Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Recenze (106)

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se na Towelhead těšil a očekával jsem další malý nezávislý poklad, ale výsledek mě příliš nepotěšil. Řekněme si to na rovinu, 13letá Jasira je prostě budoucí nymfomanka jako vyšitá, která si pod taktovkou svého rasistického tatínka hraje na nevinnou malou holčičku. Světe div se, najednou už nejsem panna, kdo v tom má asi prsty?!? Jedeme dál a hle kdopak to tu je, čokoláda ze školy, hups na to. V tomhle filmu má skutečně jen málo lidí všech pět pohromadě, jedním z nich je např. těhotná sousedka, která Jasire nabídne azyl, ta je však spokojená se svým orgasmem a tak jej v klidu odmítne. Posunem se tedy trochu v čase i prostoru a dostáváme se k otázce - Co nám tímto pseudo výtvorem chtěl autor vlastně sdělit? Pokud to měla být hrozba zneužívání dětí, tak opravdu neuspěl, neboť když si odmyslím ten vyčnívající rasismus na každém kroku, tak tu největší násilí bylo spácháno leda tak na té číče. Tenhle film zároveň nemůže být ani o tom, jak nemáme žádné soukromí. Možná jsou Američané bystřejší sousedé než Češi (vtip), ale pokud bude někdo z vašich sousedů chtít, klidně může být masovým zabijákem, chodit při tom k sousedce na kafe, venčit jí psa, hlídat jinému sousedovi děti a když to nebude úplný ucho, tak se nic nedovíte ani za několik let. Tohle je další věc přitažená trochu za vlasy, každý tu ví vlastně všechno jen díky tomu, že si o tom účinkující představitelé v čele s Jasirou pěkně poklábosí. Alespoň herecky je to v podstatě zvládnuté dobře, i když těžko něco pořádně hrát, když je celý film očividně tak trochu zmatený jako sám Ball a tak z toho nakonec vznikla jen jakási nic neříkající "parodie" na American Beauty. (6/10) ()

larelay 

všechny recenze uživatele

V realnom zivote by sa nic podobne nestalo, tych zapletiek je tam privela. Mlada Al-Jazira :D je zrela na par faciek, a to som naozaj pacifista. Mat taku dceru, co sa tyka sexualnej stranky a tvarenia sa, ze ja nic, ja neviniatko, asi by som sa nacisto pomiatla :) Naozaj mi v celom filme nevadila ani posahana matka, ani posahany otec, dokonca ani sused-uchyl, ale Jazira, ja neviem, ale vazne som mala pocas filmu chut ju schmatnut, zatriast nou a povedat, nech sa zobudi... Alebo sa mam nebodaj ja zobudit zo sna, kedze informacie z internetu svedcia o tom, ako skoro nase deti sexualne dospievaju? no nic... Kazdopadne to bol vyborny film. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Vynikající film, který zpočátku začíná jako komedie o naivní odstrkované Libanonce, ale postupně z něj stále více mrazí. Nejpříjemnější překvapení za hodně dlouhou dobu. Nechápu, že tento skvost nezískal širší ohlas (ještě nedávno jsem ho vůbec neznal). A ten český název je teda "zhůvěrnost". A teď si (nebojte, jen protentokrát) zahraju na Radka Cihlu: Podobné filmy: Amreeka, Americká krása (tahle podobnost mě napadla ještě předtím, než jsem si všiml, že to je od stejného scénáristy) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Existuje kinematografie nekomplikované zábavy, kinematografie formální krásy nebo kinematografie ušlechtilého dojímání. Důvěrnosti jsou zástupcem dalšího druhu - kinematografie provokace. Kdepak, nejde o žádný punk nebo revoltu, spíš o boření určitých tabu a zavedených společenských klišé. Pokud americké filmy nemají ve zvyku zabývat se sexualitou 13letých dívek - maximálně jako obětí zneužívání - pak běžného diváka asi zaskočí hlavní hrdinka coby puberťačka, která chce od světa dospělých sex a uznání. Učebnicově čistě se ale nechovají ani zástupci světa dospělých. Výsledkem je silné nejednoznačné drama, které se vymyká trendům a očekáváním. Abych jen nechválil, snímek obsahuje vedle velmi zdařilé sexuální roviny i rovinu rasového konfliktu, kterou ale podává v porovnání se zbytkem dost konvenčně, a tím s méně silným dopadem na diváka. Ballův kousek mi přijde nedoceněný, ale vlastně mu ani nebudu muset moc přidávat, abych nadělil 5 hvězdiček. Je opravdu dobrý, i když každý ho nerozdýchá. Celkový dojem: 90 %. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Obrovské překvapení. Hrozivě skutečné drama o znásilnění a sexu nezletilých (13 let pro upřesnění). Film naštěstí nedusí diváka depresivní atmosférou, ale vážné pasáže prolíná se zábavnými (kočka, první orgasmus, "Have sex with me"), a jde mu to stejně skvěle, jako to šlo u Americké krásy. Je vidět, že jsou oba filmy od stejného autora. Summer Bishit bylo v době natáčení již osmnáct let a musím říci, že jde o jedno z nejkrásnějších stvoření, jaké jsem kdy viděl. Ona i ostatní podávají bezchybné výkony, obzvláště musím vyzdvihnout Aarona Eckharta, který zde a v Temném rytíři dokázal, že by klidně mohl patřit mezi hereckou elitu. Snad, jednou... Nothing Is Private se mi zarylo pod kůži a zůstane tam ještě pěkně dlouho. ()

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Zase další zajímavý film o dospívání. Hlavní hrdinka (hezká exotická holka) hraje naprosto skvěle, ten zmatek mezi naprostou nevinností, náhlým probuzením hormonů a touhou po poznání neznámého ... a kolem začínají kroužit mlsní kocouři, nejvíc ten ze sousedství a bylo by divné, kdyby se mu to nepodařilo...Trošku mi chybělo, že se nedozvíme téměř nic, co se dívce honí v hlavě, že by to byla jen touha po sexu, to je nepravděpodobné a pak v tomto vyznění i ten kocour (přitom tyhle kocoury, kteří zneužívají děti, ať už holky nebo kluky, bytostně nesnáším) je částečně obětí vyzývavé myšky. ()

Arkos 

všechny recenze uživatele

Věřím tomu, že tenhle film se hodně lidem líbí, ale já mezi nimi nejsem. Je to o mladé holce, která se na TO strašně těší, pak se jí TO hrozně líbí a pořád TO vyhledává. Mezi tím se ve filmu mává použitým tamponem a prezervativem a do mrazáku se dává mrtvá kočka. Prostě tenhle příběh jde mimo mě. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Vítejte v pekle amerického předměstí, které vás zaručeně šokuje. Příběh o třináctileté arabské dívce objevující svou sexualitu je plný nelednoznačných postav, je sexuálně velmi otevřený a zabývá s takovými tématy, jako je pedofílie, zneužívání, dospívání v disfunkční rodině a rasismus. Tento pohled do pokřiveného zrcadla amerického předměstí rozhodně není příjemný, film samotný, ač poněkud hůře stravitelný než taková Amercká krása od stejného scénáristy, je to velmi kvalitní, a to především díky hereckým výkonům a dobře napsanému scénáři, který sice pojímá více témat, než je nutné, díky čemuž je pro rozvíjení jednotlivých motivů méně prostoru, vyhrocené situace jsou v něm ale ztvárněny bravurně. 85% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Z Dôverností možno nebudete vedieť, čo si odniesť a čo má z nich vyplynúť, ale to je myslím paradoxne ich najvačším tromfom, pretože z klasických aj menej klasických životných situácií tiež častokrát nevieme, čo si odniesť, ony sa len dejú. Ak je Váš otec paranoidný, matka sebecká, sused nadržaný a priateľ ešte nedozrel, neviete potom, kde máte hľadať vzor, tak je najjednoduchšie sa sústrediť na vlastnú sexualitu. Dôvernosti sú myslím filmom, ktorý ukazuje, že intímne záležitosti sú pre ľudí dôležitejšie, ako problémy spoločenské, takže rasizmus alebo politické názory idú, pokiaľ sa jedná o vzťahy, nakoniec bokom. Podľa akého kľúča máme posudzovať, či je človek dobrý, alebo zlý? To je otázka, ktorá asi bude najviac rezonovať v divákovi po skončení filmu. ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Film plný úchylov toho najhrubšieho zrna, rasizmu (nie vždy len zo strany bielych), a jednej 13ročnej dorastajúcej libanonskej nymfy v rozpuku. Celé sa to akosi nikam nehýbe, nič sa nerieši, len dlhé 2 hodiny vlečie. Neviem, možno tak mať dorastajúcu dcéru tak ešte hviezdu prihodím, takto len priemer. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

ja som od tohto filmu čakala tak veľa, a ostala som len sklamaná a rozčarovaná ... slabé tri hviezdy. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jiná Americká krása. A dost možná - lepší než ona. Přirozeně mě moc potěšilo, že tuhle první větu jsem napsal chvíli před tím, než jsem zjistil spojitost Towelhead a American beauty skrze postavu Alana Balla. Nothing Is Private (druhý distribuční název tohoto filmu) si na nic nehraje. Nejste schopni nic dopředu předvídat. Budete šokováni vývojem. Ohromí vás úžasný herecký projev charismatického Petera Macdissiho (je to skutečný Libanonec z Beirůtu, zahrál si epizodní roli v seriálu JAG). Ještě o kousek lepší je ale Summer Bishil coby Jasira (ročník narození 1988), půvabná Kaliforňanka s indickými kořeny po otci, pro niž byl Towelhead první velkou rolí (o téhle kočce ještě určitě uslyšíme). Už teď se těším na její nový film Crossing Over s H. Fordem, kde ale v nabité sestavě nemůže dostat ani zlomek prostoru. Summer Bishil byla za roli Jasiry nominována pro rok 2009 na Independent Spirit Award v kategorii Best Female Lead - tak uvidíme .-) ____Silný příběh s dokonale promyšlenou a pasující hudbou, které si ale všimnete jedině v silných pasážích, kde neruší ale naopak nahrává ději.___Přemýšlím, jestli mám napsat, že silnější příběh jsem letos neviděl. Asi ano, je to tak.___Pokud by vás film hodně zaujal a chtěli jste si přečíst i novelu, tady je tip kde ji sehnat.___Jsem opravdu zvědav, jak tento příběh obstojí v porovnání s veleúspěšnou Americkou krásou Zasloužil by si dostat se minimálně na stejnou příčku, reálně ale asi upadne v šeď zapomnění (proč?). ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Tieto dôvernosti sa dajú akceptovať len s veľkým úsilím ( ale film je natočený dobre ). Rozohrať hru o 13-ročnej nymfomanke, ktorá len začína objavovať svoju sexualitu ( tento rozpor je úmyselný ) a pritom sa chová ako svätý za dedinou bez štipky emócie, je síce atraktívny materiál, ale má mnoho úskalí. Úskalie je práve v samoúčelnom chovaní hlavnej predstaviteľky. 3+ ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Matka na sociálku, otec do kriminálu, holka na psychoterapii. Tak se mi jeví výsledek jednání postav tohoto filmu. Drama o příliš brzkém sexuálním dospívání dívky ve věku dítětem, ale s tělem ženy, je nepříjemné. Zejména proto, že hlavně její rodiče jsou extrémně sobecké a neempatické osoby, otec navíc násilník a v sousedství taky nežije moc milé osazenstvo. Jenomže mi to celé přišlo odcizené, příliš vykalkulované a spíš jsem v příběhu viděla, že jím režisér maskuje vyprávění o vlastním sexuálním dospívání a orientaci. SHRNUTÍ: Jak dospět, když vám všichni okolo buď dospět zakazují nebo vás rovnou staví do pozice dospělé. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Po včerejších reprízách, jsem k té dnešní přistupoval s krajní opatrností a ve finále jsem si oddechl, protože nešlo o další katastrofu, které jsem před lety mocně nadělil. Je to sice k neuvěření, ale i já si ještě pamatuji na období dospívání... Ehm, pamatuji si i na dobu před dospíváním, kdy jsem byl sexuálně zneužit (svým způsobem) o tři roky starší dvanáctkou, která si chtěla vyzkoušet pár chvatů z otcovy sbírky pornokazet. Tato "drsná", nezapomenutelná zkušenost ve mně sice nevyvolala celoživotní trauma, ale poznačila mě jiným způsobem. Od té chvíle se cítím být silně přitahován ženami, což naprosto zruinovalo mou šanci stát se gayem a být tak v dnešní době in a nestát se odporným bílým heterosexuálem a celosvětovou sexuální hrozbou. No, zpět k tématu. Dospívání nebylo jednoduché, a to jsem nebyl třináctiletou míšenkou ve Spojených státech, kterou "vychovávají" matka na baterky a bigotně pokrytecký otec a jejíž zájem o sex je jaksi intenzivnější, než je obvyklé. Tím myslím spíš tu praktickou část. Naštěstí je kolem ní stále někdo, kdo je ochoten nezištně pomoci; od pedofila ze sousedství, přes spolužáka až po těhotnou sousedku (ale ta je v tom nevinně). Film mě i dnes bavil, a přestože nesnáším militantní feministky, tady se musím postavit na jejich břeh řeky. Jasira sice začala poněkud předčasně, takže je hbitě označena visačkami: nymfomanka, děvka, štětka nebo běhna, ale kdyby šlo o kluka, byl by to v očích minimálně mužského publika borec a chlap, jak se patří, takže v tomto případě kopu za genderovou rovnost. / Poučení: Hlavní rozdíl mezi pedofilem a učitelem je v tom, že pedofil má děti opravdu rád. ()

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Hľadám nejaký 2 * komentár a nič nevidím. Zo všetkých hodnotení sú 3 2*, inak všetko nad. Som presvedčený, že krátke komentáre sú účinnejšie (vďaka Roberte), ale tu to proste inak nejde (prepáč Roberte). Čo sa nám pán Ball, scenárista fenomenálnej Americkej krásy, snaží povedať ? Ďalšia otázka - čo a akým sposobom ? Americká krása je len jedna a na jej úspechu a výnimočnosti má zásadný podiel pán Mendes na stoličke režiséra a jeho oko. Pretože hoc má scenár Nothing is private potenciál AK, musel by byť, podľa mňa, uchopený úplne inak...toto bude fakt dlhé...13ročná Jasira chtiac nechtiac funguje medzi šialenou matkou a až psychopatickým otcom ako zvláštny katalyzátor frustrácií a dogmat ich oboch. V satelitne posobiacom mestečku, kde sa usadil jej otec, nájde viacej vzrušenia všetkého druhu a tu sledujeme zopár mesiacov jej života. Odpanenie, opakované (nechcené i ponúknuté oholenie), niekoľko faciek, neskutočne veľa orgazmov (lucky her). Pán Ball nemal moc šťastia v rozhodovaní, čomu dať prednosť a /ne/vedome do toho zatiahol i nás. Neviete, či sa máte smiať, či máte byť znechutení, či máte Jasiru ľutovať, či to myslí autor vážne alebo si z Vás robí srandu. Čo v AK fungovalo, a že tu boli všetky tieto roviny, tu sa rozpadá práve v tieni svojho predchodcu, na ktorého tak výrazne titul odkazuje - hudba T.Newmana je identická, kamera snímajúca prostredie, kde sa príbeh odohráva taktiež. Summer Bishil je heavenly creature, dokonalá vo svojej zmätenosti, dostatočne rajcovná, ale stále - je život 13ročných takýto ? Čím to je ? Prostredím, z ktorého pochádza, matkou ktorá nevie čo so sebou, bigotným otcom (mimochodom skvele zahraným S.Headleym) ?? A tu mi napadá ďalšia vec, film sa tak naliehavo chce dotýkať témy odlišností národov, v tejto dobe, prečo teda "provokuje" jednostrannosťou, prečo otec nemá jediné pozitívum? Takmer všetkým postavám chýba prepracovanosť, a tak ako najdoveryhodnejšia ostáva postava Aaarona Eckharta, ktorý ale nedostáva dostatok priestoru ( ČO JE ale z podstaty jeho "miesta na slnku" DOBRE kvoli nevyrovnanosti a zmätenosti scenára a dramaturgie). A Toni Collette s postavou, ktorá nám hovorí čo? Že i vo svete divností existujú proste čisté duše, ktoré chcú mať istotu, že si nebudú musieť nikdy v živote nič vyčítať? Jasné, ale nech nie sú tak biele. Fakt nevyužitý potenciál že až...takže moje sumárum: príliš zmätku na jeden film, som zvyknutý na iné divnosti, mám pre ne pochopenie a viem si ich užiť ( napr. Happiness), ale myslím si, že pán Ball mal prenechať réžiu niekomu inému a mohol som hviezdičkovať úplne inak. Vo všetkej tejto zmätenosti ale verím v svetlé filmové zajtrajšky (čo je očividne i prípad autorov, ten záver je gýčovina sama). Prepáč Toni, prvá 2 Tvojej filmografie ! PS: A ak chceme byť "politickí", prečo nie sposobom, akým nám to predkladá film The Visitor. Všetky výhrady, ktoré som našiel v komentároch k tomuto filmu mi prídu po tejto 2hodinovej skúsenosti neadekvátne ! ()

Reklama

Reklama