Reklama

Reklama

Kuky se vrací, film scénáristy a režiséra Jana Svěráka, je dobrodružný i poetický rodinný příběh, v němž ovšem hlavní role přebírají hrdinové ze světa dětské představivosti. Šestiletý Ondra trpí astmatem, a tak ze “zdravotních důvodů“ musí pryč i jeho oblíbená hračka - růžový medvídek Kuky. Když maminka vyhodí Kukyho do popelnice, začne pracovat Ondrova fantazie, v níž prožívá medvídkovy příběhy v neznámém přírodním světě. Je to ale opravdu jen sen malého kluka a nebo se Kuky skutečně vydal za největším dobrodružstvím svého plyšového života? Kuky se vrací představuje v kontextu současné domácí kinematografie skutečně jedinečný snímek, a to nejen pro své zaměření na rodinné publikum spojující dětského i dospělého diváka, ale i pro netradiční a moderní kombinaci hraného a animovaného příběhu, plného akčních scén a vtipných dialogů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (877)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Kuky je strašně promarněná šance, protože dílo Franty Skály by si převod do kvalitního filmu zasloužilo (a stejně tak AmanitaDesign J. Dvorského). Ale Jan Svěrák na režisérské sesli byl asi nahrazen nějakou hračkou s pilinami v hlavě, protože zde nezvládl předvést zhola nic z režijního umění, o kterém jsem věřil, že ho ovládá. Ono je to asi trochu náročné, točit s loutkami. Ale tohle bylo prostě totálně nezvládnuté. K čemu je propracovaná vizuální stránka (ano ta je téměř dokonalá), když film po narativní stránce naprosto selhává?? A to se ani nezmiňuji o neskutečně prázdném scénáři... Tento film mě absolutně nebavil, vlastně jediný důvod, proč jsem ho nezavrhl docela, je dabing Zdeňka Svěráka. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Proč jsem si neužil film Kuky se vrací. Zdeněk Svěrák svou postavičku nedabuje, jen čte její text stejně jako učitel předčítá diktát. Velké moudro číhá pod každým spadnutým listem. Akční scény jsou velkolepé, ale až na jednu výjimku (vajíčka) agresivně samoúčelné. Lesní svět je nádherně svůj (i s onou špetkou pro českou animaci příznačné ošklivosti), ale nejspíš v něm nefungují žádná stálá pravidla (jako například ve fikčních světech pixarovek). Netuším, kdo měl být cílovou diváckou skupinou: menší diváci se na projekci nudili a odcházeli dlouho před koncem, jako „dospělý“ jsem se u některých momentů (píppíphafhaf) cítil velmi trapně a coby dospělému by mi nejspíš vadilo zredukování rolí obou rodičů na nutné minimum. Psychického času jsem v kině strávil nejméně 2 hodiny (reklamy nepočítám), obzvlášť úmorných bylo posledních deset minut. Kuky se tváří jako hravý film (nelze si nevzpomenout na Pojarovy medvědy), ale potřeba poučovat je v jeho případě silnější než touha hrát si. Apendix: s ústřední eko-myšlenkou návratu k přírodě jaksi neladí fakt, že ti, kteří z lesa záslužně odvážejí syntetický odpad, jsou vykreslováni jako padouši … mít navíc pod deset let, asi se pár týdnů bojím do lesa vůbec vkročit. 70% Zajímavé komentáře: Radek99, Magyar, Dannysek4U, fuckme, Adam's ()

Reklama

Payushka 

všechny recenze uživatele

Kuky se vrací pobaví skutečně jak děti, tak dospělé. Samotným vzezřením neustále se usmívajícího plyšáka a poťouchlými poznámkami Hergota zaujme snímek ty nejmenší. Poté rozesměje i rodiče vedle sexuálními narážkami. Janu Svěrákovi se povedlo natočit zase něco jiného než jeho předešlé filmy. Zřejmě mu nedochází ani dech, ani nápady. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Hlavní problém, na který Kuky naráží (alespoň u mě), je vymezení a práce s fantazií. Pořád je to spíš hraní si na fantazii podsouvané dětem než skutečný fantazijní svět, který mnohem víc než morální apely potřebuje komplexnost a víru v sebe sama. Ale aspoň se na to hezky kouká a jedeme rychle-sněží je super nápad. Škoda, že v reálu se místo sněhu dostaví policejní obsílka. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Po hodně slibném rozjezdu plném hravých nápadů, kdy si zvykáte na tu unikátní a krásnou vizuální stránku, Svěrák zpomaluje a dobrou půlhodinu (honba za ztracenými vejci) klopýtá co se týče dramaturgie. Ta střední část, navzdory skvěle natočené automobilové honičce, se vleče. Jinak jsem byla celkem nadšená, Jan Svěrák znovu potvrzuje, že naší režisérskou jedničkou není nadarmo a umí si pohlídat jak technickou stránku filmu, tak příběh a poetiku. A fandím mu, protože aspoň na chvíli oživil starou českou loutkovou animaci. Se svou roztomilostí Kuky úplně odlišný od noirového thrilleru Pouta, přesto jsou tyhle filmy zatím nejlepší českou filmovou dvojkou pro rok 2010. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (29)

  • Režisérova matka Božena Svěráková mu opravovala pravopisné chyby ve scénáři. (hippyman)
  • Film obsahuje třikrát více trikových záběrů než zatím nejnáročnější snímek Jana Svěráka Tmavomodrý svět (2001). Počítačové triky měly být původně použity výhradně k vymazání drátků, kterými byly loutky voděny. Filmaři je také využili na spojování záběrů, aby v jedné scéně mohlo hrát třeba i třicet loutek najednou. (POMO)
  • Natáčení probíhalo ve velké míře vsedě a vleže. (hippyman)

Reklama

Reklama