Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co všechno se může stát na jedné svatbě, aneb Dobří lidé nemohou dělat špatné věci... Příběh celovečerního hraného filmu scenáristy a režiséra Vladimíra Drhy se odehrává v poválečném období konce čtyřicátých let, ale časové určení tu není tak podstatné, neboť pohled filmařů se soustřeďuje na ryze soukromý svět hrdinů. Všechno dění je zarámováno do jednoho sobotního odpoledne a podvečera, kdy se ve vysočanském činžáku o pěti partajích koná svatba. Výborně napsaný příběh je ohlédnutím dospělého muže na chvíle jeho dětských let. Je to pohled plný jemné nostalgie a humoru. Drobné individuální osudy uzavřeného mikrosvěta jsou díky ztotožnění se s hlavním hrdinou vnímány v širším kontextu smyslu lidské existence. Film se vrací k tématu rodinných kořenů a vazeb, dávné sousedské pospolitosti, dávno již nepulsujícím vášním a citům, k identifikaci s naší minulostí, kdy na dlouhá desetiletí mizel jeden svět a začal se utvářet zcela jiný, přičemž odlesky obou nás provázejí ještě dnes. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (30)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Už jsem to tu psal dříve a dokonce se možná budu opakovat. Někdy a možná je to jen intuice, ale už podle úvodních titulků odhadnu zda se bude jednat o dobrý film, nebo nikoliv. Tady se mi titulky od začátku prostě nelíbily a odporný byl i hudební pokres míchající v sobě původní nahrávky z třicátých let s jakousi syntetyzátorovou hrůzou ve stylu osmdesátek. Něco takového vložit do filmu z roku 2000 chce buď velkou odvahu nebo hodně zastydlého hudebníka v určitém stylu hudby což Kratochvíl je. Bohužel swing a moderní jazz zas tak nejdou dohromady a chce-li někdo vykouzlit podkres ke vzpomínkovému retro filmu, je tam jakýkoliv moderní element výrazně rušivý. Ono je to s těmi retrospektivně natáčenými filmy těžké. Nejde jen o rekvizity a dobové lokace, divák tomu musí uvěřit. Řada režisérů navíc točí nějakou vlastní vzpomínku a tam nikdy není zaručeno, že když natočí sklep, podobný tomu do jakého se báli chodit coby caparti pro brambory i uhlí, bude stejně působit i na diváka. Chce to pak něco víc, kumšt. Pro mně je klasickým výborně zpracovaným filmem Všichni moji blízcí. V Postrništi bos už to lehce skřípalo, ale zde to byl vyloženě průšvih. Početí mého mladšího bratra je hlavně divákův porod. Děj je nemastný, neslaný. Příběhy z jednoho dvorku mohly být stejně okuzlující jako seriál Byl jednou jeden dům, protože žánrově je to skoro stejné, ale tady se pozná ten rozdíl ve vedení herců i to jak je stavěn scénář. Navíc široce rozkročený jandák s přihmouřeným pohledem a kulatými brýlemi své ,,vzpomínky'' do kamery doslova recitoval a fakt to nevypadalo, že vzpomíná na starém dvorku na rodinu, sousedy a dětsví... Zaujal mně hlavně mladý Hána, protože to je asi nejstarší film co jsem s ním viděl. A mám dojem, že i na bartoškovi byla vidět ta znuděnost bez herectví... Zkrátka tahle záležitost, která by se také mohla jmenovat - Kterak se mi spustila mamka, byla hodně hodně slabá. Dávám tedy za 2 Boží milosti, ovšem bez cukru... * * ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Hrát v tomhle filmu a potom o něm říkat, že se nepovedl, to není v naší zemi příliš časté. A právě řada herců, co zde hraje, tak natáčela i další film od V. Drhy, prý v naději, že se jim podaří dosáhnout zlepšení. Tenhle film byl natočený zhruba za 15 milionů a to v roce 2.000. tehdy se mohly tyhle peníze použít raději na postavení 15 pěkných bytů, ve kterých mohlo bydlet zhruba 25 - 35 lidí! Takže "Umění je pro lidi, ale taky proti nim". Nic proti tomu, kdyby ty peníze nedávala CT, tedy veřejná instituce. ()

Reklama

RonaMidu 

všechny recenze uživatele

chtě nechtě se mi vybavovalo srovnání s filmy na podobné téma z těch dob a ne-e.... asi proto jsem si místo sledování děje všimla hlavně třeba toho,že když maminka věšela v kuchyni prádlo,při několika záběrech těsně po sobě visely podvlíkačky pokaždé úplně jinak...mimochodem,moje cítění pro věšení prádla vůbec úpělo při pohledu na její práci :-)...bez ohledu na to,že D.V. se mi líbila už jako Leontýnka ()

Radko odpad!

všechny recenze uživatele

Jediné zaujímavé na Počatí môjho mladšieho brata bolo postupné zhoršovanie deja aj jeho spracovania. Aká-taká snaha zaujať v úvode sa rozplynula v historke, tematizujúcej ľudovú legendu, rozprávanú hrdinami po krčmách i internátoch vo forme rôzne variovaných historiek. V týchto historkách figuruje svadba ako jedinečná a zároveň pomerne jednoduchá príležitosť na poriadnu mrdačku s niekým z mladomanželského páru. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Tohle nostalgické vzpomínání beze hran bývá vošajstlich, ale evidentně se mu těžko odolává. Drhův film mi z neznámého důvodu připadal snesitelnější než třeba stejně starý Podzimní návrat. Asi že tu vypravěčovo dětské já nemá zas tolik prostoru a důležitý je tam hlavně ten barák. Možná Početí úplně nepotřebovalo velké plátno, ale krátkometrážní dokument O malém světě z roku 1967, který je vkomponován na začátek jako ustálený předfilm, si ho zaslouží. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Vysoký činžák, kde se děj filmu odehrává, byl točen v Kroměříži. (VN85)

Reklama

Reklama