poster

Hadewijch - mezi Kristem a Alláhem

  • Francie

    Hadewijch

  • Slovensko

    Hadewijch - medzi Kristom a Alahom

Drama

Francie, 2009, 105 min

Režie:

Bruno Dumont

Scénář:

Bruno Dumont

Kamera:

Yves Cape
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jellini
    ***

    Měl jsem problém s druhou polovinou snímku, která mi připadala pramálo provázána s tou první. Jakoby v prostřed filmu chyběla nějaká zasadní scéna + to bylo i tím, že jsme přestali vnímat film skrze hlavní hrdinku, film chtěl být najednou "objektivní" (a na konci se zase vrátil do původní subjektivní roviny). Chvílema je dost čitelné Dumontovo manipulování a v některých pasážích filmu i jisté zjednodušování (si) situace (scénáristicky). Formálně je ale film zajímavý a dostatečně jiný než většina současných filmů. Nejzajímavější zůstává, jaké otázky tento film vyvolává a jaká témata film otvírá. ... Měl jsem možnost ze záznamu a s překladem slyšet několik interview s Dumontem, která mi ale odkryla, že on sám svůj film vnímá a většinu věcí ve filmu čte naprosto jiným způsobem, než jak tomu bylo u mě a u několika málo lidí, se kterými jsem o filmu mluvil. + v jednom z interview "dovysvětloval" myšlenku z filmu o zodpovědnosti člověka, který žije v demokracii, který chodí k volbám. Ve filmu je myšlenka velmi lehce nadhozena a těžko bez dalších indícií samostatně domyslytelná. To mě trochu mrzí, klidně mohl jít v "řečnění" dále.(25.10.2011)

  • Flakotaso
    ****

    Škoda že tam Dumont začal ve druhé půlce motat ty obligátní otázky o náboženství a terorizmu. Já osobně na to nejsem v čistě artovém filmu vůbec zvědavý. Do té doby to bylo čiré vizuální obžerství bez obsahu a to přesně od Dumonta chci a očekávám. Na to ostatní se můžu dívat ve zprávách každý den.(22.1.2012)

  • Rosomak
    *****

    Zjistil jsem, že jsem po první projekci film vůbec nepochopil. Vzbuzoval ve mě velmi ambivalentní pocity, ale až na podruhé mi došlo, že je to součást promyšleného Dumontova konceptu. Podobně si pohrává s divákem i ve svých předchozích filmech, ale až nyní jsem se nechal chytit na vějičku. - - - Téma soužití křesťanství a islámu je zde spíše podružné a na případech obou duchovních cest se vykresluje spíše to, co mají obě tyto náboženství historicky společné: radikalitu a určitou dávku fanatičnosti, která je (a byla) vlastní řadě jejich stoupenců. Bruno Dumont nemá očividně zájem jakoukoli ze stran démonizovat, ale spíše se snaží poukázat na obecné rysy náboženství, které se mohou stát velmi nebezpečnými. Obzvláště v kontextu současné islamizace Evropy jde o zásadní příspěvek do kulturní diskuze, kde islám není zobrazován jako něco apriori špatného. Pozici režiséra můžeme vylíčit jako varování před čímkoli extrémním, přesně v duchu Aristotelovy etiky, která říká, že všechno by mělo být „tak akorát“. Varuje především před „náboženstvím pro náboženství“ – sebezahleděným principem, který je přítomný u obou duchovních cest.(8.1.2011)

  • T2

    Rozpočet $4,6milióna(8.8.2010)

  • Ony
    *

    Ach ten francouzský art... Nemyslete si, mně nevadí, že se v těchhle filmech nic neděje. Mně vadí, že to nic dělají postavy s naprosto nepochopitelnými charaktery i problémy, a to v nekonečně dlouhých statických záběrech. Dobrala jsem se několika zajímavých momentů (motiv těla a fyzické blízkosti), ale ta zacházka kolem náboženství mě dost unavila. (Je docela možné, že se mi to rozleží a ještě někdy pohnu hodnocením, ale těžko říct kterým směrem.)(15.10.2009)

  • - Cena: MFF Toronto 2009: Cena FIPRESCI. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace