stránce, hlavně ve věci intenzity, napětí a emocí. Deviz a dojmů je moc, hodně dělá samo (ne)vábný New Mexico, ale nade vše se mi líbil postupný pád do temnot v charakteru hlavní dvojice; zvlášť Walt a jeho proměna v ulhaný, manipulativní a chladnokrevný já je hodně výživná a drsná podívaná (x). *We all live double-lives to some extent... S01 70% S02 75% S03 80% S04 85% S05 95%, El Camino 75% ♪♫ ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Slibná premisa a její úžasné rozvinutí v intenzivní a "realisticky" působící drogový příběh Walta - člověka, skrz obrazovku dýchajícího, jehož charakterový vývoj by mohl být příkladem učebnicového filmového vyprávění. Od nesmělého učitele až po charismatického bosse podsvětí ("Say my name!")... Nemohu přestat žasnout nad tím, jak věrohodně a osobitě Waltovy "patálie" působí a jak se díky nim jeho charakter mění, aniž by cokoliv vypadalo jako vycucané z prstu a aniž by seriál sklouzával k zbytečné megalomanii - i když obrazovkou protékají miliony dolarů, zaměření seriálu nepřekračuje "skromný" rodinný kruh a prožívání jednotlivců. Moje zvláštní pochvala a uctivá poklona pak náleží páté sérii za Sopranovské vykreslení mafiánského prostředí. PS: Předposlední epizoda je umělecké dílo! 9/10 ()

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama