Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ***

    Politické hry chlapcov v Bielom dome sú Stoneovou slabosťou, ale okrem JFK sa žiadny nepriblížil k požadovaným očakávaniam. Život Georgea W. Busha mnohým neamerickým divákom začal byť známy až po jednom dátume (všetci vieme ktorom), a tak som rád, že Stone venoval jeho predchádzajúcemu obdobiu života značnú časť filmu. Od jeho začiatkov ako neschopného vysávača výhod tatkovej vysokej pozície, až po obsadenie najvyššej pozície v štáte, sa však nedočkáme ničoho iného, len politických reprodukcií a faktov, ktoré by sa pri hlbšom a horlivejšom bádaní podarilo nahromadiť viac-menej každému smrteľníkovi. Požadujúce odhalenie súkromia hlavy štátu najmocnejšej krajiny sveta a jeho rodiny divák dostane len vo vzťahu k jeho otcovi. Vzťahy s manželkou, bratom, či inými kolegami z Bieleho domu zostávajú aj naďalej tabu. Divák sa akurát dozvie, ako jednoducho sa dá behom pár minút brnknúť Tonymu Blairovi, Jacquesovi Chiracovi, či Vladimirovi Putinovi. Neviem nakoľko hodnoverne Brolin splynul s Bushovým vystupovaním, no jeho herecký prejav pôsobí veľmi hodnoverne. A okrem toho, že aj iní herci predstavujúci ostatných vplyvných politikov (Colin Powell, Condoleezza Rice, Donald Rumsfeld, Tony Blair) sa na nich neskutočne podobajú, tak herecky tiež nezaostávajú. Udivujúce ale je, že tvorcovia si nerobia ťažkú hlavu so starnutím postáv, keď v priebehu tridsiatich (a viac) rokov sa zmenili len šediny Josha Brolina a keby som nedostával časové informácie v priebehu filmu, tak by som si myslel, že to celé prebieha v priebehu jednej dekády. 65%.(2.6.2009)

  • klerik
    ***

    Brolin pôsobový. Scény z Bushovej mladosti mi prišli zbytočné. Bez nich by to bolo zaujímavejšie, ale aj tak by to chcelo prepracovanejší pohľad na prezidentov život. Náznaky originálneho poňatia témy prostredníctvom vedľajších postáv tu boli...(16.12.2012)

  • Shadwell
    *****

    Jeden z nejlepších filmů Olivera Stonea. Mistrovské dílo. ____ Zmínku zasluhuje především způsob, jakým se tu pracuje s žánrem: (i) Hlavní postava Bushe představuje neustále pozměňovanou, velice silnou žánrovou figuru – jednou westernového cowboye, poté kazatele, naftaře, nebo republikána – zasazovanou do tomu odpovídajících žánrových světů: komedie, satira, rodinné drama, politický thriller. Každý z těchto světů představuje jednu epochu Bushova života. Mění se ovšem pouze samotný Bush, okolní postavy (otec, manželka, poradci) žánrem zasaženi nejsou a zůstávají nezměnění. Konceptuálně tedy pracuje film se třemi rovinami, odstupňovanými podle toho, nakolik jsou infikované žánrem: Bush (motivátor - nejvíce) – žánr (prostor kolem Bushe - zpola) – okolí (nejméně). Konec filmu tak nenastává po válečném fiasku, ale naopak tehdy, kdy se Bush již nemůže přesunout z jednoho žánru do druhého, kdy nemůže utéct. Už nemá kam, žánry jsou vyčerpány, a s tímto zjištěním přichází i konec Bushe jako filmové postavy. Ukazuje se, že skutečný život a žánrová struktura filmu spolu mohou souviset více, než se zdá. (ii) Komedii obvykle spojujeme s etiketou, zatímco tragedii s etikou. Bushova výjimečnost spočívá v tom, že tyhle zavedená pojítka škrtá – velkorysým pohledem na globální mapu a nakládáním s vládními smlouvami spojuje komedii s etikou (protože rozhoduje o osudech milionu lidí), naproti tomu texaské vidláctví posunuje k tragedii Bushovu etiketu. Film to dává najevo i silnou „freudovskou“ otcovskou figurou (James Cromwell), která straší Bushe zjevně více než Saddám Husajn. (iii) Opětovně se ukazuje problematika žánru bio-pic, u něhož se hodnotí osobnost jako taková, ne filmové kvality. Dvojnásob to pak platí zde, kde geniální výkon Brolina ještě znatelněji posouvá ohnisko filmu do postavy Bushe. Přitom filmařsky je W. dílo uchvacující - brilantní kamera (dejte na mě, Papamichael je nový Richardson), brilantní rychlopalné dialogy (návaznost na Michael Clayton a Dobrou noc a hodně štěstí) a brilantní vedení herců. A je o to truchlivější, že tyhle kvality opomíjejí i odborná periodika, kterým se celá podívaná sužuje na pole ideologického a symptomatického čtení. Dokonce by se mohlo zdát, že kontroverzní téma odvádějící od formy nestojí „technikům" v čele s kameramanem a střihačem za námahu, ale Oliver Stone si dobře uvědomuje, že filmy posuzuje zejména čas, ni lidé. Chápe to i Bush: „V historii žádné místo mít nebudu, to budu přeci mrtvý.“(5.2.2009)

  • Malarkey
    ****

    Oliver Stone zase natočil film, který se nebude líbit každému, který plno lidí nepříjme už od začátku a film, který svým způsobem také plno lidí nedocení, už jenom proto,že má v názvu dvojité v s tečkou. Popravdě je ale tenhle film pravý opak toho, o čem byste si představili životopisný film, a je to opravdu příjemné zpestření oproti tomu co byste čekali. Film má v sobě snad všecky možné filmové styly, a rozhodně nepřestane jen tak nudit. Proto nevidím jediný důvod, proč ho kritizovat, při sledování zdejšího hodnocení a 66ti procent, které tento film dostal, bohužel. Josh Brolin bývalého prezidenta Spojených států zahrál famózně, ze začátku jsem mu to nedokázal věřit, a ani jsem v něm Bushe neviděl, ale po čase jsem prostě musel změnit názor. Do teď nechápu, proč za tu roli nedostal nominaci na Oskara a Nixon z filmu Frost-Nixon jo. Doteďka to asi ani nepochopim a opět budu tvrdit to, že tenhle film je hrozně nedoceněnej. Čtyři hvězdičky tomu dám a s radostí, ve filmu totiž není vidět jediný úspěch osoby o které tento film je, vypráví prostý příběh člověka, zobrazeného každou chvíli nějak jinak, přesto oddaného své práci, což určitě není lež, ale je otázka, co je na tom všem pravdy. Jedno je jasné, mně osobně se film líbil, ať si Oliver Stone mění fakta s fikcí jak chce, sám nevím co je na tom pravdy a co ne. Já jsem nečekal nic, a dostal jsem především obyčejného Texasana, který sice udělal plno chyb...ale na druhou stranu...kdo ne.(17.2.2009)

  • petero
    ****

    Neviem prečo ale na W. som začal byť postupom času zvedavý. Nemám rád politiku a Oliver Stone je na môj vkus preceňovaný, takže jediné dôvody boli asi Josh Brolin a skvelé plagáty. K filmu len toľko že Stone sa krotil, no na druhej strane asi by som nechcel aby o mne natočil takýto film. W. sa, na moje šťastie, príliš politikou nezaoberá, ale práve na charakter „juniora“ ktorý mi nie je príliš sympatický, no W. ho vykresľuje sympatickejšie ako ho poznám zo života. Tá jedna hviezda navyše je samozrejme za skvelého Brolina.(22.2.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace