poster

Dokonalý únik

  • USA

    A Perfect Getaway

  • Slovensko

    Dokonalý únik

Mysteriózní / Thriller / Akční / Dobrodružný

USA, 2009, 98 min (Director's cut: 108 min)

Režie:

David Twohy

Scénář:

David Twohy

Kamera:

Mark Plummer

Hudba:

Boris Elkis

Producenti:

Robbie Brenner

Střih:

Tracy Adams
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ****

    Velmi příjemné překvapení. Pravda, rozjezd, tedy první hodina filmu, by mohl být mnohem rychlejší nebo kratší, nicméně ani trochu nenudí. Sympatické postavy, nádherná příroda a zábavné dialogy, to je hlavní důvod, proč jsem s filmem a jeho počátečním volným tempem neměl žádný problém. Posledních dvacet minut je špičkových, rychlých a napínavých, často se objeví nějaká ta vychytávka (zpomalovačka předcházející zrychlovačku). Jediné, co narušilo jinak perfektně šlapající thriller, byl asi desetiminutový sled vysvětlovacích záběrů, které sice mají své opodstatnění - vzhledem k tomu, jak je předtím divák voděn za nos, nicméně přijde zrovna v tom momentu, kdy se film konečně rozjede na plný plyn, takže se nelze netěšit, až vysvětlovačka skončí. Velmi slušný prázdninový thriller. 7/10(18.10.2009)

  • arachneuss
    ***

    David Twohy neustále posílá do světa zaručené informace o novém Riddickovi a aby si vydělal na jeho rozpočet, rozhodl se natočit Pláž pro další generace. Film splňuje všechny současná kritéria náctiletého diváka. Místní fauna vypadá nádherně, do hlavních rolí byly obsazeni slavní herci, snímek nenudí a pointa je opravdu nečekaná (ne však dech beroucí). Skrze Twohyho dílo se dá dokonale uniknout z šedé reality našeho světa, ale víckrát tuto cestu absolvovat nemusím.(3.11.2009)

  • POMO
    **

    Film, ktorý klame nielen diváka, ale aj sám seba. Ukážkový príklad ako NEMÁ byť napísaný a zrežírovaný thriller s prekvapivou pointou, ktorý by mal byť na druhé zhliadnutie rovnako zaujímavý ako na to prvé. Twohy by sa mal vrátiť k vizualimu a atmosferičnu a nesypať si popol na hlavu, ktorú nevie používať.(13.12.2009)

  • Shadwell
    ****

    Exploitation proměňující se s každou přibývající minutou v kaufmanovské rošády soupeřícího scénáristy a jím utvářené postavy-golema. Jak si povšimli někteří postmoderní teoretici kultury, reprezentace vyhnání z ráje (podle židovské tradice je golemem v podstatě první člověk, Adam) a odloučení člověka od přírody se v Dokonalém úniku od mu podobných 70kových filmů jako Vysvobození proměnila - už se nejedná o tradiční varování, ale o ironické zdůraznění směšnosti dané katastrofy. Tradiční tragické zápletky se stávají komedií a katarze se proměňuje v pointu. Byl to však už Franz Kafka, kdo přišel s tezí, že moderní doba vytěsnila z lidského života tragično a nahradila je mnohem méně invenčním grotesknem.(20.10.2009)

  • Nathalie
    ****

    Střídavé napětí sinusového průběhu, v jehož elektrickém poli kovaný čtenář Agathy prohlédne přes nášlapné miny falešných stop poměrně záhy. /konec překombinovaného útvaru:/ Dokonale by se hodila paralela k jedné knize, nicméně místní spoilerová inkvizice by mě právem ukřižovala. Twohymu lze přičíst k dobru, že ač víme, kdo, lomcuje s námi třes- kdy a jak. Jeho oko kombinuje obsedantní voyeurismus, v němž je divák situován do pozice paranoika, jenž za každým spadlým listem vidí vraždící monstrum, s jakousi bezstarostnou dovolenkovou naivitou, v níž je naopak ukolébáván pohádkou, že v takovém vizuálně omamném ráji se nic ďábelského stát nemůže. Ústředním bodem nejistoty je postava Timothyho Olyphanta, který ve stylu G. I .Joe- Robinson Crusoe- Rambo vytváří celé stádo možností a hypotéz. A je tak nestoudně sexy ve stylu téměř zapomenuté mužnosti jeskynního pračlověka, že posílá všechny zšenštilé metrosexuály hluboko do podzemí. Proti stojí Steve Zahn v roli muže, o kterém si na první pohled řeknete, že ho máte přečteného, ale pak zjistíte, že o něm nevíte vůbec nic. Výborně se pracuje i se žánrovými stereotypy zločince. Zajímavý úhel na kriminální pátrání v době technoéry poskytuje i paradox džungle versus elektronické stopy, přičemž důkazní břemeno dlouhou dobu spočívá na divákovi. V závěru se film změní v tradiční hororovou hru kočky s myší a nejzábavnější je sledovat, kterak netradičním střihem a crazy záběrováním Twohy udělá zatraceně adrenalinovou překážkovou dráhu. Napoprvé jde o ( neobjevný a pod dravým povrchem staromódní) thriller, další projekce už může být detektivní luštěnka, při níž sledujete lovce kladoucí pasti na nebohé novomanžílky a nicnetušící obecenstvo. Šlápněte tam. 75(22.10.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace