Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (CinemArt)
(více)Videa (15)
Recenze (780)
To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy. ()
Viděl jsem x-tý výluh z předlohy. A ne, že bych si skoro prodojil jégry, což by odpovídalo čtyřem hvězdám, ale nadhodnocuji. Protože jsem se konečně dočkal téměř čistého ztvárnění příběhu, osekaného o všechny ty orientální krávoviny, kterými si cizozemci z míst tam někde za Pardubkami koření jakýkoliv film nebo seriál. Zbytečné obrooké postavy, předvádějící ,,humory" na úrovni Laurela s Hardym, filozofické záseky v ději, které mají za cíl přivést diváka k úžasným a neopakovatelným zjištěním, kupř. že čas hojí rány, není vše černé nebo bílé etc., a další extempore. ()
Zkousnu zklamání že se film ani omylem nevyrovná originálu který na první pohled tak trochu remakuje - ve skutečnosti se o to nesnaží, remakuje (vykrádá) hlavněpár ikonických scén, ale zasazuje je do nového kontextu, do značné míry zcela nového příběhu. A jako takový svébytný cyberpunkový film obstojí. Scarlett Johansson je sice, jakkoli ji mám rád, castingově trochu mimo, ale snaží se, a ani scénáristé, ani režisér jí nehážou klacky pod nohy. A nejvíc exceluje setdesignér a kameraman, vizuálně je film neskutečná žranice, a nedivím se ani na vteřinu že se jím pak silně inspiroval do videoherní podoby Cyberpunk 2077. 7/10 ()
║Rozpočet $110miliónov║Tržby USA $40,563,557║Tržby Celosvetovo $169,801,921▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $10,941,874║ Tržby za predaj DVD v USA $2,919,520║ asi mám slabosť pre Scarlett Johansson a to určite mám ale mne to v celku sadlo, z pôvodných anime som videl dva diely a s týmto počinom od Sandersa, ktorému v celku sedí vizuálna aj akčná stránka som to bez väčších problémov pekne zhltal /videl v kine: 80%/ ()
První letošní kino zklamání. Ghost in the Shell znám pouze jako hru, s Anime jsem do styku nepřišel a netuším z čeho film těží víc, každopádně je to poněkud mdlé. Jedná se o Hardcore Sci-Fi s cyberpunkovým nádechem, které pro mnoho diváků nebude příliš atraktivní, já si myslím, že film je určen pro velmi úzké publikum, tedy běžnému diváku, který není obeznámen jak s hrou tak anime, film nemá příliš, co říct. Scarlett se zde překvapivě hodila, vizuálně onen vymyšlený svět má něco do sebe, akční scény až na tu úvodní( ta byla bezvadná) jsou spíše průměrné a finále je bohužel nejslabší část filmu. Místy na mě dopadla i lehká nuda ,tedy ani o velké zábavnosti nemůže být řeč. Dalo se na to koukat, ale kino bych vynechal. 60% ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- Do hlavní role měla být původně obsazena Margot Robbie. (JORDY)
- Scarlett Johansson (Motoko) and Pilou Asbæk (Batou) si spolu zahrali už vo filme Lucy (2014). (nirvana91)
- V závěrečných titulcích hraje píseň z původní verze filmu Ghost In The Shell (1995). (Nathaniell)
Reklama