Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Davies182
    *****

    Neskutečně jsem si zamiloval podobné filmy. Die Welle je mrazivě poutavý příběh, při němž jsem celou dobu trnul v napjatém očekávání hrůzou z příchodu věcí budoucích... A přitom to celé vzniklo tak nevinně, a o to více je ústřední příběh dokonalý: učitel, v srdci punkový anarchista, nedostane možnost přednášet na škole své téma. Téma, jemuž rozumí a má jej rád: anarchie. Drze mu jej přebere jiný kantor, a Reiner pak dostane od ředitelky za úkol představit žákům autokracii... A na tomhle to potom celé staví, jelikož Reiner si ve své zaslepenosti pomstou neuvědomuje (vidí totiž, že látku v jeho podání žáci přímo "žerou", namísto od poslouchání nudného tlachání jeho staršího kolegy o něčem, čemu nerozumí), jak se postupně situace vyostřuje. A když je už příliš pozdě, nedopadne to nejlépe. Vážně bezvadný film, po jehož skončení jsem dlouho přemýšlel, a to mám na této kultuře nejradši. Jak vtipně pak zní poznámky žáků ze začátku filmu jako "Fašisti byli zlo, dnes se to již nemůže stát!", když pak člověk na konci snímku čelí neúprosné skutečnosti. Může se to stát. Jedinou výtku trochu "mimo mísu" směřuji k anotaci českého distributora, která v tomto případě vyzradí absolutně celý děj a obsah filmu...(7.7.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Jak vyrobit Molotovovův koktejl spadá do výuky chemie." Na žádné z mnoha škol, které jsem poctil svou návštěvou, jsem nepatřil k nejpozornějším žákům. Zaznamenal jsem však přitom skutečnost, že nejlepší učitelé jsou ti s nejmenším počtem akademických titulů a šťavnatá výuka Rainera Wengera to jenom potvrdila. Při jeho zpracování projektu Autokracie jsem jen fascinovaně sledoval, jak se za pár dní změnily lidské povahy a založená VLNA se rychle začala vlnit podobným směrem jako za dob, kdy bylo Německo nade všecko. Na mne to tedy hodně zapůsobilo a přitom se mi líbil vyvážený poměr smutek/humor i řád/anarchie. A nejlepší byl sympatický führer, který vůbec netušil, jak dokáže rozpohybovat stádo. Trošku to sice bolelo, ale stálo to za to.(14.4.2016)

  • Bluntman
    ***

    Jste režisér, který začínal u diváckých žánrových filmů, ale chcete se etablovat jako uznávaný tvůrce, který získává ceny na festivalech a je chválen domácí i zahraniční kritikou. Co uděláte? Z kola současnosti, na kterém blonďaté kobyly dostávají orgasmy, přesedláte do minulosti, přičemž pokud jste Němec, budete se zabývat otázkou nacismu. Pak už nesejde na tom, že styl je natolik nevýrazný, že zapadá mezi lepší televizní evropský průměr a že se ve vyprávění objevují nesmírná klišé, vše je schématické a fikční svět není dostatečně soudržný, protože máte silné téma, které redukujete do podoby jednoduché teze tak, aby zamýšlený klubový snímek byl přijatelný pro co nejširší diváckou obec. Jo, a zapomněl jsem dodat, že se jmenujete Dennis Gansel a váš nejlepší film zůstane teenagerovská komedie o ženském orgasmu, protože z ambiciózních průměrů se žádný cinefil neudělá. Ani na kole.(9.4.2010)

  • Morien
    **

    Film se mi nelíbil. Myslím si, že je to hoooodně nafouknutá bublina. Ačkoliv si začíná s vcelku zajímavým tématem, tak mi herci ani celkové provedení nesedlo.(28.3.2009)

  • emma53
    ****

    Opět moc zajímavý snímek, navíc z německé kinematografie. Perfektní ukázka toho, do jaké míry jsme zmanipulovatelní a jak málo k tomu někdy stačí. Tady šlo Rainerovi o experiment, ale netušil a asi ani nedomyslel možné důsledky, které ve finále byly katastrofální. Stačí být dobrým manipulátorem, který umí velmi dobře jednat s lidmi, získat jejich sympatie, být dobrým řečníkem, hrát na city, navíc být svým způsobem charismatický a tak pomalu, ale jistě získává převahu nad ostatními. To všechno bylo skvěle ve Vlně vidět. A taky i fakt, jak je obtížné pro jednotlivce nejít s davem. Pro mně silný zážitek a ta postupná gradace událostí i když kvůli stopáži značně zrychlená, byla výborná.(12.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace