poster

Stažení

  • Česko

    Uvolnění

    (festivalový název)
  • Francie

    Désengagement

  • Německo

    Trennung

  • anglický

    Disengagement

Drama

Francie / Izrael / Německo / Itálie, 2007, 109 min

Režie:

Amos Gitai

Producenti:

Laurent Truchot

Scénografie:

Emmanuel de Chauvigny

Kostýmy:

Moïra Douguet
(další profese)
  • Bluntman
    *****

    LFŠ 2008 Práce s mizanscénou. Stylizace Juliette Binoche po vzoru klasických hereček. Cameo režiséra. Důmyslně tlumené emoce. Významotvornost barev. Uvolnění v závěru. Jeden z nejlepších filmů "filmovky".(3.8.2008)

  • Aky
    ***

    Na filmu je nejzajímavější část, která je spíše dokumentem, jež mapuje samotné stažení z vybudovaných osad. Zbytek je velmi řídký příběh, značně odbytý a tím mnohdy nesrozumitelný, protože nelogický. Některé sekvence jsou protahované do té míry, že se lze těžko ubránit usínání. Škoda, námět byl skvělý.(23.12.2010)

  • Radek99
    ***

    Co je potřeba k znovunastartování života, k znovunalezení jeho smyslu? Izraelský režisér Amos Gitai se zjevně dovede ptát na palčivě ožehavé věci, každopádně jeho problém tkví ve zvolené formě a vnitřní dualitě vyprávění - pakliže potřebuje k ilustrování dekadentní vyprázdněnosti života hlavní ženské hrdinky z francouzské smetánky téměř hodinovou expozici, v níž se na diváka skoro dere dřímota, aby pak v kontrastu do druhé (bohužel skoro ani ne) poloviny filmu napěchoval všechno dramatično a vytvořil skutečně nosný příběh se závěrem plným emocí a skutečnou hloubkou, něco je špatně. Škoda, že tvůrci nevyvážili dramatický oblouk svého vyprávění nějak citlivěji směrem k izraelské části příběhu (a tedy směrem k divákovi), pak to mohl být až nezvykle působivý film. Ale jinak je ono dělení na francouzskou (iluze života falešného, zdánlivého a dekadentně vyprázdněného) a izraelskou (iluze života skutečného, opravdového a doslova hmatatelného) část zajímavým prvkem, který směřuje k jednomu jedinému - deportace židovských osadníků z pásma Gazy, na jejímž pozadí se odehrává silné osobní drama matky a odvržené dcery, v němž třetí vrchol trojúhelníku tvoří nevlastní bratr. Všechny ostatní prvky filmu jsou pak na úrovni, vypíchnout lze mizanscénu a barevné ladění snímku... Škoda promarněné šance... PS: Rada pro potencionální další diváky (berte to ale s nadsázkou) - když si v kinosále nastavíte budík tak, aby zazvonil asi za hodinu, nebo na DVD tu hodinu rovnou přetočíte, budete sledovat úžasný pětihvězdičkový film... :-)(13.11.2011)

  • Marigold
    **

    Kdyby tolik péče, kolik je věnováno mizanscéně, bylo věnováno i ostatním prvkům vyprávění, jednalo by se o brilantní film. Takhle se jedná o amorfní guláš s neurotickou Julietta Binoche, při jejímž sledování jsem se nemohl zbavit dojmu, že na tak nijakou postavu vyplýtvala obdivuhodné množství uměleckých prostředků. To platí ostatně pro celý Gitaiův film.(28.11.2010)

  • jhrasko
    ***

    Učebnicová mizanscéna, áno. Naliehavá téma, áno. Zároveň ale i najneuveriteľnejšia rola Juliette Binoche. Jej postava vyvoláva minimum stototožniteľných a pochopiteľných emócií a tým posobí až rušivo. Ak to bol autorský zámer, tak gratulujem.(5.10.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace