poster

Looper

  • Česko

    Looper: Nájemný zabiják

  • USA

    Looper

  • Slovensko

    Looper

  • Slovensko

    Looper: Nájomný zabijak

Sci-Fi / Akční / Krimi / Thriller

USA / Čína, 2012, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Po úvodních dvaceti minutách jsem byl připraven na futuristickou variaci existenciálních krimi à la Samuraj. Johnson však režíruje s mnohem menší soustředěností než precizní Melville. Výsledek se sice nesype tak jako Bratři Bloomovi, jednotný styl film každopádně postrádá. Kromě naprosto seriózních a velice působivých prostřihů do zmechanizovaného života nájemného vraha (ač mi jaksi uniklo, proč nejsou nepohodlní posílání z budoucnosti rovnou v neživém stavu) dojde i na fraškovitě černý humor, nasládlou romantiku, brutální „rambo“ akci nebo lekce telekineze pro začátečníky (nemluvě o hodně westernovém závěrečném střetu na silnici). Hodně je nejen žánrů, hodně je také vypravěčů, mezi nimiž Johnson přepíná. Vyprávění se tím sice zajímavě rozvětvuje, ale k žádnému překvapivému „seběhnutí“ do jednoho bodu to nakonec nevede. Zohlednění více úhlů pohledu v zásadě jenom potvrzuje pravdivost mé oblíbené hlášky z Pravidel hry: Na světě je hrozné, že každý má své důvody. Obávám se, že snaha aplikovat na film Bordwellův model forking-path narace, s tím, že před sebou namísto dvou časových rovin máme dvě vzájemně se ovlivňující lidské mysli, by skončila ve slepé uličce (jakkoli rád bych si tuto domněnku nechal vyvrátit druhým zhlédnutím). Důležitější než časové paradoxy jsou pro Johnsona totiž morální dilemata, jež před postavami vyvstávají a jež také nás nutí k neustálému vyhodnocování situace z emocionálního hlediska. Komu patří budoucnost? Kudy vede hranice mezi promarněným a naplněným životem? Jaký máme nárok na to, činit rozhodnutí za druhé? Tady se opět hlásí ke slovu ona nehollywoodsky bezvýchodná osudovost, jenomže přebalená do okoukanějšího, rodinně-melodramatického hávu. Věřím, že kdyby Johnson zůstal u krátké metráže, jak byl původní plán, máme před sebou bombu, o které nadšeně tweetují geekové z celého známého internetového světa. I takhle ale jde o velmi nápaditý film, který akorát, poněkud v rozporu se svým dominantním sci-fi žánrem, dá víc na city než na rozum. 80%(8.10.2012)

  • hirnlego
    ***

    Začátek navnadil, pak už to jede pěkně dolů až do konce. Levitt vypadá, jako že si trhá obočí a maluje pusu - ale jako dobrý, Bruceův nos je přesnej. Spíš mě vytáčela nesmyslnost motivace mladšího já při farmářských scénách (někdo řekne, že se prostě stará o svý zájmy, ale on je spíš prostě blbej). A vůbec jeho divný skoky v chování. A "povinný" břečkový románky. A Bruceovo plakání nad rozlitým dětským mlékem. Naopak rozesmála scéna s jeho "návratem ke starým ratatata časům" a hlavně směšná nedotaženost scénáře - třeba takový laskavý kiks, že někdo jak blázen honí někoho starýho, místo aby se rovnou zbavil mladýho. Blbý taky je, že jediná živá postava filmu je ten zhrzený potomek Kid Blue (která je teda ale zas neskutečně šablonovitá). Celkově Looper skončil ve stejnym šuplíku, jako třeba z poslední doby Zdrojový kód a Vyměřený čas - všechny mají tak prima sci-fi námět a všechny jsou ve výsledku míň prima, než by mohli být i s prstem v nose. Ale to by nesměl být scénář odfláknutý a režisér připokakaný.(11.10.2012)

  • Fr
    ***

    VŠECHNO SE JEDNOU VRÁTÍ..... /// Béčko. Po úvodní cca 20 minutový extázi následoval celkem hustej absťák. Já se tak snažil. Fakt! Bohužel nudnej střed mě dokonale ukolíbal (houpy hou, houpy hou), až jsem si málem hubu rozerval. Tím s to kurva zabil! A né nesmyslama, jako že nikdo není schopnej trefit cíl na pár metrů, nebo že - čistě teoreticky taky vás zajímalo proč…. NE, to mě nesere. Jsem schopnej přistoupit na blbou hru, která baví. Zvlášť, když mix Terminátora a jinejch kousků (který mám rád) je příběhově sympatickej a zábavnej v akci. A tak jestli máte rádi cestování sem a tam (no spíš sem než tam…) časem, nebo čekáte, jestli Willis ještě zavadí o zajímavou roli, obrňte se proti hrůznosti v detailech, připravte na kolísavý tempo a třeba to na rozdíl vode mě dáte i dvakrát. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímám se o budoucnost. Chtěl bych vědět, jestli v roce 2044... 2.) Když mám strach, tak vybouchnu. 3.) Thx za titule ,,Sagittario“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ *(14.12.2012)

  • kOCOUR
    ****

    Vivat té low-cost sci-fi vlně, které nebrání ani omezené rozpočty, aby mohly věci chytit řádně za pačesy. Rian Johnson potvrzuje své režijní devizy a i s dolarovou oprátkou na krku servíruje propečený příběhový steak s extra omáčkou navrch. V prvních minutách fascinuje schopností prodat základní pravidla, v těch příštích elegantně proplouvá audiovizuálními nápady a pak už se vrhá do spárů polemik o tom, co by kdyby, a má k tomu při ruce sakra schopné herce odvádějící mistrné dialogové i akční kejkle (Willis má dlouhé době opravdu dobře napsané scény). Looper je přehledný a prodává se v rovině srozumitelného vyprávění nejen pro nenáročné popcornožrouty, ale i badatele hledající ve filmových rozuzleních velkou lidskou osudovost. A dokážu si představit, jak na fórech opět začnou probíhat velké diskuze na téma časové paradoxy (které Willis ve filmu umně setře jednou větou). Tempo není až tak dravé a ve druhé polovině se nezřídka pohmatává i po zpátečce, ale ten výživný koktejl budoucích motivů, hrátek s časem a vizuálních lahůdek se nestihne jen tak snadno okoukat. Johnson drží v napětí až do samého závěru a svého diváka odměňuje silným chuťovým jazykem, který posiluje touhu po opakovém zhlédnutí.(8.10.2012)

  • pan Hnědý
    ***

    Výborný Gordon-Levitt - průměrný Willis (nedostal mnoho prostoru). Běžte na LOOPER jako na nenápadný, "levný" sci-fi s lákavým posterem, než na "nový POČÁTEK" z dílny Christophera Nolana - a budete nadšeni. LOOPER je velmi originální (poslední doby) akční snímek, který si na nic nehraje (BATTLESHIP), nečerpá z vlastního srdce (RESIDENT EVIL: ODVETA), nedělá vše pro komerční úspěch (OCELOVÁ PĚST), ale vytváří obraz z lásky a nepotřebuje všechny přemrštěné gigantické motivy, ale dobrou Johnsonovu práci (s herci) a dobrými základy v režijním křesle. Žádná vyumělkovanost, ale cílený filmový zážitek.(7.12.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace