poster

Absurdistán

  • Německo

    Absurdistan

  • Slovensko

    Absurdistan

Komedie

Německo, 2008, 88 min

Režie:

Veit Helmer

Scénografie:

Erwin Prib
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dan9K
    ****

    Zábavný a vtipný snímek, skvělá práce s herci, i když ti občas úplně nezáří, ale moc toho nenamluví, takže se to dá. Absurdistán je kvalitní pitomost skrytě a možná nevědomky komentující lidské pokolení; mstivé ženské, co by bez chlapů pomřely a chlapská tupost, kde se občas objeví génius. Však to taky bylo natočené na základě skutečné události.(11.7.2008)

  • Iggy
    ***

    Oproti bezchybnému Tuvalu je Absurdistán podstatně méně originální a vynalézavý, valná většina gagů a komických situací je snadno předvídatelná, zápletka dost nicotná. Spousta vtipů je povedená, ale čekal jsem o dost víc.(25.9.2008)

  • Lyncha
    ****

    Okleštila bych film o zdlouhavý úvod s legendami a o romantický dojemný konec (bez něj by to mnohem lépe vystihovalo mužskou povahu, když už je řeč o válce pohlaví :-)). Docela mě překvapila 88 minutová stopáž filmu, v kině mi to připadalo poněkud delší, ale přitom nemůžu říct, že bych se nebavila. Vtipné, nápadité, pohádkové, ale ty 4 hvězdičky jsou trochu ušmudlané.(17.11.2008)

  • Terva
    ***

    CITÁT - Se správným chlapem dostane křídla...........(1.4.2013)

  • Radek99
    ****

    Bylo nebylo. Za jedněmi horami a povícero lesy se německý režisér Veit Helmer namísto svých autorských pohádek pro dospělé rozhodl zabývat něčím prapůvodnějším a tak vstoupil do dávno zapomenutých teritorií a natočil báji. Krásně malebnou báji o vzniku řeky. Voda byla totiž vždy stěžejním elementem a jako taková hrála v mýtech důležitou roli. Ta báje sice možná byla o něčem docela jiném - třeba o krizi patriarchálního zřízení a reflexi možné emancipace pohlaví, možná to byl mýtus o zázracích lásky či důležitosti revolty mládí, či o docela jiných věcech, každopádně onen mýtický rozměr je určující - čistě mimočasové vyprávění, které je nelehko a nejednoznačně interpretovatelné, plné nejrůznějších symbolů a zakódovaných ozvěn vypravěčské zkušenosti. V mýtech se totiž transgeneračně předávala nějaká lidská zkušenost a je rozhodně vrcholně zajímavé sledovat, jak fungují mýty moderní (či spíše postmoderní). Veit Helmer přistoupil k filmu v duchu magického realismu, který se světem mýtů úzce souvisí, a vytvořil cosi na způsob balkánské komedie řízlé poetikou ještě více východnějších kinematografií. Schází mu sice Kusturicův humor, oplývá však za to na Západoevropana nezvykle originálním romantickým viděním světa (analogie s Jeunetovou Amélií z Montmartru ale není příliš přesná). Příběh o tom, jak jakýsi mladý muž vrátil lidem vodu, je krystalickým příkladem toho, že se vyplatí experimentovat a pokoušet se vyprávět věci jinak, než jak jsme na to normálně zvyklí. Byla by to jistě krásná love story či dobrodružný film, takhle je to ale mnohem magičtější a záhadnější... Podobné filmy: Krajinka, Underground, Černá kočka, bílý kocour(12.11.2008)

  • - Film byl natáčen v Afghanistánu, krom scény v jeskyni, ta byla natáčena v Gruzii. (exitak)

  • - Max Mauff alias Temelko po prvním kole castingu nezaujal režiséra tak, že nebyl na druhé kolo castingu původně pozván. Ale castingová ředitelka mu dala potají šanci a Veit Helmer si ani neuvědomil, že ho nezval a obsadil ho do hlavní role. (exitak)

  • - Muslimské diváky nakonec nepobouřily nahé scény, ale scéna s pekařem a pekařkou v kádi s těstem na chleba. Jde totiž o svaté jídlo. (Noviik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace