poster

Město zločinu

  • čínština

    San suk si gin

  • slovenský

    Mesto zločinu

  • anglický

    Shinjuku Incident, The

Akční / Drama

Hong Kong, 2009, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    **

    Tady hodnocení bude časem klesat, pro Evropana, který se dívá na Jackieho Chana hlavně kvůli jeho ztřeštěným kouskům je tohle těžko poživatelná strava. Jackie se vrhnul na pravé asijské drama a musím řict že tohle mi opravdu nesedí. Film je po celou svou stopáž dosti složitý a kupí na sebe jednu dějovou kličku za druhou až z toho jde hlava kolem. Chvílemi mi vytanuly na mysl Gangy New Yorku anebo nějaké gangsterky. Je to ovšem všechno takové zvláštní a přitom příliš ambiciózní. Rozhodně film, který už netoužím vidět znovu. Jackie si urval větší sousto než by bylo záhodno. Navíc mi vadí že podobně jako Steven Seagal si odmítá přiznat pokročilejší věk. Bohužel je to tak.(10.9.2010)

  • HAL
    ****

    Asijský Kmotr... a nebo alespoň dosti zdařilý pokus o něj. Jackie Chan se vykašlal na svoje přehnané prostocviky a groteskní komediální vsuvky, a snaží se dokázat že umí normálním a civilním způsobem uhrát i obyčejně lidskou postavu... a světe div se, on to opravdu umí a to sakra dobře. Hlavně na něm a jeho nepříliš chtěné cestě na vrchol tak tento "komorní gangsterský opus" stojí, byť nejdůležitější je tu intenzivně podaný příběh čínských imigrantů a jejich vztahy s domácí jakuzou, který neuvěřitelným způsobem obsáhne tak obrovské množství děje a informací, že by to na západě vystačilo na čtyři stejně dlouhé filmy... ale přesto ani na chvíli neztrácí přehlednost a místy velmi silnou atmosféru. Nicméně, k dokonalosti scénáři i tak mnohé chybí, a to zejména v závěru už se jeho uvěřitelnost a síla docela vytrácí. To nemálo podporuje i skutečnost že ke konci už vykreslení psychologie postav trochu hapruje spolu s tím, jak přibývá dějových twistů... a je také poněkud zvláštní, že takřka v celém filmu skoro nikdo nepoužívá střelné zbraně. Přesto - velmi kvalitní záležitost a jeden z nejlepších filmů v jakém kdy Jackie Chan hrál. 8/10(3.8.2009)

  • Slartibarkfast
    ****

    Jackie Chan je můj oblíbenec, i když to není špičkový herec. V tomto snímku ale dokázal, že jeho předností nejsou jen skopičiny, ale že dokáže i hrát. Náhled do pozadí gangů Yakuzy v Japonsku jsem tedy shledal jako příjemný a velice osvěžující počin v tvorbě Jackieho. Pár drobností se vytknout dá, ale jinak velice povedený film, který mohu jen doporučit. 80%(6.9.2010)

  • Kordus
    *****

    Tenhle film přinesl minimálně tři důležité věci. Další důkaz, že Jackie Chan se obejde bez věčného tajtrlíkování a zvládne i vážnou roli, ukázku, jak velká moc korumpuje a ubezpečení, že po čínském ekonomickém boomu se počet emigrací zmenšil.(14.8.2009)

  • Shadwell
    ****

    Opravdu se někdo podivuje tomu, proč na svém území Japonci netrpí čínské emigranty, kteří jen co se usadí, zmátoří a seskupí, konkurují samotné Jakuze? Na celém světě se pořád mluví o tom, jak se bouřlivě vyvíjející Čína rychle mění v lídra globálního rozvoje. Přitom jsou kladné projevy tohoto mnohotvárného procesu úzce propojeny se zápornými. Existuje mnoho důkazů pro to, že se při upevňování vůdčí pozice Čínské lidové republiky v globálním hospodářství rozšiřuje i podíl čínského organizovaného zločinu v nadnárodních kriminálních vztazích. V Japonsku potlačily čínské triády domácí mafii, na účet Číňanů připadá okolo poloviny všech trestních činů, které v zemi spáchali cizinci. Čínské mafie kontrolují v Japonsku dvě třetiny obchodu s heroinem. Expanze čínské mafiánské obce nemohla uniknout ani režisérovi, ideově jde tudíž o film více než problematický. Ba co víc - je to plod úpadkové, dekadentní, ve smrtelném chechotu se zmítající hongkongské kultury. Komunistický hovnivál Jackie Chan není než převrácenou obdobou mandelinky bramborové, imperialistického broučka ze západu. Závěr ve stokách (-spoiler-) by se snad mohl zdát unhappyendem, nebýt toho, že zakončení bez happyendu, nešťastné zakončení, ostentativně idealizuje hrdiny, jejich příběh, nejednou banální, činí vznešeným a ideologie vepsaná do filmu spěchá podat detailní ospravedlnění motivující právě takový smysl zakončení. Lidé dávající rovnítko mezi happyend a pokleslou americkou kulturu jsou jak vidno pravdě na míle vzdáleni. Shinjuku Incident tedy není tak nevinný, jak by se mohlo na první pohled zdát. Na rovině fabule skutečně podává více či méně klasický příběh, ale v hlubokých vrstvách filmového textu sděluje neobyčejně komplikované poselství týkající se základů existence a citlivých otázek mezi Čínou a Japonskem. Obě velmoci jsou přesvědčeny o vlastní nadřazenosti a jedinečné historické misi. Dodnes je rozdělují důsledky odvěké konkurence o nadvládu v Asii; smíření je iluzí, stará hra pokračuje.(18.9.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace