Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fingon
    ***

    Zpočátku slušně rozjetý atmosférický snímek, kterému v polovině dojde dech - motiv, kvůli kterému Hynek vraždí je značně nejasný a nebýt toho, že jej lékaři explicitně vysloví, asi by zůstal divákovi neznám. Závěr mě zklamal, o gradaci se nedá příliš mluvit a deux ex machina... radši nic. Orchestrovičova hudba mi sedla (právě jsem ve stádiu shánění soundtracku), deformační záběry i svícení působí osvěžujícím dojmem.(28.1.2010)

  • JFL
    ***

    „Hodinu nevíš“ je v české kinematografii unikátně „čistý“ film, jen je potřeba si uvědomit, že to je exploatace. Tato filmová kategorie měla doposud v českém prostředí pouze ojedinělé příspěvky (Rekviem pro panenku, Nahota na prodej, Vekslák, Playgirls 1+2, Bolero), ale letošní léto kupodivu přineslo rovnou tři tituly, které naplno nebo částečně exploatační postupy využívají. Po scenáristicky katastrofálním a emo umanutém „T.M.A.“ a řemeslné impotenci „Klíček“ se nečekaně v „Hodinu nevíš“ ukázala žánrově prvotřídní exploatace. To vedle vytěžování nedávné skandální události samozřejmě znamená i jistou naivní schematizaci postav a konfliktů, teatrálnost hereckých výkonů, samoúčelnost výrazových prostředků, úsměvnou vypjatost a pouze falešný příslib vysvětlení motivací vraha. K dalším kladům v kontextu žánru patří typově sednoucí herci, prostý, ale efektně gradující scénář a především výtečná prvoplánová atmosféra. Vedle HD kamery si chválu zaslouží výprava, která příběh situuje do poutavého bezčasí, kde vedle moderních sanitek jezdí auta ze 40. či 50. let, lidé mají jakýmkoli trendům vzdorující oblečení a účesy, až na samém konci se objeví mobilní telefon a interiéry vypadají jak z chudé vísky v 70. letech, ale současně jsou na stole počítače. Příznačně exploatační je i konec filmu, kde tvůrci prostě vyždímali potenciál postavy a už nevěděli co s ní, tak ji zlikvidovali nejabsurdnějším možným způsobem. Jako distributorem avizované drama by bylo „Hodinu nevíš“ katastrofa, ale jako exploatace je i v kontextu světové tvorby solidní – nikoli výjimečné, ani nápadité,ale rozhodně poctivé a při dekódování formátu velmi zábavné. PS: Je úžasné být na oficiálním webu filmu v sekci Napsali o nás ve společnosti předních českých publicistických quote whores, jen škoda, že tvůrci neuvádí v jakém kontextu citované věty zazněly - viz recenze na Aktuálně.cz :)(25.8.2009)

  • eraserhead666
    *

    Milí čeští filmaři, vyserte se na filmy podle skutečných událostí nebo jimi alespoň trošičku inspirované (jako v tomto případě), protože to prostě neumíte. Věřím, že prohlašovat, že je tenhle film na motivy heparinového vraha určitě na film naláká spoustu lidí a vy z toho něco vytřískáte, ale vaším jediným štěstím je, že už pak nemusíte účtovat a kasírovat nasranost těch lidí. Zde ocitovaný oficiální text distributora je toho jen zářným příkladem. Kromě toho, že je otřesný sám o sobě a až nechutně podbízivý, se samotným filmem nemá nic společného. Čekal jsem, že alespoň teď se stane snad zázrak, (mě) neznámí tvůrci a ne zas tak známí herci způsobí, že film bude alespoň nad českým průměrem (a že v současnosti ten průměr není zase tak vysoká laťka), ale chyba lávky. Nejdříve budete přemýšlet, ve kterém roce/desetiletí se děj vůbec odehrává (já tipoval šedesátá léta). Nevím jestli ten retro nádech byl záměrný nebo ne, trochu to ale kazí to očekávání, které ve vás vězí po nabuzení distributorských keců a žvástů o původu příběhu. Pak budete koukat na přehlídku trapně pře/ne/hereckých výkonů (výjimkou je místy jen hlavní "hrdina", potěšující Petra Nesvačilová a pro mě jedna z nejhezčích a nejcharismatičtějších českých hereček Jana Krausová - škoda, že obě dostaly tak málo prostoru, ovšem Krausová ho využila jak nejlépe mohla). Občas to byla fakt tragédie a ne jen vinou herců a hereček. Hrozně mi vadila ta šedivost filmu, barvy, aby člověk pohledal. A na závěr příběh samotný, místy přesycený útokem na první signální soustavu, místy utahaný, celkově však jen na daný příběh až příliš klišovitý a předvídatelný. Ten příběh nic neodhaluje a nic nevysvětluje (a první odstavec oficiálního textu distributora už vůbec ne). Abych ale jen nekřivdil, dá se to... Přesto... Viděl jsem jednou a stačilo mi, než si pustit tohle znovu, radši si pustím Troškův Kameňák...(7.6.2010)

  • Terva
    **

    QUA HORA NESCIE.......Při sledování tohoto snímku mne napadla otázka, zda je opravdu tak jednoduché zabít tolik pacientů a nevzbudit v nikom žádné podezření. Nebo už jsme opravdu tak znuděný životem, že hledíme jen na sebe a činnost někoho jiného nás nezajímá? Řekl bych, že nepoznat z tolika vražd, co se děje je snad nemožné a že primář nemocnice, svou leností, pomáhal Hynkovi vraždit. Je nezodpovědnost hřích ? Není, ale z velké části nás za ní nikdo nepotrestá. Hynek Michálek ( Václav Jiráček ) je sice ke své první vraždě přemluven pacientem, ale kdo rozhoduje o smrti ostatních ? A bylo to rozhodnutí oprávněné ? Jenže pak se vše otočí a z lítosti se stane nenávist Úplně k někomu jinému. Film z nemocničního prostředí, podpořen operetní vážnou hudbou je příběhem doktorů, sester, saniťáků a v neposlední řadě hlavně pacientů, kteří jsou nuceni žít pod jednou střechou, i když má každý jiné poslání. Někteří však na své poslání zapomenou a stanou se někým jiným. Finální scéna byla nečekaná a lehce vše vyřešila. Snímek je natočen podle knihy, Vraždy ze závisti, kterou napsal Miroslav Skačány, který se také, spolu z režisérem Danem Svátkem, podílel na scénáři. " Temná " kamera Jakuba Šimůnka zvýraznila smutné nemocniční prostředí, kde se převážně děj odehrává. Ta operetní hudba, která nás provádí filmem, je nahrána v evangelistickém kostele u Salvátora v Praze a podílel se na ní Varhan Orchestrovič Bauer. Ve filmu zazní i song Modrý plyn od skupiny Longital http://www.youtube.com/watch?v=xlweu7DgVuk V bonusu na DVD je samozřejmě i videoklip hlavní písně z filmu od Richarda Müllera http://www.youtube.com/watch?v=a7I3mG7fy8s ........HODINU NEVÍŠ.(11.2.2010)

  • darkrobyk
    ***

    V hodnocení jsem značně rozkolísaný. Filmů s podobnou tematikou a podle skutečných událostí je více. Srovnání s příběhem Petra Zelenky se přímo nabízí. Jednoznačně výborná je kamera i s použitím filtrů, byť evokuje nemocniční horrory a člověk chvílemi čeká, kdy se začnou mrtvoly zvedat z pitevního stolu. Vhodně, alespoň pro mne, je použita Bauerova hudba, i když se mi zdá, jako by hledal inspiraci u Luboše Fišera ( stačí srovnat některé pasáže např.s Valerií). Příběh sám o sobě nabízí napětí i děsivost, čehož se hlavně v druhé půli nedostává. Divák, místo aby soucítil s oběťmi, je tlačen k tomu, aby držel palce masovému vrahovi... K obětem si nelze ani, díky plošnému vykreslení, cestu najít. Zcela zahozené šance velkých hereček - Jaroslava Adamová, Libuše Švormová, Zuzana Kronerová, avšak i herců např. M.Táborského. Spíše zklamání, ale současně musím přiznat, že se mi film drápkem zachytil v paměti a nějak se drží...(4.4.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace