Reklama

Reklama

VOD (1)

Eli putuje postapokalyptickým světem a neustále bojuje s nejrůznějšími gangy, některé z nich jsou i kanibalové. Celou dobu mu dělá společnost jedna kniha, ale on ji nikomu neukazuje. Eli jednoho dne dorazí do města, kde si chce nechat nabít jeden přístroj, ale to bude trvat hodiny. Jde tedy do baru, kde chce vodu, ale než mu ji krásná Solara donese, začnou se tam s ním prát místní. Eli všechny zabije, což udělá dojem na místního „starostu“. Carnegie mu nabízí práci, ale Eli ji odmítá s tím, že musí jít dál na západ. Carnegie ho přesvědčí, aby zůstal alespoň jednu noc. Eli dostane najíst a napít a Carnegie mu dokonce pošle Solaru, aby se s ním vyspala. Eli ale Solaru odmítne, jenže ona zase odmítne odejít, protože její matka žije s Carnegiem a on by jí ublížil, pokud by úkol nesplnila. Solara bude klidně spát na zemi, jak sama nabízí. Eli se s ní podělí o jídlo, ale před jídlem se společně pomodlí. Solara si všimne i toho, že má Eli u sebe knihu. Následujícího dne se Solara vrací k matce a před snídaní se s ní pomodlí. V tu chvíli Carnegiemu dojde, že Eli má u sebe Bibli, což je kniha, po které už velmi dlouho pátrá a za kterou mnoho lidí zaplatilo svým životem. Carnegie okamžitě běží k Elimu, ale ten je už pryč. Carnegieho muži zastihnou Eliho ještě ve městě, ale on je skoro všechny zabije a Carnegie je navíc postřelen. Eli míří z města a přidá se k němu Solara, ale on ji odstrčí. Solara ale pokračuje sama a málem ji zabijí kanibalové. Eli ji zachrání a přibere ji k sobě. Dvojice se na noc utáboří v bývalé chladicí věži jedné elektrárny a Solara konečně vidí Bibli. Chce ji vzít do ruky, ale Eli jí to nedovolí. Dalšího dne pokračují v cestě, ale Carnegie a jeho lidé jsou jim v patách... (TV Prima)

(více)

Recenze (1 124)

POMO 

všechny recenze uživatele

Na akčný film málo akčné (súboje na nože sú dva, trvajú sotva minútu a nie sú fyzické, skor iba ikonické; + jedna statická prestrelka). Na drámu s posolstvom detinsky prvoplánové, s niekoľkými WTF momentami (Washingtonova nepriestreľnosť, oslie mostíky v deji, rozpačitá a hlavne zbytočná minipointa v závere). Postapokalyptická atmosféra je silne závislá na rozpočte filmu, talent režisérov na ňu nestačí (výrazne drahší Terminator Salvation bol pri všetkej svojej hlúposti oveľa viac sexy). Herci nemajú čo hrať, diváka nemá čo poriadne pobaviť. Ak som dal strhujúcejšiemu a vizuálne i obsahovo zaujímavejšiemu I Am Legend tri hviezdy, tu musím ostať pri dvoch. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Sotva se Jean-Paul Dvojka odebral k Řediteli, narazil si Torquemada tiáru frajersky do čela, svolal meeting Vatikánského knižního klubu a sprcal je na tři doby za nedostatečnou propagaci Firemního almanachu. A voilá, katolické "Bojiště země" je na světě.... Dvouhodinová reklama na Bibli přínosná, jako zákaz použivání kondomů v Africe a zábavná jako celibát. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Kniha přežití je velkým zklamáním. Za kamerou totiž stáli bratři Hughesovi, kteří mají na svědomí nejen vizuálně skvělý film Z pekla. Jenže při veškerém jejich talentu a schopnosti vybudovat ponurou atmosféru a stvořit vizuálně zajímavé dílo chybí jejich snímku pořádný příběh a bez něj se film tohoto ražení zkrátka neobejde. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jedna z omylem nejsměšnějších WTF blbostí, které jsem letos viděl. Atmosféra ujde, herecké výkony také, ale problém nastává už v tom, že nejsem schopen se přenést přes zápletku, které je totálně nesmyslná a z (náboženského) prstu vycucaná, ani přes její vyústění, které už je pouze a jednoduše zcela debilní. Dialogy šustí papírem (Biblí), Denzel bojuje líp než Chuck Norris a The Book of Eli mi připravila vskutku otravný filmový zážitek. 30 % ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je zajímavej asi jako zpráva, že v jihovýchodním Vietnamu zlevnili jabka. Na začátku je chlap v lese, ve kterým velmi teatrálním způsobem zabije jakéhosi křížence kočky a velké konzervy. Pak je střih a chlap - turista si to štráduje silnicí, cestou potká nějakou bandu imbecilů, tak je sejme a jde dál. Pak je střih a turista je ve městě, kde si dojednává nabití mobilu. Pak je střih a turista je u baru kde si dojednává láhev vody, je mu řečeno že láhev vody je drahá záležitost, tak hodí na na bar upocenej šátek ze svý hlavy, barman koukne a drsně zasyčí, ještě přitlač a turista skutečně přitlačí a přihazuje prošoupané špinavé rukavice, pak následujou významný pohledy, který mají zřejmě nazančit, že turista za vodu opravdu velmi draze zaplatil. Pak se ukazuje, že jsou v hospodě samý imbecilové a tak je turista všechny sejme. Pak se na scéně objevuje druhý hovado, který pro změnu sbírá knížky, zřejmě vášnivej čtenář. Vášnivej čtenář zjistí, že turista má taky nějakou knížku, tak jí chce. Turista jí odmítne vášnivýmu čtenáři dát a radši zmasakruje větší část čtenářovi bandy. Turistu to už nebaví a chce jít na další procházku. To se ale nelíbí vášnivýmu čtenáři a zaúkoluje svýho pohunka ať turistu zastřelí. Pohunek vystřelí a turistu trefuje do zátylku. Čekalo by se, že se turista skácí k zemi, ale kdepak, turista se v klidu otočí, kulka nekulka, zamíří přímo na pohunka, který je od něj tak na 50cm a vystřelí. Čekalo by se, že pohunek tu kulku musí jasně slíznout ,ale kdepak pohunek stojí jak kdyby se nechumelilo dál, za to vášnivý čtenář se zničeho nic začne svíjet v bolestech. On je sice několik desítek metrů od pohunka, ale koho to sere, prostě kulku slíznul vášnivej čtenář a hotovo, kdyby se v tu chvíli ve filmu objevil Vlasta Burian, nedivil bych se. Po téhle střelecké vychytávce se turista otáčí a definitivně odchází na další procházku. Zbytek filmu nemá ani cenu popisovat, protože se nese ve stejným duchu, jak ze strany turisty, tak ze strany vášnivýho čtenáře. Ovšem pozor !!!! Jako zlatý hřeb večera přijde finální rozuzlení a to je v kontextu s přechozím dějem tak blbý, že kdyby žirafa porodila jahodovou zmrzlinu bude to mít větší logiku. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Neštvalo ma to, práve naopak. Denzel je cool, akčné scény ma bavili, dialógy zostali bez väčších porcií stupidity, postapo výprava a atmosféra slušná, westernové odkazy (jeden zloduch si píska Morriconeho) potešili. Kresťanská zápletka nie je ani tak blbá, či vtieravá, len nešikovne podaná (zľahka cez hranu), takže diváci, ktorých táto téma provokuje, film automaticky odmietnu. Záverečný zvrat som vedel vopred, takže mi neprišiel nelogický, pretože nám je počas celého filmu mnohými náznakmi predhadzovaný pred oči. Skrátka, zďaleka nie taký zlý film, ako vám niektorí budú tvrdiť. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Chápu, proč se Joel Silver snažil prodat tenhle film jako velkolepý akční post-apokalyptický nářez. Když mu Hughesové předložili finální sestřih, muselo mu být jasné, že nalil osmdesát mega do něčeho, co by se mu nevrátilo do konce života. The Book of Eli je docela netradiční road movie, která v symbiotické poloze audio/video má až meditativní účinek. Zvláštní, že i těch pár bouchajících momentů (které se pak všechny zběsile nastříhaly do traileru), k tomu všemu pasuje a neruší. Jediná výtka tak směřuje ke scénáristovi, jemuž občas smysluplnost děje uniká mezi prsty. Škoda, že dle výsledného hodnocení kolem mnozí čekali dalšího Terminátora s bonusem šokující pointy, kterou přitom odhadnete z nástřelu děje (a plakátu), tudíž nemá smysl se tím chvástat. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

(Varování ministerstva kultury: Tento komentář může obsahovat spoilery.) Tenhle film neměl nikdy šanci v našich končinách prorazit - poselství Bible tady oslovuje rozhodně menší procento obyvatelstva, než v USA. A když se z filmu stane v podstatě náboženská reklama, málokdy to ději prospěje, i když se tvůrci snaží okolo toho biblického těsta vařit nějakou rádobyzajímavou omáčku. Málo akční, málo dramatické, málo dobrodružné, málo sci-fi, prostě málo všeho. Denzel Washington de facto nic nehraje, jen jde a jde, ojediněle si s někým (sakra krátce) zabojuje a jinak jen deklamuje "slovo boží". Mila Kunis jako že na pokoukání budiž, ale tím je její role také jaksi vyčerpána. A Gary Oldman hraje prostě něco na způsob přerostlého umíněného děcka, které se snaží vyřvat si svou hračku tak dlouho, až nasere všechny, ale úúúplně všechny (myslím ty, co přežili). Tak trochu chápu, co chtěli tvůrci naznačit - že i v případě apokalypsy se přeživší budou potřebovat chytit nějaké jistoty. Jenže tohle téma lidi možná reálně osloví, až k té apokalypse dojde... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Původně mě ta křesťanská propaganda hrozně srala. Denzel s ní chodil od ruiny k ruině a každýmu cpal knihu, která dokáže odpovědět na všecky otázky. Jenže celá tahle reklama na církev, Ježíše a jeho spasení se odehrávala v tak luxusním prostředí, že špatně hodnotit prostě nemůžu. Akce byla totiž špičková. Denzel ze sebe vysoukal to nejlepší, co dokázal a mělo to energii, jako dlouho žádný takový film. Nedávno jsem například viděl Cestu, a ta, i když se odehrávala v podobném světě, nudila jako blázen. Nevím proč, nedokážu to pochopit. Sám rád čtu knihy z takového světa a vidět filmy také není na škodu. Pár takových už je. Ten pocit, že jste na světě sám nebo že je pár lidí a zbytek jsou mutanti, nebo sráči je zajímavý. Dá se z toho hodně vytěžit. Už jenom proto bych tu křesťanskou myšlenku v tomhle filmu nezahazoval. Ono to vlastně mělo důvod. Kniha přežití je tak hodně zajímavý film, který dokázal to, že se o něm mluví. A to je dobře. Když se o filmu mluví je lepší, než aby zapadl do šedivého průměru. Což zdejší uživatelé s přehledem dokázali. Většinou v tom ale hledali něco více, protože ten film k tomu nabízí. Ona myšlenka celého příběhu totiž nutí zdejší všeznalce nad filmem přemýšlet a stejně nakonec vysledují, že to je velká zhovadilost. To já nad filmem nepřemýšlel, prostě jsem si užíval vizuální orgasmus, a taky to nakonec tak vypadá. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $80miliónovTržby USA $94,835,059Tržby Celosvetovo $158,750,817Tržby za predaj Blu-ray v USA $18,207,921 //počet predaných kusov 550,466Tržby za predaj DVD v USA $42,702,508 //počet predaných kusov 1,871,484║ Vo svojej podstate to je neskutočná samoúčelná záležitosť, kde hľadať nejaký hlbší zmysel príbehu je asi zbytočné, hlavne že to je dobre sfilmované na čele s tajomným pútnikom v podobe skvelého Denzela Washingtona, ktorý celý film drží nad vodou, akcia zaujme, hudba fajn, tmavý/ šedý filter zo začiatku strašne otravuje ale postupne som si naň zvykol. Gary Oldman je tu na nespoznanie, stále som váhal či to je vlastne on. Film tipovo ako Cesta ale určite je omnoho pútavejší. /70%/ ()

imf 

všechny recenze uživatele

Drsný Denzel a vizuál, koupený z druhé ruky od borců za kamerou Terminator Salvation, drží nad vodou tuhle postapokalypsu, ve které místo zombie řádí nemytí motorkáři, degeneráti a pár nadržených knihomolů. Scénář vypadá jak vlhký sen dvanáctiletého kluka z katolického internátu, akční scény jsou sice vyžehlené, ale nastrkané do děje jen tak, aby se neřeklo a zbytek času zabírá pouhé bloumání po rozbořené Americe, které je sice hodně fotogenické, ale jen minimálně ždímá svůj potenciál (atomovou válku vnímáte jen mimoděk, Denzel mluví v hádankách, což je zbytečné, protože o původu jeho tajemné knihy je jasno během několika minut). V závěru už se to zvrhne v neředěnou vírologii, jak za časů Bojiště Země. Od fiaska ale snímek drží sympatický hrdina a jistá ruka bratří Hughesů. Přesto mi asi dneska nedá spát, proč to celé nemohlo být trochu hlubší, chytřejší, akčnější a méně průhledné. Jeden z těch filmů, u kterých klesáte na hodnotící stupnici i proto, že jste na autory naštvaní za to, jak slibný koncept zahodili. Tentokrát do biblického žvatlání, naivních podtextů a triviální pointy. Škoda... další Šílený Max už by se docela hodil. (5/10) ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Všichni víme, co má vzadu v baťohu za knihu. Všichni víme, že světem, kterým bude procházet, by jsme projít nechtěli a možná ani nedokázali. Všichni víme, že Denzel je borec. Ale jaký bude film? Mě bratři Hughesové nezklamali ani maličko, film zvládli, atmosférou, prostředím, herci... Vše sedí, jak má a potenciál využívá do poslední kapky. Ovšem, jak na to tady koukám, většina ostatních uživatelů asi čekala post apokalyptického Kmotra za pár dolarů:) Takže já zase jednou spokojeně odcházím o dům dál... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Umění se odlišuje od kýče tím, že v něm autor podstatu svého sdělení více či méně zakóduje a volba kódu pak umožňuje většinou různorodou interpretaci, kdežto kýč bývá nekódován a sdělení je na první pohled jasné. U Knihy přežití bratrů Hughesových to zprvu vypadá, že při modulaci příběhu tvůrci kód zjevně použili, postupem času je ovšem stále více jasné, že poselství jejich díla je dokonale průhledné, skoro až prostoduché. Zprvu tak nadějná postapokalyptická vize světa se pomalu měnila v katechismus pro náctileté, byť výtvarně velmi působivý. Málo platné, křesťanství má, jak to známe z historie, především naprosto dokonalý public relations... Podobné filmy: Cesta, Já, legenda, Ocelový meč ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Velmi originální námět zasazen do postapokalyptického světa, který se ukazuje jako drsný, ale spíš než např. k Cestě má blíž k Falloutu. Ultracool bojovej klerik (nebo co je zač) Denzel Washington snímán krásnými záběry putuje na západ šířit bibli. Po krku mu jde Gary Oldman, který jí chce využít k ovládání davů (jednou už se to podařilo, půjde to i znovu) a má k ruce Raye Stevensona, což mi udělalo radost, že se tenhle bouchač konečně prosadil. Navíc je tam tak akorát hezky vypadající akce na efekt a k Washingtonovi se pak přidá i božská Mila Kunis. Ten film prostě strašně dobře vypadá a udělal mi hroznou radost. Křesťanskej podtext tam nebyl využit vůbec hloupě, jak si tady někteří myslí. Naopak díky lačné postavě Garyho Oldmana to mělo smysl a bylo to chytře vymyšlené. Herci jsou přesní a chuť pařit Fallout po dokoukání nečekaně velká. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Příkladná esence filmové audiovizuality: auido zajišťuje ohromující zenovej soundtrack na pomezí Nine Inch Nails a Williama Orbita, vizuál desaturovaná, sépiově utlumená barevnost kopírující fotografie Jana Saudka a slavnou „dream sequenci“ ze Stalkera. Zároveň je Kniha přežití další z přímých důkazů technologického determinismu, podle něhož určuje estetickou podobu kinematografie technologie, protože dříve by podobné meditativní post-apo krajinky oslovující diváky mystickou zkušeností vznikaly velice těžko. (-spoilery-) Není divu, že hrdinové přenesení do takovýchto světů ztrácejí vždy jeden ze smyslů a nejsou schopni jej vnímat v celé své komplexitě, viz ušní žábry Costnera ve Vodním světě (coby mutant podobající se rybákovi slyší skvěle ve vodě, ale o to hůře na souši), mlčenlivost Gibsona z Šíleného Maxe (za celý film promluví jen pár vět) a zraková dysfunkce Washingtona. Přirozené meze, jimiž příroda ohraničila citlivost jejich smyslů, je chrání před přesycením informacemi. Kdyby mohli snímat vše, pak by musela být informačně-procesorová kapacita jejich mozků nesrovnatelně vyšší. Barvami hýřící a mnohotvárný svět, jež poznáváme prostřednictvím postavy Washingtona, je tak nahrazen hrubou schematizací, ve které neexistují ani barvy, ani vůně, ani pocity, ani samo běžné plynutí času. Všechno to zůstává vyhrazeno pouze postiženým, vůně slepé ženě a zvuk třeba Washingtonovi, kteří zas ale nemohou pojmout z bohatosti světa něco jiného. Degrese smyslů, symbolizující nemožnost plně obsáhnout nové přetvořený svět a přenášející tuto ztrátu na hlavní postavu, provází nakonec každého hrdinu z post-apo civilizace. Kvůli této rozpolcenosti mezi světem o sobě a světem pro postavu nejsou post-apo fikce zpravidla čistým žánrem, ohraničeným jasnými pravidly, nýbrž benevolentnějším sub-žánrem, v němž vedle sebe koexistují stará pravidla s novými ustanovenými po světové katastrofě, díky čemuž není Kniha přežití projektem ani vyloženě ambiciózním jako Chvalozpěv na Leibowitze o snaze mnišského řádu zachovat po atomové válce co nejvíce vědomostí z minulosti, ani marshallovsky-dravým, a vzbuzuje tím otázku, jestli než dojít do extrému není lepší kompromis mezi artem/midcultem a žánrem. A odpovídá, že kompromis není k zahození, ačkoliv takový film pak může být napadnut jednak z důvodu přílišného kazatelství, druhak proto, že postrádá více akce. Nespočívá ale právě v tomto výlučnost Tarkovského Stalkera - totiž v tom, že patří do arthouseu, ale střílí se v něm, navštěvují se v něm jiné světy a některé postavičky jsou přes nelíčenou apelativnost téměř až komiksové? ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Země budiž prokleta kvůli nám samotným. Trny a bodláčí se rozlezou.. kvůli nám. Ze země jsme povstali, neb jsme jen prach. A v prach se obrátíme..... Klasika postapokalyptického světa – přežije ten, kdo něco najde a mrtvému nekoukej na zuby, ale na boty. Po 30ti minutách se ptám, proč to nemá bejt dobrý? Akce se mi líbí, atmosféra je solidní. Pak mi to došlo: PŘÍBĚH! Myšlenka není moc silná. Nebo je jen otázkou, jak silná je naše víra? Inu jak říkám, není moc silná... I když – nebylo by fajn, kdyby všechno co potřebujeme byla TA kniha? Hranice mezi průserem a sračkou je malá. Když opomenu biblickou osvětu a výše zmíněné, je tu uvěřitelný D.Washington a několik zajímavých scén, u kterých jsem se dobře bavil. Hlasuji pro: menší průser. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Mám rád neohrožené hrdiny a apokalyptické filmy. 2.) Furt doma čteme jednu knihu a nevím proč. 3.) Po našem ,,no future“ sídlišti chodím bez ochrany. 4.) Chci ukázat dětem, proč je důležité mít dobrou paměť. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

Řeknete si: hl. role Denzel Washington, rozpočet 80 melounů, kurva to bude film ! Ale hovno ! Kam se peděly ty investované peníze? Denzel je sice cool, ale největší pozornost na sebe strhává charismatická a půvabná Mila Kun(d)is, která je snad každým filmem čím dál tím krásnější a Gary Oldman, který se pro role záporáků narodil. Kromě pár akčních scén, které moc nepobaví a jedné naopak naprosto skvělé přestřelky u které je obdivuhodná kamera, film nabízí jen myšlenku, abyste konali druhým jen to, co chcete, aby oni konali Vám. Což je nádherná myšlenka (za sebe mohu říci, že se podle ní snažím opravdu řídit), ale to jsem si radši mohl ty dvě hodiny rovnou číst Bibli. ()

Související novinky

Oldman opět zlý až do morku kostí

Oldman opět zlý až do morku kostí

06.02.2012

Za hlavní roli v špionážním dramatu Jeden musí z kola ven si právem vysloužil nominaci na Oscara. Teď se ale vrací k poloze, která je mu nejbližší. Pamatujete na časy, kdy byl králem hollywoodských… (více)

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

12.11.2011

Znělo to zpočátku hodně nepravděpodobně, ale zdá se, že k tomu opravdu dojde: Will Smith a jeho potomek č. 1 si spolu zahrají v postapokalyptické sci-fi M. Night Shyamalana One Thousand A. E. Stopne… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

Futuristická Bible?

Futuristická Bible?

28.01.2009

Někdy z těch hollywoodských námětů zůstává rozum stát. Ale staré pravidlo pro tvorbu dobrých příběhů praví: „Vymysli co největší šílenost a pak ji publiku naservíruj nejlíp, jak umíš.“ Někdy to vyjde… (více)

Reklama

Reklama