Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    **

    Další díl čím dál tím odpornější frašky "česká kinematografie a závažná témata". V hlavní roli přehrávající ramenatý playboy a režisér, který vyvanuté sdělení vyvažuje sterilní formální exhibicí. Ve vedlejších rolí: afektovaný soundtrack V. O. Bauera, Nemocnice na kraji města, nedostatek žárovek a ledabylá artikulace, se kterou by mnozí herci neudělali přijímačky ani do Ochotnického divadla okresní logopedie. Pozitivním rysem snímku je naprostá sterilita prostředí a ukrutně panoptikální obraz českého zdravotnictví, který je místy tak přehnaný, až je zábavný.(25.8.2009)

  • honajz
    *

    Ordinace v růžové zahradě v modrozeleném filtrovém provedení a s trošičku černějším námětem. Střídání rekvizit z různých časových období jsem vůbec nepobral. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/hodinu-nevis.html Ačkoliv se tvůrci ohánějí inspirací heparinovým vrahem, tohle je spíše kombinace Normal, Riget, Sanitky a Ordinace v růžové zahradě, jak by ji natočil patnáctiletý fanoušek bez zkušeností. FILM Když chcete natočit psychologický thriller, potřebujete k tomu holt mít do mrtě zpracovanou psychologii postav, jinak vám ten příběh nebude fungovat. A pokud chcete natočit povrchní a plochou akční jednohubku, můžete se sice vykašlat na psychologii, ale musíte dodat filmu atraktivní formu, aby si divák, nemrava, přišel na své. Atraktivní formou však nemyslím střídání zeleného a modrého filtru, přičemž se vzhled celého snímku pokusím vykrást z filmu Normal (a mnoha podobných předchozích již od 70. let). Rovněž tím nemyslím naprosto nesmyslnou výpravu, kde mi rekvizity skáčou jak ve stroji času - tuhle psací stroj Consul, onde dva tři moderní počítače. Nová škodovka a pak auta z 50. let (proboha proč?). Skleněné injekce ze 30. let a barevné televizory na pokojích. Popelníky na chodbách a cedule zákaz kouření u vchodu do nemocnice. Když pitevna, tak prorostlá plísní (ó, jak originální!). 1 Když pak budete někomu tvrdit, že jde o film podle skutečných událostí, konkrétně heparinového vraha, nedivte se, že z podobných rádoby uměleckých výblitků bude poněkud více překvapen a nebude tušit, která bije. Pokud jde o příběh, hrdinou je zde trochu podivný týpek, který se hlásí už pošesté na medicínu, protože "jinak neví, co by dělal". Když se nedostane, jde alespoň do okresní nemocnice dělat saniťáka, resp. zdravotního bratra a zřízence. Přitom nemá rád, když ho někdo buzeruje. A mezi doktory je jako na potvoru jeden z přijímací komise. Který je navíc ženatý, ale táhne to se sestřičkou, na kterou si týpek myslel. A tak začne Hugo, Max, nebo jak se ten chlápek jmenuje, vraždit doktorovy pacienty, aby se mu pomstil. 2 A už jsme u té psychologie postav a nedotažených vztahů. Máme tu sestřičku nymfomanku, ženatého doktora, jeho o něco starší manželku a do toho je zde závistivý a pomstychtivý vrah. Tohle dostat do ruky skutečný filmař, vytříská z toho něco jako Mys hrůzy, Hodiny zoufalství nebo Psycho. Když to dostane do ruky povrchní český ouchcapek (jen pro jistotu - slovo "ouchcapek" není nadávka), co si na filmaře jen hraje, vznikne z toho povrchní nedotažené klišé, kde se žádný pořádný problém ani neobjeví, a jakmile je na obzoru jen nějaký malinkatý konflikt, je rychle zameten pod koberec, aby nedej Bože, nemusel autor (autoři) přemýšlet, jak by jejich postavy jednaly životně, a ne podle šustění jejich papírů. Takto zde máme film, kde týpek pobíhá po nemocnici, z nezajištěných a nezamčených skříněk krade, co potřebuje, a zabíjí lidi, aniž bychom časem už tušili, komu a čemu se vlastně tentokrát chce pomstít. O nějakém vývoji postavy sotva mluvit, navíc Václav Jiráček i tuto roli hraje stejně jako Jánošíka, tedy nijak zajímavě, natož přesvědčivě. Nic proti, ale prostě nemá na tyhle role charisma. Jen si zkuste představit v této roli třeba Borise Rösnera zamlada, jak by to zcela změnilo atmosféru. 3 Jarek Hylebrant Při takové koncentrované nudě už člověk začne řešit i nelogické díry a hlouposti ve filmu. Od těch malých - když vytáhnete a otevřete magnetické šachy, už máte figurky rozestaveny - po důležitější. Např. od chvíle, kdy začnou někteří lidé v nemocnici našeho Hynka podezírat, neučiní žádná interní opatření. skříňky jsou stále volně přístupné, nezamčené, dokonce se týpek Hynek dostane i k adrenalinu a infúzím... Když už Hynek vraždí, spolupacient na pokoji je buď šílená žena, nebo jiný duševně omezený mrzák, aby nemohl svědčit... A když nevíte, jak se vaše postavy vlastně dopracovaly tam, kde jsou, musíte zvolit to nejjednodušší řešení k zakončení příběhu. Tím myslím tzv. deus ex machina, tedy zásah shůry, protože jako scenárista jste neschopný domoci se rozuzlení vlastními silami a vycházet přitom z příběhu a psychologie svých postav. Musíte si prostě pomoci berličkou. Hodně jsem se bál, že bude použita ta nejpitomější berlička (resp. druhá nepitomější, protože sebevražda moc nepadala v úvahu) k zakončení špatně rozehraného příběhu, resp. vůbec nerozehraného, a skutečně byla použita. Mezi berličky nutno počítat i snové vize hlavního hrdiny - jaký měly účel? Vnuknutí? Měly nějak představovat chorou mysl vraha? Na cestu vraha se dal i kameraman - hlavy herců zásadně řeže. Střih si obstaral sám režisér, a sem ta si to stříhá přes osu, no a co, divák je pitomec, ten to stejně nepozná. Pan režisér a druhý scenárista si ve filmu i zahráli! Jeden doktora, druhý kněze. druhý scenárista je i muzikant, jako třeba v české televizi Bedřich Ludvík, takže ve filmu zazní dva jeho songy. 4 Eva Leinweberová Z hereckých výkonů pak stojí za zmínku jen dvě jména - Jarek Hylebrant v roli hluchého pacienta Petra (i když cukrovkáři většinou nevypadají tak zbědovaně, jak se vyřádili maskéři v tomto film) a Eva Leinweberová v roli jedné z doktorek. Jejich výkony patřily k těm uvěřitelným, dokázali své postavy obdařit vnitřním životem a v divákovi vzbudit alespoň nějaké emoce. A pak ještě Jitka Smutná hned v úvodních záběrech snímku, kdy hraje strach jen očima a je hned poznat profesionál. Těžko se vyjadřovat k hudbě, když je sem násilně implantováno kostelní rekviem (A spolu s tím kostel - kde se proboha v nemocnici vzal kostel? Kaple to není a vycházky asi pacienti neměli.) Pokud by celý film by parodií, mohlo to být i docela dobré, i ten konec by byl potom vtipný, jenže to by musel snímek mít mnohem větší nadhled. Takhle je celkový dojem, který si nejspíše divák odnese, jen povrchnost. DVD Disk načíná protipirát, v bonusech najdeme záběry z natáčení (15:51), nepovedené záběry podložené veselou hudou (9:47), videoklip Richarda Müllera (2:38) a trailer (1:54) - vše bez jakýchkoliv titulků. Kvalita obrazu je diskutabilní, když se tvůrci sami rozhodli pro přefiltrovaný televizní vzhled s uřezanými hlavami a zběsilou kamerou. Podobně zvuk - většina problémů pramení spíše z neschopnosti údajných herců o jasnou dikci. Ale už jen pro ty bonusy, na české DVD rozhodně nadstandardní, si zaslouží DVD pochválit. Publikováno: 03.02.2010(2.2.2010)

  • eraserhead666
    *

    Milí čeští filmaři, vyserte se na filmy podle skutečných událostí nebo jimi alespoň trošičku inspirované (jako v tomto případě), protože to prostě neumíte. Věřím, že prohlašovat, že je tenhle film na motivy heparinového vraha určitě na film naláká spoustu lidí a vy z toho něco vytřískáte, ale vaším jediným štěstím je, že už pak nemusíte účtovat a kasírovat nasranost těch lidí. Zde ocitovaný oficiální text distributora je toho jen zářným příkladem. Kromě toho, že je otřesný sám o sobě a až nechutně podbízivý, se samotným filmem nemá nic společného. Čekal jsem, že alespoň teď se stane snad zázrak, (mě) neznámí tvůrci a ne zas tak známí herci způsobí, že film bude alespoň nad českým průměrem (a že v současnosti ten průměr není zase tak vysoká laťka), ale chyba lávky. Nejdříve budete přemýšlet, ve kterém roce/desetiletí se děj vůbec odehrává (já tipoval šedesátá léta). Nevím jestli ten retro nádech byl záměrný nebo ne, trochu to ale kazí to očekávání, které ve vás vězí po nabuzení distributorských keců a žvástů o původu příběhu. Pak budete koukat na přehlídku trapně pře/ne/hereckých výkonů (výjimkou je místy jen hlavní "hrdina", potěšující Petra Nesvačilová a pro mě jedna z nejhezčích a nejcharismatičtějších českých hereček Jana Krausová - škoda, že obě dostaly tak málo prostoru, ovšem Krausová ho využila jak nejlépe mohla). Občas to byla fakt tragédie a ne jen vinou herců a hereček. Hrozně mi vadila ta šedivost filmu, barvy, aby člověk pohledal. A na závěr příběh samotný, místy přesycený útokem na první signální soustavu, místy utahaný, celkově však jen na daný příběh až příliš klišovitý a předvídatelný. Ten příběh nic neodhaluje a nic nevysvětluje (a první odstavec oficiálního textu distributora už vůbec ne). Abych ale jen nekřivdil, dá se to... Přesto... Viděl jsem jednou a stačilo mi, než si pustit tohle znovu, radši si pustím Troškův Kameňák...(7.6.2010)

  • troufalka
    ****

    Čisté psychologické drama podkresnené dobrou muzikou.(25.3.2016)

  • AngelAngie
    **

    Ty filtry byly na facku, někdo tady psal, že byly fajn... hm, mě to málem vypálilo zrak, bylo to jako se prudce podívat zpříma do Slunce a poté se jít koukat na film... hodinu a půl nepříjemného obrazu, který ale byl tím nejhorším, neboť příběh, herci, dokonce i scénář, byly pak 100x lepšími... kompozice super, škoda, že to bylo mdlé stejně tak jako celé barevné vyznění... nejvíce si však potlesk (bez legrace) zaslouží lokace. Ta nemocnice bylo opravdu k pozvracení sama o sobě a ten skličující pocit byl nesnesitelný...(15.2.2010)

  • - Natáčelo se 32 dní. (M.B)

  • - Část filmu byla natáčena v rumburské Lužické nemocnici za plného provozu. Dále bylo natáčeno v Bohnicích a v Praze u Milosrdných sester. (JEDNATEL)

  • - Ve filmu si zahrál jednu z vedlejších rolí (poloslepý pacient) také nejvyšší Čech, Tomáš Pustina. (Langy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace