Reklama

Reklama

Užívej si, co to jde

  • USA Whatever Works (více)
Trailer

Výstřední Newyorčan Boris Yellnikoff (Larry David) odkládá život vyšší společenské třídy k ledu, aby se mohl oddávat svobodnějšímu životu. Nejraději však svou nekompromisní kritikou čehokoli a kohokoli krmí své kavárenské přátele, studenty šachu, obyčejné kolemjdoucí i samotné diváky. Odmítá se řídit jakýmikoli konvencemi a jeho životním krédem je: užívej si, co to jde. A tak, když se shodou náhod potká s mladou dívkou Melody (Evan Rachel Wood), obrátí znovu celý svůj život naruby. A nejen sobě… Stárnoucí Boris, naivní Melody, její sexy matka a upjatý otec procházejí postupně očistnou katarzí, v nichž se zbavují všech předsudků o „šťastném životě“. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (456)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Larry David je jinej neurotik než Woody - jeho autentickým frustracím bych se smála spíš, ale jinak jsem s light variací na Manžele a manželky spokojená. Woody mě opět ujistil, že ve vztazích nefunguje nic a zároveň cokoli, záleží na štěstí. A to je jediná jistota. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Brilantní koverzačka, v níž se najde jen nepatrné množství hluchých pasáží a u níž ani příliš nevadí, že něco podobného jsme v Allenově podání už mnohokrát viděli. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Další z Woodyho „jen abych něco natočil“ počinů je po krátkém výletu po Evropě návratem do milovaného New Yorku. New Yorku, který postavám tentokrát pomáhá najít tu správnou životní cestu. Film vyznívá jako óda na liberální velkoměsto. Jenom si nejsem jistý jestli úmyslně, nebo omylem a stejně tápu, týče-li se aktérů a jejich (ne)sympatičnosti. Vedle sebestředného, neurotického polo-psychopata sheldonovského typu tady máme akorát zaostalé venkovské vidláky a pár intelektuálně zdatnějších kamarádů, aby bylo s kým plkat o marxismu a židovství. O režisérovi je známo, že nemá rád venkov, ale netuším, kde se v něm vzala náhlá potřeba dát svou nelásku najevo natolik explicitně. Whatever Works i přes přilípnutý pozitivní závěr připomíná dílo zatrpklého dědka s potřebou vyjadřovat se ke všemu, co mu způsobuje žaludeční vředy. Vtipnost jeho kafrání je tentokrát příliš zřídkavá a forma podání příliš vyčpělá, aby dokázal zastřít, jaký problém mu činí udržet vlastní myšlenku a divákovu pozornost. Za pár dobrých vtipů velmi slabé tři hvězdičky. 60% Zajímavé komentáře: Renton, Subjektiv, genetique, F.man, claudel, Kaluž, knotie ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Nevadí mi Woodyho variace na starší Allenovy filmy (problém jsem měl snad jen s Cokoli ;-), podstatné negativum je v tom, že Boris je v mnoha ohledech spíše agresivní, než aby se na věci díval více s nadhledem. TOHLE BUDE SMRT KULTURNÍM ŠOKEM. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Woody Allen mě snad nikdy nezklamal. Pokaždý totiž počítám s perfektními dialogy a tady jsem se ještě k tomu setkal s dvojníkem Woodyho Allena, Larry Davidem. Ten se totiž vyjadřuje v grimasách a chováním úplně totožně, jako Woody Allen. Až na to, že je daleko sympatičtější. Každopádně samotný příběh je naprosto tuctová vztahová vyprávěčka, která v sobě má kouzlo geniálních, zvláštních lidí a fantastických dialogů, kteří nedokážou nudit. Zaplaťpánbůh za Allenovi filmy. Tak živé filmy, které dokáží těžit z mála, totiž jen tak někdo natočit nedokáže. Já snad vím jenom o něm. To je také důvod, proč jsem se u tohodle filmu tak příjemně bavil. Herečky hezký, na to si vlastně i Woody Allen potrpí, příběh příjemný, atmosféra dokonalá. Tahle příjemná romantická komedie prostě nezklamala, v žádným případě. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $15miliónovTržby USA $5,306,706Tržby Celosvetovo $36,000,000 ║ Asi najobratnejší a najzábavnejší film Woody Allena, minimálne z toho čo som od neho videl, moc veľké a roztomilé prekvapenie, čo nadmieru zabavilo, uvoľnilo, oddychovka ako sa patrí, úžasne zostavené dialógy, fajn herci. Takéto filmy by mali byť Oscarové a ovenčené cenami. /95%/ ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Woody Allen .. Nezastavitelný tvůrce Woody Allen jede na svém filozofujícím kolovrátku dál a v jádru nám představuje příběh, postavy a obsah obdobný, jako už mnohokrát. I nyní to celkem vychází, jeho úhel pohledu na vztahy, život a nejrůznější společenské glosy je zase trochu posunutý a aktualizovaný. Děj sice neobsahuje takřka nic, čím by mne vyloženě nadchnul, ovšem nenarazil jsem tam také na nic, co by mne urazilo a nudilo. Škoda, že Allen už nějaký čas nemá na to odehrát hlavní roli, pořád jsem čekal, kdy po těch schodech z patra bytu sejde sám pokulhávající maestro. Boris, hlavní to postava, je prostě on. Jeho herecká náhrada je ovšem ideální, huba mu taky jede jako kulomet. Taktéž náhrada jeho nedávné "evropské" múzy Scarlett Johansson za (ještě mladší) Evan Rachel Wood nebyla špatnou volbou, svoji roli naivní maloměstské miss zvládla výborně. A kouká se na ní také dobře. ___ Woody, užívej si dál! See? I'm the only one who sees the whole picture. That's what they mean by genius. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

Opat neuveritelne padnute na hlavu, ale tak neskutocne podmanive. Pre mna asi jeden z Woodyho najstravitelnejsich filmov, ktore som zatial od neho videla. Smiala som sa skoro stale, ci uz na Dr.Houseovi v o dost starsom vydani, Boris Yellnikoffovi alebo na kazdej jednej postavicke, ktora zavitala z Juhu do New Yorku a zaklopala Borisovi na dvere :) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Píše-li se rok 2009 a vy jste se narodili v roce 1935, znamená to vzhledem k průměrné délce života jediné: smrt klepe na dveře a je na čase bilancovat. Máte-li majetek, znamená to sepsat závěť, máte-li jako Woody Allen co říct, znamená to vydat memoáry. Takovým memoárem, či předčasným nekrologem, je i Whatever Works. A byť všechna ta rekapitulace a vzpomínky na život místo života samého – atmosféra přípravy na smrt – a zcizující prvky v podobě zásahů autorského já do plynutí příběhu mohou leckoho od filmu odradit, berme na vědomí, že když sedíte v čekárně na urologii s prostatou velkou jak ovčí mozek, to se pak těžko tváří, že jste pořád rock’n’roll. Zvlášť pokud k tomu připočteme břemeno židovské identity ve světě latentního antisemitismus, v němž výčitky svědomí a strach zatěžují každý čin i myšlenku jednotlivce. To vše nicméně ustupuje tématu stařectví, které film ze všech sil rozehrává. Stařectví znamená opravdovost, znamená konec s lhaním a popření všech falešných hodnot, nebo alespoň většiny z nich. Znamená přidat se k těm, kdo každodenně naplňují slova Merleau-Pontyho „nikdy se necítit zcela pohodlně ve svých vlastních pravdách.“ To měl na mysli Pavel Eisner, když říkal, že není žena nejkrásnějším tvorem Stvoření, je jím stárnoucí muž nebo stařec - ovšem vydaří-li se! I postava Borise Yellnikoffa se prostřednictvím nové upřímnosti snaží napojit na ztracenou autenticitu a cestu ke svému autentickému já obnovuje přes misantropii, perverzi a stařeckou prudérii. Na tomtéž „autentickém bručení“ postavil bezmála osmdesátiletý Eastwood postavu Kowalského v Gran Torinu. Je tomu tak proto, že normální život podléhá konformním tlakům, kdežto stařecký život je apriori non-konformní; je vyňat z dosahu působení norem a konformity. Znovunalezení vztahu s vlastní perverzní stránkou tedy může být paradoxně cestou k regeneraci duševního zdraví. Radikální potenciál stařectví konečně leží v obnažení lživé otázky „Kdo jsme, odkud přicházíme a kam kráčíme?“ a v nastolení hrozivě pravdivé „Proč jednou nebudeme, sotva někam patříme a jaktěživ nikam nedojdeme?“ A platí to pro nás všechny bez výjimky: V jakémsi vzdáleném koutu vesmíru byla jednou jedna hvězda, na které zvířata nabyla rozumu. Jen co se příroda několikrát nadechla, hvězda ztuhla a rozumná zvířata musela zemřít. Tak by si mohl každý vymyslet nějakou bajku, a přesto by tím dostatečně nevyjádřil, jak ubohým, prchlavým, prázdným, bezúčelným a svévolným se ve vesmíru jeví lidský život. Je na stařectví, aby nám klam života připomínalo, neboť mladická duše toho schopna není. Člověk je prostá, dětinská mysl, ale stařecká moudrost je nám tajemným zjevením nejvyšších poznatků, bohoslužbou, a poctivé naslouchání seniorům je úřadem kněžským. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JSEM HLUBOKÝ A CITLIVÝ ČLOVĚK A NEZMĚRNÝM ZPŮSOBEM CHÁPU STAV LIDSKÉ EXISTENCE. DALO SE ČEKAT, ŽE TAKOVÝ INTELEKTUÁLNÍ ROZDÍL TĚ NAKONEC UNAVÍ. S VELKÝM ČLOVĚKEM TO NENÍ SNADNÉ. ANI PRO TOHO, KDO MÁ PRŮMĚRNOU INTELIGENCI“..... /// Ano, plno brutálních dialogů ucumlanýho mikroba s myslitelem úrovně Nobelovy ceny. Allenovsky zábavnejch a stejně tak mnohdy mimo realitu a který stejně tak, jako tak, skončej u sexu. Hlavně si nemyslete, že LÁSKA JE ODPOVĚĎ NA VŠECHNO. Spíš věřte faktoru náhody, kterej ovšem náš mozek nedokáže pojmout. Film plnej štěstí, kde každej nakonec dosáhne to, po čem toužil. A Boris? Ten jen dokazuje, že ,,univerzum“ je pouhou nesmyslnou náhodou. 3a½! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem decibel, kterej neví nic o teorii strun (nebo imbecil?). 2.) Mívám touhu diskutovat o Heisenbergově principu neurčitosti (jen nemám s kým). 3.) Nevím, jestli je dobré si vzít dívku s fenomenální nevědomostí. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Whatever works. Except, it doesn´t. To, co mu svědčilo v minulosti (New York, neurózy, alterego), ho nyní paradoxně pohřbívá. Onen nihilistický hédonismus je fuč. Sbal si kufry, Woody, a vyraž na další filmové toulky Evropou. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Ťažko sa mi píše koment lebo ma zas raz nič nenapadá, no môžem však tvrdiť že sa jedná o jeden z tých lepších Allenových filmov. Samotná komédia nieje zlá, ale nieje pre každého. Obzvlášť ma zaujal komplexný až realisticky reálny pohľad na život čo ma veľmi bavilo pretože sním súhlasím. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Ztrácí na stará kolena Woody Allen talent, ztupil se břit jeho vtipů? Chtěl bych věřit, že ne, ovšem na důkazu Whatever Works tu svou víru založit nemohu. Vztahová taškařice plná bizarních postaviček, jež se na obrtlíku stávají někým úplně jiným pod tlakem těch nejtupějších myslitelných okolností, nenaplňuje mou představu kvalitního filmového zážitku. Zamilovaný druhomízní misantrop, gerontofilní, hormony ovládaná nána a humor založený na tom, že on ji uráží a jí se to líbí. SPOILERY. K tomu bigotní křesťanka proměněná v rebelskou běhnu, tradicionalistický macho citlivým gayem, dva intelektuálové dělící se o jednu fuchtli, fyzik milující vědmu, protože je hezká a spadl na ni při pokusu o sebevraždu. KONEC SPOILERŮ. Whatever works. Doslova. Jenomže: "It's not working." ()

novoten 

všechny recenze uživatele

I'm the only one who sees the whole picture. Zvyknout si na protivu Larryho Davida jako na vypravěče chvilku trvalo, ale kýžené blaho se nakonec dostavilo v dostatečné míře. Scénář opatrně našlapuje po tragikomické cestičce a zároveň rozhazuje na všechny strany bezpočet sexuálních narážek nebo klasických sociálně mířených tref. Zkrátka je vidět, že po předchozích letech, kdy se Woody oddával komplexní romantice v Barceloně nebo si snil téměř thrillerový Kasandřin sen, bylo potřeba ze sebe nové nápady a "stížnosti" dostat. Ještěže tak. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Pravdepodobne Woodyho nejzabavnejsi film od Prokleti zlutozeleneho skorpiona. Nerikam, ze jde o neco originalniho, stara dobra romanticka vztahova komedie s predvidatelnym dejem a uz v mnoha Woodyho filmech pouzitejma myslenkama a hlaskama. Jenze tady vse funguje na vybornou. Larry David nesleze ze sceny a od zacatku do konce jen mele a mele, na vse si stezuje, vsechny urazi, nic ho nebavi, o sobe tvrdi, ze je genius a ostatni jsou pro nej jen kreteni. Pak tu je druha dulezita postava, Evan Rachel Wood jako neskutecne pitoma a naivni holka z nejaky prdele. Samozrejme tu jsou i dalsi postavy, matka spici s dvema chlapkama, fotrik teplous. Ale celej film je proste o Davidovi a jeho dokonalejch hlaskach a urazkach, na ktery mu vsichni okolo paradne nahravaj. Je sice skoda, ze tu neni Woody, role pro nej jako stvorena, ale David to zvladnul na vybornou a ja se od zacatku do konce perfektne bavil. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je zřejmě stěžejní film, či okamžik, kdy začínám Woodyho Allena milovat. Po všech stránkách jsem nesmírně spokojená, uvolněná a úsměv na tváři mám ještě teď. Ne nejsou tam hlášky takového rázu, kdy nemůžete pro smích ani dýchat, ale mají své kouzlo, každá hláška tam sedla jak prdelka na nočník a vyvolala ten příjemný a uvolňující úsměv. Tohle já miluju. Určitě nezapomenu na sebestředného génia Borise, který to má všechno v hlavě dokonale srovnané :-) Na naivní Melody, její maminu, kajícího taťku.......jak dlouho si mám mýt ruce........jak páchat nedokonalé sebevraždy........Woody, ode dneška jsi můj člověk i když jsi vážně děsně ukecanej ! ()

movie 

všechny recenze uživatele

Hodně průměrná konverzačka, kterou nejvíce zachraňuje Larry David, který tu víceméně hraje sám sebe pod pseudonymem Boris Yellnikoff, který k Allenovu neurotismu nejde příliš daleko! Zbytek hereckýho ansáblu je pak unikátní příklad nemastnosti a neslanosti (bohužel). ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Ach jo, na cestách to Woodymu šlo mnohem líp. Když si vzpomenu na energii, vtip a šarm VCB... možná že mu prostě chybí Scarlett - to chápu. Tohle už tu bylo opravdu mockrát a většinou v lepší a vtipnější podobě. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Čím je Allen starší, tím čitelnější a jasnější filmy točí. Nevím, jestli je to dobře, špatně, nebo to prostě "je", ale rozhodně to nejde popřít. Tenhle feel good film (ať si kdo chce co chce říká, feel good film to rozhodně je) každopádně funguje. ()

Reklama

Reklama