Reklama

Reklama

Vinyan

  • Česko Dobyvatelé barmské džungle (více)
Trailer

Neschopni akceptovat ztrátu svého syna v katastrofickém Tsunami v roce 2005, Jeanne a Paul zůstávají žít v Thajsku. Jeanne, upnutá k faktu, že tělo jejich syna nikdy neobjevili, utvrzuje sama sebe, že jejich syn byl po katastrofě unesen překupníky drog a stále žije. Paul je skeptický, ale nemá sílu sebrat své ženě poslední naději. Oba se vydávají na hrozivou cestu tropickou džunglí ovládnutou piráty - ve své paranoie objevují nadpřirozenou říši, kde mrtví nejsou nikdy skutečně mrtví a kde se noční můry a posedlost protínají s hrůzostrašnou realitou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

Elementál 

všechny recenze uživatele

Po určitém váhání nakonec za pět - možná jako protiváhu k značnému podhodnocení. Vinyan zaujme od první minuty neuvěřitelně zneklidňujícími záběry vodní hladiny a chladnými obřími titulky. První část je "slabší", protože film graduje velmi pozvolna a co se týče neshod mezi těmi Thajci - dalo by se říct, že film rozmělňují, ale (!) právě ony komplikace při cestě, nedůvěra v domorodce a jejich financování ze strany ústřední dvojice, to vše přispívá k logičnosti celku. Proto se musí vystřídat průvodci, proto se s nimi Manžel musí neustále handrkovat o peníze. "Atraktivní" lokalita barmské džungle je sice jednoduchým způsobem, jak vybudovat napjatou atmosféru, ale je to způsob efektivní. Voda, stromy, chatrče (!), déšť - to vše ve filmu "hraje", stejně jako herci. Když už jsme u herců - Sewell mě ze začátku celkem vadil, ale postupem času jsem si na něj zvykl a Béartová byla výborná od začátku do konce. K Vinyanu je potřeba přistupovat obezřetně, bez diváckých očekávání - potom nemůžete být zklamáni - film má totiž velmi specifickou, zneklidňující atmosféru, která diváka provází po celou dobu, ke konci se jen promění v reálný pocit ohrožení (a snímek tím samozřejmě vyvrcholí). Srovnání s Trierovým ANTIKRISTEM je více než na místě - trauma ze ztráty dítěte, manželský pár, žena přicházející o rozum. Ač hodnotím stejně, musím podotknout, že Trier je někde o hodně, o hodně výš, než Welz - ať co se budování atmosféry týče, obrazové složky, vykreslení postav, zkrátka mezi těmito dvěma je vítěz jasný. Ale Vinyanovi to stejně na kvalitě nijak neubírá - protože žánrově (jestli to tak vůbec lze říct) se od Antikrista přeci jen liší. Vinyan je film křehký, subtilní, stavějící na jednoduchém ději a zvucích džungle. Není tak nervydrásající, ale já odcházel od obrazovky značně vyklepán. A pro tohle NĚCO, pro tu nezachytitelnou atmosféru (která ovšem mohla, stejně jako ostatně celý film, být ještě o něco lepší) a zvláštní, netypické mrazení v zádech doporučuji Vinyan všem k shlédnutí. ()

AlistairMir 

všechny recenze uživatele

Trailer mě nalákal na pořádnou porci napětí a děsu který se během filmu nedostavil a já si z toho vzal ponaučení : Nikdy nevěř trailerům. Rufus s manželkou se plácaj džunglí a hledají své dítě. Rufus se tváří jako by místo dítěte ztratil nabíječku na mobil. Sice ho to štve a možná lehce mrzí, ale není to nic co by se nedalo nahradit ne? Manželce pro změnu začíná solidně hrabat a když už je pak tak mimo, že to své dítě vidí v každém harantovi tak to lehce komplikuje hledání. Celý film se skoro nic neděje a když už se děje tak to za nic moc nestojí. Konec je z kategorie WTF a otrávil mě úplně. Snad to příště bude lepší Rufusi. ()

Reklama

DDT 

všechny recenze uživatele

Pro mě jeden z nejlepších filmů na téma ztráty dítěte. Bez obvyklých citových vydíraček. Nekompromisní sešup do hlubin šílenství (poslední třetinu filmu chápu jako halucinační vize psychicky vyšinuté matky), navíc s úžasnou kamerou a hudbou. Vtírá se srovnávání s "Antikristem" Larse Von Triera, ale režisérův vzor vidím možná spíš ve Werneru Herzogovi. Není to dokonalý film, místy trochu lacině efektní, ale oproti panující "americké" doslovnosti a polopatičnosti v současných filmech je pro mne Vinyan sympatickou výjimkou. Chápu i ty negativní komentáře kolem - pro teenagery je to nevhodné téma, pro dospělé je tam zas moc fantasy prvků, pro příznivce fantasy a hororů pro změnu zas málo :-) A intelektuálům bude asi chybět víc "trierovin". Ale ještě že existují režiséři jako Fabrice Du Welz, kteří si prostě vyrazí do thajské džungle natočit svoji vizi nehledě na to, jaké cílové skupině bude film určen. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem film nedal celý. Včera jsem hodnotil 3 hvězdami, dnes jednu přidávám. Neuvěřitelně magický film, u něhož mi občas vadila rozlítaná kamera, ale ona do celku zapadala. Neřekl bych horor, byť žánrové prvky a motivy využívá. Příběh Jeanne a Paula je dramatem o hledání. Hledání syna, což je jen zástěrka, jelikož ve skutečnosti jde o hledání cesty k sobě. I pře ujišťování, že jeden druhého miluje, začínají se názory obou rozcházet. Jeanne vypadá, jako by magořila, pomátla se ze ztráty syna, a Paul naopak působí dojmem racionálního člověka, co pro změnu zachraňuje Jeanne. Alespoň si to myslí. Vše směřuje k logickému konci, kdy i Paul pochopí, že dál už není kam. Poddá se osudu, zatímco Jeanne se konečně usmívá.... Tedy jednoduchý film to rozhodně není.... ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Nudná a rozvleklá historka o tom, jak na psychiatra zralá matinka s tatínkem pátrají po ztraceném synáčkovi v Barmské džungli a kdo jim pomůže, špatně dopadne. Film zábavný asi tak stejně jako noční přenosy z poslanecké sněmovny. Normálně bych neztrácel čas psaním komentáře, ovšem Subjektiv prý potřebuje zvýšit reputaci, tak:" Subjektive, tvé jasnovidné schopnosti jsou úžasné, neb si odhadl přesně závěrečnou pointu takřka třicet minut před koncem." :-) PS: Skrze jednoho udrbaného biologa se mi doneslo, že mě jeden zdejší salonní intelektuál osočil z nepochopení filmu. Na to mohu odpovědět jednak to, že určité filmy si chápání nezaslouží, jednak tohle. Tse! ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Emmanuelle Béart měla během natáčení dvakrát zánět v uchu. (Cheeker)
  • Scéna v go-go baru byla natočena hned první den. (Cheeker)

Reklama

Reklama