Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Nicolas Cage, Mark Strong, Clark Duke, Evan Peters, Lyndsy Fonseca, Garrett M. Brown (více)Obsahy(4)
Svět potřebuje nové hrdiny! A proto přichází Kick-Ass se svými komplici! Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (2 436)
Velká senzace skrz zelený oblek vyplouvá na akční stříbrné plátno. Je to jen můj pohled, ale viděl jsem tam různé filmové prvky jak už v prostředí, nebo kulis :) ******* V proskleném žlutém prostředí jako v MATRIXU, když se učil Neo Kung-fu, nebo na střechách přeskok přes baráky. ******* Velmi úzké uličky pro vyzkoušení všech schopností, jako SPIDER-MAN. ******* Boj Hit Girl s nožem a odsekávání lidských končetin s rychlopohybama jako v KILL-BILLU, nebo jako chytl Kick-Ass na konci do ruky katanu. ******* Vše doplněné originálním a hlavně dobře zrežírovaném scénáři. Matthew Vaughn vytvořil tuhle hutnou atmosféru a prostředí obrazu všech předchůdců, která mu sedla až na klín a KICK-ASS se stal komiksovým hitem. Ale nezakryl to úplně. Pro starší ročník sezonní záležitost, pro mladou generaci - film desetiletí. ()
Pro mě osobně nejopojnější film za hodně dlouhou dobu, který nápaditě, i když mnohdy nepříliš důsledně míchá několik "estetických" přístupů (pastiš, persifláž, camp), je velice chytře odvyprávěn a neustále na něco okázale odkazuje a své inspirační zdroje přitom přiznává, aniž by to působilo rušivě. Navíc se jedná o ukázkovou přehlídku nespočtu sílících trendů hollywoodské kinematografie v posledních letech, od zaměření se na fandovskou komunitu orientující se v popkultuře, přes vlivy jednotlivých médií na sebe navzájem (komiksové knihy, videohry) k formální uvědomělosti (vypravěč je jako z filmu A, B a C, styl upomíná hudbou na D, zatímco prací s mizanscénou na F, přičemž se skládá pocta E) nedovolující pohlcení filmem a ztotožněním se s postavami. Problém mám s tím, že na místo podvratnosti a výboji vůči konvencím komiksových adaptací film skončí jako typický film podle komiksu; bráno ovšem z hlediska kulturálního je to zásadní počin, který po dospělých komiksových snímcích posledních let vrací subžánr těm, kterým vždy patřil - pubertálním geekům a nerdům. Škoda toho, že k užití si přehršle narážek a odkazů je potřeba "jen" základní sběhlost v popkultuře a kinematografické a komiksové historii, protože poučenější divák objeví určitou neobeznámenost se zákonitostmi vyprávění právě na straně filmu (jak si do prdele může vypravěč plést jednotlivé typy narace?). Ve zkratce: přestože se KICK-ASS více drží předlohy, než tomu bylo u předchozí millarovské adaptace WANTED, je to právě ta, která se svou ideologickou drzostí a formální "neoriginálností" mnohem více blíží tomu, z čeho si cinefil sedne na zadek. Takhle se jedná "jen" o Rkovou odpověď na SPIDER-MANA, která není významově o moc bohatší. P.S. Kdo by nechtěl číst celý komiks, v následujícím odkazu se skrývá jeho "rychlo-verze": http://www.comicsalliance.com/2010/04/16/kick-ass-in-60-seconds/ . A kdo nerad listuje, tak na Youtube jsou v rámci propagace první tři čísla: http://www.youtube.com/results?search_query=Kick-Ass+issue&aq=f . ()
Jediná dobrá věc: hudba Johna Murphyho, ačkoliv to je silná vykrádačka jeho práce pro 28 dní poté a Sunshine, jestli to není ovšem přesně totéž. A když tak nad tím přemýšlím, on byl asi celý ost ze sekáče. Asi stárnu, ale opět mi vadil způsob, jakým bylo ve filmu zobrazováno násilí. Čím to je, že když Uma Thurman rozseká na kusy osdesát osm krasavců v kvádrech, slintám u toho blahem, a tady mi stačí SPOILER zkopání a zastřelení jednoho impersonátora /SPOILER a už vím, že tohle není film pro mě? Asi to bude tím, že tohle násilí není kůl násilí, není to ani metafora k ničemu jinému, je to prostě násilí a je běžné a působí běžně a dovedu si představit, jak to v mozečcích dětiček co na to koukají hluboce klíčí. ()
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $48,071,303║Tržby Celosvetovo $97,527,535▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $14,408,936 //počet predaných kusov 847,222║ Tržby za predaj DVD v USA $24,266,569 //počet predaných kusov 1,196,143║ __SUPER-SUPER-SUPER NÁREZ!!!__ Roztomilo drsný superhrdinský úlet. Matthew Vaughn je fakt macher. /100%/ ()
Kdyby mi ještě včera někdo řekl, jak sexy jsou jedenáctileté holčičky, napráším ho za pedofílii. Teď tady zlomeně sedím a přemýšlím o kastraci nebo ústavní léčbě. Od nynějška po setmění toužebně hledím k obloze, kdy už na ní starostova kancelář zase rozsvítí speciální symbol ve tvaru obrovského čuráka. PS: Přesně takhle by to vypadalo, kdyby Quentin natočil Watchmeny... ()
Galerie (159)
Zajímavosti (63)
- Približne v 67. minúte filmu je počas prestrelky je vidieť, že jedna guľka trafila skriňu s (pravdepodobne) rozvádzačom. O pár sekúnd neskôr je skriňa neporušená. (ČSFD)
- Pro stvoření Mistmobilu použil tvůrci fimlu Ford Mustang Shelby GT500. Auto mělo hodnotu 240 000 USD včetně všech úprav. Všechny části včetně GPS navigace či zadní kamery jsou opravdu funkční. Představitel Zuřivce Christopher Mintz-Plasse se musel naučit řídit automobil během deseti dnů před natáčením, protože Mustang měl manuální převodovku, kterou on neuměl ovládat. (Ruuzha)
- Když Nářez (Aaron Taylor-Johnson) vstoupí do Rasulova (Kofi Natei) bytu, hraje Rasul "Call of Duty 4: Modern Warfare". (Caaslav)
Reklama