Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dudek
    ****

    O tom, jak výrazně internet ovlivňuje film, jsme se mohli přesvědčit v posledních letech již několikrát. Zejména hranice humoru a zobrazovaného násilí se posunuly poměrně výrazně. Jistý internetový vliv je vidět i v letošním snímku Kick-Ass. Zatímco před pěti lety uvedený, a zejména díky YouTube „distribuovaný“, Spider-Plant Man si bral na paškál zejména snímek Spider-Man, Kick-Ass se pouští do zesměšňování celého superhrdinského univerza. Dloubne si v podstatě do všeho od superhrdinských jmen, přes hrdinovy komentáře děje (hlas v obraze) až po jejich kostýmy, suchá nit nezůstane ani na provařené nácvikové scénce před zrcadlem. V žádném případě se však nejedná o hloupou parodii, to vůbec ne. Kick-Ass je perfektně fungující svižný film, který se svým tématem pracuje vskutku brilantně. Díky silnému hudebnímu doprovodu se mu daří správně taktovat temporytmus, který vrcholí ve dvou výjimečných akčních scénách. Tou první je perfektní přestřelka během přímého přenosu, ve které se dostane snad na všechny vlhké sny akčních diváků a pařanů v jedné osobě, tou druhou pak samozřejmě závěrečné zúčtování – s bazukou. Přestože jsem zklamaný z jeho umírněnosti, mohu považovat Kick-Ass za jeden z nejzábavnějších (a nejvíc cool filmů) co jsem kdy viděl. Mám však problém s tím, že snímek ukazuje, že superhrdinou se může stát každý bez ohledu na věk, finanční zázemí či výchovu, jen aby to následně dementoval. Nedočkáme se tu sice žádných superschopností vyvolaných kousnutím jedovatým pavoukem, ale Dave Lizewski musí být nejdříve připraven o cit, aby se mohl stát superhrdinou. Zajímavostí je, že v jedné scéně, se mu cit vrací, přičemž říká něco ve smyslu „Přestože necítím bolest, tak tohle opravdu bolelo.“ – ano, může se jednat o bolest vyvolanou psychicky, proto to nebude řešit. Ostatní postavy se superhrdiny stávají díky financím – nedá se předpokládat, že by Macreadyovi, vzhledem ke svému zázemí, byli nějací chudáčci. Těch problémů jsem měl troch víc, ale vzhledem k tomu, že si je jeden den po zhlédnutí nedokážu vybavit, asi se nejednalo o nic zásadnějšího. Nicméně zůstávají mi na jazyku dvě otázky. Je Kick-Ass trvanlivým zbožím nebo bude příštími generacemi zcela opomenut, případně jeho kouzlo vyprchá? Je Kick-Ass natolik nosným tématem, aby měl co nabídnout i v (naznačeném) pokračování? Odpovědí na obě se nejspíš dočkám, do té doby nezbývá než čekat.(10.5.2010)

  • Djkoma
    *****

    Pokud se Matthew Vaughn ve Stardustu dotkl hvězd, v Kick-ass nakopal všem divákům zadky a ti mu za to ještě ve stoje aplaudují a chtějí víc! Stejně jako já:). Nehorázný nářez v každé minutě, který dává vzpomenout hromadou pop-kulturních odkazů na všechno možné od Jamese Bonda až po méně nadčasový Lost. Tempo filmu je opravdu úžasné,s tejně jako kadence humorných scén/hlášek dokonale okořeněná trefným obsazením (HG a BD jsou nejvíc nejlepší hrdinové mého komiksového světa a jejich vztah je naprosto dokonalý). To nemluvím ani o skvělé hudbě, která je občas lehce vykrádána, ale s úctou (viditelně lze surfovat na Slunci i ve tmě:)). Nechybí ani trocha přesahu, kritiky světa, který se na svět dívá skrze youtube, aniž by řešil skutečné problémy stejně jako většina sousedů za okny, co se radši nedívá, když nějaký místní grázl někomu probodává břicho. Aby to nevyznělo příliš nadšeně, dvě scény mě osobně celek trochu srazily a obě jsou v závěru (do koncepce filmu sedí, jen mě prostě přišli už moc...). Celkově? Víc jak 100 minut skvělé komiksové zábavy, která není pro každého, není a ani nechce ýt realistická a potvrzuje, že Vaughn je génius, co se nikoho a ničeho nebojí. PS: nemám rád hype, ale tohle se stalo kultovním asi po pěti minutách:)(10.5.2010)

  • Marius
    *****

    Univerzita intertextuality. Chloe Moretz vás donúti vážne uvažovať nad legalizáciou pedofílie. 10/10(15.6.2010)

  • kiddo
    *****

    The three assholes, laying into one guy while everybody else watches? And you wanna know what's wrong with me? Snyder ať jde laskavě do prdele, Vaughn ho v „adaptování“ Strážců překonal na všech myslitelných frontách. Hlavní devíza Kick-Ass tkví ve způsobu, jakým Vaughn s odzbrojující samozřejmostí kombinuje nekombinovatelné: Superbad s Watchmeny, odlehčenou dekonstrukci s klasickým, vážně míněným superhrdinským revenge, neškodnou zábavu s bolavým dramatem o přežití, a ono to přitom stále funguje nejenom jako celek, ale i na jednotlivých žánrově odlišných rovinách. Přes slibované lehké guilty pleasure, které by mělo být zcela bezpečné jak pro charaktery, tak pro diváka, panuje na plátně neustále napětí a čistokrevný strach o postavy, neboť nemáme jediný důvod pokládat jejich přežití a vyváznutí bez úhony za naprosto samozřejmé jen proto, „že protagonista film vypráví. Neviděli jste snad Americkou krásu a Sunset Boulevard?“. Vaughn superhrdiny nijak neheroizuje, jejich protivníky oproti nim v ničem neumenšuje a i v případě učebnicové „Nevěsty“ Hit-Girl pořád cítíme, proti jak velkému nebezpečí stojí a jak je její úspěch i přes její nadlidské schopnosti nepravděpodobný. Ve výsledku tak Kick-ass není v souladu s očekáváním prohlášení o přirozenosti existence superhrdinů, ani komediální verze Strážců, ale spíš metafora na dospívání, sebeprosazení, uvědomování si vlastní síly a důstojnosti a zbavení se lhostejnosti k lidem okolo nás. Čistá stovka, lepší film letos v kinech těžko uvidíme.(12.5.2010)

  • Superpero
    *****

    Nejkomiksovější ze všeho komiksového a zároveň fakt boží.(20.5.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace