Scénář:
Michael CooneyKamera:
Linus SandgrenHudba:
John FrizzellHrají:
Julianne Moore, Jonathan Rhys Meyers, Jeffrey DeMunn, Brooklynn Proulx, Brian Anthony Wilson, Jeremy Ambler, Aaron Bernard, Frances Conroy (více)Obsahy(2)
Forenzní psychiatrička Dr. Cara Jessupová postavila svou kariéru na definování rozpolcených osobností schizofreniků. V soudní síni často svědčí coby expert a její názory a poznatky ohledně schizofrenie pomohly k trestu smrti více než půl tuctu vrahů. Cara je sice oddaná vědě, ale věří také v boha a svou víru neztratila ani poté, když byl její manžel brutálně zavražděn. Její dcera Samantha na rozdíl od své matky věřící není. Po jednom zvláště znepokojujícím soudním řízení představí Caře její otec Dr. Harding svého nového pacienta Adama. Čím více se toho Cara o Adamovi dozvídá, tím více je její život i životy jejích blízkých v ohrožení. Když se doktorka seznámí s pacientovou minulostí, její svět se začíná hroutit a ona začne pochybovat o bohu i o vědě. Cara však musí co nejrychleji odhalit závoj tajemství kolem Adama a především neztratit svou víru, jinak bude celá její rodina v nebezpečí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (343)
Hleďme! Dokonce i vatikánští černoprdelníci dokážou na plátna kin propašovat solidní horůrek, který mě sice nepřiměl v obavách nakukovat pod postel (vždyť já vím, že tam číhá příšera - celá bílá, chlupatá, s velkýma žlutýma očima a ostrými drápky), ovšem můj zájem spolehlivě udržel. Když pominu to zblitkové poselství, že kdo se nemodlí k všudypřítomnému, všemocnému taťkovi na obláčku, ten je prostě totálně v prdeli a nic mu nepomůže, tak jsem si zápletku s tajemným schizofrenikem vychutnávala, atmosféra byla fajn, herecké obsazení mě ničím nerušilo (Jonatán je v poho, Julču nežeru, nicméně nevadí, ostatní měli málo prostoru) a když už hrozilo zadušení zvratky při přehnané svatouškovské agitaci a z přemíry nepříliš chutných dějových ingrediencí v guláši, zachránil to konec. Závěrečných 15 vteřin film nakoplo zpět do mých soukromých čtyřhvězdičkových výšin a parádně zamrazilo. 71% ()
Já prostě nesnesu tu dementní schematičnost náhod, útoků na blízké kolem hlavní hrdinky, přesunů na vzdálenost 50 mil za 3 minuty, konvertování obrázků do 3D a pak na zvukovou stopu, ran do hlavy o skálu (protože to přece musí být skála, že?), po kterém se nikomu nic nestane. I na thriller tohohle typu je tu těch typicky gulášoidních wtf momentů až moc. Škoda Julianne, která roli pojímá tak svědomitě a má zjevně pocit, že hraje v minimálně o třídu lepším filmu. A celé vyznění? No tak, s tím neuspěli ani nedávno bratři Hughesovi za mnohem výpravnější rozpočet. ()
Schizofrenních paranoiků běhá po světě hromada,většinou jsou pěkně organizovaní v nějaké partaji nebo klubu, ale tu a tam se vymknou řádu a rozjedou se na vlastní koleji. Pak je zle. Býval by to byl pěkný horrůrek, kdyby se držel tohoto schématu, a nesnažil se pochytat všechny zajíce najednou. Taky ty vraždy byly zbytečné a na konci i trapné...škoda, škoda, začalo to pěkně ()
Ztratils v Boha víru? Budeš kuckat hlínu! Švédské Mårlind-Steinovy kapky se nekonaly. Dokud se Shelter pohybuje v rovině psychologické (podpořený mrazivou atmosférou, epilepticky se spínajícím Tudorem, či pěkně hrající Moore se škaredýma rukama), je všechno v intenzivním cajku, ale co by to bylo za religiózní thriller, kdyby nebyl „super načůral“, což od přítomnosti nevidomé báby-vysavače přináší zbytečně komplikovaný finiš vrávorající na ochablých nohou žánrových zvyklostí. Protestant nechť si přidá k mému hodnocení jednu hvězdu, modly vzývající katolík dvě a pokud se tu pohybuje nějaký nihilistický agnostik, ten ať si raději pustí cédéčko od německé kapely Autobahn.. ()
Naprosto souhlasím s kOCOURem a jeho postřehy o gulášovitosti a nereálných blbostech. Jinak, film mě bavil, to musím říct hned na začátek. Musím vyzdvihnout hlavně výkon Meyerse, opět si zahrál zápornou postavu a znovu jí dokázal povznest na znechucení díváka (v dobrém slova smyslu). "Dobové záběry" z roku 1918 natočené digitální kamerou mě solidně pobavily. Při bilanci nad filmem se nemůžu pozastavit nad faktem, že půlku stopáže tvůrci odvedli dobrou práci, vystavěli zajímavou atmosféru a postavili psycholožku opět do role detektiva (což zde celkem fungovalo a nebylo to tak drasticky vražené do děje jako v jiných filmech), druhou asi točil tvůrce reklam na novou akci u Mc´Donalds. 56% ()
Galerie (22)
Zajímavosti (3)
- V 74. minutě je v pozadí možné vidět plakát k filmu Noc oživlých mrtvol (1968). (Terva)
- Film sa natáčal v Pittsburghu (Pensylvánia, USA). (Arsenal83)
- Vo filme hrá Julianne Moore postavu, ktorá sa volá Cara Harding. V snímke Stratený svet: Jurský park (1997) stvárnila postavu s veľmi podobným menom - Sarah Harding. Obe postavy sú lekárky. (misterz)
Reklama