Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Tyler 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že ačkoliv v posledních letech tvorbu Tima Burtona obcházím obloukem a od Sweeney Todda jsem žádný z jeho filmů neviděl, přičemž nemám chuť na tom něco měnit, "Dark Shadows" se mi líbily... Filmu dle mého výrazně pomáhá, že se odehrává v 70. letech minulého století, které měly styl samy o sobě, natož pokud do nich zasadíte typicky burtonovsky ujeté postavy. Scénář "Temných stínů" sice v mnoha ohledech pokulhává, zejména v práci s milostnou linkou mezi Barnabášem a Vicky, kdy se dlouho nic neděje, načež znenadání Vicky osudově padne upírovi k nohám - ale není třeba se tím příliš trápit, ona stejně Vicky/Josette nemá moc co nabídnout. Mnohem zajímavěji působí zbylé osazenstvo panství, prim samozřejmě hraje skoro k nepoznání nalíčený Johnny Depp a čarodějná Eva Green (která vypadá skvěle i jako blondýna!), jejich společné scény mají potřebnou energii a oba herci v nich sympaticky a zcela v rámci příběhu přehrávají, čímž jen posilují hravost celých "Temných stínů". Jsou to totiž hlavně drobné detaily, vtípky a černohumorné scénky, ne soudržnost celého filmu, které vyzdvihují "Temné stíny" ke čtyřhvězdičkovému hodnocení. ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl žádný novější film Tima Burtona, tak jsem risknul kontroverzně hodnocené Temné stíny. Myslím, že hlavním problémem filmu je to, že Johnny Depp zde vypadá jako debil. Jelikož je to ústřední postava, která myslím nemá na první pohled vypadat jako debil, je to problém opravdu velký. Deppovi to však nelze dávat za vinu - hraje jak nejlíp to jde. Co je to ale platné, když ho jeho maska přehrává. ... Kdo rozhodně nevypadá jako debil, je Michelle Pfeiffer, mému oku nejvíce lahodící ženská postava. Také je to jediná žena ve filmu, která působí skutečně důstojným dojmem. Ostatní ženy jsou loutkové postavičky; hlavně tedy ty dvě, které se pořád motají kolem Johnnyho Deppa. Je to hodná loutka a zlá loutka. Hodná je překousnutelná, ta zlá je zcela nevydýchatelná. (Proč Johnny Depp se zlou loutkou provádí sex, místo aby jí hned ze startu uštědřil pořádnou ránu pazourou, je mi záhadou.) Pak je tu ještě holčička z Kick-Ass, která ujde, a ze všech loutek působí nejlidštěji. ... Pročítal jsem si některé komentáře, a chtěl bych se vyjádřit k postřehům, které se nalézají ve dvou z nich. Tak tedy: "Demoliční soulož" je bez skurpulí obšlehnutá z jedné pozdní epizody seriálu Buffy the Vampire Slayer. Proti tamnímu demoličnímu sexu je ovšem ten burtonovský pouhým čajíčkem. Zatímco v Buffy má tato scéna alegorický význam, v Temných stínech nemá význam prakticky žádný. Zbytečná, čistě pro efekt zařazená scéna, která dělá z Deppovy postavy debila nejen od pohledu a z Burtona pak zmateného kleptomana. ... Pak je tu "WTF moment" vyvraždění mírumilovných hipíků, zmíněný v jiném, sympaticky působícím komentáři. K tomu se dostanu hned jak si pokecáme o Alici. (A nemyslím tím teď Burtonovu Alice in Wonderland. Tu a Ďábelského holiče jsem si raději nechal ujít.) Tak tedy: V roce 1972 nebylo v rockové Americe nic, co by bylo více in, než právě Alice Cooper. Tamní budoucí sedmdesátková rocková monstra měla na kontě buďto teprve debutová alba (Aerosmith, Blue Öyster Cult) nebo ještě ani nevznikla (např. budoucí úspěšní Cooperovi epigoni KISS se tehdy jmenovali Wicked Lester, a o nějakých maskách ještě ani nepřemýšleli). Alice měl v té době na kontě už tři velké albové trháky (Love It to Death, Killer a School's Out) a čtvrtý (Billion Dollar Babies, z něhož zde zazní hit "No More Mr. Nice Guy") byl v přípravě. Mládež (zastoupená zde holčičkou z Kick-Ass) jej milovala, umělci (např. Salvador Dali) ho uznávali, a nechali se jím inspirovat (David Bowie, později KISS a mnoho dalších). Je lehce pochopitelné, proč Tim Burton svůj mládežnický idol zatáhl do filmu, který je zřejmě filmovým zpracováním jeho oblíbeného seriálu z dětství. I když je samozřejmě trochu bizarní, že tu čtyřiašedesátiletý Alice hraje sám sebe ve věku 24 let. (Dobrý je moment, kdy Deppova postava - Barnabas Collins - říká: "Myslím, že jsem kdysi znal jednu Alici Cooperovou...". Jak známo, zpěvák Alice Cooper je reinkarnací čarodějnice stejného jména, která byla upálena v 18. století, z něhož pochází i Barnabas.) A nyní se konečně dostáváme k vraždění hipíků. Hnutí a myšlenky květinové generace 60. let, z jejichž psychedelického kvasu vzešlo tolik revolučního v mnoha uměleckých a společenských sférách, se stále tvrději střetávalo s realitou, a ideály hippies už do 70. let, plných terorismu, sériových zabijáků, zbrojení a masových vražd, příliš nepasují. Mládež si žádá nových, zábavnějších, temnějších a šokantnějších idolů, což reinkarnovaná/ý Alice se svou umrlčí maskou a jedinečným spojením rocku a divadla dokonale naplňuje. A není sám. Po něm přicházejí další, kteří místo mírumilovného filozofování o bratrství a míru, nabízejí vstup do horrorových fantazií a krvavě romantických mystérií. Jak zpívají Blue Öyster Cult: "Tohle není léto lásky." A byl to právě Alice Cooper, kdo řekl: "Byli jsme dýkou vraženou do srdce generace dětí květin." Nahlíženo v širších souvislostech má tedy (mimo záběr se odehrávající) vyvraždění skupinky hippies dvousetletou upírskou kreaturou symbolizovat výše nastíněné (pop)kulturní změny, a onen "WTF moment" tak získává své opodstatnění. ... I když se Temné stíny díky podobným jednotlivostem mohou jevit zajímavě (a vizuálně typicky burtonovský úvod rozhodně navnadí), ztroskotávají na tom, že jde o takovou strašnou zplácaninu všeho možného, co se Burtonovi zrovna zdálo dobré do nich narvat, že i kdyby to nějaký zanícenec všechno hloubkově analyzoval a obhájil, pořád to nebude fungovat jako celek. A i kdyby náhodou ano, tak ten naprosto uncool namaskovaný Barnabas to nakonec stejně pošle do háje. Řeknu to naplno, protože mi to beztak celou dobu bliká v hlavě: Takhle nějak vypadal můj spolužák, čistý outsider, jemuž se říkalo Blázen Miki. (Ta podoba mě praštila do očí hned jak jsem v TV náhodně zhlédl ukázky z filmu.) Měl jsem Mikiho docela rád. Než se dal k jehovistům, dokázal říct i několik souvislých slov o rockové muzice, kterou jsme oba poslouchali. Ale žádný idol paní a dívek to rozhodně nebyl, a jako důstojné horrorové monstrum by neobstál ani omylem. Tím větší obdiv zaslouží Johnny Depp, který zde navzdory svému handicapu (Mikiho maska) udělal při ztvárnění Barnabase maximum. () (méně) (více)

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Co se Vám na tom zase páni odborníci nelíbí, co? Pokaždé, když jdu na jeho film, tak je mi jasné, že to bude neortodoxní příběh...a ono tomu opět tak je. Někdy točí film, aby si nějakou škváru vydělal, jako třeba Planeta opic. No a někdy si prostě a jednoduše splní jeden z řady snů, které se mu v portfóliu stále sčítají. A co, že film stál 150 milionů dolarů, když to zamáznul pan produkční Johnny Depp, který ještě má tak potřebu řešit peníze. Mně se Temné stíny moc líbili. Bylo v nich přesně to, co jsem si přál...a co, že to všecko bylo hrozně vokaté. Postavy neměly chybu, herci je zahráli naprosto fantasticky, hudba mě také neuvěřitelně bavila, atmosféra byla opět parádně kouzelná a příběh byl přesně takový, jaký bych od Tima očekával. Ani, co se týče vizualizace, nemám výhrady. Já fakt nevidím jediný závažnější problém. U Tima se mi ještě líbí i to, že do filmu zve buď známé, ale jedinečné tváře nebo neokoukané a originální herce. A ani tady nezklamal. Všecko na tom filmu mi nádherně sedlo. A i když nebyl nijak zvlášť originální a některé scény bych klidně i vynechal, já jsem se u něj bavil. A když už nic jiného, tak Eva Green každýmu chlapovi musela udělat obrovskou radost. ()

HOCKEYKA 

všechny recenze uživatele

Mala som pred týmto filmom mierne obavy,avšak po jeho zhliadnutí som si povedala ,,prečo nie?"Burtonov morbídny zmysel pre humor ma už nešokuje,vlastne sa u mňa za tie roky celkom slušne aklimatizoval.Oveľa viac ma prekvapila tučná Helena Bohnam Carter(fakt nechápem,kedy stihla tak strašne pribrať)a výnimočne nepekná Eva Green,ktorú som identifikovala až po hodine a aj to len vdaka jej typickému predkusu.Michelle Pfeiffer je stále prekrásna,ale jej herecký prejav na mňa pôsobí rovnako dekadentne,ako postava Elizabeth Collinsovej.Naopak,Johnny Depp je opäť absolútne dokonalý a nečudujem sa Timovi Burtonovi,že sa ho už roky drží ako blcha psačej kože.Len vdaka Deppovi a jeho upírikovi na pomilovanie sa tento film dá pozerať bez toho,aby človeka unudil k smrti svojou klišoidnosťou a gýčovosťou,tak typickou pre väčšinu Burtonovych filmov.Aj napriek počiatočným obavám,vyplývajúcich z nelichotivých recenzií hodnotím tento film na slušných 65%. ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Pro mě čistá ukázka, co je v Hollywoodu poslední roky čím dál víc špatně. A je mi líto Burtona, kterého jsem dosud měl rád hodně, kam až klesl. Měl jsem úplně stejný pocit jako kdysi z Lemony Snicketa -- naprostá režisérská bezradnost, co to žánrově vypráví. Proč je vedení gagů jako v komedii a předkládá nám věci, které nejsou ani trochu legrační? Nikoli jen formou, ale ani obsahem. Ale problém je ještě horší. Pokud dostanete na talíř směs několika věcí, které už jednou před recyklací prošly zažívacím ústrojím, tak ani spousty digitálních dochucovadel a luxusních hereckých voňavek neskryjí, že na něm máte ho...... dně hnusnou věc. O to hůř, že některé ingredience už před původním pozřením nebyly nějak slavné (hupírská romantika "kousneš mě, a já budu nesmrtelná, ale přijdu o duši", heršvec, to už někde bylo, ne? ... modří duchové s rozevlátými vlasy poletující po zámku... a vůbec tehle zámek s americkou rodinkou, depresivní dcerou a morbidním synkem, to je taky nějak... atd... no jako kdyby to aspoň byla parodie na způsob Vřískotu, dejme tomu, ale ani tahle rovina nebyla zvládnutá... btw. já vím, že tyhle věci "vznikly" po původním seriálu, ale podobnost je trochu moc přesná). Shrnuto, a to jsem ani nemusel argumentovat takovými podružnostmi jako logika děje a důvod umístění do 70. let (ani jeden pořádný vtip nebo odkaz nebo dějově funkční detail). 3/4 času pokleslá čelist, jestli se mi to nezdá. Ach jo, ach jo, upřímná slza v oku. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Johnny Depp (Barnabas) kvůli roli zhubl na 63,5 kg. Jeho dieta obsahovala zelený čaj a ovoce s nízkým obsahem cukru. (Mablis)
  • Johnny Depp (Barnabas) se podílel na produkci snímku prostřednictvím své společnosti Infinitum Nihil. (DivX)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama