poster

Přestřelka v Palermu

  • Německo

    Palermo Shooting

  • Německo

    Palermo Shooting

  • Francie

    Rendez-vous à Palerme

  • Slovensko

    Palermo Shooting

    (festivalový název)

Drama / Mysteriózní

Německo / Francie / Itálie, 2008, 108 min (SE: 124 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • k212
    ****

    Hypnotická meditace moderního světa a člověka utápějícího se v něm. Symbolická hříčka, hudební laskominka, podmanivě vizuální výlet do staré Itálie a nitra charismatického hledajícího hrdiny. 80%(15.4.2009)

  • Radek99
    ****

    Smysl života Wima Wenderse. Pan Režisér v první půli filmu inscenuje příběh světoznámého fotografa, a tak logicky nabízí divákovi především vizuální orgie a naprosto úžasnou kameru Franze Lustiga, reflexí vyprázdněnosti života světotoznámé celebrity svým vyzněním a náladou asi nejvíce připomíná podobně laděný snímek Sofie Coppoly Odnikud někam, příjezdem do Palerma se ale film dramaticky láme do uměle romantické polohy a ódy na velké umění, které je zcela zjevně metou tvorby jak hlavního hrdiny, tak především samého Wima Wenderse, ta úporná snaha obou ale hraničí tak trochu s křečí... Wenders si jako etablovaný tvůrce může dovolit mnohé (třeba zhmotnit zpěváka Lou Reeda v jedné z Finnových vizí), stejně jako jeho hlavní hrdina má ale zřetelnou krizi inspiračních zdrojů. Přesto jeho úžasný cit pro vizuální stránku filmového díla, stejně jako urbanistické cítění a explicitní náklonost pro prostor velkoměsta (viz některé jeho předešlé snímky) dělá z Přestřelky v Palermu silně nadprůměrný film, možná sice ne námětem, ale rozhodně svým zpracováním...(20.12.2011)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $579,612(18.7.2010)

  • fauxthum
    ****

    Formálně je „Palermo Shooting“ velmi povedené (nechápu český překlad názvu „Přestřelka v Palermu“ – přestřelku si představuji jinak, slovo „shoot“ znamená jednak „střílet“ a jednak „udělat snímek“) – výborná kamera, zvuk (nediegetická hudba přechází na diegetickou), i to ztvárnění duševního rozpoložení hlavního hrdiny skrze změny poměru jeho fyzického těla k interiéru hotelového pokoje by mi nevadilo. Film ovšem zbytečně rozřeďuje jeho přílišné vysvětlování, doslovnost a banalizace zajímavě vytvořeného příběhu a atmosféry, když se hrdinovy existenciální úzkosti začnou v druhé půly filmu přelévat v banální a jaksi „wendersovsky neuchopitelné“ filosofické úvahy na téma smrti, které už bohužel mnohem lépe a méně banálně vyjádřili jiní (Wendersem vzpomínaní). Wenders by chtěl ve svých filmech vyjádřit tak mnoho ... Mnohem víc by se mi líbilo, kdyby film zůstal u rozehráté hríčky snového proplétání pravděpodobnostních linií příběhu, spuštěné „osudovou fotografií“. Ovšem už jenom kvůli té formě je „Palermo Shooting“ film, který stojí za to vidět. (Věnováno M. Antonioniovi a I. Bergmanovi.)(8.4.2009)

  • Rudovous
    ****

    Promin Bratricku Smrti, ale dal budu fotit digitalnim fotoaparatem. Pekny pomali snimek s krasnou kamerou. Snad prilis sebe vysvetlujici. Hezka narazka nejen na treba take Lesni Jahody. A znami nemecky rocker v hlavni roli je prekvapije velmi dobry.(28.1.2012)

  • - Ve scéně, kde Finn (Campino) a starší dáma diskutují o svých fotoaparátech, dáma pronese, že její fotoaparát je starý čtyřicet let. Ve skutečnosti má však model Leica M7, jenž byl uveden na trh až v roce 2002. (Caelos)

  • - Režisér Wim Wenders natočil snímek ve svém rodném Düsseldorfu. (Caelos)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace