Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Marcelline je obletovaná herečka, kterou už unavují herecké i milostné nabídky. Když však ale těsně před svými čtyřicetinami dostane hlavní roli v Turgeněvově divadelní hře Měsíc na vsi, setká se po dlouhé době s přítelkyní z herecké akademie, která mezi tím stihla založit rodinu. Marcelline propadne úzkosti, co dál se svým prázdným osobním životem. Záchytné body hledá u bývalých milenců, mladého kolegy (Louis Garrel, jenž je také současným přítelem Tedeschiové), u excentrické matky (kterou hraje skutečná matka režisérky), překvapené gynekoložky, panenky Marie i přízraků mrtvého otce a své první lásky. Křehká tragikomedie tak získává na spádu. Na hranici patosu a sebekritického humoru přináší silnou katarzi pro každého, kdo se jednoho dne probral z pracovního kolotoče, a když otevřel oči, neviděl nikoho dalšího než sebe.

Valeria Bruni-Tedeschi, autorka scénáře, režisérka a zároveň představitelka Marcelline, nijak nezastírá, že jde o silnou autobiografii. Na pozadí pařížského hereckého prostředí a skvělého Turgeněvova textu tu hvězdy současného francouzského filmu, Valeria Bruni-Tedeschi (Mnichov, 5x2, Dalších deset minut II – Cello ), Mathieu Amalric (Quantum of Solace, Skafandr a motýl, Veřejný nepřítel), Louis Garrel (Pravidelní milenci, Snílci) ad., parodují klišé o přehnaně citlivých hercích, jejichž údělem je bavit publikum i za cenu ztráty soudnosti… (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

raroh 

všechny recenze uživatele

Určitý romantismus (i když Turgeněv, kolem nastudování jeho dramatu Měsíc na vsi - které mi přijde hodně nápadité - se celý film motá, nebyl autorem romantickým) 19. století přenesený z tehdejšího Ruska, z něhož přichází přízrak Turgeněvovy hrdinky, který se zjevuje její divadelní představitelce, do Francie začátku 21 (což je vyjádřeno i hudbou - hlavní hrdinka stále slyší klasickou romantickou hudbu, naopak Turgeněv je doprovázen neworleanským jazzem, třebaže dekorace odpovídají 19. století). Navíc z pohledu ženy, nikoliv však feministky, ale ženy tápající (mírně woodyallenovské, přenesené ovšem do autentického světa "dělníků" divadla). ()

magnolia 

všechny recenze uživatele

příšerné! příšerný scénář i režie. všechny role by zasloužily pořádnou po tlamě, aby se probudily - a to především hlavní hysterka, které emočně i intelektuálně táhne na deset. příšerná zhovadilost. / a ještě poznámka: to, že je to malý nezávislý francouzský film v exotických divadelních kulisách s romanticky nepochopenýma hercema, co hrají ruskou klasiku a mluví s mrtvýma na stromě, neznamená, že si budu hrát na sofistikovaného intelektuála a dám tomu pět hvězdiček. / ok. dobře. nakonec jedna hvězdička za "in the mood" a garrela. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Hned první záběr na klavírní křídlo mě utvrdil v tom, že jsem tenhle snímek už kdysi dávno viděla, nicméně děj se mi úplně vykouřil z hlavy. Znovu jsem na něj koukala jen z důvodu, abych zjistila, proč vlastně vůbec nevím, o čem příběh je. Zhruba v polovině filmu jsem začala mít jasno, kde by mohl být zakopaný pes. Ten vnitřní boj odkvétající herečky s frustrací z nenaplněných životních představ a snů mě natolik iritoval, že jsem to všechno radši rychle vymazala z paměti. Přitom závěrečná pointa mi celkem sedla a Valerii Bruni Tedeschi mám jinak docela ráda. (45%) ()

chrispe 

všechny recenze uživatele

Jak já bych chtěla tenhle film pochopit (a teď nemyslím tu zjevnou hlavní dějovou linku). Svým způsobem se mi hodně líbil, ale ani po druhém shlédnutí (jasně, bude jich určitě muset být víc) se mi neodhalila spousta významů, ukrytých v jednotlivých scénách. Nebo snad hledám něco, co tam není a je to opravdu jsem podivná slátanina velkých gest? Dost možná bych tomu filmu bez Valerii Bruni Tedeschi ani víc šancí nedávala, ale tahle herečka mě něčím fascinuje. ()

bono22vox 

všechny recenze uživatele

Takhle to dopadá, když herci píšou a točí sami o sobě. Příliš přehnaných emocí dělá z filmu nechtěnou frašku... ()

Fosgo 

všechny recenze uživatele

Čtyřicetiletá divadelní herečka je obklopena kolegy i postavami Turgeněvovy hry Měsíc na vsi. Vzpouzí se osudu, občas se ztrácí v touze nalézt toho pravého, snaží se naplnit svůj život. Dávno zemřelí se zjevují... a existence je prolínání vlastního života s životy postav z divadelní hry. My diváci občas nevíme, hraje se divadlo nebo probíhá realita? Zajímavě natočený film je křehce ženský, sentimentu je dávkováno trochu přes míru. ()

Chapocka 

všechny recenze uživatele

Mám ráda tenhle způsob vyprávění, herectví a pohled na svět protknutý nadhledem. Navíc mě, jako divadelnici, nadchla "sonda" do zkoušení Turgeněva po francouzsku. Udělat ze 13 osob 4...hm! Výtečná hlavní představitelka a brilantní konec. (Celou dobu jsem si říkala, že to plavání tam není jenom tak...) Příjemný film. ()

Dr.dogous 

všechny recenze uživatele

Brune Tadeshi, brilantně zjevená krize středního věku u stárnoucí herečky. Biologické hodiny tikají, hlas přírody se ozývá. 65% ()

andy60 odpad!

všechny recenze uživatele

Příšerné po všech stránkách! Chtělo se mi křičet, ať si ta hysterka koupí vibrátor a neunavuje nás svým nenaplněným životem. Po zhlédnutí jsem byl víc frustrovaný než ona. ()

Reklama

Reklama