poster

Poslední dům nalevo

  • USA

    Last House on the Left, The

  • Slovensko

    Posledný dom naľavo

Krimi / Drama / Horor / Thriller

USA, 2009, 109 min (Director's cut: 114 min)

Režie:

Dennis Iliadis

Scénář:

Adam Alleca, Carl Ellsworth, Wes Craven (původní scénář)

Kamera:

Sharone Meir

Hudba:

John Murphy

Producenti:

Wes Craven

Střih:

Peter McNulty
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    **

    Perfektní ukázka zmršeného potenciálu, kdy si místo na emoce a psychologii vsází na otevřené násilí ve stylu Saw. Šokující? Ani náhodou. Nudné? Každopádně. Blbé jako tágo? Táááákhle moc.(24.5.2009)

  • JFL
    *****

    Původní „Last House on the Left“ pojímal motivy násilí a pomsty exploatačně. Remake ze stejného příběhu vychází k fyzicky intenzivnímu thrilleru. V obou případech se jedná o typické produkty své doby. Zatímco Cravenův originál je esencí laciných brakových bijáků ze sedmdesátých let (drogově poblouzněná nesourodost vyprávění; třeskutě ubohá forma; zkazky o filmu, jeho interpretace a ostatně i jeho slogan z plakátu jsou mnohem podnětnější a dramatičtější než film samotný), stejnojmenná novinka je zase stylově čistá žánrovka dle současných mainstreamových norem. Nicméně zatímco Craven se vůbec nezatěžuje otázkou legitimnosti či etičnosti pomsty, tentokrát film v absolutním finále přichází se zneklidňující tečkou, která happyendu dodá zlověstně mnohoznačný rozměr. Jistě, nový „Last House on the Left“ není originální, nicméně to nebyl ani Cravenův „originál“ (lépe řečeno brakové přiznané přepracování Bergmanova „Pramenu panny“). Ale narozdíl od Cravena dokáží tvůrci nové verze starý koncept obohatit (viz závěr) a především uchopit koncepčně a konzistentně. Více v recenzi na Aktuálně.cz.(15.5.2009)

  • POMO
    ***

    Hodnotím v kontexte s Piatkom trinásteho, Krvavým valentýnom a podobnými, pretože sa pohybujeme v rovnakej cielovke. A v ich spoločnosti je Posledný dom naľavo konečne brutálny masaker, v ktorom NEpobehujú ďalší otravní, holokozí adolescenti závislí na GPSkách, mrzačení ďalším maskovaným nesmrteľným cool-slasheristom. Obetí masakrov je nám tu buď ľúto, alebo ich naopak CHCEME vidieť ležať na zemi v krvi. Emócie fungujú, herecké výkony bohato vystačujú. Keby šiel film do hĺbky (etická otázka o práve vlastnoručne popraviť kata svojho dieťaťa) a mal zaujímavejšie obsadených záporákov, mohol byť samozrejme niečím úplne iným, hodnotnejším. Ale na to tu máme Hanekeho, nie Wesa Cravena. Navyše, originál taktiež nešiel do hĺbky a bol iba exploitation shockerom.(15.5.2009)

  • Ony
    ****

    hyperbolická variace na věčné eticko-psychologické téma v pevném objetí striktní kauzality klasického Hollywoodu(19.5.2009)

  • paascha
    **

    Blbé husy, trapní vrazi, naštvaní rodiče, kteří kolísají mezi O, bože a Tumáš, ty hajzle, nenápadité a nepůvodní. I dvě jsou moc, ale jedna hvězda by se cítila trapně(30.6.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace