poster

Ať vejde ten pravý

  • Švédsko

    Låt den rätte komma in

  • slovenský

    Nech vojde ten pravý

  • anglický

    Let the Right One In

  • slovenský

    Vpustiť toho pravého

    (festivalový název)

Drama / Horor / Romantický / Mysteriózní

Švédsko, 2008, 115 min

Režie:

Tomas Alfredson

Předloha:

John Ajvide Lindqvist (kniha)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hirnlego
    **

    Film s celkem originální nápadem a slušnou atmosférou - je na něm však až příliš vidět, jak se autor "snaží" ("dramatické" chvilky hlavní dvojice, pár scénáristických kiksů), což je vždycky špatně. Nebýt těchto směšně nucených scén, bylo by to na slušné 3*, protože několik docela povedených, vtipných scén se tu určitě najde (např. bruslení - ale hlavně závěrečná čistka na bazénu). Takhle ale bohužel - film spíš pro mladší část publika (& při scénách s krví ať jim rodiče zakryjí očíčka). (2,5*)(6.7.2008)

  • Superpero
    *****

    Dvanáctiletej zaprdlej chlapeček kamarádí s dvanáctiletou upírkou. Je to brutální a přitom skoro nejromantičtější film, co jsem kdy viděl.(22.11.2010)

  • Lynn
    *****

    Skandinávská deprese v té nejčistší formě...(15.7.2008)

  • larelay
    ****

    Neuveritelne atmosfericke, sugestivne, mrazive a velmi, velmi dobre.(24.3.2009)

  • gudaulin
    ***

    Upířina, která sice zachovává všechny vlastnosti připisované tomuto druhu a rituály, kterými se jejich existence řídí, a přitom je dramaticky odlišná od drtivé většiny snímků s podobným obsahem. Nejde v pravém smyslu o horor a už vůbec ne o ten druh akčního a digitálními triky naplněného hororu, který v posledních letech převažuje, spíš jde o jakýsi pokus o moderní pojetí přenesením romantických představ z gotického románu do špinavého panelového sídliště současnosti. Není to film budící děs, ale spíš zneklidnění. Co je nutné ocenit, je forma, kde si kamera pohrává s odlesky světel a zaznamenává špínu periferie, výborné herecké výkony a citlivá režii. Co mi ale nesedí, je scénář, který neumí vytvořit skutečně hodnověrnou verzi světa obývaného nadpřirozenými bytostmi. Holt se už nepíše polovina 19. století, kdy slovenské hory nebo dokonce Transylvánie byly vzdálené exotické končiny vhodné pro ty nejfantastičtější příběhy s nádechem tajemna. Některé filmy a seriály se s dnešním technickým a informačně nabitým světem dokážou vyrovnat líp a zasazují své hrdiny do funkčnějšího prostředí, jako je např. Pravá krev nebo Interview s upírem. Navíc je tu problém, řekněme, etického ražení. To mám vážně fandit mnohonásobné vražedkyni a něžnému citu a probouzající se sexualitě dvou dětí na prahu puberty? Vždyť je to totéž, jako bych se díval na film o sériovém vrahovi, do kterého se zamiluje a pomáhá mu jeho partner či partnerka. Celkový dojem: 65 %.(3.2.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace