Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Johnny Depp s vizáží Víta Bárty z Věcí veřejnejch předvede s Evou Green tzv. demoliční soulož, která se stává zároveń první filmovou souloží, kterou nikdo z nás nemůže nepodobit. Timík mě nezklamal a postupně do mě tankoval elixír nadšení z toho, že prostě existují věci mezi nebem a zemí, který vlastně neexistují, ale díky Timovi alespoň na pár minut nepochybujeme o jejich existenci. Samozřejmě jen dobrá režie by tady nestačila, musí přijít ruku v ruce s hereckejma výkonama a ty tady byly parádní. Johnny si tu svoji ručičí mimiku může fakt nechat patentovat. Ještě nikdy mě duel DepBurt nevyděsil tak moc jako tady, když jsem uviděl Depíka jako vražedného upíra začal jsme panakařit, že Vít Bárta prorazil do filmu a preventivně hledal v kinosále odposlouchávací zařízení. Naštěstí se na place brzo objevila Eva Evičkovna Greenova a já zapomněl i svoje příjmení. Jako Evičku můžu už od Snílku, ale tady vypadala jako definice významu slova sex. Jak asi Depíkovi chutnaly ty červený krajkový kalhotky co si Evička slíkla a dala je Vítu Bártovi eeee teda Depíkovi na ksicht. Stačej jedny kalhotky Evičky a myšlenky na Víta Bártu a člověk už neví co mele. Komedie, fantazie, ale především romantická Burtovinka se skvělým hereckým obsazením a live koncertem nejhnusnější ženský na světě, Alice Coopera. První stíny, který budu vyhledávat nejenom v tropických parnech. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Burton se při natáčení téhle parodie na gotické horory zřejmě dobře bavil, já při jejím sledování moc ne. Scénář se rozpadá (postavy na dlouho mizí) a chybí mu drajv, vizuál je umělý a deppovské šaškování mě nebere. Eva Green samozřejmě sexy, ale víc mě zaujala Michelle Pfeiffer, která bohužel neměla co hrát. Zlatá Ospalá díra. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Výborný Johnny Depp, ultrasupersexymegahot Eva Green a húf bezvýznamných vedľajších postavičiek v sérii solídne zábavných skečov, pospájaných nie veľmi dobre premysleným "príbehom". Burtonovská atmosféra tam je, aj kombinácia melodrámy a morbídnej komédie funguje dobre, ale šmrnc starých majstrových kusov jednoducho chýba. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl dvakrát za sebou, abych se mohl utvrdit v hodnocení. Takže si stojím za tim, že Tim Burton sice přijemným způsobem převedl několikaset hodinovou telenovelu do koukatelné filmové podoby, ale už ten jeho styl ztrácí kouzlo, které jsem na něm miloval. Možná jsem a něj ještě hodnej, ale nemohu mu upřít snahu pobavit diváky hororovými vtípky a odkazy, které pobaví jen znalé gothic stylu. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Johnny Depp (Barnabas) koupil po smrti Bely Lugosiho, představitele Drákuly ve stejnojmenném filmu z roku 1931, jeho dům v Las Vegas, v němž si nechal vybudovat upíří místnost, kde nechybí ani upírské masky, kápě, tesáky, špičáky, plakáty slavných upírských filmů a také vzácná kopie románu „Drákula“. Dům jej stál okolo 2,3 milionů amerických dolarů a přezdívá se mu Hrad. (Timy68)
  • Ve scéně, kdy se Barnabas (Johnny Depp) pokouší od Carolyn (Chloë Grace Moretz) zjistit informace o Vicky (Bella Heathcote), snaží se dokázat svoji znalost moderní hudby recitováním Shakespeara: „I'm picker, I'm grinner. I'm lover and I'm sinner. I play my music in the sun...“ Tuto větu ale slavný umělec zřejmě nikdy nenapsal a její původ tak je spíše z písně „The Joker“ od rockové skupiny Steve Miller Band z roku 1973. Film se přitom odehrává v roce 1972. (bali97)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama