Reklama

Reklama

Zpívání v dešti

  • USA Singin' in the Rain (více)
Trailer

Jeden z nejlepších muzikálů, které kdy spatřily stříbro plátna, je zároveň výtečnou romantickou komedií, hravou satirou na Hollywood 20. let i mimoděčnou historickou lekcí o jedné z klíčových etap vývoje kinematografie. Hvězdy němé éry se ocitají v osidlech lásky a zvukového filmu a s obojím se vyrovnávají vtipně, vynalézavě a s grácií. A navíc jaksi mimochodem vynaleznou i dabing. (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (455)

Othello 

všechny recenze uživatele

Film o filmu ve filmu, v kterém pronikáme různými úrovněmi média v dlouhých (až moc) choreografických sekvencích, že vynořit se poté z celého toho světa zpět do reality je jak probudit se z hodně dlouhého a hlubokého snu. Technicolorové barvy, nelidská vizáž protagonistů a jejich děsivě dokonalé choreografie k tomu jen dopomáhají. Naštěstí mě během sledování občas vyhodí z kolejí prudká bolest mezi žebry po kopanci od Alexe DeLarge. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Přiznávám bez mučení, nejsem fanoušek Muzikálů, tím méně filmových. Kromě Singin' in the Rain se mi do podvědomí zahryzly už jen dva další muzikálové filmy, My Fair Lady (což ovšem není úplně klasický muzikál) a Finian's Rainbow. Singin' in the Rain se mi z těch tří zdá nejméně zajímavé, což evidentně souvisí s tím, že je z těch tří nejvíce muzikálem a nejméně klasickým hraným filmem. Přesto si milovník filmu ve zpívání v dešti rozhodně přijde na své a to nejen pro samotné herectví zúčastněných, či pro doslova neuvěřitelné množství barev, kterými film téměř marnotratně hýří, ale také proto, že je v podstatě "filmem ve filmu". Děj zprostředkovávající notně "apokryfní" příběh z doby vzniku zvukového filmu je vtipný a zábavný sám o sobě, ale navíc si roztomile tropí žerty z celé řady filmových klišé své doby. Přitom je ovšem uctivý. Nemíní bourat Hollywodské ikony, jen si z nich tak trochu a jen poněkud podvratně utahuje. Formát "filmu ve filmu" navíc umožňuje tvůrcům rozehrát romantické melodrama, které by samo o sobě působilo téměř nesnesitelně, ovšem díky všudypřítomné nadsázce je osvěžující a velmi roztomilé... Celkový dojem: 90% ()

Reklama

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Nejlepší muzikál ever! Už i naše prťata (aktuálně 6 let) si zpívají: "Good Morning ..." :). Nejlepší taneční muzikálové scény (mimo bolywoodské kinematografie), jaké znám. Debbie Reynolds je výborná tanečnice, ale zase ne profesionální (porovnejte s Cyd Charisse, která se objeví ve scéně Broadway rhytm), což ale vůbec nevadí a naopak to působí věrohodně. ■ Zajímavost: Píseň Make Em Laugh vznikla vykradením melodie skladby Be A Clown z roku 1948, která byla složena pro film The Pirate a kterou v tomto filmu zpívají Gene Kelly a Judy Garland. Porovnejte: https://www.youtube.com/watch?v=7NVTFnmav4s (verze bez Judy, ale podobnější). A ještě jedna zajímavost - vysvětlení smyslu taneční scény na Broadway (která do děje filmu z dnešního pohledu nepasuje): V roce 1948 vznikl britský film Červené střevíčky. Obsahoval dvacetiminutovou snovou taneční scénu, která v muzikálech té doby založila módu takovýchto stylizovaných vložek "vyšší kultury". ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Always dignity! Film o filmu pro film z rodu filmů, na které se dokonale vztahuje trefný popis "výjimečné kvality" od Bordwella a Thompsonové, uzmutý z úvodní kapitoly Písma svatého uctívače pohyblivých obrázků, Dějin filmu. Zní: Některé filmy jsou z uměleckého hlediska prostě výjimečné. Jsou bohaté, dojemné, komplexní, provokující, spletité, smysluplné apod. Alespoň zčásti díky těmto vlastnostem sehrávají takové filmy klíčovou roli v dějinách kinematografie. Já dodávám: Zpívání v dešti se - krom řazení ke smetánce stříbrného plátna - může považovat i za nejlepší muzikál všech časů, rozměrů a dimenzí, který snad není v moci smrtelníků možno pokořit. A nejlepší na tom je, že nejlepší je proto, že muzikálové výstupy, jakkoli nepřekonatelné a úchvatné a kouzelné a božské (byť pro mnohé členy štábu vykoupené velkou dávkou fyzické a duševní tortury způsobené Kellyho diktaturou), jsou pouze jednou z myriády jeho tváří nastavených očišťujícímu dešti slz divácké slasti. Existuje nějaká možnost, jak dát 10*? ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Když jsou v muzikálu to nejlepší mluvené dialogy, a to nejotravnější příliš dlouhé a rozjívené muzikálové scény, tak je něco špatně. Já to přepíčené muzikálové pitvoření a skotačení nemám rád tak nějak z principu, a když je moc dlouhé a přidají se k němu navíc i superpozitivní tymolinove usmevy všech zúčastněných a barevný holokaust všude kolem nich, tak už je to na solidní migrénu... Jenže pak přijde další geniální dialog, pak pro změnu nějaká muzikálová scénka v délce a kvalitě bez problémů přijatelné, chytrý příběh, a i já musím uznat že je to prostě velice fajn. I když méně eskamotérství, a více "filmu", by v něm opravdu neškodilo. 8/10 ()

Galerie (115)

Zajímavosti (59)

  • V době realizace filmu musela devatenáctiletá Debbie Reynolds (Kathy Selden) vstávat ve čtyři hodiny ráno a dojíždět do studia třemi různými autobusovými linkami. (HellFire)
  • Když Gene Kelly (Don Lockwood) natáčel titulní píseň, měl horečku 39,5°C. Musel však tančit doslova v sauně, protože na scénu mířilo kvůli řádnému nasvícení několik silných reflektorů. (Kulmon)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama