Reklama

Reklama

Poslední dům nalevo

  • USA The Last House on the Left (více)
Trailer

Mari Collingwoodová přijela s rodiči strávit prázdniny na jejich letní sídlo utopené uprostřed hlubokých lesů. Dívka poprosí matku, ať jí půjčí auto, a sama se vydá do nedalekého městečka navštívit starou známou. Zatímco si obě kamarádky referují o svých životních peripetiích, náhodně se seznámí se sympatickým chlapcem s tajuplně nevinnou tváří. Za chvíli se už všichni tři ocitnou v jeho motelovém pokoji a balí jeden joint za druhým. Jejich drogový večírek přeruší příchod mladíkových příbuzných. Ti se chtějí nepohodlných svědkyň zbavit. Obě dívky totiž vstoupily do cesty uprchlému psychopatickému vězňovi Krugovi a jeho kumpánům. Paige zavraždí, ale Mari, navzdory tomu, že ji znásilní a postřelí, dokáže utéct. Snaží se dostat k rodičům, ale do jejich domu shodou okolností také směřují kroky zabijáků, kteří se potřebují schovat před blížící se bouřkou. Manželé jsou velmi pohostinní, když ale domů dorazí polomrtvá Mari a rodiče zjistí, koho mají pod svou střechou, musí chtě nechtě odhodit civilizační návyky a vzít vykonání trestu do vlastních rukou. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (600)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $32,752,215Tržby Celosvetovo $45,482,936Tržby za predaj DVD v USA $20,433,244 //počet predaných kusov 1,164,309║ V určitom momente to má väčšiu drsnosť a surovosť než by bolo treba ale ináč je to dosť dobre spracovaný thriller, ktorý aj keď nemá čím extra prekvapiť ale drží sa v miery únosnosti, príbeh je dobre vygradovaný, samotný záver chcel rozsiahlejší rozbor mučenia, lebo za to čo hlavný zloduch napáchal by si to zaslúžil, nuž škoda že doktor to zloduchovo trápenie dosť rýchlo ukončil. /60%/ ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Co bolí, to žije... Jaký je hlavní rozdíl mezi horory a vůbec filmy TEHDY a TEĎ? Dřív to bylo výrazově syrové, s určitým filmařským kouzlem a (díky omezeným prostředkům) funkční atmosférou. Současnost naopak přeje dokonalé obrazové technice, efektům i efektivnějšímu střihu, jenomže ta atmosféra v tom všem často nefunguje. The Last House on the Left těží z tématu příčiny a následku, jenomže v důsledku nedokáže být patřičně chladnokrevný. Jasně, Sara Paxton je neuvěřitelně krásná, se senza ďolíčkem v bradě, všechno je hnaný k maximální přímočarosti, otevřenosti, násilí, pro dosažení maximálního kontrastu mezi dobrem a zlem. Jenomže já mu v týhle formě (s výjimkou dvou, tří scén) nevěřím. A to hlavně díky stupidním záporákům, prázdným postavám bez výrazovýho charakteru, samoúčelně napsaným jen pro schéma odplaty. Neznám Cravenův původní The Last House on the Left, ale jeho současná verze je pro mě jen plynule odsejpající fašírka se slušným potenciálem, která hledá sama sebe, celých těch zpropadených 110 minut. [final rate: 60%] ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Doufám, že tenhle dům je ve vsi opravdu poslední a že třeba není ještě nějaký napravo, protože si úplně umím představit, co se děje tam. Sousedovic dvojčata neposlechnou maminku, otevřou vrátka a zlý vlk, kterých jsou tam evidentně plné lesy, jim ublíží. Potom se z trhu vrátí matka s taťkou, uvidí spoušť v domě, všechno jim dojde, zloducha naberou na rohy a pak si řeknou: "Když sousedi maj mikrovlnku, my to prubneme na zahradním grilu." Veselice a kulinářské experimenty v dané oblasti nebudou brát konce, na začátku vsi je dům, kde mají jehly na špízy, nemluvě o možnostech kreativního využití formiček na kremrole, škrabky a starých dobrých dranžíráků. I když je bouřka, jste bez signálu, nemáte auto a padouchů je přesila, s tvůrčím přístupem dosáhnete snadno toho, že si padouch připadá jako žába v mixéru. Viděno během Challenge tour 2015 Speciál: Filmový lov ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Kardinální otázka: jak je možné, že film, kde muži znásilňují ženy, hodnotí lépe ženy než muži? (dle IMDb) Vysvětluji to následujícím (-spoilery-): Horor na rozdíl od lehčích mainstreamových žánrů neumisťuje ženu do patriarchálního rozvrhu světa a nepřisuzuje ji v něm pasivní roli, ba naopak, kupř. „final girl“ není nic jiného než feministická ikona emancipující se ženy. Konkrétně tento film pak pracuje s revenge subžánrem – založeným na ublížení a následné pomstě –, jen s tím rozdílem, že oboje nevkládá do jedné ženy, jak je zvykem, ale do dvou, do dcery a do matky, které tímto můžeme chápat jako tutéž osobu. Dobrá, ale jak se tím vysvětluje vyšší hodnocení, které filmu udělují ženy? Jednoduše, ublížení (znásilnění) představuje maximální možnou submisivitu, to jest touhu ženy být ovládnuta a najít silného a spolehlivého muže, naopak pomsta zastupuje maximální možnou dominanci, tedy touhu po oné emancipaci. Horor nabízí ženám potěchu v takovém rozsahu, o němž se mužům může jen zdát. Horor je ženský žánr. Ovšem výše řečené je ve filmu přepsáno něčím ještě mnohem silnějším – důrazem na rodinu, ale zejména vyzdvihnutím mateřské lásky a ženských instinktů (dokonce i záporačka vnitřně ucítí, když se zbídačená dívka doplazí zpátky k rodičům). Poslední dům nalevo je de facto variace na onen notoricky známý autobus, který matka pozvedne, když pod ním leží její dítě. Nadto se ve filmu přepisuje Oidipův komplex, odvěké stigma klasického Hollywoodu (jistý badatel ho údajně našel ve všech filmech této éry), neboť vztah mezi matkou a dcerou se zdá být mnohem intenzivnějším než mezi otcem a dcerou. A co jiného je záporačka, pobíhající s odhalenými „Venušinými“ prsy než apel na rodinu. Chtěla by také poctivého muže a děti. Chtěla by kojit. Jenže není koho. Vážně oceňuji, kterak se tu přímluva za konzervativní hodnoty mísí s oslavou liberalismu. ____ Proč jsou horory tak přitažlivé? Protože horor je žánr velice přízemní a zemitý (bahno, voda, země v centru dění), ale současně revoluční a subverziví (proti-systémový) a idealistický – o velkých věcech se tu vypovídá způsobem, který je nám všem dobře znám. Horory překračují naši vlastní zkušenost, ale neopouštějí člověka a neukazují mu nic nového. ____ Dokonalý a precizní film. V každém detailu (rovněž však v polodetailech, celcích a v polocelcích). ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Snad, možná, asi není vždy důležité znát originál. Nebo jinak, člověk se dívá okem méně kritickým, pokud originál je povedenější. I když člověk tuší, jak se film bude ubírat, jeho postupný rozjezd a pak rychlý spád mu vše vynahradí. Jistě, žádný originální příběh se nekoná - jak taky, když všechny příběhy už odvyprávěla Bible a jde jen o to, podat je jinak. Každopádně, krom jiných filmů, se určitě musí vybavit Bergmanův Pramen panny, mistrná pochmurná severská balada. Jen krve v ní je trochu ( dobře hodně méně - hezký oxymóron) méně. Vrazi náhodně se ubytující u rodiny jedné z obětí asi neznají dostatečně slovo pomsta. Film lehce manipuluje s divákem, aby se nakonec klonil na stranu postižené rodiny v duchu starozákonního - oko za oko, zub za zub. A ještě vytane namysli ono okřídlené - spravedlnost je slepá... budou dotyční opravdu nakonec potrestáni? Čert ví, mamko, tak holt to zbyde na nás.... ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • O post režiséra se ucházela stovka filmařů. Dennis Iliadis si producenty získal filmem Hardcore. (Elisebah)
  • Tony Goldwyn původně ve filmu nechtěl hrát, a to kvůli násilným scénám. (Chatterer)

Reklama

Reklama