poster

Ať vejde ten pravý

  • Švédsko

    Låt den rätte komma in

  • slovenský

    Nech vojde ten pravý

  • anglický

    Let the Right One In

  • slovenský

    Vpustiť toho pravého

    (festivalový název)

Drama / Horor / Romantický / Mysteriózní

Švédsko, 2008, 115 min

Režie:

Tomas Alfredson

Předloha:

John Ajvide Lindqvist (kniha)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    ****

    Název jako z romantického porna a děj tak hrůzný, pomalý a sterilně civilní, jako víkendová polední fronta na masové kuličky v Ikea! Smrtelně vážná Pippi, Dlouhá punčocha léčí svou anémii ve Stockholmském Chánově. Všimli jste si? Samí slušní Švédové a ani jeden cigoš!(20.5.2010)

  • obitus
    *****

    Fascinující příbeh z dětského světa, který je mnohdy nelítostnější a temnější než ten náš. Nezvracel jsem.(13.12.2008)

  • AngelAngie
    ****

    Vztah šikanovaného malého chlapce s tajemnou upírskou dívenkou je dechberoucí. Pár minut mi trvalo tomuhle tak trošku jinak romantickému filmu přijít na chuť, ale jakmile to přišlo, tak jsem se olizovala až za ušima a bude tomu tak ještě dlouho.(3.12.2008)

  • gudaulin
    ***

    Upířina, která sice zachovává všechny vlastnosti připisované tomuto druhu a rituály, kterými se jejich existence řídí, a přitom je dramaticky odlišná od drtivé většiny snímků s podobným obsahem. Nejde v pravém smyslu o horor a už vůbec ne o ten druh akčního a digitálními triky naplněného hororu, který v posledních letech převažuje, spíš jde o jakýsi pokus o moderní pojetí přenesením romantických představ z gotického románu do špinavého panelového sídliště současnosti. Není to film budící děs, ale spíš zneklidnění. Co je nutné ocenit, je forma, kde si kamera pohrává s odlesky světel a zaznamenává špínu periferie, výborné herecké výkony a citlivá režii. Co mi ale nesedí, je scénář, který neumí vytvořit skutečně hodnověrnou verzi světa obývaného nadpřirozenými bytostmi. Holt se už nepíše polovina 19. století, kdy slovenské hory nebo dokonce Transylvánie byly vzdálené exotické končiny vhodné pro ty nejfantastičtější příběhy s nádechem tajemna. Některé filmy a seriály se s dnešním technickým a informačně nabitým světem dokážou vyrovnat líp a zasazují své hrdiny do funkčnějšího prostředí, jako je např. Pravá krev nebo Interview s upírem. Navíc je tu problém, řekněme, etického ražení. To mám vážně fandit mnohonásobné vražedkyni a něžnému citu a probouzající se sexualitě dvou dětí na prahu puberty? Vždyť je to totéž, jako bych se díval na film o sériovém vrahovi, do kterého se zamiluje a pomáhá mu jeho partner či partnerka. Celkový dojem: 65 %.(3.2.2011)

  • Matty
    ****

    Rudá krev nejlépe vynikne na čerstvě napadaném sněhu, stejně jako vynikne něco brutálního vedle něčeho něžného. V tomto netradičním švédském filmu, který si nezaslouží být škatulkován (jenom) jako horor, toho vyniká spousta, asi i proto jde o vynikající podívanou. Atmosféra vytvářená delšími záběry, mrazivým severským podnebím a „sídlištním feelingem“ funguje perfektně, na samou mez únosnosti je vyostřena v podstatě nonstop. K těm největším zvrhlostem povětšinou dochází mimo kameru, čeho tvůrci velmi mazaně využívají ve svůj prospěch (nejvíce při finálním masakru v bazénu). Jindy jdou proti očekávání hororového diváka a předpokládanou lekačku oddalují tak dlouho, až se celá scéna vyvrbí v něco docela jiného. Ačkoliv mezi klíčová hesla Ať vejde ten pravý patří strach, zlo, krev, vnímal jsem jej jako krásný film. Nejen vizuálně. Soucit s těmi dětmi, které nebyly bledé bezdůvodně, mi přišel normálnější než lítost nad jejich oběťmi. Věčný hlad málokde vítaného upíra a věčný strach školního otloukánka posloužil jako základ příběhu o věčném přátelství. Když jsou v něm navíc přítomny stopové prvky černého humoru, nenapadá mne, co více si přát. 85% Zajímavé komentáře: Cervenak, Mahalik, Nick Tow, FlyBoy, wipeout, Morloth, Freemind, Traffic(7.7.2008)

  • - Spoiler: Ve vlaku na konci filmu použije Oskar morseovu abecedu, aby Eli řekl „posílám malou pusu.“ (HellFire)

  • - Hudbu k filmu nahrával Slovenský filharmonický orchester. (BathoryMan)

  • - Název filmu (stejně jako román, na kterém je založen) odkazuje na píseň „Let the Right One Slip In“ britského zpěváka Morrisseye. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace