Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    ****

    Podle mě porevolučně nejnáročnější filmová látka zpracovaná tím nejodpudivějším způsobem. V otázce optiky naprosto souhlasím s AngelAngie, zelenomodré a černé bylo trochu příliš. Na druhou stranu, při "proklikávání" filmu jsem se natolik odradil atmosférou a očekávaným scénářem, že jsem pak Svátkův počin víc jak dva měsíce neustále odkládal.____Prvních několik minut je depresivních a toho pocitu se až do konce nezbavíte, i když "příchodem" Stanislava Zindulky se film zbaví své úvodní rozpačitosti.____ Hodnotím tenhle film vysoko, a přesto ho už nikdy nechci vidět. Výběr postav, kamera, hudba, výprava, střih a hlavně neuvěřitelně citlivé lavírování režiséra (a snad i scénáristy) s divákovými sympatiemi a antipatiemi k hlavní postavě zaslouží plné uznání. Zpočátku je před nás naservírován "klaďas" Hynek a "záporák" Jarda, přičemž v průběhu si (logikou svých pozic, ale nikoliv nutně všech činů) své póly vyměni, aniž by se ovšem dostali do stejně silného kontrastu. V podobných případech hrozí nebezpečí, že režisér se příliš "ztotožní" s takto negativní postavou (v tomto případě vraha) a svůj film vystaví jako jeho nechtěnou a absurdní obranu. Tohohle jsem se bál, ale ono se to nestalo (dost tomu pomohl i osud Jardova bratrance Petra). Přidal bych tam ještě víc erotiky, svedení krásné slovenské sestričky z Kramárov a viděl bych to jako silný, obtížně uchopitelný a stravitelný film.(14.4.2010)

  • Aluska88
    ****

    Zvláštní film. Neuvěřitelně atmosférický, působivý, mistrně zpracován, ale zároveň se však utápějící ve vodách průměrnosti s občasným zašploucháním amatérštiny. Možná právě tato, zcela proti sobě jdoucí kombinace, mě tolik uchvátila. Václav Jiráček sice nehraje příliš přesvědčivě, spíše chabě, a v jeho výkonu se najde pár dost slabých míst, ale svou postavu ztvárnil po obrazové stránce excelentně. Se svou voskově bílou tváří, havraními vlasy a výrazem pohřebního zřízence mi neodbytně připomínal Draculu. V podobně laděném duchu se nese i pojetí celého filmu. Strhující je destruktivní kamera, která snímku ještě více dodává ten správný psychotický dojem. Barevné ladění jakoby připomínalo sinající, mrtvolně bledou kůži a ponuré prostory nemocnice a její samotné vzezření mi připomínalo dobu gotiky, inkvizice, lékařské experimenty a staré lidi umírající na strašné nemoci. Výborní jsou herci ve vedlejších rolích, v podobě sestavy nemocničního personálu a také nebozí pacienti. Závěr filmu je skvostný. Nabízí divákovi otázku, co by... a zároveň ho nechává přemýšlet nejen o konci, ale o celém filmu a dojmech, které v něm vyvolal. Podle ohlasů zde jsem očekávala nudu, průměr a šeď. A dostalo se mi zážitku zcela opačného a překvapujícího. Na české poměry zdatně natočený film s tématikou sériových vražd. V současné české tvorbě není příliš těch, které by se jí zabývaly. Ať podle skutečných událostí, či těch smyšlených. A Hodinu nevíš bylo o to autentičtější, že se to skutečně stalo. Tady. Dnes. Jeden z nejlepších čtyřhvězdičkových průměrů, jaké jsem kdy zhlédla:)(11.6.2010)

  • SOLOM.
    ***

    Filmy o masových (sériových) vrazích mám docela rád, ale jen málo z nich stojí za pozornost. Ani zde tomu není jinak, protože po jeho shlédnutí jsem měl hodně rozporuplné pocity. Přišlo mi, že režisér vlastně ani moc neměl představy, jak by měl film jako celek vypadat a rozhodoval se až za pochodu. Chvíli jsem měl totiž pocit, že sleduji psychologické drama o zhrzeném mladíkovi, kterému se štěstí vyhýbá obloukem a on je ze všech stran jen šikanován. Tyto pasáže měli zřejmě diváky obměkčit a nějakým způsobem jim dopomoci k tomu, aby hlavní postavě snad i začali fandit. Potom se z toho začala stávat taková polo detektivka a jen sem tam se objevil jakýsi náznak děsivé atmosféry. No a když přišel na řadu závěr filmu, tak jsem se začal chytat za hlavu už úplně. Jediné slovo „trapnost“ snad všechno vystihuje. Snímek má i několik světlejších momentů, ale těch je zde opravdu docela málo. Vraždy jsou většinou docela odfláknuté, téměř stereotypní a hlavně únavné. Některé oběti sice dostanou ony očekávané záchvaty, ale jinak je vždy všechno důležité přerušeno otravným střihem. Hlavní hrdina ač na první pohled hodně emotivní chlapec je však v těchto chvílích skutečně hodně dobrý. Herec Jiráček patřil asi k tomu nejlepšímu co nám zde tvůrci nabídli. Proměna charakteru jeho postavy je místy i uvěřitelná a v určitých momentech dokáže vzbudit i strach. 50%(1.5.2011)

  • Crawler-D
    **

    Po prvním zabití ztrácí odůvodnění toho, proč v zabíjení pokračuje a tímto zbúsobem. Tedy krom toho, že on i scénář jsou hloupí.(19.9.2010)

  • PinokKio
    ***

    Opravdu hodně volné převyprávění příběhu heparinového vraha (čemuž odpovídá finále). Řemeslně výborně zvládnuté (zvuk i kamera na výbornou), bohužel s velmi častým přehráváním herců, dost chatrnou uvěřitelností a mizerným scénářem. Zatím asi nejlepší film Dana Svátka, které zrovna moc nemusím.(26.2.2010)

  • - Ve filmu si zahrál jednu z vedlejších rolí (poloslepý pacient) také nejvyšší Čech, Tomáš Pustina. (Langy)

  • - Herec Václav Jiráček se kvůli natáčení musel naučit píchat injekce. (DorianGreene)

  • - Natáčení začalo pár měsíců po odsouzení Petra Zelenky. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace