poster

Poslední dům nalevo

  • USA

    Last House on the Left, The

  • SK název

    Posledný dom naľavo

Krimi / Drama / Horor / Thriller

USA, 2009, 109 min (Director's cut: 114 min)

Komentáře uživatelů k filmu (496)

  • POMO
    ***

    Hodnotím v kontexte s Piatkom trinásteho, Krvavým valentýnom a podobnými, pretože sa pohybujeme v rovnakej cielovke. A v ich spoločnosti je Posledný dom naľavo konečne brutálny masaker, v ktorom NEpobehujú ďalší otravní, holokozí adolescenti závislí na GPSkách, mrzačení ďalším maskovaným nesmrteľným cool-slasheristom. Obetí masakrov je nám tu buď ľúto, alebo ich naopak CHCEME vidieť ležať na zemi v krvi. Emócie fungujú, herecké výkony bohato vystačujú. Keby šiel film do hĺbky (etická otázka o práve vlastnoručne popraviť kata svojho dieťaťa) a mal zaujímavejšie obsadených záporákov, mohol byť samozrejme niečím úplne iným, hodnotnejším. Ale na to tu máme Hanekeho, nie Wesa Cravena. Navyše, originál taktiež nešiel do hĺbky a bol iba exploitation shockerom.(15.5.2009)

  • Matty
    ****

    Rodina musí držet při sobě a kdo se pokusí pevný kruh narušit, tvrdě zaplatí. Sadistický dovětek, s přesahem do černé komedie nebo ještě černější satiry, nenechá nikoho na pochybách. Záměr tvůrců je stejně jako celý film explicitnější než Pramen panny a Cravenův Poslední dům. Snížení počtu mrtvých má pramalý vliv na jeho děsivost a brutální msta nadto budí ambivalentnější pocity (neuplatňuje se zde logika „oko za oko, zub za zub“). Do kategorie původnímu filmu zcela cizí posunuje tento remake vysoká řemeslná úroveň a smysluplnost v chování postav. Chyběl nepříjemný dojem, že sleduji kamerové hrátky partičky chovanců nějakého ústavu s tlustými zdmi a zamřížovanými okny. 80% Zajímavé komentáře: Flipnic, JFL, Džebe, SeanLSD(16.11.2009)

  • Renton
    ***

    Scénář: Adam Alleca, Carl Ellsworth .. Obvyklý film nakraji. _ Mám spoustu tradičních problémů s obdobnými filmy - klišé, nešťastně jednoduché postavy, neoriginalita, kulhající opravdovost (když už se vše tváří tak realisticky) - přesto nemohu upřít občasnou režijní působivost a celkovou svižnost děje. Potěšila perfektní hudba, bouřlivá atmosféra, slušní herci, často zručně vybudované napětí, které opravdu funguje s patřičnou korunkou v podobě násilných scén, které svírají.(2.9.2009)

  • Malarkey
    ****

    Tak z tohohle filmu jsem byl hodně ale hodně překvapený. Čekal jsem blbost, a dostal jsem maximální nářez. Remake, který existuje jsem sice neviděl, ale vůbec mě to netrápí. V dnešní době, kdy jsem viděl už řadu filmů na podobnou tématiku a které mi dokázali na nejvejš zkurvit náladu je Poslední dům nalevo jako jakýsi závan svěžesti ze samotného nebe, který rozhodně potěší, a to neznamená všecko. Další co mě tu dost potěšilo je hudba, kterou složil John Murphy (například soundtrack k Sunshine) a hlavně díky právě Sunshine jsem si všim, že tu něco zavání, protože jedna výrazná skladba z něj se objeví, předělaná, i zde, a rozhodně to za to stojí. Mezi horor bych ale tenhle film určitě neřadil, možná právě to byl jeden z důvodů proč jsem očekával kravinu, a nakonec jsem se sám nestačil divit, jen bych doporučoval nečíst komentáře a obsah k tomuhle filmu už vůbec ne, já se přiznám, že jsem o filmu nevěděl prakticky nic, jenom to, že je to horor, což také není příliš pravda, a nakonec jsem dostal neskutečně nabytou jízdu, kde jsem si, nevím proč, vzpomněl například na Taken. Má to spád, je to akční a nenechalo mě to chvíli na pokoji. Rozhodně takovéhle filmy se mají točit a věřím, že potěšil více lidí než jenom mě, a to hodnocení tady tak trošku nechápu, i když je to remake, rozhodně to má hodně co do sebe.(23.6.2009)

  • Cervenak
    ****

    Ani neviem, prečo som po príšernom Piatku trinásteho siahol po ďalšom remaku hororovej klasiky... ale tentoraz som nemal chuť už v polovici naľahnúť na hrdzavý kutáč. Práve naopak, dostal som prekvapivo dobre fungujúci mix sedemdesiatkového exploitation a novodobých európskych survival hororov. So scenárom mám značný problém v oblasti logického jednania postáv, ale na druhej strane asi ťažko žiadať logické rozhodnutia od bandy psychopatov a rodiny pod takým intenzívnym tlakom. A v kontraste s touto možnovýčitkou ide celkové vyznenie filmu, ktoré je (na americký horor určite) mimoriadne realistické. Žiadne debilné zvraty a maskovaní vrahovia naháňajúci vrieskajúci dorast, len poctivý súboj dvoch rovnocenných súperov. Intenzívne, brutálne, napínavé. Scéna s drvičom odpadkov a kladivom sa vyrovná tomu najšťavnatejšiemu európskemu mäsu. Mastných 7/10.(9.6.2009)

  • larelay
    ****

    Ani chvilku nuda... Vyborna atmosfera, celkom obstojni herci a dost ma mrazilo uz od samotneho zaciatku. A hudba mala na tom obrovsku zasluhu. Neda mi neporovnat s Eden Lake, kde som sa smiala nad nelogickostou spravania postav, ale tu je vsetko krasne logicke, neuveritelne chladne a brutalne. Ale drzala som im palce, dufala som, ze to zakonci nejaky efektny zaver a som happy, ze pan doktor mal ku koncu este kreativne myslenie :D(23.3.2009)

  • J*A*S*M
    ****

    Tvůrci udělali s originálním Last Housem to nejlepší, co se dalo. Totiž vyškrtli rádoby komickou groteskní linii s policisty, vyeliminovali spoustu nelogičností a sehnali víc peněz. Násilí je zde na takovém tom stupni, kdy se dá ještě v pohodě vydržet, ale současně je i dostatečně silné na to, aby v člověku vyvolalo nějakou emoční odpověď. Výsledkem je vynikající a skvěle natočený soft-exploiťák, jenž přebíjí původní film ve všech směrech. Diváci hýkající nadšením u Mumie, Transformerů a podobných pohádek mohou dál vypouštět žvásty o nudném a samoúčelně brutálním filmu, no víc mimo však už ani být nemohou. Lepší horor nebyl v českých kinech pěkných pár měsíců, takže skutečnost, že jsem na něm byl v sále sám, je svým způsobem velice smutná. 85%(25.5.2009)

  • imf
    **

    Utahané, velezbytečné a samoučelnou brutalitou skoro až konkurující Saw. Chápou šokovou hodnotu filmu v 70. letech, ale dneska už je to černobílá fraška s přesahem do gore-porna, kde jsou všichni špinaví buď od bahna nebo od krve. Finále tomu trochu vylepšuje skóre, zvlášť pokud jste rodič anebo prostě máte rádi pomsty s happyendem, ale jinak další z nekonečné řady hororových vycpávek, které možná plní kasy, ale rozhodně ne očekávání.(8.4.2009)

  • Marigold
    **

    Nudné, prázdné, samoúčelné. Násilí tu není ani šokující, ani estetické, ani burcují, jen vyprázdněně exhibující a otravně blbé. Postavy nemají absolutně žádnou svobodu rozhodnutí, tvůrci je vždycky natlačí tam, kde je chtějí mít a brutalita je tak jediným východiskem z nouze. Další potvrzení toho, že Hollywood dělá z perel králičí bobky. V "nehororovém" Bergmanovi je stokrát víc opravdového násilí, opravdových dilemat, opravdového utrpení. Tahle nažehlená kravina patří do středu pelotonu mainstreamových pokusů šokovat. Koho? Leda děti.(17.5.2009)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $32,752,215Tržby Celosvetovo $45,482,936Tržby za predaj DVD v USA $20,433,244 //počet predaných kusov 1,164,309║ V určitom momente to má väčšiu drsnosť a surovosť než by bolo treba ale ináč je to dosť dobre spracovaný thriller, ktorý aj keď nemá čím extra prekvapiť ale drží sa v miery únosnosti, príbeh je dobre vygradovaný, samotný záver chcel rozsiahlejší rozbor mučenia, lebo za to čo hlavný zloduch napáchal by si to zaslúžil, nuž škoda že doktor to zloduchovo trápenie dosť rýchlo ukončil. /60%/(14.10.2009)

  • AngelAngie
    ***

    Film na mě působil tak trošku jako spojenec Eden Lake a Funny Games (U.S)... z počátku mě štvali herci, a to opravdu hodně. Toporná Monica, otřesné (nijaké) výkony, to, že v úvodu hned byla brutalita mě nevytrhlo, ptž nudou jsem se nechala ukonejšit a každou nadcházející minutou jsem zapomínala, co se dělo předtím... avšak zvrat přišel ve scénách v lese, kdy jsem poznala, že film zase až tak hloupý nebude, konečně začali všichni hrát a i když mě mnohdy opravdu bolelo koukat na scény, které co záběr, to skriptové chyby jako vyšité, ale nemůžu říct, že by byl film až nějak zvlášť špatný... jsou horší, mnohem horší...(26.6.2009)

  • Rob Roy
    ****

    Taky bych to viděl na hezkou sedmdesátku. Těch 110 min. uteče ani nevíte jak, scény dokáží vtáhnout a násilí je velmi fyzické (Dvě slečny při scéně znásilnění nevydržely a odešly).(24.5.2009)

  • Shadwell
    *****

    Kardinální otázka: jak je možné, že film, kde muži znásilňují ženy, hodnotí lépe ženy než muži? (dle IMDb) Vysvětluji to následujícím (-spoilery-): Horor na rozdíl od lehčích mainstreamových žánrů neumisťuje ženu do patriarchálního rozvrhu světa a nepřisuzuje ji v něm pasivní roli, ba naopak, kupř. „final girl“ není nic jiného než feministická ikona emancipující se ženy. Konkrétně tento film pak pracuje s revenge subžánrem – založeným na ublížení a následné pomstě –, jen s tím rozdílem, že oboje nevkládá do jedné ženy, jak je zvykem, ale do dvou, do dcery a do matky, které tímto můžeme chápat jako tutéž osobu. Dobrá, ale jak se tím vysvětluje vyšší hodnocení, které filmu udělují ženy? Jednoduše, ublížení (znásilnění) představuje maximální možnou submisivitu, to jest touhu ženy být ovládnuta a najít silného a spolehlivého muže, naopak pomsta zastupuje maximální možnou dominanci, tedy touhu po oné emancipaci. Horor nabízí ženám potěchu v takovém rozsahu, o němž se mužům může jen zdát. Horor je ženský žánr. Ovšem výše řečené je ve filmu přepsáno něčím ještě mnohem silnějším – důrazem na rodinu, ale zejména vyzdvihnutím mateřské lásky a ženských instinktů (dokonce i záporačka vnitřně ucítí, když se zbídačená dívka doplazí zpátky k rodičům). Poslední dům nalevo je de facto variace na onen notoricky známý autobus, který matka pozvedne, když pod ním leží její dítě. Nadto se ve filmu přepisuje Oidipův komplex, odvěké stigma klasického Hollywoodu (jistý badatel ho údajně našel ve všech filmech této éry), neboť vztah mezi matkou a dcerou se zdá být mnohem intenzivnějším než mezi otcem a dcerou. A co jiného je záporačka, pobíhající s odhalenými „Venušinými“ prsy než apel na rodinu. Chtěla by také poctivého muže a děti. Chtěla by kojit. Jenže není koho. Vážně oceňuji, kterak se tu přímluva za konzervativní hodnoty mísí s oslavou liberalismu. ____ Proč jsou horory tak přitažlivé? Protože horor je žánr velice přízemní a zemitý (bahno, voda, země v centru dění), ale současně revoluční a subverziví (proti-systémový) a idealistický – o velkých věcech se tu vypovídá způsobem, který je nám všem dobře znám. Horory překračují naši vlastní zkušenost, ale neopouštějí člověka a neukazují mu nic nového. ____ Dokonalý a precizní film. V každém detailu (rovněž však v polodetailech, celcích a v polocelcích).(22.6.2009)

  • Dever
    ****

    Precízne zrežírované násilné a kruté dielo Adama Alleca a Carla Ellswortha. Treba uznať že "The Last House on he Left" je z hororov ten vydarenejší film a to z dôvodu atmosféry, deja a reálnych scén.(14.8.2011)

  • kiddo
    *****

    Trailer obsahuje vše, co se posléze objeví ve filmu, a to včetně několika ukázkových spoilerů, a přesto jsem při sledování byla napnutá jak gumička od hirnleginých spoďárů. To by jako krátké hodnocení kvality mělo stačit. (Delší hodnocení kvality: Nevzpomínám si, kdy jsem naposled viděla film, po jehož skončení jsem byla schopna vybavit si každý záběr, situaci nebo hlášku. Důvod, proč mi v kině neustále blikal v hlavě neon „Tahle země není pro starý“, může být snad jen ten, že jak Coeni, tak Iliadis jsou vynikající režiséři, kteří dokážou z herců vytřískat brilantní výkony. Vše, co se ve filmu děje, je realistické a přirozené – i ta mírně hollywoodská snaha dovést film k nějakému zakončení, které by bylo možno vnímat jako „spravedlivé zadostiučinění“, se uplatňuje velice nenápadně – a situace logicky vycházejí z předchozích událostí. Jediné, co je výrazně filmové a stylizované, je hlavní padouch, který se očividně úmyslně staví do role typického „cool“ kriminálníka trousícího hlášky a působí, jako by právě vystoupil z televizního seriálu, a jeho falešnost je jeden z hlavních důvodů, proč je tak nechutný a patetický. Jeho nepřirozenost nejvíc vyniká v interakci s ostatními postavami, když se je snaží přimět k chování jak vystřiženému ze scénáristické příručky – viz utěšování umírající Paige, rozhovor s otcem přes schody nebo omlacování „Já tě miloval“ vlastnímu synovi přes hlavu. Není tak ani moc překvapivé, že ta nejpraštěnější a nejstylizovanější smrt připadne právě jemu. Poslední dům nalevo nakonec považuju za ještě o chlup lepší než nedávné Martyrs – a to jak po obsahové, tak po formální stránce -, ale moje nekultivovaná duše se dokonce domnívá, že být scéna znásilnění ještě aspoň o půl minuty delší, byl by tenhle remake kvalitativně srovnatelný i s takovým Irréversible.)(24.5.2009)

  • LIVINGDEAD
    *****

    Tak jako mne nezklamala původní verze z roku 1972, tak mne nezklamala ani novodobá verze. Byl jsem docela zvědavý, zda opět bude muset být ženská chlapem a začít si vyřizovat účty. A kupodivu i zde byl manžel bačkora :-) Film mne náramně pobavil a zpříjemnil mi víkendový večer. 100 % doporučuji!(14.7.2009)

  • tron
    **

    „Jednoduchšie to už nebude.“ Cravenov originál (1972) som nevidel. Remake slabý. Takmer DVE HODINY najprevarenejšieho „hororového“ správania postáv (viete, že vedľa v záhradnom domčeku SPIA krvilační psychopati, máte totálny náskok a zbrane v šope, na aké si len pomyslíte, stačí proste potichu prísť k ich posteliam a behom štyroch sekúnd každej pichnúť nôž do hlavy a PREDSA vás prekvapia?) a jazero klišé (hrdinu tradične vrahov monológ na tému „Ako som ti znásilnil dcéru“ vyprovokuje k útoku, to, že ju predtým videl potrhanú, prestrieľanú, znásilnenú, zmlátenú a duševne takmer mŕtvu, mu je v podstate jedno). Nevraviac o tom, že nudný film má plnú hubu silných kecov, ale keď treba jednať, Craven (ako producent) sa zľakne (ak by vám niekto prizabil dieťa, uspokojili by ste sa s jednou strelou do hlavy?). Keď som myslel, že na konci to chytí TEN brutálny dych, akým to malo zaváňať od začiatku (a ktorého je tento svet plný), teda vo chvíli „ochrnutia a následného mučenia“, prišli záverečné titulky.(27.5.2011)

  • obitus
    ***

    V rámci příprav na remake jsem dnes zhlédl i originál a tak můžu srovnávat. Ne, že by to mělo být snad pravidlem, nicméně já prostě chci. Originál je syrový, nedodělaný, místy směšný a hodně zajímavý. Remake je sterilní, precizní, poměrně reálný a celkem nudný. Vypadá jako tisící verze dnes točených exploitačních blbůstek, jen se zločincema místo buranů. Nepochopte mě špatně, není to úplně blbé a má to pár zajímavých scén, ale prakticky ničím to bohužel nezaujme. Všechny slavné scény z originálu tu chybí nebo jsou okleštěny na minimum a vůbec je z remaku znát celkové vyměknutí. A to i přes galony krve.(23.7.2009)

  • Fr
    ****

    ,,Nevím, jestli si chci pamatovat dnešek“. ,,To nikdy nevíte“. ,,Možná jo, máte štěstí…“ Dvě kočky v totálním ohrožení. Drsní záporáci – na můj vkus až moc. Tyhle sadističtí parchanti nejsou můj typ. Ale strach mám, to jo. Je zajímavý čekat, kdy to začne. A vlastně i co. Bojím se rád a tohle stupňování napětí je něco pro mě. Holky nechápou, že míra hlasitosti řevu nesouvisí s tím, jak s nimi bude zacházeno. Nemám rád, když se ubližuje hodným lidem. I když se chovají divně. A nechápu, proč všichni říkaj ,,to bude dobrý“. Ale třeba napětí dobrý je. Nemám se dívat v noci sám! Tak to máme znásilnění, bodání nožem do břicha, střelba, nač lidi propichovat, když máme drtič, kladivo a na závěr – ale to jen tak pro pobavení… Jo, z toho mám strach. To se klidně může stát. Nikdy si nekoupím chalupu někde v prdeli! Opravdu tohle moc nemusím, protože hrůza na noc není dobrý společník. Nechcete jít spát se mnou? Asi se budu bát…. PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ ****(2.10.2009)

  • Flipnic
    **

    Nechápu, proč zrovna takováto blbost musela jít u nás do kina, nebo proč vlastně vznikla ... Cravenův remake Hory mají oči (2006) byla bomba, ale tohle v rámci horrorového subžánru zvaný exploitation (zobrazující naplno násilí, mučení, ponižování, dlouhé útrapy obětí - kladných i záporných, sexuální násilí a ponižování, krvavá a mučivá pomsta - někdy, atd., atd. ...), tak v tomto žánru film naprosto selhává a přitom z něj vycházel. Last House on the Left z roku 1972 byl šokem pro tehdejší celý západní svět (zatímco Asie si v podobných šílenostech už frčela od let 60. bez sebemenších sebepokryteckých problémů) a ukazoval to, co popisuji v příslušném komentáři k tomuto starému, ale o to úžasnému, ujetému, šílenému a syrovému kultu. Ať si původní verzi přebere každý kdo chce jak chce, ale kult to je a bude. Pokud se podíváme na původní verzi, vidíme jasně to, co dělá explotation tímto docela nechvalným žánrem (obecně, on zas tak nechvalný a neoblíbený v historii a ve světě u publika nebyl, jen se dělalo, že je to špatné a zvrácené ...). Pokud se podíváme na tohle, něco co má být remakem, koukáme na něco, co s původní verzí nemá téměř nic společného. Je to americký "maistreemový" komerční film do kin pro diváky co mají plnou hubu popkornu a vychlazenou coulou mezi staženýma nohama, a pak se chlubí jak viděli ten "nový masakr, co kdysi Craven natočil počátkem 70. let a jakej to byl nářez" ... Achjo ... Kdyby tohle publikum, které tohle tvrdí a dává více než 3* vidělo v životě tolik a takové filmy jako já, do kina by na tohle ani nešlo (jako jsem naštěstí udělal). Ten film není žádný horror, ani exploitation ... je to spíš taková kriminálka, která prostě zlo, které Craven v 70. letech nastavil jako jasné - lidi baví mučit/znásilňovat druhé lidi a rodiče, obyčejní lidé, se za to dokážou pekelně pomstít -toto zlo zcela odlehčuje. Stejně tak to udělal a zprasil Rob Zombie ve svém remaku Halloweenu (2007)... Vysvětloval nám, jak To měl Michael těžké v dětství a podobné blbosti, ale o tom původní kultovní verze nebyly!! Tam bylo zlo podáno jako "čisté zlo", bez důvodu, bez pocitu msty za něco, jen z pouhého nutkání to dělat a důvodu, že to prostě násilníky baví a zajímá. Tohle ovšem dnešní svět není schopen příjmout, není schopen, nevím proč, přímout, že jxistují lidé s psychopatickou změnou osobnosti a nedokážou rozlišit, že slízat zmrzlinu je rozdíl jako někoho znásilnit ... Přitom takoví lidé jsou. Tento film vůbec nevykresluje postavy, herecké výkony jsou příšerné a scénář tak prvoplánovaný a čistě nelogicky "vycházející", že jsem málem zaplakal ... Jasně, všechno jde od začátku do konce jak po másle, abychom se dostali do cíle. To je vrchol nudy. Last House z roku 1972 byl mnohokrát napodobován, třeba Italy, a musím říct, že to byly mnohem lepší verze a že člověka čekalo vždy nějaké větší nebo menší překvapení ... Tady? Nic!! Herecké výkony ubohé. Krug , to je pojem!! David Hess zahrál Kruga mnohem, mnohem lépe, než tady ten šašek. Násilí?? Že by snad až na úrovni Irreversible (2002) ?? Proboha to snad ne??!! Vždyť v tom filmu se nic těm holkám skoro nestalo (ale ano stali se jim hrozné věci, ale srovnávám s ostatními "remaky" a podobnými filmy), dvě bodnutí do břicha a znásilnění snímáno buď z místa obličeje dívky nebo z dálky někde za stromkem asi 10 m daleko ... To se s výše zmíněným filmem ABSOLUTNĚ nedá srovnávat. A pak přichází pomsta ... ano na to si amíci potrpí, jak najednou je všechno drsné a krvavé a hloupě zahrané apod. Rodiče jsou druzí "Rambové" málem ... všechno jim vyjde a ta krvavost a drsnost??!! Podívejte se na původní verzi!! Víte jak dopadli tam násilníci??? Freda matka svedla na zahradě a při felaci mu ukousla penis, vyplivla ho a nechala ho se svíjet na zemi, Junior skončil s prostřelenou hlavou a mozkem na stěně, holku Sadie trochu pokopali a potopili v bazénu a když vylézala ven tak jí rozřízli hrdlo od ucha k uchu a Kruga si podala motorová pila ... Ne nejsem úchylný, ale jsem nadšenec do tohoto žánru a samotný nápad zremakovat tento film, mi přišel jako totální blbost, nesmysl a komerční tah na nevědoucích ovečkách, kteří o historii západního exploitation žánru neví zdaleka nic. A stalo se co jsem očekával, mírně násilná, protahovaná a trapná nuda. Opravdový masakr uznávám začíná od začátku potyčky otce s Krugem, tady je násilí par exelance. A ta mikrovlnka ... no to si snad dělali prdel ... Navíc kamera ještě uhla, což se v tomto typu filmů prostě "nedělá"... Pokud někoho zajímá opravdový nízkorozpočtový, ale povedenější remake (a to doslova kopie), ať se podívá na hypernásilný CHAOS (2005), který ač za mnohem málo peněz překonává tento film naprosto ve všem, zejména v násilí a osobnosti hlavního záporáka (Chaose - původně to měl být Krug...). Shrnuto a podrtrženo, jeden z nejhorších exploitation horrorů v mém životě a celkově jeden z nejhorších horrorů posledních pár měsíců ...(22.6.2009)

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25