Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Oliver Stone zase natočil film, který se nebude líbit každému, který plno lidí nepříjme už od začátku a film, který svým způsobem také plno lidí nedocení, už jenom proto,že má v názvu dvojité v s tečkou. Popravdě je ale tenhle film pravý opak toho, o čem byste si představili životopisný film, a je to opravdu příjemné zpestření oproti tomu co byste čekali. Film má v sobě snad všecky možné filmové styly, a rozhodně nepřestane jen tak nudit. Proto nevidím jediný důvod, proč ho kritizovat, při sledování zdejšího hodnocení a 66ti procent, které tento film dostal, bohužel. Josh Brolin bývalého prezidenta Spojených států zahrál famózně, ze začátku jsem mu to nedokázal věřit, a ani jsem v něm Bushe neviděl, ale po čase jsem prostě musel změnit názor. Do teď nechápu, proč za tu roli nedostal nominaci na Oskara a Nixon z filmu Frost-Nixon jo. Doteďka to asi ani nepochopim a opět budu tvrdit to, že tenhle film je hrozně nedoceněnej. Čtyři hvězdičky tomu dám a s radostí, ve filmu totiž není vidět jediný úspěch osoby o které tento film je, vypráví prostý příběh člověka, zobrazeného každou chvíli nějak jinak, přesto oddaného své práci, což určitě není lež, ale je otázka, co je na tom všem pravdy. Jedno je jasné, mně osobně se film líbil, ať si Oliver Stone mění fakta s fikcí jak chce, sám nevím co je na tom pravdy a co ne. Já jsem nečekal nic, a dostal jsem především obyčejného Texasana, který sice udělal plno chyb...ale na druhou stranu...kdo ne.(17.2.2009)

  • mm13
    ***

    Možno až príliš vytrhnuté z geopolitického kontextu, na strane druhej, kto to nutne potrebuje, nech číta, reportáži je knižne aj u nás vydaných dosť. Oceniť (okrem brilantnej filmárčiny po všetkých stránkach) je potrebné to, že sa Oliver Stone do zvolenej témy neopiera, ako by niektorí možno čakali, rodinné prostredie Busha jr. vykresľuje mimovoľne, bez čo i len marginálnych poznámok. Záleží od diváka, koľko si toho všimne, koľko mu toho ujde a ako veľmi ho potom z toho portrétu, v ktorom nejde len o Busha jr., bude mraziť. V tejto rovine je to nádhera - ojedinelé, trefné a JOSH BROLIN!!! ...problém mám, že aj keď som si to po celý čas užíval, už pri záverečných titulkoch sa dostavil pocit, že až tak veľa z toho vo mne nezostane. Ale vidieť sa oplatí!(15.7.2010)

  • Nin
    ***

    ...Já vím, je to film, ale stejně mě celou dobu hrozně iritovalo, že Josh Brolin byl jako mladý Bush mnohem větší frajer než byl kdy pravej a Elizabeth Banks byla mnohem krásnější než kdy pravá Bushová... Snad jen Thandie Newton (ta sexbomba z Rocknrolly) se tak urputně celý film mračila, že jsem jí ke konci málem tu Condoleezzu věřil... (6/10)(24.4.2009)

  • Shadwell
    *****

    Jeden z nejlepších filmů Olivera Stonea. Mistrovské dílo. ____ Zmínku zasluhuje především způsob, jakým se tu pracuje s žánrem: (i) Hlavní postava Bushe představuje neustále pozměňovanou, velice silnou žánrovou figuru – jednou westernového cowboye, poté kazatele, naftaře, nebo republikána – zasazovanou do tomu odpovídajících žánrových světů: komedie, satira, rodinné drama, politický thriller. Každý z těchto světů představuje jednu epochu Bushova života. Mění se ovšem pouze samotný Bush, okolní postavy (otec, manželka, poradci) žánrem zasaženi nejsou a zůstávají nezměnění. Konceptuálně tedy pracuje film se třemi rovinami, odstupňovanými podle toho, nakolik jsou infikované žánrem: Bush (motivátor - nejvíce) – žánr (prostor kolem Bushe - zpola) – okolí (nejméně). Konec filmu tak nenastává po válečném fiasku, ale naopak tehdy, kdy se Bush již nemůže přesunout z jednoho žánru do druhého, kdy nemůže utéct. Už nemá kam, žánry jsou vyčerpány, a s tímto zjištěním přichází i konec Bushe jako filmové postavy. Ukazuje se, že skutečný život a žánrová struktura filmu spolu mohou souviset více, než se zdá. (ii) Komedii obvykle spojujeme s etiketou, zatímco tragedii s etikou. Bushova výjimečnost spočívá v tom, že tyhle zavedená pojítka škrtá – velkorysým pohledem na globální mapu a nakládáním s vládními smlouvami spojuje komedii s etikou (protože rozhoduje o osudech milionu lidí), naproti tomu texaské vidláctví posunuje k tragedii Bushovu etiketu. Film to dává najevo i silnou „freudovskou“ otcovskou figurou (James Cromwell), která straší Bushe zjevně více než Saddám Husajn. (iii) Opětovně se ukazuje problematika žánru bio-pic, u něhož se hodnotí osobnost jako taková, ne filmové kvality. Dvojnásob to pak platí zde, kde geniální výkon Brolina ještě znatelněji posouvá ohnisko filmu do postavy Bushe. Přitom filmařsky je W. dílo uchvacující - brilantní kamera (dejte na mě, Papamichael je nový Richardson), brilantní rychlopalné dialogy (návaznost na Michael Clayton a Dobrou noc a hodně štěstí) a brilantní vedení herců. A je o to truchlivější, že tyhle kvality opomíjejí i odborná periodika, kterým se celá podívaná sužuje na pole ideologického a symptomatického čtení. Dokonce by se mohlo zdát, že kontroverzní téma odvádějící od formy nestojí „technikům" v čele s kameramanem a střihačem za námahu, ale Oliver Stone si dobře uvědomuje, že filmy posuzuje zejména čas, ni lidé. Chápe to i Bush: „V historii žádné místo mít nebudu, to budu přeci mrtvý.“(5.2.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Je milé osvěžit si vědomost, že nejmocnějším mužem planety byl po nekonečnou dobu osmi let vyléčený notorik, jemuž celá armáda poradců nepřetržitě stála na jeho nekonečném vedení. Osud světa byl zkrátka v dobrých rukou a já, hrdý ateista, poníženě děkuji všemohoucímu, že na našem území nevytryskla ze země ropa, tudíž jsme se lstivě vyhnuli zařazení na Osu zla. Snímek samotný na mě nepříjemně působil snahou tvářit se objektivně, protože mne by uspokojilo daleko více podpásových úderů do nechráněných choulostivých partií pana Bushe, toho času mladšího.(2.2.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace