poster

Botostroj

  • anglický

    Giant Shoe-Factory

Drama

Československo, 1954, 101 min

Režie:

K. M. Walló

Předloha:

Svatopluk Turek (kniha)

Kamera:

Julius Vegricht

Hudba:

Jan Kapr

Hrají:

Vítězslav Vejražka, Vilém Besser, Eva Kubešová, Zdeněk Řehoř, Oldřich Vykypěl, Petr Skála, Ota Sklenčka, Marie Vášová, Rudolf Hrušínský, Božena Böhmová, Jarmila Kurandová, Oldřich Lukeš, J. O. Martin, Věra Benšová, Jan Skopeček, Jaroslav Toť, Ema Skálová, Otto Šimánek, Dagmar Drašarová, Karel Houska, Vlasta Fialová, Kamil Olšovský, Vladimír Řepa, Miloš Willig, František Peterka, František Vnouček, Hynek Němec, Gustav Hrdlička, Josef Chvalina, Rudolf Myzet, Josef Maršálek, Marie Pavlíková, Věra Váchová, Anna Pitašová, Zdeněk Šavrda, Zdeněk Jelínek, Antonín Klimeš, Miloš Vavruška, Oleg Reif, František Šlégr, Eva Marie Kavanová, Marie Nademlejnská, Josef Kotapiš, Svatopluk Majer, Bedřich Bozděch, Karel Pavlík, Zdeněk Hodr, Štěpán Bulejko, Arnošt Faltýnek, Jan Šmíd, Rudolf Široký, Libuše Zemková, Miroslav Homola, Emma Kovárnová, Karel Hovorka st., Václav Švec, Jiří Němeček, Jiřina Bílá, Miloš Liška, Jaroslava Panenková, Josef Bárta, Ljuba Benešová, Kamil Bešťák, Kamil Blahovec, Jiří Čeporan, Eva Foustková, Věra Joudová, Karel Kocourek, Ladislav Mandík, Přemysl Matoušek, Otakar Moučka, Jarmila Navrátilová, Miroslav Olejníček, Jan Pilař, Karel Maršálek, Luděk Pilc, Eugenie Podhorská, Jaroslav Radimecký, Ladislav Sedláček, Stanislav Sedláček, Oldřich Šmalcl, Eliška Velímská, Josef Vladimír Švec, G. Urban
(další profese)
  • Tommy.D
    odpad!

    Rozumím motivaci hodnotit film jak 5*, tak odpadem, ať už pro výpověď doby anebo pro nechutné překrucování skutečnosti. Asi ale nedokážu dát lepší hodnocení filmu, který si takhle nepokrytě bere do huby zrovna Pana Baťu.(30.6.2014)

  • honza7
    *

    Sám nevím, zda to byl jen zlý sen, či jen krutý omyl, že se tento film natočil. Nejdřív jsem si myslel (ano, čtete dobře, já myslel), že to bude nějaký dokument o Baťovi, ikdyž rudý obal mi říkal něco jinného... v určitých částí filmu jsem si i říkal, že namísto rudé barvy na obalu by měl být hákový kříž. Ovšem po scéně, kde se hlásalo, jak se kráásně mají v rusku mne přesvědčilo to, že rudý obal je zde na místě!! Taktéž otázka v podobě " Vy jste komunista?" "A kdoby nebyl!!" mě opravdu odrovnala... nevěděl jsem jestli se mám začít smát... nebo začít brečet. Inu ale má to i své výhody, za kterou uděluji celou JEDNU hvězdičku! A to dějepisnou aneb zde můžeme krásně vidět, jak totalitní režim zamíchal kartami i v kimenatografii. Každopádně toto je jiným slovem sprostota a už se psychicky připravuji, že mne čekají další "veledíla" (Rudá záře nad Kladnem či Nevěra ) a ty co ještě určitě vyjdou (otázka smát se a těšit se nebo brečet a bědovat?)(9.1.2010)

  • lena60
    ****

    Snůška nesmyslných a neuvěřitelných lží, jejichž cílem bylo zdiskreditovat a pošpinit osobu Tomáše Bati. Svatopluk Turek svůj agitační román Botostroj, který byl předlohou k natoční snímku, vskutku nemohl vymyslet lépe. Divák současný, obeznámený alespoň se základními historickými fakty, se u této nechtěně zdařilé komedie pobaví víc než královsky.(25.4.2010)

  • Akumulátor
    *

    Je až neuvěřitelné jak komunisté dokázali převrátit pravdu a ze slušného člověka, který se provinil jen tím, že byl úspěšný podnikatel, udělali nejhorší zrůdu a diktátora. Ve své době musela mít tato propaganda velký vliv. Vzhledem ke své úchylné zálibě v budovatelských a propagandistických filmech musím dát alespoň jednu *.(22.2.2010)

  • NinadeL
    *****

    Ve své horlivě vykonstruované snaze v podstatě jedna z největších komedií českého filmu. Díky nesmrtelnému triu Besser-Kubešová-Kurandová. Avšak po hlubším prostudování kristalická oslava kapitalizmu. Aneb s novodobým čtením filmu se děje totéž, co se stalo při uvedení muzikálu podle filmů Anděl s ďáblem v těle a Anděl svádí ďábla. Co mělo být za minulého režimu pranýřováno jako otřesná minulost, se dnes stává přirozeným pojítkem se současností. A je to skutečná paseka a skvělá filmařina. Hudba dech beroucí a Vít Vejražka v životní roli. Jediné, co mi opravdu vadí, je nedotažení příběhu Andrésovi Lojsky, která měla být po zásluze zesměšněna a potrestána. A samozřejmě dramaturgie scény rozchodu Mařky a Antonína, který se později divil, že neodjela, ačkoli jasně viděl, že vlak nestihla. Matičky chlebíček už nikdy nenazvu panskými hody, ale zvážím nihilistickou skočnou. Kdo neporozuměl napoprvé, že film zatočil více s Kerenským, než s batismem, tomu není pomoci ;) Protože jinak bude navrženo filmování, obušky a pěkně do vás. "Well, tohle je americký způsob života, chlapci!" V pokračování se bludná pouť změnila v Nevěru.(4.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace