Reklama

Reklama

Italské zpracování pohnutého životního příběhu Gabrielle Chanelové, jež svým šarmem a nápaditostí dokázala změnit tvář módy. Za zdmi klášterního sirotčince, kde se spolu se sestrou po matčině smrti ocitá, začíná příběh nezdolné odvahy mladé ženy, která se postavila předsudkům a konvencím patriarchálního světa. V osmnácti nastupuje jako švadlena do krejčovského salónu, kde se jen těžko uplatňují vlastní kreativní návrhy. O morálce a pravidlech skutečného světa má jen matnou představu, a tak záhy podléhá svodům krásného plukovníka, své první lásky a mimo jiné i autora její proslulé přezdívky. Coco si ale zanedlouho uvědomí, že aristokratická smetánka, mezi níž se nově pohybuje, ji bude mít vždy jen za nevzdělanou vydržovanou milenku... Po zdrcujícím románku s aristokratickým plukovníkem, jenž Coco bránil v seberealizaci, a navíc ani nenašel odvahu představit ji jako budoucí manželku své snobské matce, se Coco rozhodne jít vlastní cestou. Léta praxe z krejčovského salónu a nezměrná nápaditost jí pomohou k prvním zdařilým krokům. Radost z nich ale vzápětí přebije válka, po níž je třeba začít znovu. Velký návrat, uskutečněný v roce 1954, však Coco definitivně dovede až na prestižní přehlídková mola. Žena, která zrušila diktát spodniček a korzetů, však nikdy nenašla své rodinné štěstí. Za svůj úspěch v patriarchální a konvencemi spoutané společnosti a za svou celosvětovou proslulost totiž zaplatila ztrátou těch nejdražších bytostí... Příběh vyprávěný ve třech časových rovinách nabízí strhující podívanou na obtížné počátky a hořkosladké konce největší z módních ikon. Postava Coco Chanel je výtečně a velmi přesvědčivě ztvárněna Barborou Bobuľovou (mladá Coco) a Shirley MacLaineovou. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

rt12 

všechny recenze uživatele

Přestože se jedná o dvoudílný TV film, oslovil mne více než COCO s Audrey Tautou. Ta byla výborně vybrána typově, což se zase ne moc povedlo zde. Jako mladá moc nekoresponduje s vychrtlostí a typově s opravdovou CoCo. Ovšem neznamená to, že by Barbora Bobulová nějak zklamala, naopak. Obě hlavní představitelky měly něco do sebe, nepůsobí tolik chladně a odtažitě, je z nich cítit, že přes rány osudu v nich koluje temperamentní krev. Přesto zůstanu na průměru, protože určitý whip tomu sházel, ale na TV moc pěkné. ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Nebylo by to tak špatné, nebýt NAPROSTO TRAGICKÉ hlavní představitelky. Já jsem zastánce toho, aby byli herci hrající skutečné osobnosti ALESPOŇ TROŠKU podobní svým předlohám. Chápu, že nemůže být každý jako Ben Kingsley, který se stal Gándhím, ale aspoň typově to přece jde. Nebo musí být (ti herci) tak kvalitní, že vám dají na skutečnou podobu předlohy zapomenout - jako Tom Hulce v Amadeovi a koneckonců s přimhouřením oka i Shirley McLainová v tomto filmu. Ale koho proboha napadlo strčit do role mladé Coco Chanel někoho tak typově totálně mimo? Já jsem teda myslela, že to byla nějaká tuctová Maďarka nebo Polka sebraná na ulici nebo kýho šlaka! Východní Evropa z ní byla vidět na hony! Ano, máme tu hezké holky, ale bohužel šarm a osobitost nejsou zrovna vlastnosti, kterou bychom tu běžně potkávali. Ani další nebyli o moc lepší a bohužel herci jsou to, co je na filmu s herci alfou a omegou. Vůbec to nemusí být mezinárodní hvězdy, třeba ve Smrt čeká všude by působily rušivě. Ale herci mimo a ještě v poměrně slabém filmu...No nic končím...Jenom už dodám, že chudák Coco teda na svoje životopisy neměla štěstí, protože následující film o ní s hvězdnou Audrey Tautou byl stejně špatný a potopila ho mimo jiné i ona. Vypadala a hrála jako že jede na autopilota! ()

Reklama

majxik 

všechny recenze uživatele

Poměrně pěkný životopisný(?) snímek, který má v sobě příměs romance. Bohužel ale i poměrně zajímavý příběh jedne z nejznámějších pařížských návrhářek by mohl být zpracovaný o dost lépe než v tomto snímku, a i když vypadají pěkně prolínací scény udělané "starou" kamerou, pocit z nich kazí to, že se jedná bohužel jen o předělané normální snímky na kterých jsou ty samí herci a tak z toho nemáte pocit že by byla scéna opravdu dobová. Ale, pokuď vás zajímá život návrhářky, rozhodně pěkně na zkouknutí. Přeci jen, i ty nejvýznamější návrháři se vždy museli prosadit mezi elitou, aby se stali pojmem.... jako Coco Chanel. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Běžný životopis, který se zaměřuje hlavně na dobu, než se z Coco stala Chanel. Příběh vzpomínek rámovaný první neúspěšnou poválečnou a druhou poválečnou úspěšnou přehlídkou přináší život děvčete, kterému život rozdal prachmizerné karty, ona je ale dokázala proměnit v trumfy tím, že nehrála podle uznávaných pravidel. Souhlasím s ní. I když měla drajf a talent, bez porušení tehdejších pravidel morálky by se nedostala nikam. Asi záměrně tvůrci vynechali válečnou etapu, jejíž průběh přiměl Coco po válce na léta zmizet do ciziny, aby se „zapomnělo.“ I tehdy však uplatnila stejnou strategii přežít za každou cenu. A souhlasím i s jejím: „Žena mého věku se na výložky svého milence nedívá,“ jak odpovídala, když ji obviňovali za styky s nacistickým důstojníkem. SHRNUTÍ: V klášteře se možná naučíš šít, nenaučíš se tam ale prodávat. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

2/2 Coco s tváří Bobuľové a MacLainové je nejkomplexnějším příběhem slavné módní návrhářky. Toto dvojdílné zpracování vypráví story o ženě, která by se sice mohla stavět na hlavu před první i druhou světovou válkou a být úspěšnější než ředitelka zeměkoule, ale pokud by znovu neuspěla i v poválečném světě, byla by definitivně zapomenuta. Jako její dávný souputník Poiret. Nevděk světem vládne, ale na konci cesty, během které jsem zkusila všechny životopisné filmy o Coco, jsem ráda, že jsem o tuto osobnost bohatší. Nikdy bych se asi nepídila za někým, kdo dorazil proměnu Romy Schneiderové z berlínsko-vídeňské hvězdy do italsko-francouzské herečky, ale Coco naštěstí není a nebyla jen návrhářkou jednoho jediného kostýmu z Viscontiho filmu, stejně jako nikdy nebyla jen jménem za slavným parfémem. Příběh Chanel je příběh 20. století, který tolik obdivuju. Takže na počátku je emoční chaos v secesních kostýmech, následuje válečná vřava a posléze nové nadechnutí. A v 50. letech definitivní porážka fenoménu New Look, který stejně nikdy nikomu ve skutečnosti neslušel. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (1)

  • Návrhářka Coco Chanel se vrátila na výsluní po své sedmdesátce. Její představitelce Shirley MacLaine bylo v době natáčení filmu 74 let. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama