poster

Poslední noc v Římě

  • Španělsko

    Habitación en Roma

  • EN název

    Room in Rome

Drama / Romantický / Erotický

Španělsko, 2010, 103 min

Režie:

Julio Medem

Hudba:

Jocelyn Pook

Komentáře uživatelů k filmu (116)

  • Richie666
    **

    Kdo má zájem dvě hodiny sledovat dvě toporné herečky, poslouchat jejich otřesnou angličtinu, mezi souložemi nuzně rozkrývat jakási "tajemství" jejich životů a tvářit se, že to celé nesmrdí kýčem, nechť. Faktem je, že Medemovy filmy vyžadují zejména kvůli absenci jakýchkoli náznaků cynismu určité divákovo rozpoložení, tady si ho však nedovedu představit.(2.11.2011)

  • dopitak
    ****

    Kolik je takových filmů, kde forma zcela zastiňuje obsah? Medem dokázal z banálního námětu vytěžit hodně. Pravda, trochu se snad spolehnul na maskulinní náklonnost diváků a ženskou blahosklonost divaček, nicméně hudba, kamera, střih a zejména výběr dvou hlavních představitelek vykonaly své. Na "místnost v Římě" se dobře dívá, a dobře se u toho sní o podobném dobrodružství, v první letní den, v krásném jižním městě, ať už jako protagonistka (žena) či jako dobře ukrytý pozorovatel (muž). Medem je totiž voyaer!(17.11.2010)

  • Katullka
    *

    Dá se říci, že je to špičkový eroťák pro lesby. Jen tam chybí detailní záběr vagíny. Za eroťák dávám jednoho bludišťáka.(27.12.2011)

  • Adam Bernau
    odpad!

    Můj největší divácký omyl. Není to snad vyloženě "odpad", ale nenalézám nic, za co bych mohl dát hvězdičku. V tom filmu není nic, ale prostě vůbec nic. Erotika, myšlenka, sdělení, pocit, výraz, nálada, osoba - nic. Totiž, pravděpodobně to tam je, když to tam tolik diváků vidí. A to mě děsí. Počáteční rozpačité jiskření bylo ještě sympatickým příslibem "porna s lidskou tváří", ale pak jsem celou dobu hleděl jen na přiblblou bezkrevnou propagaci lásky a porozumění mezi evropskými národy.(17.8.2011)

  • tibenskym
    ***

    UF !?(20.11.2010)

  • Baxt
    ***

    Nepochybně nejambicióznější námět na film v historii. Dvě extrémně atraktivní herečky v nejlepších letech přes 100 minut řeší své city v jednom hotelovém pokoji. A jsou nahé. A společně absolvují spoustu sexuálních scén softcorové explicitnosti. Vnější svět zjevující se pouze na balkóně nebo počítači jen podporuje erotické dusno. Navíc je to vše formálně velice kvalitní, takže v čem je chyba? Příliš do sebe zahleděné a zároveň prázdné. Ovšem moje tajná představa západního remaku s Marion Cotillard a Scarlett Johansson mi nedá spát.(17.11.2010)

  • claudel
    ****

    Pěkný trojjazyčný film, jenž na mě nepůsobil nijak prvoplánově, přestože je pravda, že se držel schématu, dlouhý dialog, rychlý sex, dlouhý dialog, rychlý sex atd. Nejkrásnější scéna rozhodně snídaně, vítám způsob, jakým se autoři poprali se závěrem.(3.8.2012)

  • GodComplex
    **

    Jedna hvezda za hudbu Jocelyn Pook a druha za mysteriozni rusku. Naopak ta spanelka byla dost nesympaticka a celkovy obsah filmu pro me taky nedostacujici, zacina mi pripadat, ze Medem je jeden z tech chlapku, kteri mysli jen na to jedno :) 4/10(20.2.2012)

  • pevico
    **

    Je mi líto, že musím dát tak průměrné hodnocení, jedná se přecijen o mého oblíbence Medema...ale jen ať si nemyslí, že se nechám utáhnout na vařený nudličce!!!(16.12.2010)

  • TaxiDriver
    *

    Ja už ten art zacinam doopravdy nenavidet! ____ P.S.: Before Sunrise je jenom jeden!(7.12.2010)

  • MartinezZ
    **

    20.2.2011 ~ Rádoby umělecké, rádoby dráždivé, rádoby psychologické. Jinak ale absolutně o ničem. ~ V Římě se kdesi na večírku nebo na baru potkávají dvě mladé ženy. Jedna (Španělka) druhou (Ruska) pozve k sobě na hotelový pokoj, kde se obě lépe poznávají, a to doslova. Jedna druhé vypráví svůj životní příběh, svoje touhy i prokletí, ale jedna druhé stále lže a jak se mezi nimi tenhle noční vztah vyvíjí a prohlubuje, je jedna ke druhé upřímnější a svůj životní příběh stále více přibližuje pravdě. Jedna druhou ale také přitahuje a tak si chvíle mezi vyléváním mysli a srdíčka vyplňují sexuálními hrátkami. ~ A to je celé. Plky o jejich životě nejsou zajímavé, ale ne proto, že by to bylo nudné, ale protože je to jen důvod, jak nahnat dvě mladé hezké nahé herečky do jedné postele. Záběry na jejich tělesné křivky míšené se záběry maleb na zdech a stropě mají navodit umělecké dílo, ale je to jen důvod, jak protáhnout plkání a odůvodnit záběry kamery. ~ Holky si možná užily, štáb taky, ale divákovi se nedostalo ani zajímavého filmu a ani koukatelného softporna. A tak mi nějak uniká důvod, proč to přesně vzniklo, když z toho nic nebylo. ~ 1,5*(30.4.2013)

  • Flakotaso
    ***

    Docela rozpačité pocity. Ono je to natočené technicky dokonale, parádní kamera, hudba, barvy a celkové nasvícení záběrů-radost pohledět. Zároven je však celý film hrozně prázdný, opravdu to neobsahuje nic víc než dva ženské jazyky a jednu místnost. A ta typická tajemná atmosféra třeba ze Zrzavé veverky je fuč, což je veliká škoda. Od Medema mě tak povrchní a plochý film hodně zklamal. Tři a půl hvězdy.(21.11.2010)

  • Lord.Jim
    *****

    S cizí ženou v cizím pokoji. ___V životě se stávají zvláštní věci. Stačí hádka se sestrou, předčasný odchod z restaurace, rozhovor s neznámou cizinkou, která zapíjí smutek... a máme tady hergot problém! ___Krásná atmosféra filmu podbarvená jemnou hudbou. Bohužel čas zakonzervovat nejde.(20.4.2011)

  • Vančura
    **

    Prázdný, bezvýznamný a strašně zbytečný soft-porno, u kterýho jsem umíral nudou. Celý ten rytmus filmu, který je určován třemi opakujícími se předěly v podobě (1) dialogů plných svěřování životních bolístek, (2) lesbických hrátek a (3) hledání něčeho na internetu, mi přišel nesmírně otravný, stejně jako ten pseudointelektuální punc artovosti, o který se tenhle biják snaží. Elena Anaya je navíc v roli Alby velmi ošklivá, na rozdíl od jiných filmů, které jsem s ní viděl a ve kterých se mi vždycky velmi líbila. Jsem skoro v pokušení domnívat se, že si vznik téhle slátaniny zaplatil Microsoft, aby pomohl svému vyhledávači Bing - na celý snímek lze nahlížet jako na jeden velký product placement. Za zhlédnutí Habitación en Roma si ukládám soukromý trest napsat stokrát na tabuli: Už nikdy si nebudu pouštět nějakej biják jen proto, že na plakátě sliboval pokoukání na dvě hezký holky ve vaně. (29.1.2012)

  • MontyBrogan
    **

    Dve ženy, jedna izba, jedna noc. Bez dialógov by išlo o soft-porno, s nimi sa ale cyklia ako na kolotoči. A časom tiež odlákajú pozornosť od estetiky ženského tela, k prekračovaniu dejových, konverzačných i obrazových hraníc vkusu. Pekný soundtrack, ale tiež je ho akosi veľa. Loving Strangers (against the world).(22.10.2013)

  • Stanley
    ****

    Sledováno uprostřed noci... V naprosté tichosti a se zatajeným dechem... Noc v hotelovém pokoji s dvěma ženami... Osudové, emoční, dotykové, povznášející i uzemňující obrazy a scény. Snímání detailů, tóny hudby a písní, světlo a stíny, slova a gesta... to všechno způsobovalo, že bych chvilkami klidně přísahal, že tento film působí i na víc smyslů než jen na dva. Cítil jsem totiž vůni hotelového prostěradla, vlhkost pokojové koupelny, svěžest ranního vánku nad italskou metropolí, slanost ženských slz a zvonivou rezonanci ve vlastní hrudi.(13.11.2011)

  • Beagle
    *****

    Už chvíli nemůžu píseň Loving Strangers vyhnat z hlavy a to určitě potrvá ještě dlouho. Stejně jako zážitek z Medemova pokoje v Římě...(21.9.2010)

  • Andre3000
    **

    Poloéčko s dějem, nebo něco víc? Ja si od toho sliboval dost, jenže film mě nudil a bohužel sem si radši pustil něco napínavějšího. Ale ještě dostane druhou šanci na reparát.(2.10.2011)

  • JitkaCardova
    *****

    Nenechme se lacino svést, tohle není žádná Vicky Cristina Barcelona stárnoucího, vilného a trapně sebedojímavého pána. Medem je naopak čím dál zapeklitější, a nakonec se mu podařilo něco velkého a – magického. Zachytil, jak z nuly vznikne mezi dvěma bytostmi opravdový vztah, aniž by se budoval na čemkoli z toho, co se obecně považuje za zcela zásadní podmínky. Sledujeme pravý opak čehokoli, co by mohlo i podle jediného psychologa ze sta zakládat partnerský vztah, jemuž by kdo racionální dával reálnou šanci: dvě přitažlivé mladičké a něžně líznuté dívky se potkají v baru nejromantičtějšího města Evropy, mají před sebou jedinou noc, bez představy, jak ji strávit a jestli vůbec spolu, laškují, ale k ničemu se nenutí a nezavazují: jedna z nich nemá vůbec lesbické sklony a příští den se má vdát a hned ze začátku večera dvakrát odchází ze scény, aniž by ji ta druhá, zkušenější a zdánlivě zacílenější, zadržovala. Dívky si o sobě sice vyprávějí, ale obě si vymýšlejí, ne tak z potřeby lhát, okouzlovat a získat si tu druhou nějakým dojemným obrazem, jako spíše z intimní rozmarné a zálibné vynalézavosti, z osobní rozkoše nakládat s realitou volně, s kočičí elegancí, rafinovaností a pružností, i kdyby tím naopak měly tu druhou odehnat; neboť s každým dalším kolem jejich dialogu – jsou to skutečně kola, jako v debatní lize či experimentální divadelní hře, na vymezeném prostoru hotelového apartmá, jehož dispozice a dekorace hrají fabulační roli a jsou zapojovány a využívány, kola oddělovaná ryze erotickými hrátkami (jež lze chápat jako broušení a prohlubování vnímavosti, citlivosti, výměnu složitých, slovy nesdělitelných signálů, ladění vzájemnosti), po nichž jsou dívky sobě skutečně pokaždé více nakloněny, obeznámeny na slovy nepostihnutelné rovině, a dostávají se pokaždé do další, zřetelně sofistikovanější a komplikovanější fáze – vyvstává čím dál jasněji, že jejich „lži“ jsou od počátku jen měkčí podobou pravdy o sobě. Cokoli, co člověk řekne, o něm nakonec vypovídá, a skrze přetočené příběhy nakonec lépe a v nuancích přesněji než tzv. tvrdá, čili zjednodušená pravdivost, upřímnost, a tedy vlastně lež. Poznání a pochopení si cestu najde skrze jakákoli slova, dovedeme-li vnímat měkké, neostré signály (pohybujeme se na škále: soft vs. hard, fuzzy vs. sharp, analog vs. digital...). Medem tak usvědčil všechny společensky obyčejně vyzdvihované hodnoty (evidentně nefungující, proto přece máme poradny a rozvodny) jako otevřenost, upřímnost, zralost, spolehlivost, dlouhodobost, sexuální neuspěchanost, střízlivost etc., které podle psycho- socio- a dalších logů zaručují trvalý a hluboký partnerský vztah z toho, že náleží pouze k idealizované, povrchové, a tudíž neexistující rovině, a jsou dokonale scestné, neboť hloubková struktura, unikající tvrdé logice, má docela jinou, komplexnější povahu, zázračnou, nepochopitelnou, intuitivní, magickou. *** Ano, i já jsem si u erotických scén odhlížela, říkala si, že nemám zapotřebí se na ty dvě dívat, jenže na konci filmu jsem pochopila, že se to stalo, že mezi těmi dvěma rozpustilými šelmičkami skrze jejich hrátky vzniklo – aniž by si je plánovaly – trvalé napojení a poznání, s nímž se už musí počítat, ať reálně udělají cokoli. Vztah, najednou jsem viděla, že tam je, skutečné napojení. *** Přestože jsem měla zprvu výhradu ke způsobu zobrazování, natočení filmu tvrdou, reklamně přefiltrovanou kamerou, vzápětí mi došlo, že každý jiný způsob než takhle neosobní by byl zavádějící, neumožnil by čistě ukázat, že se to mezi nimi stalo, že to není zavádějící manipulace umělecké kamery. *** Jsem ráda, že Medem nestárne a nesenilní, ale naopak dostává se čím dál víc pod kůži nezáživně translatované realitě 20. století, rozrývá ji jako povrchovou skořápku a pod ní odhaluje tu zajímavější, měkkou a fascinativní, hravou a tajemnou realitu, k níž se s počátkem 3. tisíciletí začínáme navracet.(5.4.2013)

  • Cedr
    **

    Pseudohluboký příběh o všem ale o ničem. Pro jistotu přihozeno spoustu sexu, aby to vypadalo jako jóóó umění. Práce s kamerou a světlem pěkná, ale co z toho. Fanoušci pana Medema se budou tetelit blahem. Ostatní ruce pryč.(5.10.2010)