Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Tyler 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že ačkoliv v posledních letech tvorbu Tima Burtona obcházím obloukem a od Sweeney Todda jsem žádný z jeho filmů neviděl, přičemž nemám chuť na tom něco měnit, "Dark Shadows" se mi líbily... Filmu dle mého výrazně pomáhá, že se odehrává v 70. letech minulého století, které měly styl samy o sobě, natož pokud do nich zasadíte typicky burtonovsky ujeté postavy. Scénář "Temných stínů" sice v mnoha ohledech pokulhává, zejména v práci s milostnou linkou mezi Barnabášem a Vicky, kdy se dlouho nic neděje, načež znenadání Vicky osudově padne upírovi k nohám - ale není třeba se tím příliš trápit, ona stejně Vicky/Josette nemá moc co nabídnout. Mnohem zajímavěji působí zbylé osazenstvo panství, prim samozřejmě hraje skoro k nepoznání nalíčený Johnny Depp a čarodějná Eva Green (která vypadá skvěle i jako blondýna!), jejich společné scény mají potřebnou energii a oba herci v nich sympaticky a zcela v rámci příběhu přehrávají, čímž jen posilují hravost celých "Temných stínů". Jsou to totiž hlavně drobné detaily, vtípky a černohumorné scénky, ne soudržnost celého filmu, které vyzdvihují "Temné stíny" ke čtyřhvězdičkovému hodnocení. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Hravější Tim Burton, jenž tentokrát rezignuje na temnotu a převážně se baví. Slepí fanoušci mu to budou vyčítat, místo aby ocenili jeho tradiční lásku ke kreaturám, které mají v jeho filmech vždy větší právo na štěstí, než obyčejní lidé. Ano, poslední třetina díky přehršli efektů a vizuálních atrakcí moc nefunguje. Osudová láska je nezajímavá holka, jíž by NIKDO nedal přednost před sexy dračicí Evou Green. Ale Depp je vynikající, atmosféra sedmdesátek výborná a fórů dostatek, aby vůbec nevadilo, že jich několik vyzní do ztracena. A kdyby mi někdo tvrdil, že tohle není Burton, pak se ptám: Co na to Beetlejuice? ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Režisér Tim Burton a herec Johnny Depp mi už nejeden krát pripravili silný, strhujúci, fascinujúci divácky zážitok. "Nožnicovoruký Edward", "Ospalá diera", "Charlie a továreň na čokoládu", "Sweeney Todd" to sú tituly, ktoré sa mi asi nikdy neomrzia . Ich dlhoročná spolupráca je dokonalou symbiózou, ktorá vždy bravúrne funguje. Tak tomu je aj v prípade nevšedného vampire snímku "Temné tiene". Jedinečná režisérska poetika Tima Burtona a bezhraničná herecká genialita Johnnyho Deppa ma znova uchvátila a plne pohltila. ***** ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Prakticky nehodnotitelný film. Bod zvratu, na který se Burton tímto filmem již definitivně dostal, mě zahrnuje pocity nevědomosti, co je opravdu ironie, satira, parodie a co je myšleno zcela vážně. Tady se smývají rozdíly mezi stylem a nevkusem... Proto na mě působí Temné stíny jako extrémně nevyrovnaná všehochuť, kterou si Burton namíchal ze všeho (prvky, styly, humor, herci), co miluje do podoby, která se stala jemu natolik typickou, až vám každý moment filmu přijde jako "už někdy viděný". Tím nemyslím nápadně podobné rány z brokovnice směrem na Evu Green, které ve mě evokovaly pohled na Sarah Connor v druhém Terminátorovi, ale... Vrchol nebo dno, možná obojí, ale rozhodně zvrácená zábava, která s mým vynikajícím doprovodem pozvedla nedělní odpoledne mezi vrchol týdne:). Btw: rozpočet 150 milionů? To si nechali ten hrad rodu Collinsů fakt postavit? PS: kde vzala Eva Green najednou prsa?:) ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Angelique (Eva Green) při polibku zanechá otisk rtěnky na tváři Barnabase (Johnny Depp), který v dalších záběrech mizí a znovu se objevuje. (Sufferer)
  • Červený kabriolet Angelique Bouchard (Eva Green) je Plymouth Barracuda z roku 1970. (Saur.us)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama