poster

Výlet

Komedie / Drama / Road movie

Česko / Slovensko, 2002, 100 min

Komentáře uživatelů k filmu (192)

  • Houdini
    ***

    Český Lev 2 : Herečka HR - Iva Janžurová, Scénář + 6 nominací: Nejlepší film, Režie, Herec HR - Igor Bareš, Herečka VR - Theodora Remundová, Kamera, Kostýmy(3.9.2004)

  • Lima
    ***

    Zajímavá a vtipná zápletka s tatínkovým popelem, okořeněná občas vtipnými dialogy jakoby odkoukanými ze života. Za zmínku stojí herecké výkony Ivy Janžurové a Naďi Kotrsové v roli maminky.(1.9.2002)

  • Galadriel
    *****

    Některé situace mi sice přišly trochu absurdní (jen malinko), ale celé je to vyprávěno neuvěřitelně lehce, jako ze života, že uvěříte všemu, co vám tady Alice Nellis naservíruje. Moc pěkný a příjemný film.(4.7.2004)

  • Gemini
    ****

    Tady to Alice Nellis skutečně vychytala. Ačkoliv je otázka nakolik je to její zásluha a nakolik těží z (jak jinak než) vynikajícího výkonu Ivy Janžurové v interakci s jejími skutečnými dcerami. Igor Bareš se taky nenechal zahanbit, a zalidněnost zvláštními postavičkami je přesně taková, jaká by vás napadla u sloganu "Road movie po česku, po žensku". Kdybyste si ten slogan měli představit v tom nejlepším smyslu, samozřejmě:) Mně to víc než vyhovovalo. 80%(20.6.2014)

  • Tosim
    *****

    Filmy Alice Nellis vyprávějí o o lidských, potažmo rodinných či partnerských vztazích a mají jen minimum děje. Dívám se na ně, tohle všechno mnou proplouvá a při závěrečných titulcích zjistím, že se mi to líbilo :-) Tohle platí o Ene Bene i o Výletu - někdo může namítnout, že je to stále to samé (zvlášť při podobném obsazení), mě to ale tak nepřipadne. Tenhle argument podpírá i vynikající Igor Bareš, černočerný humor a Theodora...která je...kočka ;-) Navíc s paní Ivou Janžurovou jsem měl možnost se osobně setkat, je to příjemná, zajímavá herečka, vůbec se nedivím, že si vybírá takovéhle netradiční a přitažlivé herecké příležitosti!(6.1.2004)

  • Matty
    ****

    Už to nepůsobí tak přirozeně jako Ene bene, ale Nellis opět prokázala svůj talent pro psaní trapně jednoduchých každodenních dialogů. 85%(17.4.2006)

  • gouryella
    ***

    Bohuzel tento film se mi narozdil od reziserciny prvotiny Ene Bene moc nelibil – druha pule mi pripada prilis prekalkulovana.(31.7.2002)

  • Renton
    ***

    Scénář: Alice Nellis .. Po filmu Ene Bene jsem byl natěšený i na tento film, ale ve výsledku jsem byl trochu zklamán. Možná to bylo moje přehnané očekávání. Nakonec vlastně nevím čeho.. Ale určitě to stojí za zhlédnutí, Alice Nellis totiž za kamerou umí a Janžurová před ní jak by smet!(12.3.2004)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $165,161(31.10.2008)

  • Radek99
    *****

    Druhý celovečerní film svérázné a talentované režisérky Alice Nellis je skutečným překvapením - plnohodnotný, dospělý a hluboký film, tahle psychologická road-movie. Symbolická česko-slovenská cesta z Rakovníka do Nového Mesta nad Váhom, spojující duchovní prostor nejen hrdinů tohoto filmu (opět symbolicky (i vtipně) usazených do dvou epochálně i generačně různorodých osobních automobilů), ale i zhruba 15 milionů obyvatel více než 70 let trvajícího státního celku, je prezentována jako výlet, všichni ale jistě cítí, že v tomhle případě šlo o něco mnohem závažnějšího. Motiv daleké cesty je jedním ze základních témat naračního světa všech civilizací a i tady slouží velmi zajímavě v rovinách možné interpretace. Alice Nellis má nadto obrovský talent odpozorovat běžný, všední hovor a přetransformovat ho do podoby scénáře, který je navíc skutečně excelentní, krásně vypointovaný a vpravdě nosný a zábavný... Nedílnou částí filmů Alice Nellis je nádherná kamera, zde charakterizovaná dvěma typickými záběry - ,,plakátovým" celkem (ponejvíce zeleně tónovaného obrazu) rámovaným dopravní komunikací a polodetailem tváře některého z hrdinů. Převažujícím je rys civilnosti, což podtrhují i herecké výkony všech aktérů - jestli se Alici Nellis v tomhle filmu něco podařilo především, pak to bylo přesné herecké obsazení úplně všech hereckým partů. Velký cameback jedné z nejlepších českých hereček všech dob Ivy Janžurové je dokonalý, zdatně jí sekundují i její dvě dcery, Igor Bareš je typově přesný, atd. atd. Výlet se Alici Nellis zkrátka vydařil a výstižně ho lze charakterizovat citací textu písně Oldřicha Janoty, jakož i prastaré buddhistické moudrosti: ,,I cesta může být cíl..."(21.11.2006)

  • Oskar
    *****

    "Lubko, zapni si ten gombík." Výborná černá komedie plná dějových zvratů, kterou přesně vystihuje její slogan "Co si doma neřeknete, dozvíte se cestou." Ještě lepší než Ene bene.(23.2.2003)

  • tron
    ****

    „No, hlavně, že nám umíš to jídlo TAKHLE zpříjemnit.“ Nemyslím si, že ženy režírujú inak, ako muži. Ono je to skôr o povahe, než o pohlaví. Ale niečo pravdy na tom asi bude. Pocítil som to pri pozeraní VÝLETU Alice Nellis, ktorá zrežírovala vlastný scenár a i vďaka kvalitnej hudbe tomu dodala atmosféru, akú by muž v danom príbehu (možno) nenašiel. K hereckým výkonom putujúcich nemám čo dodať (dámy odpustia, najviac sa mi páčil Igor Bareš), len dodám, že slávne cameo roličky ma nerušili; naopak, paradoxne ma rušili nesympaticky amatérske výkony nehercov (napr. obaja mladí colníci). Páčili sa mi dialógy aj hlášky, páčili sa mi postavy, vzťahy, aké medzi nimi boli, bavil som sa, smial som sa a možno sem-tam aj slza vytiekla. Páčilo sa mi, že Nellis je niekde inde, ako iní scenáristi a kým oni by uprednostnili tuctovú hádku, u nej sa postavy posadia a normálne nenormálne sa budú rozprávať. To je super a uvítal by som to vo filmoch častejšie. Občas to jemne stratí tempo, ale i tak veľmi fajn. P.S. Nové Mesto nad Váhom (pôvodne sa malo jednať o Starú Turú) je vo filme zobrazené pomerne skreslene. Viem, o čo tvorcom išlo, ale i tak je to rana pod pás (väčšina záberov pochádza z v tom čase veľkých rozostavaných úsekov - rozsiahlo brutálna rekonštrukcia celého námestia, administratívna výstavba tzv. „Zelenej budovy“).(28.5.2011)

  • EdaS
    ****

    Alice Nellis je neskutečně vyzrálá scénáristka i režisérka. Úžasný film o skutečném životě.(1.1.2004)

  • Flipper
    odpad!

    Áno, presne preto som neznášal rodinné výlety. Citové peklo, odsudzovania, hádky, rozbroje, deti trpia atď. Počúvať nejaké emočne labilné ženské, ktoré si riešia komplexy a traumy, odsudzujú rodičov pre zlú výchovu a ich matky, ktoré krútia ústami nad bezmocnosťou fakt je psychiatria, ktorú zažívať nemusím (a to som mal dobre detstvo nebojte). Potom sa pár lepších dialógov, ošpliechanie bahnom zapadne prachom, keď o chvíľu na programe dna ďalšie hádky. Už som túto rodinnú telenovelu chcel vypnúť no zrazu ajhľa Slovensko! Ak neznesiteľnej rodinke sa pridali pridrbaní policajti a cigáni oh áno to je to pravé orechové čo nás charakterizuje... skoro som zabudol... haha vtipné(10.9.2010)

  • dobytek
    **

    Tak tohle byl hodně nudnej výlet. Na těch několik málo podařenejch vtipů připadá zhruba stejnej počet vyloženě trapnejch momentů. Ale zvládnul jsem to dokoukat na jeden zátah. I když u toho natahovanýho a překombinovanýho závěru už jsem jenom odpočítával minuty do konce. Jinak celkem slušně zahráli Bareš s Janžurovou. Naopak dcery Janžurový moc hereckýho talentu nepodědily. Obzvlášť ta tlustá. A opravdu nepochopim, jak může někdo natočit takovou blbost, že slovenský celníci dokážou z malýho techničáku vyčíst, kdy bylo auto na emisích. 35%(18.1.2014)

  • Brouk
    *****

    Mučte mě, zabte mě, ale to je film ze života... Jako kdybych byl doma... Tenhle krásný film ze života má možná své mouchy, ale je príma. Nic víc nic míň... jen tak dál Alice....(19.9.2004)

  • Lynn
    ****

    Moc povedená česká komedie, hlavně ten konec je dokonalej. Alici Nellis nelze než zatleskat.(20.2.2004)

  • viperblade
    **

    Nestačím se divit, jak je zde tenhle film obdivován. Opravdu nechápu, co všichni vidí např. na scénáři, který by se dal charakterizovat starým příslovím "Ženy nevědí, co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou." Jediné, co stojí za zmínku, jsou skvělé výkony Igora Bareše (jeho monolog před koncem by se měl vytesat do kamene!) a Ivy Janžurové. Nebýt těchto dvou, sotva najdu nějakou pozitivní věc na tomhle snímku, který se tváří, že je ze života, a přitom v něm není jediná postava, která by neměla starosti. Ne, nemám před očima růžové brýle a ano, chápu, co tím režisérka a scénáristka Nellis chtěla říct, ale takhle černobíle podané se mi to prostě nelíbí. A to ani nemluvím o tom, že ten film má asi 50 konců. Vždy jsem měl pocit, že tohle by byl super konec, ale film pokračoval dál, za pět minut jsem si řekl „Tak teď, to by byl super závěr…“ a zase pokračoval. Jakoby ani sama Alice nevěděla, kudy kam a vždy se na poslední chvíli rozhodla přidat minuty navíc. Sorry, ale tenhle Výlet si už fakt nedám. 40 %.(1.4.2011)

  • Skejpr
    ****

    Výlet byl ve své době zjevením. Alice Nellis se totiž ukázala jako mimořádně schopná práce s charaktery a tvorby uvěřitelných životních komplikací a mezilidských konfliktů. A také objevila pro český film Igora Bareše. S opakovaným shlédnutím ten film již nepřináší nic nového, kvalitní řemeslo je to ale stále...(7.7.2010)

  • sud
    ***

    Iva Janžurová prostě pořád dokazuje, že je skvělá herečka s darem od pána Boha. To se ovšem nedá říci o jejích dcerách. I když pominu fyzickou stránku (fuj!), obě byly nevýrazné až běda. Jinak Igor Bareš byl skvělý, ostatně taky jako vždy. Alice Nellis určitě točit umí, ovšem po scénáristické stránce to vázne. Chvílemi dost. A dalo by se říci ořepanou frází: První polovina nemá chybu, druhá jich má spousty. I humor u mě fungoval tak na 50%. Jisté je, že "Výlet" je dobrý film a určitě jeden z našich lepších porevolučních filmů. Kdyby se více zapracovalo na druhé polovině a scénáři jako takovém, mohlo z toho být víc, než 65%, na které to já vidím.(24.8.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10