poster

Hugo a jeho velký objev

  • USA

    Hugo

  • SK název

    Hugo a jeho veľký objav

Dobrodružný / Drama / Mysteriózní / Rodinný

USA, 2011, 121 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 258)

  • d.beseda
    *****

    Souhlasím s tvrzením, že je zde konečně film kde má technologie 3D smysl. Technicky nejdokonalejší film ve 3D technologii jaký jsem v kině zatím viděl. / Opravdu nádherný film (vizuálně i obsahově). Mé hodnocení: 100%.(3.2.2012)

  • st.ranger
    **

    Hugo a jeho velká nuda. Je až s podivem, jak se může ve filmu něco odehrát a přesto je emocionální dojem na bodu mrazu. Není to rodinný film, což se od pohledu zdá, není to ani film zaměřený na mladší publikum a těžko říct, zda je to pro dospělé publikum. Nutno přiznat, že má film skvělou kameru, ale to je jistě díky použití zbytečného 3D, které bohužel snímku nepřinese lepší tržby, stejně jako zával nominací na Oscara.(6.2.2012)

  • maseer2
    ****

    z příběhu o jednom opuštěném chlapci s nadáním na opravování všemožných strojů a strojků se vyklubala moc upřímná pocta počátkům světové kinematografie.. ihned si jdu pustit Cestu na Měsíc :)(29.2.2012)

  • CBD
    *****

    Scorseseho poděkování Bratrům Lumièrům za jejich magický vynález, který nám už sto sedmnáct let umožňuje zhmotňovat sny. A pocta filmařům, kteří tento objev učinili.(11.2.2012)

  • Baxt
    *****

    Výtky, že Scorsese ledabyle tvaruje historii a zviditelňuje dávno vyvrácené mýty, spolehlivě ničí ta nejzákladnější adaptátorská poučka ze všech - film není dobrý v tom kolik si z původní předlohy (nebo dějinné události) bere, ale nakolik se od ní dokáže odlišit. Úplně mimo je pak předpoklad, že režisér, sečtělý cinefil, nebude tvořit vlastní sny a místo toho suše odvypráví realitu. Skrz ilustrovanou dětskou knížku? Stupidité!(12.2.2012)

  • draculca
    *

    Už hooodně dlouho se mi nestalo, že bych u filmu usnula...(25.2.2012)

  • TheSame
    ***

    Asi by to chtělo fakt vidět v tom 3D(27.2.2012)

  • Conner.s
    ***

    Scorsese přivedl na plátno nevídanou mysteriózní realitu, kterou využil k pokloně filmu, Paříži, jakožto pradávnému světovému centru kinematografie, i osobnosti mistra Meliése. Hugo je fascinující ukázka Scorseseho umu, ale po druhém shlédnutí musím uznat, že není moc zábavná. Definice pojmu pěkný film. 60%(21.3.2012)

  • Thomick
    *****

    Jen škoda angažmá snad nejotravnějšího herce současnosti, co se vážně míněných filmů týče (ano, Cohena) - jinak by to byl úplně dokonalej film. Skoro by se až chtělo tušit, že se s námi Mistr tímto dílem loučí. Tak silnej dojem na mě Hugo udělal. Scorsese sesbíral všechen, i ten nejzapadlejší sentiment a skrz dva obří dětský talenty (Chloë nezklamala, Asa překvapil) jej promítl v nejlepší "pohádku nepohádku", jakou jsem kdy viděl. Díky, díky! --- "Třidéčkařum" takřka nezávidim, protože nevidět tohle v originále, to bych pořádně olitoval.(27.4.2012)

  • poz3n
    ****

    Bohužel, od tohodle filmu jsem asi čekal tolik, že prostě nemohl splnit všechna moje očekávání. Scorsesovo poslední filmy a především pak Prokletý ostrov mě ohromily. Když jsem si tedy přečetl co všechno Hugo slibuje, nemohl jsem se dočkat. Rozhodně to nemá vyznít tak, že jsem se nebavil. Kdybych Huga viděl čirou náhodou, bez celý tý omáčky okolo, byl bych nadšenej. Vymazlená kamera a celá atmosféra nádraží, groteskně situované vztahy mezi vedlejšími postavami a celá ta, tisíckrát probraná, pocta počátkům kinematografie a oživený Georges Méliès díky skvělému Kingsleymu. Ovšem samotný příběh se pro mě stal slabinou. Příběh, který toho moc neřekl, a který se podle mě snažil až moc zapadnout do škatulky žánru rodinný.(4.2.2012)

  • Avalon820
    ***

    Pocta filmovému řemeslu? Ale kdeže... Vizuálně nesmírně podmanivé digitální orgie - to je přesnější definice. Hugo je úžasný co se technických stránek týče (pět Oscarů to ostatně dokazuje), ale pro mě je to pořád jenom pozlátko... A samotné pozlátko skvělý film nedělá. To dělá přinejlepším koukatelný film, jímž Hugo nepochybně je, ale má i něco navíc. Hugo jsou příjemně strávené dvě hodinky v kině, které utečnou raz, dva. Ale to je také vše. Důvody mého chladnějšího přístupu ve zdejších chvalozpěvech jsou však trochu netradičního rázu. Čert vem, že Cohen neumí hrát. Čert vem, že Asa Butterfield ovládá pouze dva obličejové výrazy. Čert vem, že příběh je vykonstruovaný a vedlejší postavy ploché... Vše jsem ochoten prominout. Já se ptám - víte, kdo je to Benoît Sokal? On je totiž důvodem mých nesympatií - protože obšlehnout tak okatě jeho styl (a potažmo i několik prvků) a tvářit se, jakoby nic, je na mě až moc silná káva.(16.3.2012)

  • joehot
    *****

    Z lásky.(23.2.2013)

  • Tommass95
    *****

    Martin Scorsese snad poprvé v kariéře natočil rodinný film, na který jsem byl natěšený jak málokdy, už jen proto, že to natočil právě on. Ze začátku jsem měl pocit, že film bude jen o vizuální stránce a dějová linie bude až druhořadá, což mě trochu mrzelo, jak se ale film rozjel, tak jsem měl jiný pocit, že se Scorsese vžil do malého Huga a ukazuje nám jak moc miluje film. Dalo by se říct, že je to takový velký filmový kýč, u mě, ale převládá režisérova láska k filmu, překrásná výprava s efekty a taky to, že nám Scorsese po sto letech připomněl jednoho z prvních velikánů ve svém oboru a to jsou faktory, díky kterým musím snímek ocenit maximálním hodnocením. Už se těším na své další setkání s tímto mistrem filmografie.(21.8.2013)

  • frashmaker
    ***

    Od Scorseseho bych čekal trochu větší pecku než takovýhle ušmudlaný film. Tin Tin to teda vyhrál na celý čáře v souboji velerežisérů, zkoušejících plavat ve vlnách animací... Docela jsem byl navnazen vysokým hodnocením, ale popravdě i ty tři hvězdičky jsou trošku moc.. Škoda.(25.2.2012)

  • Johny_fork
    ****

    Před zhlédnutím jsem o Hugovi věděl pouze to, že dostal 4 oskary a tím byl zařazen do "povinné četby". Netušil jsem, že se příběh bude točit okolo mýtu průkopníka filmových triků Mélièse, na kterého jsem kdysi narazil a byl jsem ohromen tím, jakým způsobem dokázal předvádět své fantazie na plátno na přelomu minulého století! Obrázek rakety zapíchnuté do měsíce z filmu Cesta na Měsíc mi tehdy utkvěl v paměti a když se objevil v Hugovi, začal jsem spoilerovat na celý obývák, jak se děj bude dále vyvíjet.. užil jsem si to o mnoho víc a byl jsem potěšen tím, jak Martin Scorsese dokázal skloubit fantazii o malém hodináři s Mélièsovými reáliemi. Je to hezký milý film v krásném hávu, jediné, co bych vytkl je jeho pomalý rozjezd a ještě pomalejší závěr, který až nudí. Při trošku odvážnějším prostříhání to mohlo být absolutní hodnocení, ale i tak jsem strávil s Hugem hezký večer a o to zřejmě režisérovi šlo.(22.3.2012)

  • Genero
    odpad!

    Jak my kinofilové říkáme: Wow! Na databázi je zase víc rudých hvězdiček než na Brežněvově pyžamu! Když Márty zavelí k nástupu na plac, nezbývá než pokorně přišít uši, řádně si namazat hlavu vazelínou a Legendě detailně prozkoumat rektální hlubiny. To pak i takový známý rebel jako Šáša Kohen neváhá hákovat dlouho do noci a pitvořit se přesčas. Až potud to chápu a análním lezcům se nedivím. Jenže Hugův velký oběv byl hnědý, mazlavý a produkoval zvláštní odér a já se musel v tom obludném exkrementu dvě hodiny hrabat, abych konečně našel kýženou poklonu magickým počátkům kinematografie. Marně. Ještě že mi psací robot zavčasu na čelo vyobrazil překrásný kosočtverec s čárkou uprostřed. Stejně ho lituju, musel tam jen tak tupě zírat a nemohl vzít nohy na ramena a z té kolotočářské nudy uprchnout – neměl totiž ty nohy, chudinka. K vlastnímu úžasu musím poprvé a doufám, že i naposledy souhlasit s postřehem Radka99: ty synkretenismy i ostatní kretenismy zíraly zpoza šraněk, pražců, semaforu i z uhláku a valily se na mě jak z proraženého hovnocucu.(25.5.2012)

  • Sawy
    *****

    Nejkrásnější hold,jaký mohl Martin Scorsese milovaným pohyblivým obrázkům složit.Už dlouho jsem si sledování filmu takhle neužíval.Á propos,nejlepší 3D od Avatara a Howard Shore je poslední dobou v neskutečné formě,nemyslíte? 90 %(4.2.2012)

  • RasputincZ
    *****

    Když jsem se poprvé dočetl, že se můj oblíbený režisér, žijící klasik Martin Scorsese, autor snímků jako Mafiáni, Taxikář nebo Casino zapletl s animovaným filmem v 3D pro celou rodinu, chtělo se mi zvracet. I námět zněl dost obyčejně, ale výsledek předčil veškerá očekávání! Scorsese vzdá holt jednomu z nejgeniálnějších a nejzásadnějších filmařů počátků kinematografie a zárověn příběh poddá s takovým citem, že to zabaví i mladší diváky a troufám si tvrdit, že možná i poučí. Režisér rozkresluje mikrosvět točící se nádraží uprostřed kouzelné Paříže z počátku 20. století s pestrou nabídkou zábavných, dojemných i mírně záporných postav, které mají co říct a do příběhu patří. Bohužel jsem film viděl v 2D a reakce na 3D jsou více než pozitivní, takže po Avatarovi, Transformers 3 se nejspíš jedná o třetí 3D film, který se vyplatí vidět. Hugo je skvělý film pro celou rodinu, který za "obyčejnou" maskou skrývá neskutečně kouzelný, dojemný příběh, který by měl každý fanoušek filmů zažít. Nehledě na skvělé herce (Ben Kingsley, Chloe Moretz nebo Christopher Lee).(5.2.2012)

  • nascendi
    ***

    Ťažko sa mi píše komentár k tomuto filmu. Po rokoch som kvôli nemu navštívil kino. Odporučil mi ho môj najobľúbenejší z užívateľov. Na rozdiel od Karla Maya, od ktorého som neprečítal ani jednu knihu, od Julesa Vernea som prečítal všetko dostupné a kvôli nadšeniu nad Tajomným ostrovom som vlastne išiel študovať chémiu. Na budúci rok uplynie 50 rokov od môjho vstupu do Filmového klubu. Mám prečítané dostatočné množstvo filmovej literatúry, Sadoulovými Dejinami filmu počnúc, takže mená ako bratia Lumiérovci, či Georges Meliés sú mi dostatočne známe. Filmy Martina Scorseseho napriek ich dĺžke mám rád. Je preto až nepochopiteľné, prečo ma Hugo, namiešaný zo samých kvalitných ingrediencií nezaujal. Možno to spôsobil pre mňa neobvykle silno pustený zvuk, možno blízkosť plátna, vďaka ktorej bolo všetko, vrátane nedostatkov, vidno zreteľnejšie. Hlavne mi však chýbala atmosféra. Američanom sa vo všeobecnosti nedarí vytvoriť atmosféru niektorej z európskych krajín a ešte popritom aj posunúť koleso dejín o sto rokov nazad. Podľa mňa sa to nepodarilo ani Scorsesemu, aj keď použil obvyklé rekvizity a postupy. Nepáčilo sa mi množstvo zbytočných odbočiek, ktoré zdržovali posúvanie deja dopredu. A nepáčila sa mi ani oslava filmu a umenia vôbec takouto formou. Že ma iritovala celá postava zasekávajúceho sa Sachu Baron Cohena, už ani nemusím dodávať. Celkovo teda skôr nenaplnené očakávania, než sklamanie. V každom prípade trochu závidím divákom, ktorí sa dokázali nad toto všetko povzniesť a prežili to, čo Scorsese do filmu chcel vložiť.(16.2.2012)

  • PetrPan
    **

    Pro mne emočně i příběhově naprosto plochá pocta průkopníkům filmu i filmu jako takovému. Melies byl zjevně hravý snílek, Scorsese však o něm natočil velmi dlouhý, vizuálně pohledný , ale nijak zábavný a už vůbec ne hravý film a nekomický Cohen už byla jen třešnička na dortu, který se měl asi upéct trochu jinak.(11.3.2012)

1 6 7 8 9 10 11 12 17 32 48 63