poster

Všude dobře, proč být doma

  • USA

    Away We Go

  • Slovensko

    Všade dobre, prečo byť doma?

Komedie / Drama / Romantický / Road movie

USA / Velká Británie, 2009, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AngelAngie
    ***

    Krásný příběh, který v diváku nevzbuzuje žádná očekávání, protože on žádná prostě a jen nenabízí a je jen na nás samotných jestli chceme 98 minut sledovat čistou cestu lásky nebo hledat v tom něco, co tam není... já osobně nepatřím k hltačům filmům Sama Mendese a i když tenhle příběh krásný je, pro mě to není objevená nenápadná perla.(23.9.2009)

  • genetique
    *****

    Univerzálnosť a kvalita snímkov Sama Mandesa presahuje hranice mojich očakávaní. Ďalší film, ktorým tento režisér potvrdil, že na jeho filmy sa oplatí čakať a tešiť, ďalší, ktorý môžem odporučiť. Veď nakoniec, všade dobre, tak prečo nezájsť do kina na tento skvelý filmík? Určite odporúčam vidieť túto, jednu z mála kvalitných výnimiek v žánri romantická komédia, ktorého slovené spojenie naháňa hrôzu nejednému filmovému fajnšmekrovi. Príbeh je úprimný, srdečný ale hlavne reálne pôsobiaci, jednoduchý a neumelý. 90%.(23.9.2009)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 7.4/10] | me: Nesilené a milé, sem-tam úsmevné, inokedy seriózne, ale celkovo vhodne vyvážené. Nič veľkolepé, skôr útle. Taká príjemná letná cesta za domovom vo dvojici (zaujímavá herecká dvojka, trošku zvláštna, ale veľmi vhodná :) ) a hľadanie životného cieľa. Celkovo dosť pohodové pozeranie.(10.2.2010)

  • Xmilden
    ***

    Oproti ostatním Mendesovým filmům zde je cítit menší ústup, ale mé tušení je že přesně tohle byl záměr režiséra. Pro tohle tvrzení mluví jednoznačně fakt že ústřední duo herců je prakticky neokoukané a tím pádem vypadá notně autenticky. Ostatně celý film působí jako věrohodný dokument. Místy probleskne i podivný, ale účinný humor. Např. Maggie Gyllenhaal se vydováděla do sytosti.(25.1.2011)

  • castor
    ***

    Asi jako mi Nouzový východ nepřipadal jako realistické drama (chyběla syrovost, opravdovost) a agitační Mariňák spíše nudil a dostatečně nedolehl, tak i ve Všude dobře, proč být doma můj kdysi zbožňovaný tvůrce zklamal. Jakoby ze sebe poslední tři snímky Sama Mendese dělaly něco, čím nejsou. Jakoby tak moc chtěly pro svého tvůrce dostát pověsti režijního chameleóna. Chvílemi se až moc snaží vyvolat úsměvnou nebo naopak dramatickou scénu, ale jakoby nevěděl jak. Je sice chvályhodné, že opět změnit žánrový terén a obešel se bez velkých hvězd (ti známější hrají jen epizodní party – O´Hara, Daniels, Gyllenhaal), ale jeho střídmá režie mi nenabídla nic navíc – jasně, jde tu o obsah, který tentokráte vítězí nad formou, ale ani ten obsah není nijak lahodný. Nesezdaný mladý pár tu očekává narození prvního potomka. Všechno jde podle plánu průměrného soužití až do doby, kdy partnerovi rodiče oznámí, že si hodlají splnit dávný sen cestou do Evropy, a tudíž jim nemohou pomoci při výchově dítěte. Na pojišťováka přes telefon Burta a kreslířku Veronu padá podivná pachuť prázdnoty a deziluze, což je rozhoupe k hledání své vlastní identity. Objedou několik svých známých, přátel, příbuzných a začnou sondovat, kam jako rodina patří. Což záhy pochopí i divák, že nezáleží kde, ale s kým. Sami scénáristé jsou životní partneři, takže nějaká sebereflexe je na plátně cítit. Bezprostřední dialogy možná lahodí uchu diváka, ale jednoduše na mě nedolehly, jak bych si asi přál. Prostě neznám nikoho ve svém širokém okolí, kdo by se choval/mluvil/reagoval jako drtivá většina osazenstva. Tohle pro mne nejsou formálně prosté dialogy mezi starými známými/rodinou. Jsou to podivní ztroskotanci, propagující Ameriku jako antirodinnou zemi. A řada jiných tvůrců toho o dospělosti, rodině nebo partnerství dokáže říct mnohem, mnohem víc. Prostě pro mě je lidštější i takový Kevin Smith, když mluví o vztazích, Sofia Coppola, která zahalila šepot Billa Murrayho do Scarlettina ouška tajemstvím nebo mrazivě lidský Richard Linklater, když nechá své hrdiny procházet Paříží. S nimi se dokážu plnohodnotně ztotožnit, s nimi chci jejich příběhy prožívat, to oni mají jakousi vnitřní sílu. A nejvíc ze všeho mě štve, že už zítra si na pátý Mendesův projekt nevzpomenu.. a když, tak v nijak zvlášť příjemné vzpomínce!! Jednoduše zklamání..(10.10.2009)

  • - Toni Collette odmítnula roli kvůli natáčení jiného filmu, zaskočila za ni Maggie Gyllenhaal. (don corleone)

  • - Během krátké scény s orálním sexem, měla na sobě Maya Rudolph čtvery plavkové kalhotky. (don corleone)

  • - John Krasinski si nechal kvůli roli narůst plnovous. Trvalo mu to jenom 10 týdnů. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace