poster

Muž ve stínu

  • Francie

    The Ghost Writer

  • Německo

    Der Ghostwriter

  • Velká Británie

    The Ghost Writer

  • Velká Británie

    The Ghost

  • Slovensko

    Muž v tieni

  • Slovensko

    Ghost Writer

  • USA

    The Ghost Writer

Thriller / Mysteriózní

Francie / Německo / Velká Británie, 2010, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    ****

    Romčo, Ty starý pedofile! Je vidět, že temné, atmosférické thrilery pořád umíš! A dokonce jsi schopen vodit takového bezemočního neherce jakým je Eman MekŘehoř, že ve výsledku ani nevypadá jako ochotnický jeliman v travestishow! Navíc jsi opět nechal vyniknout Pearcing pana Brosnana! Dobrý, vole!! Za to bys zasloužil minimálně přeblafnout nějakou dvanáctkou!(20.7.2010)

  • B!shop
    ****

    Jedna se o Polanskiho, takze samozrejme kvalitka a po mizernym Twistovi se zase vraci ve velkym. Film nastesti neni prilis politickej, zameruje se hlavne na pana ghost writera, coz je jedine dobre. No a samozrejme postupne zacina na povrch vyplouvat spina a napeti houstnout. A to se nastesti dari Polanskimu udrzovat po celejch tech trochu zbytecnejch 130 minut. Navic vsichni herci bezchybny. Mel jsem s filmem jedinej problem, proste jsem tak nak moc nepobral, co to tam vlastne tak zasadniho resi, kdo co teda vlastne proved a co melo bejt tak zlomovyho na zaverecnym odhaleni. Coz ale zas tak nevadi, jelikoz je film zkratka skvele natocenej, paradne zahranej a po celou dobu napinavej a to, ze to je z myho pohledu lehce o nicem, je detail, kterej mi nezabranil se tech 130 minut dobre bavit.(21.7.2010)

  • Slasher
    ***

    Polanski bez opravdové hybné síly. McGregor je pro mě herecky nezajímavý, Brosnana je málo, napětí a dění nedostatečné, a je tu pár momentů, kdy se člověk vyloženě klepe na čelo. Jinak dobré, ale těch mínusů je přeci jen příliš.(22.3.2011)

  • Bluntman
    *****

    Polanského mistrovské dílo, které je spíš než hitchcockovské (co do pojetí ústřední postavy - nepravý muž ocitající se v síti intrik) či antoniovské (co do formy - vyprázdněnost či omezenost vyprávění s dlouhými, promyšleně komponovanými záběry, "napojenými" na hlavní postavu) především pakulovské, po vzoru paranoidního thrilleru POHLED SPOLEČNOSTI PARALLAX a fabuli rekonstruujicích VŠECH PREZIDENTOVÝCH MUŽŮ. Jelikož nemám co vytknout, mohl bych tímto konstatováním skončit, ale nedá mi to, abych se nevyjádřil jednak ke změnám oproti knižní předloze, jednak k početné skupině kritizující konec. Kniha Roberta Harrise nezapře, že její spisovatel si udělal jméno především historickými publikacemi, a tak je dění zasazeno do určitého časoprostoru, kdy každé vyjádření k politickým osobám či incidentech slouží k uvědomění si inspiračního zdroje - kritizovaného předobrazu, protože se jako čtenáři ocitáme v místech, kde jsou naprosto běžnou věcí bombové útoky ad. Cílí se tak na čtenáře, který je nejlépe Britem, a tak je závěr koncipován jednak jako určité svědectví o jedné době vlády určité osoby, jednak naplněním osobní i pracovní roviny (komu je kniha předána, aby ji dal do tisku, pokud se duchovi něco stane, zároveň i sepsání vlastního díla sám za sebe, nikoliv za druhé). Film je spíše než svědectvím o době žánrovým pastišem, který se primárně soustřeďuje na pracovní rovinu a tu osobní eliminuje na minimum (přítelkyně je zmíněna pouze jednou, nedochází ke sporu mezi ní a jím; komplikace pracovní roviny tou osobní - souloží - slouží k profilaci zdánlivě nedůležité postavy). A k "debilnosti" pointy: V tom případě má hodně Polanského filmu naprosto debilní pointu, protože ta z MUŽE VE STÍNU se nijak výrazně svou myšlenkou neliší např. od ČÍNSKÉ ČTVRTI či SMRTI A DÍVKY (nemožnost dosažení spravedlnosti), svým stylem od NOŽE VE VODĚ (práce s mimoobrazovým polem a nezodpovězení otázky přežití) a z hlediska vyprávění od ROSEMARY MÁ DĚŤÁTKO či DEVÁTÉ BRÁNY (vyprávění omezené na jednu z postav, která se snaží dobrat toho, jak se věc skutečně měla, končící rekonstrukcí událostí hlavní hrdinkou/hrdinou, aniž bychom se dozvěděli o oprávněnosti dané paranoie). Jde tak o film pro cinefily, kteří mohou spekulovat, jak si Polanski toho Oscara za režii převezme tentokrát. :)(17.9.2010)

  • POMO
    ****

    Celovečerné BMW promotion v nezameniteľnom Polanskiho strihu. Puntičkársky komponované zatemnelé a zadaždené obrazy, herecká kolektívna symfónia. Zápletka je pre to všetko iba nutnosťou.(11.6.2010)

  • - Scény z Cape Codu se točily na ostrově Sylt. (gjjm)

  • - Langův pobřežní dům byl celý natočen ve studiu. Pohled na Cape Cod z okna byl dotvořen počítačově. (StarsFan)

  • - Když postava McGregora poprvé vjíždí na trajekt, lze na navigaci v jeho BMW vidět, že před sebou má normální cestu. Tu tam mít logicky nemohl, jelikož trajekt již byl na vodě. (O´Neill)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace