poster

TRON: Legacy 3D

  • Česko

    TRON: Dědictví

    (neoficiální název)
  • USA

    TRON: Legacy

  • Slovensko

    Tron: Dedičstvo

Sci-Fi / Akční / Thriller / Dobrodružný

USA, 2010, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gemini
    ****

    Unfuckingbelievably designérsky vycizelovaný kus srovnatelný v tomto ohledu i se Single Manem. Po těchhle dvou zkušenostech (TRON: Legacy a Single Man) bych zvedl ruku pro nařízení ukládající filmovým studiím při záměru točit film stojící především na vzhledu a jeho stylu svěřit režii někomu, kdo se v tom vyzná - ať už je to Tom Ford nebo Joseph Kosinski. Avatarovsky vytříbené 3D je pak už jen takovou třešinkou na dortu...no, to není úplně pravda, tou je Olivia Wilde, které obvykle nijak zvlášť nefandím, ale která mě tady zcela přesvědčila, abych se stal jejím obdivovatelem. Disney tedy možná není úplně mrtvý, i když si na radikála hraje jen tak pro formu v úvodu, aby mohl zapózovat, udělat opičku na Microsoft, a zase se šupem vrátit do hájemství popkulturně nekomplikovaného scénáře s předvídatelnými zvraty. K čemu sakra byl Cillian Murphy, který se na plátně objevil asi na třicet sekund, pronesl dvě ostré poznámky, ukázal jak je to hackování snadné (jako ostatně všichni v TRONovi), a bez jakékoliv dějové účasti zase zmizel? TRON: Legacy rozhodně není dokonalý film. K tomu mu po obsahové stránce nemálo schází. Neuráží vás ale mírou svých nedostatků a naopak svoje klady vytěžuje na sto procent a dává to divákovi zatraceně sežrat...a jemu (mně;)) se to líbí. Pro to, co se soundtrackem provedl Daft Punk (s 85členným orchestrem, jak tvrdí Wikipedie), kterému se stala jedna z nejujetějších oscarových křivd v dějinách, naprosto nemám slov. Tak nějak zhruba řečeno stvořil jeden z těch hudebních doprovodů k filmu, který dokonale obstojí i sám o sobě, a který se vždycky zvrhne z "no, dám si jen jednu skladbu" na "hm, sakra, to už to zase poslouchám tři čtvrtě hodiny?", přičemž ten čas můžete jen prokládat téměř orgastickými momentkami a vzpomínkami na Vangelise a další velikány nejenom elektronické a/nebo filmové hudby. Dokonale čistá a komplexní práce perfektně spojená s obrazem (ale jak jsem řekl, ten nepotřebujete), v němž je černá skutečně černá a bílá skutečně bílá. A v němž je bílý Michael Sheen neuvěřitelně uvěřitelným démonem, který se vytrhl ze stránek Shakespeara, aby posedl vaši USB mechaniku - nebo dnes asi spíš mobilní zařízení s bezdrátovým připojením, což už ale nezní tak dobře;) Jaká je to potom škoda, když musíte dát "jenom" 80% a uchechtnout se nad digitálním mladým Bridgesem/CLUem. PS: Prvního TRONa jsem viděl kdysi dávno, a jsem přesvědčen, že je to legendární záležitost...doufám, že další díl naloží se svým dědictvím se ctí a rozvine ságu ještě dál.(10.4.2011)

  • Matty
    *****

    Přiléhavější by byl název Tron 2.0, neboť po příběhové stránce jde skutečně jenom o pokročilejší verzi originálu. Zadání zůstalo totožné – dostat se z bodu A do bodu B, spasit hodné a rozložit na bity zlé. K původnímu filmu odkazují postavy, hlášky i prostředí. Kdo jej neviděl, bude ochuzen o pár uchechtnutí. Po technické stránce je ale nový Tron o několik desetiletí dále. Vypadá… naprosto… dokonale! Jako dílo, na němž spolupracovali přední světoví designéři. Virtuální svět, stvořený ve filmu trochu vyčpělým Jeffem Bridgesem (jeho persifláž Stvořitele se svatozáří na zádech je komická stejně jako většina filozofujících mudrců ve velkých sci-fi), ze své podstaty vylučuje existenci nedokonalostí. Každý objekt slouží svému účelu a stejně tak mají zvláštní význam veškeré zvuky. Tron nás oproti Avatarovi do svého smyšleného světa nenápadně nevtahuje, neustále na něj a na jeho smyšlenost upozorňuje, nutí nás kochat se jím zvnějšku. Jistě, je to zřejmě nejdražší videoklip Daft Punk, ale videoklipové a přitom strhující jsou dodnes i velkoměstské symfonie, natočené před nástupem zvuku (Muž s kinoaparátem, Berlín: Symfonie velkoměsta). Nejen víra, že Tron bude ještě za několik desítek let podrobován kritickým rozborům, ale také ohromení z nadreálného audiovizuálního (!) zážitku mne vede k přehlédnutí mnoha otravností, zahrnujících mizerné herecké výkony, nezajímavý úvod či připitomělé hlášky, a udělení pěti hvězdiček. Apendix: první v IMAXu viděný film, který za ty peníze fakt stál. 90% Zajímavé komentáře: Adrian, Lavran, Rosomak, Arbiter, Martinius, Traffic(29.1.2011)

  • B!shop
    ****

    No vetsinu filmu dela audiovizualni stranka. Neustale ohuleny basy na maximum, porad neco duni a hraje nepretrzite svizna hudba. Do toho naprosto spickovy triky, vsechno zari, vsechno se leskne, navic to celkove vypada jako neco, co tu jeste nebylo. K tomu si pripoctete paradni 3D, i kdyz je fakt, ze to se da spis rict o nejakejch vetsich zaberech, zabery z blizka jsou misty docela mazly. No a to je asi tak vse. Jak to vsechno vypada super cool a stylove, zaroven to vse vypada tak nejak furt stejne, pribeh je hodne jednoduchej a predvidatelnej, je tu zbytecne moc kecu a souboje nedokazou uplne stoprocentne strhnout, i kdyz spatny rozhodne nejsou. Navic z dalky to sice vse vypada cool, ale kdyz vidite ty obleky z blizka, vypadaj spis jak neco, co nosi Batman jako pyzamo. Co se tyce hercu, Bridges je fajn, ale nijak zvlast se nesnazi, jeho omlazena verze bohuzel furt vypada lehce pocitacove a Hedlund je takovy nezajimavy hovadko. Nicmene ve vysledku jsem dostal vlastne naprosto presne to, co jsem cekal, stylizovanou super cool jizdu s originalni vizualni strankou a slaboduchym pribehem, takze vlastne jsem i docela spokojenej a ty dve hodky jsem si solidne uzil.(11.1.2011)

  • M.a.t.t.
    *****

    Fascinujúce audiovizuálne predstavenie, ktorému oproti pôvodnému Tronovi vyčítať celkovú sterilnosť fikčného sveta rovná sa absolútnemu nepochopeniu konceptu, nad ktorým len krútim hlavou. Rovnako ako o 28 rokov starší prvý diel je aj Legacy unikátnym zážitkom, aký nemá vo svete filmu obdobu. Samotný dej síce neprináša nič nové a inšpirácia viacerými klasikami je viac než evidentná ale originál na tom nebol nijak lepšie a na deji pritom výsledok až tak nestojí. Zásadným rozdielom okrem logického technologického pokroku je však aj to, že kým Legay vo mne dokázal aj zásluhou hudby príležitostne vyvolávať emócie, až príliš avantgardne znejúcemu Tronovi sa to za celý čas nepodarilo. Aj to je jeden z dôvodov, prečo v mojich očiach predčí jednotku a zásluhou skvelého Bridgesa a Olivie Wilde dokážem odpustiť aj Hedlundovu hláškarskú neschopnosť. Je mi naviac viac než sympatické, že v dobe remakov a rebootov dokáže niekto aj po tak dlhej dobe s klasickým pokračovaním. Za to oba palce nahor.(4.3.2011)

  • StarsFan
    ***

    Dokonalý příklad převážení formy nad obsahem. Vizuální stránka je perfektní, tahle nápaditý obraz jsem neviděla snad od dob Sin City, bohužel příběhově už to tak slavné není. Počáteční vstup do digitálního světa s 'hrami' se mi líbil velmi, postupem času mě ale ta hlavní 'hra' aneb musíme se dostat k bráně, než se uzavře, přestala bavit. Podobně jako Marigoldovi mi ta digitální Jeffova verze přišla umělá, jako když modelka z titulní strany Playboye projede Photoshopem (chápu, že to byl nejspíše záměr), kdežto jeho skutečná, lidská verze byla cool (je příjemné slyšet, jak se jeho styl mluvy ala Big Lebowski ve dvou či třech momentech promítne i v Tronovi). Poctivé tři hvězdičky to kvůli zdlouhavému konci a dialogům na hranici debility (jak typické pro stamilionové filmy) nejsou, ale prostě... to svítí hezky.(20.12.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace