Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Recenze (1 246)

verbal 

všechny recenze uživatele

Kde jsou ty časy, kdy stál ještě Džerry Skálopevně na nohou a produkoval kulantní bourače bloků? Abych vás dlouho nenechal tápat, tak vám to teda povím. Nenávratně v prdeli! Od té doby to totiž začalo řádně cinkat v kategorii 12-, Mikymauzovo studio skoupilo kde co, a na paškál přišly Dyznylendovské taškařice pro náctileté debily. Díky mediální masáži je z toho ale zábava pro celou, mentálně postiženou rodinu, která má sice rozpočet velikosti HDP slušně prosperující středoafrické kolonie a ze všech těch digitálních duperelí si všichni ti fakani slintají do pokornu, nicméně natočit to s třetinovým rozpočtem a bez pitvořící se Deppky, co náramně žertovně krmí chcíplou vránu, čtu si tu teď místo těch trikově zpotvořených, nadšených výstřiků něco o narychlo splácané, pirátské, slaboduché kokotině, jejíž hlavní hrdina byl nepochybně na vojně u růžových baretů. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Nejméně doceněný blockbuster tohoto roku. Sice tempem nevyrovnaný, s občasnou hlušinou ve střední pasáži filmu a občas nuceným humorem, který má na svědomí pitvořící se Depp, ale jinak plný hravosti, sympatického nadhledu, s bezprecedentní výpravou a špičkovou choreografií několika akčních pasáží. A prosím, kašlete na to, že Depp jenom recykluje Jacka Sparrowa. Kvůli tomu přeci nezavrhnu vynikající řemeslo. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Kovbojové a vetřelci 2. Předlouhá nuda, kterou čeří akorát Depp (vykrádajícího vlastního Sparrowa) a Verbinski ve výborných akčních scénách (které jsou bohužel vesměs jen dvě). Problémem není ani tak podivná pachuť z "přístupného westernu, kde se jí protivníkům srdce a ve velkém se masakrují indiáni" nebo dětinský humor (ten je naopak často až roztomilý), ale skutečnost, že to má neuvěřitelných 151 minut a většinu času se tam moc neděje. A aby tomu tvůrci nasadili korunu, i při téhle extrémí stopáži některé situace prostě drze nevysvětlí (proč byl Tonto na začátku spoutaný ve vlaku, jak se dostal z vězení?). Šavlozubé krvelačné králíky pak považuji za největší zlo v rámci rodinné zábavy (nemá v tom prsty Lucas?). Není to špatný film. Jen je 2x delší, než by bylo třeba. Půlka je zábavná. Druhá nikoli. 50%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Kdyby měl tenhle film prdel, byla zřejmě digitální, protože počet digitálních efektů v tomhle filmu hravě převyšuje počet zlatých cihel v soukormých sejfech pražských kmotříků. Jenže copak se na ten film dá zlobit, když je od začátku jasný, že se náš milej film nebere absolutně vážně, nechybí mu nadhled a větší než malé množství vtipných scén i dialogů. Trošku jsem se bál, aby Johnny nepostavil postavu Tontyho výhradně na své homosexuální mimice a-la Jack Sparow, ale to se naštěstí, až na vyjímky (zahrabávání Johna ) neděje Johnny zde má mnohem větší prostor na hraní, viz ty jeho pohledy na Johna, které opravdu dávali mé bránici pořádně zabrat. Ale dost už mudrování, tenhle film má jediné poslání, bavit, bavit a zase jen bavit a to se mu povedlo výtečně. Osamělý jezdec je přesně ten typ filmu, na kterej je fajn vzít svojí holku nebo bandu, nejlépe oboji, nějaký tu láhvičku a vyrazit po desátý večer do letního kina. Jako startovku na dlouhou letní noc neznám lepší filmovej tip. Původně jsem chtěl dát čtyři hvězdy, přece jen se mě nelíbila, ta vyprávěcí část s faganem, ale protože tady někteří uživatelé žerou zřejmě jenom suchary, dávám plnou palbu, protože pro králíky, co žerou škorpiony mám stejnou slabost, jako pro nezodpovězenou otázku "jak si se dostal z vězení", to je totiž naprosto nepodstatný. Podstatný je mít na hlavě mrtvýho havrana a dobře ho krmit. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

"Bird angry!" Obludne naťahovaný film, čo zamrzí, pretože v jadre je to zábavné. Skvostná výprava a westernová atmosféra, vydarené gagy, výborný minimalistický Depp, nápady, citácie Leoneho, super Zimmerova hudba a dve fantastické akcie s vláčikmi. Uf, ale pomedzi to je prepletená dobrá hodina mlátenia prázdnej slamy, ktorá keby sa vystrihala, film by to posunulo o tri levely vyššie. A ako prvú by som spláchol totálne zbytočnú časovú rovinu s chlapcom a starým Tontom. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Alternativa k Pirátům z Karibiku. Režisér stejný, hudba stejná, Depp stejný a Helena překvapivě taktéž stejná...Na druhou stranu prostředí je jiné a to je dobře. Já jsem moc rád, že Johnny Depp na tu roli indiána přikývl. On už asi do smrti bude mít pošuky, protože jak tak pozoruju, on se v nich vysloveně našel. Na film jsem šel, abych se pobavil, odpočinul si a užil si sympatický dobrodružný film, u kterého se nasměju, ale zároveň se podivím nad některými akčními scénami. S akčními scénami už je to trošku slabší, protože tady ze všeho teče digitál proudem jako pivo z pípy v podkrkonošské vesničce. Ono by to asi ale jinak ani nešlo. Pořád je to ale i akčně hodně dobré a zábavné. Film tedy jakožto produkt Disneye splnil má maximální očekávání. 151 minut uteklo tak rychle jako jednodenní výlet po české krajině. A musím říct, že to byla radost strávit čas u takového filmu. Prostě jenom vypnout mozek a užívat si slušnou zábavu. ()

Toren 

všechny recenze uživatele

7/10. Verbinski je můj oblíbenec a hrozně mě mrzí, že zrovinka Osamělý jezdec mu tak na půl zazdil kariéru. U první vlakové honičky jsem se trochu zděsil ale pak to šlapalo přesně tak, jak si od dobrodružného velkofilmu představuju. Ústřední duo neurazilo, načrtnutá mytologie zaujala a bavil jsem se vlastně až do samotného konce... a to i přesto, že je to mnohdy přepálené a hloupé. Moc fajn blbinka. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $215miliónovTržby USA $89,302,115Tržby Celosvetovo $260,502,115Tržby za predaj Blu-ray v USA $21,234,465 //počet predaných kusov 849,866Tržby za predaj DVD v USA $24,491,859 //počet predaných kusov 1,142,620║ v skutku podarená dobrodružná jazda kde mi nevadila ani moc tá dlhšia minutáž, tých vatových scén len minimum, dvojica Johnny Depp a Armie Hammer to dobre ťahajú, hlavne Johnny Depp v obdobe Indiánskeho Jacka Sparrowa má po dlhšej dobe konečne stráviteľnejšiu postavu, k tomu slizký William Fichtner v úlohe zloducha na pohľadanie, má to dobrú akciu, trikovo zvládnuté, pekný vizuál, zábavné a miestami príjemne uletené, miestami to je dokonca až nečakane vážne podané čo sa tam bije potom s tými zábavnejšími scénami a troška tam vadia aj tie surovejšie scény, ktoré mi tam moc nesedeli, ináč spokojnosť, troška to pripomenie dobrodružnosť Zorro: Tajomná tvár /80%/ __moja recenzia ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Malý velký muž kouří halucinogenní dýmku míru s Piráty z Karibiku a němou groteskou. Film, který vypadá, jako by ho vyprávěl senilní bláznivý indián... protože ho vypráví senilní bláznivý indián, který se navíc rád poslouchá. Střední pasáž trochu hluchá, ale jinak jsem se výborně bavil. Verbinski se občas utápí v milovaných odkazech, ale jeho "meta-westerny" jsou chytřejší než většina žánrové konkurence. Ten chlap není tonto. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Čirá oddechovka, která balancuje mezi cirkusovou šarádou (konec) a stylovou úctou k westernů (některé typicky westernové okamžiky - most, skok do vody, hudba, ...). Z trailerů to vypadalo na nehoráznou blbost, ale výsledek mě mile překvapil, i ty bláznivě přehnané scény s železnicí (žebřík??) byly koukatelné. Nejde jen o destilovanou verzi Pirátů z Karibiku na divokém západě, tohle má svojí vlastní duši a musím říct, že těch dvou a půl hodin života rozhodně nelituji. PS: na těch králících mi bylo vždy něco divného:) ()

woody 

všechny recenze uživatele

Po Nebeské bráně nejdražší a nejkritičtější revize amerického snu o spravedlivém dobývání západu. Nedivím se, že je potkal stejný osud monstrózních propadáků. Skvělé řemeslo po všech stránkách, časem to lidé docení. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Hra na western. Blockbusterově ničivá. Takhle by resuscitace mého oblíbeného žánru opravdu neměla vypadat..a je dobře, že film byl tak výrazný kasovní propadák, neboť v opačném případě by se téhle podivné postmoderní mutaci westernového žánru otevřely v hollywoodských studiích dveře dokořán... Gore Verbinski patrně zapomněl na to, že ve westernu nikdy nešlo v první řadě o efekty a trikové scény, ale jeho podstata byla v příběhu. A i když tady jde spíš o spaghetti western a dysneovský rodokaps, jen naivní tvůrce může po divákovi chtít brát vážně vážné scény prokládané komickými výstupy indiána Tonta. Hra na western, kterou vážně s tvůrci nemám zájem hrát... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Rodokapsová májovka pro jednadvacáté století se vším všudy; jak tím špatným, tak tím dobrým. A ty desítky (desítky!) vymazlených neprvoplánovitých (ne)postřehnutelných aluzí (cikády a ptactvo v houští, paraplíčko na poušti atd.), kterých je tu paradoxně více než v Rangovi, lépe než co jiného dokazují, že to tvůrčí tým nebral jen jako další produkt. A ano, jsou to nesporně "pouze" Piráti z Karibiku ve westernovém hávu. Ovšem sluší se dodat, že je to spolu s jedničkou Pirátů to nejlepší co v "sérii" vzniklo. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Gore Verbinski je podle mě jeden z nejlepších režisérů současnosti. Jeho akce má vždy nápad a čiší z ní sebejistota. Mě se Lone Ranger líbil, i když mi herecky přišli o hodně lepší padouši (hlavně Fichtner a pak ten co tam nosil ty ženský hadry), než hlavní duo. Johnny Depp bohužel moc nevypadá jak indián, takže působí fakt divně. Finální akční scéna mě ale strhla a i minulost Tonta na mě zapůsobila. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

OSAMĚLÝ JEZDEC má spíž než k libovolnému dílu PIRÁTŮ Z KARIBIKU mnohem blíže k předchozímu Verbinského a Deppově snímku, animovanému RANGOVI, ve kterém se variovaly žánrové vzorce westernu a značně sebeuvědoměle se zdůrazňovala role protagonisty ve fikci. Podstatný rozdíl je ale v tom, že hlavním inspiračním zdrojem nejsou (italské) spaghetti-westerny, nýbrž western v jeho různých podobách (klasický, revizionistický, postmoderní). A že se neakcentuje, že by postavy naplňovaly předem dané schéma, ale staví se na odiv samotný proces vyprávění po vzoru MALÉHO VELKÉHO MUŽE. Učinit oživlý muzeální exponát vypravěčem, jehož pamět i vzpomínky nejsou úplně spolehlivé, se ukázalo jako velmi chytrý tah. Indián Tonto (vypravěč a jeden z protagonistů) se totiž stává dokonalým alibi pro nesoudržnost filmu jako celku, když jím prezentované události jsou spíše zřetězeny do série atrakcí, než že by byly příčinně provázané. A zároveň jakožto výstavní kousek v muzeu má protetickou (velmi zjednodušeně osvětleno "žánrovou") paměť, která snímku umožňuje procházet napříč historií podob westernu. Cesta se ale neubírá směrem vpřed, nýbrž zpět: od revizionistického přístupu (Tontovo vyprávění určené malému chlapci, re-interpretace vyobrazení Indiánů) přes různé subžánrové polohy (motiv hodinek či narativní funkce padouchů a ženských postav jsou velmi leoneovské) až ke klasickým dílům (od Johna Forda ke Busteru Keatonovi). Podrobněji v Blu-ray recenzi snímku. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

4DX /// ,,HLEDEJ POKLAD A NAJDEŠ MUŽE, KTERÝ TI ZABIL BRATRA“..... /// Zapomeňte na ,,Piráty“ (nebo radši né…), páč tohle je jiný. Vyprávění muzejní relikvie (apropó – znáte ten pocit, že tohle je ten film, kdy musíte dokoukat závěrečný titulky – tak tady… spoiler!) je spíš na tu vážnější notu a na lehčí myšlenky mě přivádí jen pár gagů či poznámek tohohle ,,zmatenýho“ indiána. Ten druhej týpek (jo, ten co má bejt legendou) hledá ¾ filmu svý místo v tvaru (nevojáci říkaj ,,pod sluncem“) a je spíš k nasrání, než k zasmání. Ano, já čekal filmovou hříčku, ale tohle je vážnější než Django, kterej ovšem řekne vo hodně víc. A přitom jsou asi tak pro stejnou věkovou kategorii. (Což znamená, že parchanty máte nechat doma!) Jo, a abych nezapomněl: 4DX? Moje první…a tohle mě baví! Jen musím vybrat lepší film, páč western je spíš pro žokeje Váňu a Železníka. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, jestli animovanej Depp trumfne toho živýho. 2.) Miluju železnici. Miluju koně. Ale hlavně - vydržím koukat hodiny na honění padoucha, kterej měl bejt mrtvej po 30ti minutách! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: Buena Vista // Počet premietajúcich kín v USA: 3,904 // Otvárací Víkend USA: $29,210,849 // ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Slušný film s plno zápory. Největším záporem filmu je šíleně přepísklá stopáž 151 minut, vůbec by neuškodilo film o 30 minut zkrátit, dále objevují se zde dvě velké Akce a to na začátku a na konci, ale bohužel nepůsobí vůbec drsně a nemají správnéj Wild West Drajf, vypadají spíše jako laciná parodie za doprovodu nevhodné hudby a tudiž jsem si to nemohl na plné koule užít. Velkým kladem je však vynikající, slizký záporák Butch Cavendish, který nedostal tolik prostoru, jak jsem si přál, ale budiž. 3* si tenhle lehce nadprůměrný film zaslouží. 60% ()

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama