Režie:
Nacho VigalondoScénář:
Nacho VigalondoKamera:
Flavio Martínez LabianoHudba:
Eugenio MiraObsahy(2)
Héctor a jeho žena Clara se přestěhovali do nového venkovského domu. Jednoho večera Héctorův dalekohled zachytí v blízkém lesíku obraz nahé dívky. Když po tajemném přízraku začne pátrat, je napaden mužem, jehož obličej skrývá zakrvácený obvaz. Na smrt vyděšený nachází útočiště v tajemné budově, která stála v cestě jeho zběsilému útěku nočním lesem. Netuší, že vstoupil do míst, kde se tajně experimentuje s časem. Když se vrací domů, vidí na zahradě svoji ženu a v otevřeném okně... sám sebe. V časové smyčce, do které byl nedopatřením lapen, se roztáčí série katastrof, které budou mít pro jeho další život nedozírné následky. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (316)
Možná až příliš překombinovaný sci-fi film o paradoxech cestování časem, který ovšem dokonale akcentuje fakt, že mnohem důležitější než velikost rozpočtu je pro kvalitu filmu dobrý a originální nápad. Španělský režisér Nacho Vigalondo natočil svůj celovečerní debut zjevně za zlomek toho, co do filmu investují americké produkce, jeho skromný snímek má však, co se vyznění týče, lepší atmosféru než mnohé hollywoodské megafilmy. A stačilo mu k tomu málo - originální nápad přetavený v cizelovaný scénář, 4 herci, 3 auta, starý vojenský kabát a především kus obinadla. S tímhle málem dokázal Vigalondo natočit hutný snímek, jehož atmosféra je podpořena hlavně starým známým faktem, totiž že zakryjete-li člověku tvář, účinek filmu na diváka se prudce znásobí. Pouhá přítomnost bizarního člověka bez tváře náhle místy přesahuje škatulku žánru sci-fi a dělá z filmu až hororový příběh, který zavdává podněty k přemýšlení, stejně jako sama zápletka, jež je čistě logickou hříčkou. Los Cronocrímenes jsou opravdu originálním počinem, uvážíme-li, že jde o celovečerní debut, možná jen té ,,kombinatoriky" by mohlo být příště méně... ()
Příjemně to ubíhá, nic moc složitého, typu Osudového doteku či Svěrací kazajky, v tom ale nehledejte. Cestování v čase do sebe zapadá jako prdýlka na hrnec a právě v tom to je, Vigalondo ve snaze se co nejvíce držet časových hrátek a neudělat v tom nějaký kiks úplně zapomněl na psychologii. Karra Elejalde potom působí jako loutka na šňůrce a ne jako myslící tvor. Možná se pan režisér bál, že by se ztratil, kdyby se pokusil hlavní hrdina něco změnit, takhle je to ale moooc předvídatelné.... ()
Cestování v čase. Já tuhle tématiku prostě žeru. Velice povedený sci-fi thriller. Ke konci film sice trochu ztrácí a je předvídatelný, ale celé to do sebe tak skvěle zapadne, že nadšenec do cestování časem prostě nemůže hodnotit jinak než pěknými 4*. Navíc atmosféra stála za to a chvílema to bylo velmi slušný drámo. 70% ()
Sakra dobrá věc.!! Horor to sice není ani náhodou. Sice pomalejší nástup ale zápletka se rozplétá naprosto jasně a logicky s naprosto užásně gradujícím napětím. Když film skončil do mysli se mi vkradla myšlenka....Jak to vlastně skončilo???...... Zatraceně nepříjemná smyčka z které se v podstatě nelze vyhrabat. :-) Za mě 90%. ()
Podivná časovka - trochu sci-fi, trochu horor, trochu komedie, trochu drama, ale klíčová jsou první dvě slova: podivná časovka. Pokud rádi přemýšlíte nad tím, zda byla první slepice nebo vejce, budete se tetelit blahem. Já film označím za celkem zajímavý a rovnou vypálím po španělských tvůrcích svou nejtežší argumentační munici, proč "Uvězněni v čase" nedostanou 4*: jsem člověk s vyvinutým estetickým vnímáním (nebo prostě jen povrchní pipka) a trvám na tom, aby do hlavních rolí byli obsazováni chlapi, na které se dá koukat. Neříkám krasavci, ovšem nějaké charisma by měli mít... no tak alespoň odpudiví by neměli být, prostě ať ženská při pohledu na hlavního hrdinu nezfrigidní. Héctor v tomto směru naprosto nevyhovoval mým estetickým nárokům: plešatý, špekatý, chlupatý, s velkým neforemným nosem a bradavicemi, lézemi či jakýmisi melanomy na ksichtu, jako bonus se tenhle chlap pohyboval s grácií bukvice. Zkuste si představit, pánové, že by se například ta ubohá, diskriminovaná zpěvačka Věra Bílá dala na hereckou kariéru a vy na ni museli čučet celou hodinu a půl! Kdo z vás by o takový zážitek stál? No dobrá, přehnala jsem to, představitel Héctora je pohlednější než mnou uvedený příklad, ale můj problém jste pochopili, ne? Vůči hereckému výkonu nemám námitky, jen jsem tomuhle ošklivému pupkatému strejcovi v tesilkách nedržela palce tolik, jak by si třeba zasloužil (nebo taky ne). Mám ještě jednu související výtku a tou je dabing: zvolený hlas se k Héctorovi vůbec nehodil, měl být starší a hlubší. Celkový dojem z filmu není vůbec špatný - nevšední, neprůhledná časovka (byť leckterému divákovi zamotá hlavu, proč se hrdina chová, jak se chová, a jak to vlastně celé mohlo začít... a jak to skončilo?). 68% ()
Galerie (11)
Zajímavosti (1)
- Film měl soutěžní premiéru v roce 2007 na Filmovém festivalu Fantastic v USA. Získal zde hned tři ceny, a to za nejlepší kameru, Cenu poroty a třetí místo v Ceně diváků. (Terva)
Reklama