Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Od hradu k hradu prochází jen s písní a z dávných časů obrazy si vysní…“ Dívčí hlas se nese pod klenbami hradu Kudla a neslyší jej nikdo, jen starý rytíř se smutnýma, laskavýma očima – Kornelius (J. Hanzlík). Celé dny vysedává před obrazem černovlasé mladičké krásky, o níž pověst říká, že když zapláče, kutálejí se jí po tváři pravé perly. Však i do rámu obrazu tajemné Perlové panny je zasazená veliká perla. Kornelius žije jenom pro svůj sen. A tato touha jej nakonec vyžene z hradu do světa poté, co mu černý rytíř Cyprián (R. Žák) ukradne milovaný obraz. Do Perlové panny se ale zamiluje i komediantský mládenec Vendelín (F. Blažek). Kdo najde krásnou pannu (K. Sochorová) a komu se nakonec zaslíbí? (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

Desmi 

všechny recenze uživatele

Jedna z pohádek, kterou nemusím vidět vícekrát. Z Kuklové udělali krávu, která ví, že je kráva a má z toho hroznou radost. Hanzlík je bodrým schizofrenikem, Jirák leje ligu, Pomeje hraje klasickou svini jako vždycky a Blažek hraje sebevědomého idiota, kterého bych okamžitě poslal na rande se zastřihovačem vlasů. ()

duddek 

všechny recenze uživatele

Nudná pohádka, kde se neustále buď mluví, nebo šermuje (zejména v tmavém prostředí). Děti to nemůžou chápat, sám jsem v mnoha chvílích kroutil hlavou (třeba když se všechny postavy náhodně sejdou v jeden čas v témže městě; co se stalo s čarodějem? proč Lucie s Vendelínem před obecenstvem leze po střeše? jako to, že se blouznivý neschopa Cornelius najednou v hospodě začne umět ohánět? atp.). ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Bez ohledu na své zřetelné slabiny PERLOVÁ PANNA představuje jednak určitý, zčásti úspěšný průnik žánrů (pikareskní román a pohádka s bájí), jednak jasná převládnutí nepřehlédnutelných pozitiv. Básnická atmosféra, zdařilá snaha o postižení drsností doby a jeden z mimořádných hereckých výkonů tradičně skvělého herce Jaromíra Hanzlíka netvoří zdaleka jejich vyčerpávající výčet. Základní idea - čest a poctivost vítězící, je-li třeba, i silou - rovněž působí v kontextu devadesátých let a jejich bledničkových postav téměř revolučně. Naopak děj jinak působivého díla retardují vedle ne zcela zvládnutého průniku žánrů neúnosně dlouhé a ve své podstatě zbytečné soubojové scény, za hranicemi pochopení je Lukavského papírem šustící postava a jen obtížně lze pochopit smysluplnost značné části scén s potulnými herci i pijáckých replik Jana Hartla a Oty Jiráka. Budí to dojem sporého námětu a snahy dodržet stůj co stůj potřebnou, předem objednanou dobu trvání. A se standardem, jehož úroveň je v polistopadovém kontextu vysoko nad průměrem doby. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Utrápená pohádka, která by mohla sloužit jako studijní materiál, jak netočit pohádky. Nejen že je příšerně natočená, tak je i nudná a divák u ní po celou dobu trpí. Herci hrají jako úplní amatéři, kamera je otřesná (například ve scéně, kdy jede v bričce rytíř Kornelius s tím cigánem, co nosí ženské hadry, tak je kamera namontovaná těsně před vozkou. Kamera zachytává půlku těla vozky a půlku těla koně, přivázaného vedle bričky). Nepovedlo se ani vkusně nasnímat místa, kde se točilo. Jsou to jen takové nic říkající záběry, které stejně divákovi nic neřeknou. Nejhorší je to na té zřícenině, kde je vidět jen občas nějaká ta zeď. Příběh je úplně o ničem a nejhorší na všem jsou ty tupé dialogy. Nechápu, jak v téhle hrůze mohl hrát Jaromír Hanzlík a dokonce to bylo promítáno v kinech. Vždyť tohle je ubohé i na obyčejnou televizní pohádku. [1836. hodnocení, 45. komentář, 42%] ()

StrYke 

všechny recenze uživatele

Tradiční české téma pohádky s tradičním zpracováním... Asi už tušíte, že to byla opět nudná blbost. To se dá poznat hned při prvních několika sekundách, kdy stačí vidět kvalitu zbytečného šermařského souboje a je jasné, co vás čeká. Suchá, ničím nezajímavá slátanina bez většího významu a se spoustou nelogických chyb - jak tvůrčích, tak filmových, a s mizernými hereckými výkony. Ale abych nepředbíhal, začnu hezky od začátku. Příběh zahrnuje hned tři strany, které se šikovně (snad jediný klad snímku) proplétají mezi sebe, a z toho dvě jsou dobré a jedna špatná. Samozřejmě mezi tu hodnou musí patřit také hezounek (bez většího talentu Filip Blažek), kterému po celý film nemůžete přát nic jiného, než smrt. Potom tu ještě máme již ohrané charaktery jako spanilá dívka uvězněná v domě svým otčímem (nijak zvlášť hezká Jitka Ježková) nebo zdá se šílený dědek, který měl však nakonec pravdu (poměrně dobrý Jaromír Hanzlík). Špatnou stranu potom tvoří zlý loupežník a jeho sluha - nenápadně připomínající dvojici z Les Visiteurs (u nás spíše známé pod názvem Návštěvníci). Už jenom po téhle stránce nás film nijak neoslní a nezaujme, a když potom loupežník hned v úvodu zapíchne pověstného šermířského mistra a potom ho náš hezounek, který mimochodem nejspíš nikdy předtím nedržel žádnou zbraň, porazí jenom blbým koštětem, tak se vám z toho chce vážně plakat. Spousta dalších nelogičností, jako třeba otčímský malíř (proč to dělal, jaký to mělo smysl, kam nakonec zmizel...) potom jenom film posílají čím dál tím víc do odpadu. Herecké výkony, jak jsem nicméně již výše zmiňoval, stály za tak velké lejno, že by po něm uklouzl i Jan Werich. Nejlepší výkon podává stále skvělý Ota Jirák, kterého jsem si asi hlavně oblíbil pro jeho dabérskou kariéru, a potom i trochu Jaromír Hanzlík, což však už není žádná sláva. Prostě děs a běs, nic tu nefunguje a jestli jo, tak to musí mít režisér nebo scénárista v hlavě fakt hodně popletený. Nebýt pana hezounka by to mohlo být na tři hvězdičky, ale s ním.. může být rád, že jsem mu nedal Odpad! a nepoložil mu lejno na rohožku. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Pohádka byla natáčena převážně ve Vlašském Dvoře v Kutné Hoře. Mezi dalšími lokacemi lze poznat Pražský hrad a hrad Točník. Exteriéry pak byly pro změnu natáčeny na Slapech. (rodo)

Reklama

Reklama