poster

Muž ve stínu

  • Francie

    The Ghost Writer

  • Německo

    Der Ghostwriter

  • Velká Británie

    The Ghost Writer

  • Velká Británie

    The Ghost

  • Slovensko

    Muž v tieni

  • Slovensko

    Ghost Writer

  • USA

    The Ghost Writer

Thriller / Mysteriózní

Francie / Německo / Velká Británie, 2010, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ****

    Stylový comeback. Neproniknutelně záhadná zápletka v neurčitě atraktivním prostředí s atmosférou nenápadného pohlcení - čekal jsem všelicos, ale takhle sebevědomou prohlídku po paranoidních náladách nebo politických intrikách určitě ne. Onen hmatatelný pocit stahující se smyčky doteď nemůžu setřást.(21.8.2010)

  • POMO
    ****

    Celovečerné BMW promotion v nezameniteľnom Polanskiho strihu. Puntičkársky komponované zatemnelé a zadaždené obrazy, herecká kolektívna symfónia. Zápletka je pre to všetko iba nutnosťou.(11.6.2010)

  • Malarkey
    **

    Těšil jsem se jak vocas a přitom mi nedošlo, že Polanski ty svoje film točí dost osobitě a většinou proti všem normám. Ve výsledku mu je uplně jedno, jestli film bude mít úspěch nebo ne, hlavně že si to natočí tak jak si to představuje. V tomhle případě je nádherný příklad příběhu, jak z komára udělat velblouda. Z naprosto nezáživnýho podkladu udělá něco, co by mělo zaujmout. Také v rámci reklamy to vše vypadá velice zajímavě, ale ve výsledku je to absolutně o ničem. Mysteriózní to není, thriller nulovej a drama budiž. Ale který film v dnešní době není drama. A tohle hnedka dvojnásobný, protože to bylo šílený utrpení, ten film dojet do konce.(17.10.2010)

  • Bluntman
    *****

    Polanského mistrovské dílo, které je spíš než hitchcockovské (co do pojetí ústřední postavy - nepravý muž ocitající se v síti intrik) či antoniovské (co do formy - vyprázdněnost či omezenost vyprávění s dlouhými, promyšleně komponovanými záběry, "napojenými" na hlavní postavu) především pakulovské, po vzoru paranoidního thrilleru POHLED SPOLEČNOSTI PARALLAX a fabuli rekonstruujicích VŠECH PREZIDENTOVÝCH MUŽŮ. Jelikož nemám co vytknout, mohl bych tímto konstatováním skončit, ale nedá mi to, abych se nevyjádřil jednak ke změnám oproti knižní předloze, jednak k početné skupině kritizující konec. Kniha Roberta Harrise nezapře, že její spisovatel si udělal jméno především historickými publikacemi, a tak je dění zasazeno do určitého časoprostoru, kdy každé vyjádření k politickým osobám či incidentech slouží k uvědomění si inspiračního zdroje - kritizovaného předobrazu, protože se jako čtenáři ocitáme v místech, kde jsou naprosto běžnou věcí bombové útoky ad. Cílí se tak na čtenáře, který je nejlépe Britem, a tak je závěr koncipován jednak jako určité svědectví o jedné době vlády určité osoby, jednak naplněním osobní i pracovní roviny (komu je kniha předána, aby ji dal do tisku, pokud se duchovi něco stane, zároveň i sepsání vlastního díla sám za sebe, nikoliv za druhé). Film je spíše než svědectvím o době žánrovým pastišem, který se primárně soustřeďuje na pracovní rovinu a tu osobní eliminuje na minimum (přítelkyně je zmíněna pouze jednou, nedochází ke sporu mezi ní a jím; komplikace pracovní roviny tou osobní - souloží - slouží k profilaci zdánlivě nedůležité postavy). A k "debilnosti" pointy: V tom případě má hodně Polanského filmu naprosto debilní pointu, protože ta z MUŽE VE STÍNU se nijak výrazně svou myšlenkou neliší např. od ČÍNSKÉ ČTVRTI či SMRTI A DÍVKY (nemožnost dosažení spravedlnosti), svým stylem od NOŽE VE VODĚ (práce s mimoobrazovým polem a nezodpovězení otázky přežití) a z hlediska vyprávění od ROSEMARY MÁ DĚŤÁTKO či DEVÁTÉ BRÁNY (vyprávění omezené na jednu z postav, která se snaží dobrat toho, jak se věc skutečně měla, končící rekonstrukcí událostí hlavní hrdinkou/hrdinou, aniž bychom se dozvěděli o oprávněnosti dané paranoie). Jde tak o film pro cinefily, kteří mohou spekulovat, jak si Polanski toho Oscara za režii převezme tentokrát. :)(17.9.2010)

  • Cervenak
    ***

    Hm. Hm-hm-hm. Dlhé váhanie medzi 3 a 4 hviezdičkami. Je to samozrejme precízna staromódna prácička s niekoľkými obstojnými a jedným skvelým (Eli Wallach ;-D) hercom a zručne budovanou hitchcockovskou atmoškou. Rozuzlenie (kto) je však zúfalo predvídateľné a tá malá nadstavba (prečo) budí skôr reakciu na spôsob: "Dobre... a? Toto ma má akože šokovať či prekvapovať?" Čo je pri polit-thrilleri zásadný problém. 7/10(21.7.2010)

  • - Při tvoření titulků se zapomněla použít interpunkce, takže se všichni asistenci v závěrečných titulcích objevují jako "ass designer" či "ass painter". (StarsFan)

  • - Langův pobřežní dům byl celý natočen ve studiu. Pohled na Cape Cod z okna byl dotvořen počítačově. (StarsFan)

  • - Když postava McGregora poprvé vjíždí na trajekt, lze na navigaci v jeho BMW vidět, že před sebou má normální cestu. Tu tam mít logicky nemohl, jelikož trajekt již byl na vodě. (O´Neill)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace