poster

Šaráda

  • USA

    Charade

Komedie / Mysteriózní / Romantický / Krimi

USA, 1963, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    *****

    „Paní Lampertová, víte co to je CIA?“ - „Předpokládám, že to asi není letecká společnost, že?“ Romantický film, kriminálka a černohumorná komedie; tím vším je Šaráda, a nutno dodat, že nabízí více než funkční mix těchto 3 žánrů (humor vládne hlavně ze začátku, ovšem i v průběhu na nějakou tu povedenou hlášku místy dojde, přestože větší prostor dostává úsměvná romantika s přídavkem v podobě napínavého krimi, u kterého divák dlouho tápe podobně jako hlavní hrdinka). A co se týče právě postav, obsazení dua Hepburn-Grant bylo mistrovským tahem, působí maximálně sehraně, příjemně to mezi nimi jiskří a jejich dialogové výměny je radost poslouchat. Do očí bijící zadní projekce (alespoň po zvukové stránce nejsou odfláknuté) spolu s nějakým tím místem, kdy filmu lehce docházel dech, jsou jedinými kaňkami na této velmi zábavné podívané, u které po opakovaném zhlédnutí zvyšuju hodnocení na slabší plný počet. „Miluji tě, Adame.“ - „Ano, to už jsi mi řekla.“ - „Ne, posledně to bylo: Miluji tě, Alexi."(18.1.2010)

  • Vančura
    *****

    Och, Šarádu prohlašuju svým novým oblíbeným filmem. Pro zjev Audrey Hepburn nenacházím slov, snad v žádném filmu se mi nelíbila víc. Film vyniká skvěle napsanými dialogy, výtvarně nápaditými úvodními titulky a nezapomenutelným závěrem ("Och, miluji tě, Adame, Alexi, Petere, Briane, ať se jmenuješ, jak chceš. Miluji tě. Doufám, že budeme mít hodně synů. Můžeme je pojmenovat po tobě."). Vadil mi snad jen věkový rozdíl mezi dvojicí hlavních postav, bělovlasý Grant mi k Audrey moc nesedl. Ó ano, samozřejmě je to proto, že bych se vedle ní nejraději viděl já, pročež už mlčím. Opět si kladu otázku: nebyl bych šťastnější, kdybych se vykašlal na současnou kinematografii a do smrti už koukal jen na staré filmy (řekněme tak s datem vzniku do konce 60's), jako je tento? Přísahám, že to jednou udělám.(6.1.2013)

  • IQ Tiqe
    ***

    Viděl jsem počeštěnou verzi, kde byl Cary Grant dabován nevhodným nevtipným hlasem, který jeho postavu dost degradoval. Jako vždy byla výborná Audrey (hlavně její vytřeštěné oči a mimika vůbec), samotný děj je taky dobře zamotaný a má něco do sebe. (dabing A. Hepburn: Veronika Freimanová)(5.4.2009)

  • DaViD´82
    *****

    Typický Hitchcock a přitom to není Hitchcock. Šaráda již názvem, námětem a obsazením slibuje jistou hravost a kvalitu. A vysoká očekávání hravě předčí již v úvodu. Úžasná směska žánrů. Ty jsou vzácně vyvážené a nijak se vzájemně "nebijí". Je to napínavé, stále se něco děje, má to překvapivé i čitelné dějové zvraty, mezi ústřední dvojící to jiskří na vše strany a navíc vás Šaráda ještě spolehlivě rozesměje skvostně napsanými dialogy a příjemným nadhledem. O výkonu či půvabu Audrey Hepburn se netřeba zmiňovat, Cary Grant je klasicky charismatický a i ostatní jsou prostě skvělí. Tímto ukolébaný divák poté nemá sebemenší problém snímku odpustit, a rád, i těch pár nezáživných momentů v druhé polovině stopáže.(3.1.2008)

  • sportovec
    *****

    Žánr, který je dnes už klasický sám o sobě, se představuje filmem, který se nezávisle na tom sám o sobě stal rovněž nadčasovým. Zhlédneme-li ho, pochopíme proč. Brilantní výkony obou protagonistů jsou páteří, která činí děj tohoto díla, tažený brilantními dialogy staré školy, zvlášť přitažlivým. V tomto pojetí zaniknou některá méně silná místa (zejména návrat muže s železnou rukou po rvačce na střeše budovy), ale i některé další zvraty včetně poněkud klopotné a tak trochu úmorným opakováním vymleté samoúčelné záměny jmen Grantovy role. Naopak scény mezi oběma protagonisty se vyznačují poměrně slušnou a relativně dobře zvládnutou psychologií obou postav; v některých momentech se přitom více do popředí oproti Grantovi dostává Hepburnová (připomíná to první "ženské" filmy továrny na sny z konce třicátých a počátku čtyřicátých let). Dalším pozitivem je dobře zvládnuté prolínání žánrů starého filmu a výborné humorné komediální scény (výstup s pomeranči). Ve výčtu kladů tohoto pozdního klasického amerického filmu by bylo možné dále pokračovat. Jisté je jedno: divák, který si jeho zhlédnutí dopřeje, rozhodně neprohloupí; v hladivé patině starých časů to na něj nejednou dýchne modernitou "předrockových" raných šedesátých let. A svěžím půvabem mladé a krásné a současně i talentované i již vyzrálé skvělé americké herečky i nestárnoucím Grantovým šarmem. Rozhodně se je na co těšit.(12.9.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace