Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 355)

Lima 

všechny recenze uživatele

Nejblbější a nejnudnější film Tima Burtona a to říkám jako jeho velký obdivovatel. Takže si to shrňme. Typický Burtonův poťouchlý humor? Nekoná se. Vyhlášená burtonovská bizarní vizuální stylizace? Zde neexistuje. Vždy tak výrazná Elfmanova hudba? Nezaslechl jsem. Pohlcující děj? Prosím, jaký děj (zíív)? Tak kčertu, aspoň nějaké dílčí libůstky, třeba Barnabasova konfrontace s moderní dobou? Trestuhodně nevyužita. Ať mě prokousnou Barnabasovy špičáky, jestli si vymýšlím, ale tohle byly mé dvě nejdelší hodiny v kině za poslední léta. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Já bych to neviděl zase tak černě, vlastně modře :-). Ospalá díra či Karlík a továrna na čokoládu hrají sice s vyššími kartami, ale jinak jsou Temné stíny Burtnovkou se vším (no, možná trochu ředěným) všudy. Strašidelná atmosféra (prolog z minulosti nemá chybu), černý humor (scéna s hippiekama) i bizarní postavičky tu jsou. Johnny Depp hraje svůj (vysoký) standart, Michelle Pfeiffer to jde stejně skvěle jako za starých (mladých) časů a Eva Green je prostě Eva Green. Její obvyklé obsazování do záporných postav je příčinou toho, že se pak hůře fandí těm kladným, zvláště když je na druhém břehu poměrně unylá Bella Heathcote. 85%. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Bavil jsem se, bavil, ale bohužel ne pořád. K tomu, co se dělo mezi prologem a koncem plesu, na němž vystupovala jakási Alice Cooper (nejšerednější žena, jakou jsem kdy viděl:) ), nemám jedinou výhradu. Film se odehrává v sympatickém polotemnu, humor v mém případě na úrodnou půdu padal (hlavně bonmoty sluhy Jackieho Earla Haleyho), Deppova kreace upíra obezřetně poznávajícího nový svět mě bavila (Mefistofeles!) náramně... A přitom všem to ještě stíhalo být napínavé a poutavé. Tak kde se stala chyba? Rozhodně v poslední třetině. Jakmile došlo na vyřizování účtů, lynčování rozlíceným davem a (sice) efektní finále, v němž se například z jedné postavy zcela nesmyslně stal vlkodlak, zíval jsem. Škoda, škoda, škoda. Nebudu kvůli tomu ovšem láteřit, že by Tim Burton byl vyčpělý a tak dále... On při čarování s atmosférou odvedl dobrou práci - jen měl bedlivě dohlížet nad scénáristou, který se očividně utrhl ze řetězu jen proto, aby film na poslední chvíli digitálně využil štědrý warnerbrosácký rozpočet. Nebo že by ho někdo zhypnotizoval? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

POMO 

všechny recenze uživatele

Kostýmy, mejkap a obrazová pestrofarebnosť neodolateľné, atmosféra kvetinových sedemdesiatok roztomilá (skvelé úvodné titulky). Zopár roztomilých odkazov či narážok. Od Deppovej interakcie (čoby starého upíra) s moderným prostredím by ste ale čakali viacej. Dark Shadows sú uletené a chcú vzdať holt kadečomu čo má Burton rád, ale sú prekvapivo málo vtipné a ich postavy sú iba ikonickými figúrkami príbehu, ktorý vás nechytí. Štýlová fraška, na ktorú sa dobre pozerá, ale ktorá nemá srdce ani emócie. Tim nám nejako vyprahýňa, škoda. A pripomínalo mi to toto. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Johnny Depp (Barnabas) se podílel na produkci snímku prostřednictvím své společnosti Infinitum Nihil. (DivX)
  • Přestože je Barnabas (Johnny Depp) upír, objevuje se v některých scénách na slunci. (Pir.z.Ka)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama